Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sperziebonen
Moderator: moderatorteam
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Sperziebonen
Max is aan de stevige kant en ik wil er graag een paar kilo af hebben.
Nou wil ik niet dat hij honger heeft, dus heb ik de laatste paar dagen zijn voer gehalveerd en aangevuld met sperziebonen.
Maar hij blieft dus geen sperziebonen en eet er keurig omheen.
Ik vind het geen prettig idee dat hij de hele dag hongerig is.
Weet iemand nog iets anders om zijn voer aan te vullen, maar waar hij niet dik van wordt?
Nou wil ik niet dat hij honger heeft, dus heb ik de laatste paar dagen zijn voer gehalveerd en aangevuld met sperziebonen.
Maar hij blieft dus geen sperziebonen en eet er keurig omheen.
Ik vind het geen prettig idee dat hij de hele dag hongerig is.
Weet iemand nog iets anders om zijn voer aan te vullen, maar waar hij niet dik van wordt?
- annets
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 1
Re: Sperziebonen
Wortels, even de kook er over, of soms geef ik een rauwe.
Bij Bowie is er door minder voer te geven en een handvol sperzibonen of wortels, toch wel wat gewicht eraf.
Niet snel,maar dat is ook niet goed.
Bij Bowie is er door minder voer te geven en een handvol sperzibonen of wortels, toch wel wat gewicht eraf.
Niet snel,maar dat is ook niet goed.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik ben daar wat simplerer in; gewoon minder voer en/of meer bewegen.
Suzanne
Suzanne
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik denk dat de meeste honden altijd wel trek hebben. Als ik hier zou voeren tot ze niet meer hoeven, zou ik ze kunnen rollen. Ik zou dus niet zo moeilijk doen, als hij geen sperciebonen blieft, dan gewoon het voer halveren. Zoveel honger heeft hij niet als hij die bonen niet eet. Is dus niks zieligs aan, dikke honden zijn zielig.
(Ze krijgen bij mij trouwens wel vaak een restje groente bij het vreten, en ze lusten bijna alles.)
(Ze krijgen bij mij trouwens wel vaak een restje groente bij het vreten, en ze lusten bijna alles.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Bedankt voor de antwoorden.
Ik weet dat het simpel is, meer bewegen of minder eten.
Jullie hebben gelijk; meer bewegen is op dit moment geen optie, dus gewoon minder eten en als hij echt honger heeft eet
hij die sperziebonen wel op.
Het gaat ook voornamelijk om mijn gevoel dat hij niet genoeg te eten krijgt, en dus de hele dag hongerig is.
Ik geef voortaan wel de groente die overblijven van ons avondeten door zijn voer.
Ik weet dat het simpel is, meer bewegen of minder eten.
Jullie hebben gelijk; meer bewegen is op dit moment geen optie, dus gewoon minder eten en als hij echt honger heeft eet
hij die sperziebonen wel op.
Het gaat ook voornamelijk om mijn gevoel dat hij niet genoeg te eten krijgt, en dus de hele dag hongerig is.
Ik geef voortaan wel de groente die overblijven van ons avondeten door zijn voer.
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Knoeppie is na haar castratie op 2 jarige leeftijd enorm aangekomen, niemand had ons verteld dat we minder moesten gaan voeren 
Op een gegeven moment woog ze 16.3 en was ze echt vét. We hebben haar toen van de een op de andere dag terug gezet van 2x 150 gram brokken naar 2x 50 gram brokken per dag. Ze heeft gepiept en gezeurd, een honger dat ze had.
De eerste dagen om mijn schuldgevoel wat minder te maken boontjes erbij gegeven maar na een paar dagen helemaal terug op alleen brok. Volgens onze DA blijft ze met die boontjes het gevulde gevoel hebben en zal ze dus niet wennen aan minder voer.
Na een week was het zeuren over.
Nu weegt ze al 6 jaar 12,5 kilo
Op een gegeven moment woog ze 16.3 en was ze echt vét. We hebben haar toen van de een op de andere dag terug gezet van 2x 150 gram brokken naar 2x 50 gram brokken per dag. Ze heeft gepiept en gezeurd, een honger dat ze had.
De eerste dagen om mijn schuldgevoel wat minder te maken boontjes erbij gegeven maar na een paar dagen helemaal terug op alleen brok. Volgens onze DA blijft ze met die boontjes het gevulde gevoel hebben en zal ze dus niet wennen aan minder voer.
Na een week was het zeuren over.
Nu weegt ze al 6 jaar 12,5 kilo
Groetjes Michaëla en Knoeppie

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Als meneer de bonen niet eet zou ik denken dat hij dus ook niet hongerig is ! Gewoon blijven geven want bijna elke hond eet wel groeten.....;
Hier krijgen ze tegenwoordig ook elke avond bonen bij hun normale eten omdat ze meer trek hebben de laatste tijd maar niet mager worden en aangezien ik voor een heel weeshuis bonen in wekpotten heb die we zelf niet lekker vinden krijgen de honden ze 1x per dag bij hun eten en alles gaat lekker op en ik hoef geen zonde te maken door de bonen in de container te kiepen
Hier krijgen ze tegenwoordig ook elke avond bonen bij hun normale eten omdat ze meer trek hebben de laatste tijd maar niet mager worden en aangezien ik voor een heel weeshuis bonen in wekpotten heb die we zelf niet lekker vinden krijgen de honden ze 1x per dag bij hun eten en alles gaat lekker op en ik hoef geen zonde te maken door de bonen in de container te kiepen
Sandra

-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Toen mijn Meagan 2 jaar geleden terugkwam van een logeerpartij (tijdens onze vakantie) bij vrienden van ons, was ze 2½ kilo aangekomen
En die kilo's wilde ik er dus echt af hebben.
Ben naar de Da gegaan om haar te wegen en daar advies gevraagd.
Géén bonen, gaven zij als advies. Want als je bonen geeft, i.p.v. een maaltijd, dan blijft de maag goed gevuld en de honger van de hond blijft hetzelfde.
Gewoon de hoeveelheid die ze normaal krijgt halveren.
Dat heb ik dus gedaan en gelukkig is ze de 2½ kilo ook weer kwijt geraakt.
En die kilo's wilde ik er dus echt af hebben.
Ben naar de Da gegaan om haar te wegen en daar advies gevraagd.
Géén bonen, gaven zij als advies. Want als je bonen geeft, i.p.v. een maaltijd, dan blijft de maag goed gevuld en de honger van de hond blijft hetzelfde.
Gewoon de hoeveelheid die ze normaal krijgt halveren.
Dat heb ik dus gedaan en gelukkig is ze de 2½ kilo ook weer kwijt geraakt.
-
Melanie 74
Maar is de maag van de hond juist niet erg rekbaar?
En is het niet gewoon het innerlijke klokje?? En ons ohhh wat sneu gevoel????
Hier krijgen de dames ook spercibonen hoor door het eten en dat wordt met smaak gegeten
En is het niet gewoon het innerlijke klokje?? En ons ohhh wat sneu gevoel????
Hier krijgen de dames ook spercibonen hoor door het eten en dat wordt met smaak gegeten
-
Mojuan
- Zeer actief
Zijn voedsel af en toe vervangen voor kvv?
Of door blikvoeding?
Dat bevat beiden wat meer vocht, en daardoor kan je hond met evenveel maaginhoud toch afvallen.
Of door blikvoeding?
Dat bevat beiden wat meer vocht, en daardoor kan je hond met evenveel maaginhoud toch afvallen.