Nu probeer ik al sinds vorig jaar van alles uit en meneer lijkt in het begin heel enthousiast en dan na een week verrekt hij om het te eten. Alleen die blikvoeding gaat erin, ook hiermee probeer ik wel eens andere merken uit maar wanneer ik dan een hele partij heb ingeslagen krijg ik ook weer hetzelfde probleem. Hij wil alleen maar dat wat hij altijd kreeg.
Is dit nou omdat hij dit gewend is? Hij is echt zo ergens weer op uitgekeken. Wat dat betreft lijkt hij veel op mij, als ik 3 weken dezelfde chips eets ben ik er ook alweer op uitgekeken.
Het is maanden goed gegaan op pens dat wou hij dan eten voor 800 gram maar meer ook niet ( dus gaf ik weer blikvoer bij) en zo in een keer werd het een strijd om die pens naar binnen te krijgen.
Ik zat elke dag weer in de zenuwen of hij het op zou eten of niet.
Werd er uiteindelijk zo gek van dat hij nu alleen nog maar die blikken eet, ben die stijd zo zat.
Mijn da zegt geef hem maar gewoon wat hij wil ( omdat hij ook op leeftijd is) en soms leg ik me er maar gewoon bij neer, maar toch zou ik hem liever gezonder geven. Wil wel dat hij gewoon blijft eten want 2 dagen eten vind in niks voor een grote hond ( lege maag, torsie?).
Mijn vraag dus, hoe kan het dat mijn hond alles maar tijdelijk wil eten. Iemand een idee?