Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie herkent dit? Alles tegen eten naar bepaalde tijd.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

sambongo
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog

Wie herkent dit? Alles tegen eten naar bepaalde tijd.

Ongelezen bericht door sambongo »

Mijn dog van 8 heeft jaren altijd geperste brokken en blikvoer gehad en heel af en toe is pens. Nu ben ik sinds een jaar bekend geworden met vers vlees en ben mij hier in gaan verdiepen.

Nu probeer ik al sinds vorig jaar van alles uit en meneer lijkt in het begin heel enthousiast en dan na een week verrekt hij om het te eten. Alleen die blikvoeding gaat erin, ook hiermee probeer ik wel eens andere merken uit maar wanneer ik dan een hele partij heb ingeslagen krijg ik ook weer hetzelfde probleem. Hij wil alleen maar dat wat hij altijd kreeg.
Is dit nou omdat hij dit gewend is? Hij is echt zo ergens weer op uitgekeken. Wat dat betreft lijkt hij veel op mij, als ik 3 weken dezelfde chips eets ben ik er ook alweer op uitgekeken. :wink:
Het is maanden goed gegaan op pens dat wou hij dan eten voor 800 gram maar meer ook niet ( dus gaf ik weer blikvoer bij) en zo in een keer werd het een strijd om die pens naar binnen te krijgen.
Ik zat elke dag weer in de zenuwen of hij het op zou eten of niet.
Werd er uiteindelijk zo gek van dat hij nu alleen nog maar die blikken eet, ben die stijd zo zat.
Mijn da zegt geef hem maar gewoon wat hij wil ( omdat hij ook op leeftijd is) en soms leg ik me er maar gewoon bij neer, maar toch zou ik hem liever gezonder geven. Wil wel dat hij gewoon blijft eten want 2 dagen eten vind in niks voor een grote hond ( lege maag, torsie?).
Mijn vraag dus, hoe kan het dat mijn hond alles maar tijdelijk wil eten. Iemand een idee?
29996D

Re: Wie herkent dit? Alles tegen eten naar bepaalde tijd.

Ongelezen bericht door 29996D »

Kun je niet afwisselen? Een hele partij vers vlees bestellen en dan elke dag iets anders.
Zo blijft eten leuk, ook voor honden die moeilijk zijn.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik zou hem ook blikvoer blijven geven als hij dat nou eenmaal wél eet.
Een dog van 8 :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
sambongo
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog

Ongelezen bericht door sambongo »

MissDorien schreef:Kun je niet afwisselen? Een hele partij vers vlees bestellen en dan elke dag iets anders.
Zo blijft eten leuk, ook voor honden die moeilijk zijn.
Pfhhf zo ben ik is een keer naar de dierenwinkel gegaan en Renske gekocht. Moest toen een hypoallergeen dieet uitproberen maar carnibest eend raakte hij helemaal niet aan ( leek er zelfs bang voor) dus ik dacht nou dan die Renske proberen. Ik kocht eerst van alle smaken 1 pakje. Mijn dog weegt 70 kilo dus reken uit wat hij ervan zou moeten hebben, pfhfh dan was ik echt een fortuin kwijt. Heb dat weekend al die smaken geprobeerd en meneer leek er echt dol op! Dus ik dacht jeetje 8 euro per dag en die gek wil het wel eten he, nouja dat maar uitproberen dan.

Maar ondertussen kende ik die geintjes van hem dus ik heb voor een week ingekocht ( dierenwinkel leeg) en wat dacht je...na 2 dagen wou hij het niet meer! Dus toen heb ik al die smaken open gemaakt, een voor 1 in zijn bak gedaan en geen een die hij aan raakte :tong:

Misschien moet ik verschillende merken uit gaan proberen, wat ook zoiets is de ene dag wil meneer om 1 uur eten, de andere dag pas en keer om 4 uur. Ik wil graag gewoon 3 keer per dag voeren. Toen ik brokken en blik voerde had hij de hele dag brokken in zijn bak en tegen 5 uur at hij er wat van en dan om half 7 kreeg hij zijn blik ( 1250 gram) en dan tegen 11 uur savonds als ik geluk had at hij nog wat brokken. Nu eet hij dus 2 a 3 blikken verdeeld over de hele dag, en smorgens wat geperste brokken uit de hand.

Hij heeft alleen altijd last van winderigheid ( ook niet gek) zal dat echt alleen door die blikken komen? Want toen ik ook pens erbij gaf had hij dit ook. Of zou dit ook deels met zijn leeftijd te maken hebben?
Ik denk aan de ene kant ook wel weer ja hij is er wel 8 tot nu toe mee geworden. :denken:
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Ach, als het echt zo moeilijk gaat zou ik gewoon blikvoer blijven voeren hoor ;)
annie laumen
Zeer actief

Ongelezen bericht door annie laumen »

Als klachten of ziek zijn uitgesloten is bij de dierenarts
Denk ik dat jou hond verwend is
Voer moet je niet laten staan
Als hij het binnen 15 min niet op heeft wegpakken
S,avonds weer neerzetten 15 min laten staan wegpakken
Ook niets anders geven
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

een dog van 8 jaar oud kreeg bij wat hij wilde. dus ook blikvoer.

blikvoer is ect geen geweldig voer, maar voor een dog van 8 ging ik mij daar niet meer druk over maken. laat het beessie genieten
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

annie laumen schreef:Als klachten of ziek zijn uitgesloten is bij de dierenarts
Denk ik dat jou hond verwend is
Voer moet je niet laten staan
Als hij het binnen 15 min niet op heeft wegpakken
S,avonds weer neerzetten 15 min laten staan wegpakken
Ook niets anders geven
Dat beessie is 8!! WQaarom pesten met tig keer per bakken voer neerzetten en weghalen
Hij kan toch gewoon eten wat hij lekker vind :roll:
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Deze dog heeft een beginnende pancreatritis. Ik zou zeker wel voeding gaan aanpassen in dit geval en hem niet geven wat zomaar lekker is. http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 05953.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”