Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw vriendinnetje? Nee dus
Moderator: moderatorteam
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nieuw vriendinnetje? Nee dus
Hopelijk een nieuw vriendinnetje voor Puchu, maar eerst een horde te nemen...
Een vriendin heeft sinds kort een herplaats Boxer teef, 7 jaar oud. Een hele lieve hond voor mensen, maar in de omgang
met honden een onduidelijk verhaal. Ze heeft altijd alleen geleefd als erfhond en het lijkt erop dat ze honden niet al te best begrijpt.
Ze durft haar er niet mee los te laten en aan de riem is ze niet al te vriendelijk.
Aangezien Puch een lieverd is met teven én een flinke hond die wel tegen een eventueel stootje kan, gaan we vanmiddag uitproberen
of de teef toch enige sociale vaardigheden heeft met honden. Ik hoop van wel, want zij houdt ook van wandelingen in buitengebied en ik heb hier weinig honden voor Puchu om mee op te trekken omdat ze bijna allemaal in het drukke loslooppark lopen en Puchu dus geen succes is met reuen.
Als het gaat, dan kan Puchu ook wat regelmatiger met een andere hond optrekken en hopelijk rennen en spelen, wat Kaya op haar leeftijd toch wat minder gaat doen.
M'n kennis/vriendin heeft de zenuwen en is bang voor wat haar hond gaat doen, maar volgens mij gaat het wel los lopen allemaal.
Wordt straks (hopelijk leuk) vervolgd....
Een vriendin heeft sinds kort een herplaats Boxer teef, 7 jaar oud. Een hele lieve hond voor mensen, maar in de omgang
met honden een onduidelijk verhaal. Ze heeft altijd alleen geleefd als erfhond en het lijkt erop dat ze honden niet al te best begrijpt.
Ze durft haar er niet mee los te laten en aan de riem is ze niet al te vriendelijk.
Aangezien Puch een lieverd is met teven én een flinke hond die wel tegen een eventueel stootje kan, gaan we vanmiddag uitproberen
of de teef toch enige sociale vaardigheden heeft met honden. Ik hoop van wel, want zij houdt ook van wandelingen in buitengebied en ik heb hier weinig honden voor Puchu om mee op te trekken omdat ze bijna allemaal in het drukke loslooppark lopen en Puchu dus geen succes is met reuen.
Als het gaat, dan kan Puchu ook wat regelmatiger met een andere hond optrekken en hopelijk rennen en spelen, wat Kaya op haar leeftijd toch wat minder gaat doen.
M'n kennis/vriendin heeft de zenuwen en is bang voor wat haar hond gaat doen, maar volgens mij gaat het wel los lopen allemaal.
Wordt straks (hopelijk leuk) vervolgd....
Laatst gewijzigd door Caro. op 11 jan 2011 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Nieuw vriendinnetje?
succes
, spannend
-
bianca83
- Zeer actief
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
- miekemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, eens maar nooit weer.....
Dat ging dus helemaal fout. Aan de riem was ze rustig, we lieten ze los en ze knalt werkelijk direct bovenop hem en pakt hem klemvast met haar bek in zijn nek.
Teef eraf kunnen trekken, Puchu een compleet beurse nek met inmiddels alle kleuren, maar erger, een bloedend oog
Dus ik kon direct naar de dierenarts. Zijn onderste ooglid is gescheurd, hoefde niet gehecht, maar er staken allemaal haren in die ik met een pincet eruit heb gehaald waardoor ik kon voorkomen dat hij onder narcose moest (bij de dierenarts bleef hij niet rustig genoeg, maar toen ik voor hem ging zitten, kon ik vrij rustig de haren uit het wondje in zijn ooglid halen). Boven zijn oog is het ook kapot, maar dat is niet zo erg.
Antibiotica injectie, pijnstilling en 10 dagen 4 x daags oog zalven.
Jemig, ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan
Natuurlijk hadden we dit nooit verwacht, anders hadden we het niet gedaan.
Hooguit wat geklier even, maar ze pakt dus echt direct klemvast. De vorige eigenaren hadden gezegd dat ze soms wat gromt, maar verder prima met andere honden kon. Vergeet het maar.
Ik baal dat ik Puchu in deze positie heb gebracht en wat het met hem nu weer doet, nu we net zo'n eind opgeschoten waren met z'n training naar andere reuen toe. Dit was weliswaar (uiteraard) een teef, maar toch.
Getver....
Dat ging dus helemaal fout. Aan de riem was ze rustig, we lieten ze los en ze knalt werkelijk direct bovenop hem en pakt hem klemvast met haar bek in zijn nek.
Teef eraf kunnen trekken, Puchu een compleet beurse nek met inmiddels alle kleuren, maar erger, een bloedend oog
Dus ik kon direct naar de dierenarts. Zijn onderste ooglid is gescheurd, hoefde niet gehecht, maar er staken allemaal haren in die ik met een pincet eruit heb gehaald waardoor ik kon voorkomen dat hij onder narcose moest (bij de dierenarts bleef hij niet rustig genoeg, maar toen ik voor hem ging zitten, kon ik vrij rustig de haren uit het wondje in zijn ooglid halen). Boven zijn oog is het ook kapot, maar dat is niet zo erg.
Antibiotica injectie, pijnstilling en 10 dagen 4 x daags oog zalven.
Jemig, ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan
Hooguit wat geklier even, maar ze pakt dus echt direct klemvast. De vorige eigenaren hadden gezegd dat ze soms wat gromt, maar verder prima met andere honden kon. Vergeet het maar.
Ik baal dat ik Puchu in deze positie heb gebracht en wat het met hem nu weer doet, nu we net zo'n eind opgeschoten waren met z'n training naar andere reuen toe. Dit was weliswaar (uiteraard) een teef, maar toch.
Getver....
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Jeetje wat een pech! Ga jezelf nou maar niets verwijten, want dit kon je volgens mij echt niet zien aankomen. Dat die hond ineens zó uithaalt
Arme Puchu, gelukkig is niet zijn oog-zelf geraakt.
Beterschap, en ook met de schrik
Arme Puchu, gelukkig is niet zijn oog-zelf geraakt.
Beterschap, en ook met de schrik
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Re: Nieuw vriendinnetje? Nee dus
Verwijt jezelf niets joh, je schrijft zelf dat je dit niet had kunnen weten!
Wat valt er dan te verwijten? Ik snap wel dat je erg ongelofelijk van baalt!
Ik hoop dat Puchu snel weer hersteld!!
Wat valt er dan te verwijten? Ik snap wel dat je erg ongelofelijk van baalt!
Ik hoop dat Puchu snel weer hersteld!!

- miekemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
he wat jammer de volgende keer kun je mischien een s probeeren om ze kennis te laten maken met een snuitje om
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Jeetje, wat balen dat dit gebeurd is zeg! Arme Puchu, zijn verwondingen klinken niet erg leuk.
Ik hoop dat hij hiervan geen nare gevolgen overhoudt voor wat betreft zijn gedrag naar andere honden.
Mocht je in de toekomst nog een keer willen proberen te wandelen met een andere hond (teefje) dan zou ik als je wil Sjefke een keer mee jouw kant uit kunnen nemen. Die is heel sociaal, laat niet over zich heenwalsen maar zal zelden tot nooit zelf een confrontatie aangaan.
Ik hoop dat hij hiervan geen nare gevolgen overhoudt voor wat betreft zijn gedrag naar andere honden.
Mocht je in de toekomst nog een keer willen proberen te wandelen met een andere hond (teefje) dan zou ik als je wil Sjefke een keer mee jouw kant uit kunnen nemen. Die is heel sociaal, laat niet over zich heenwalsen maar zal zelden tot nooit zelf een confrontatie aangaan.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hé gatver, dat is zwaar balen zeg.
Dikke knuf voor je ventje......
Dikke knuf voor je ventje......
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat doe ik dus echt niet, ik ga mijn hond hier niet aan bloot stellen. Vind het nu al lullig genoeg voor hemmiekemuis schreef:he wat jammer de volgende keer kun je mischien een s probeeren om ze kennis te laten maken met een snuitje om
De teef is 7 jaar en ik denk dat ze nu moet accepteren dat ze niet met andere honden kan of er iemand bijhalen met verstand van zaken.
De vorige eigenaar zei dat ze met andere honden kon, maar gezien haar reactie aan de lijn naar een aantal honden, twijfelde de nieuwe bazin hieraan.
Met Puchu was ze eerdere keren ook rustig aan de riem, dus we dachten dat we het wel konden proberen en dat er wellicht wat gegromd of hier en daar wat macho gedaan zou worden.
Maar met een hond die dan rustig is en werkelijk direct nadat ze los was er vol bovenop dook, hou ik ermee op.
Daarbij denk ik echt niet dat Puchu een volgende keer rustig zal reageren op deze hond, die gilde alles bij elkaar en dook compleet in elkaar toen de teef eraf gehaald was. Hij wilde ongeveer in me kruipen van ellende.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Als hij weer genezen is wil Jigzy ook wel op date
Ze is alleen erg aanwezig maar ook erg speels.
Beterschap voor hem! Ik snap dat het erg schrikken was, vooral bij zijn oog
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar ben ik dus ook wat bang voor, voor zijn reactie naar andere honden. Hij is kloterig met reuen, maar lief met teven.LongFields schreef:Jeetje, wat balen dat dit gebeurd is zeg! Arme Puchu, zijn verwondingen klinken niet erg leuk.
We hebben heel hard gewerkt aan zijn uitvalgedrag aan de lijn naar reuen en dat ging toch wel een heel stuk beter en nu dit
Hopelijk wordt zijn gedrag niet erger nu en komen er geen complicaties met zijn oog.
Bedankt voor het aanbod met Sjefke
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je welValerie schreef:Als hij weer genezen is wil Jigzy ook wel op dateZe is alleen erg aanwezig maar ook erg speels.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Graag gedaan, die andere 2 zouden niet zo'n heel goed idee zijn, maar Sjefke is echt heel erg sociaal altijd.Caro. schreef: Bedankt voor het aanbod met Sjefke
En jij woont niet zo ver weg, dus voor mij geen probleem om jouw kant uit te komen. Neem ik natuurlijk ook mijn camera mee.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Uiteraard, dan heb ik ook weer wat mooie foto's erbijLongFields schreef:Graag gedaan, die andere 2 zouden niet zo'n heel goed idee zijn, maar Sjefke is echt heel erg sociaal altijd.Caro. schreef: Bedankt voor het aanbod met Sjefke
En jij woont niet zo ver weg, dus voor mij geen probleem om jouw kant uit te komen. Neem ik natuurlijk ook mijn camera mee.
- Valerie
- Zeer actief
Misschien wat geruststelling; Jigzy heeft een compleet gat in haar oog gehad wat door het hoornvlies was gegaan en dat is genezen. Tyra had een paar hechtingen in haar ooglid toen ik haar kreeg (gebeten door de andere teef in het huis) en dat is ook prima genezen
Vaak geneest het wel erg goed daar, al schrik je je natuurlijk rot want het is een nare plek!
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat is wel een geruststellingValerie schreef:Misschien wat geruststelling; Jigzy heeft een compleet gat in haar oog gehad wat door het hoornvlies was gegaan en dat is genezen. Tyra had een paar hechtingen in haar ooglid toen ik haar kreeg (gebeten door de andere teef in het huis) en dat is ook prima genezenVaak geneest het wel erg goed daar, al schrik je je natuurlijk rot want het is een nare plek!
Ik ben blij dat hij niet onder narcose moest, ik heb wel een stuk of 5 á 6 haren uit de wond gehaald, die staken er zo in.
Maar je schrikt echt als er bloed uit een oog loopt. Pfff, toch meteen bang dat het z'n oog zelf zou zijn, maar zoals het er nu naar uitziet is dat gelukkig in orde.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Je schrikt je rot als je zoiets ziet lijkt me. Brrrrrrr... :N:
Voor jou en je vriendin ook een rotervaring lijkt me. Deze is dan ook wel op zijn plaats:
Voor jou en je vriendin ook een rotervaring lijkt me. Deze is dan ook wel op zijn plaats:
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ach jee, daar ga je dan met je goeie gedrag. Arme Puchu. En arme jij, ik kan me voorstellen dat je dat echt niet verwacht had. Ik heb heel wat boxerteven in mijn leven meegemaakt, en allemaal felle tantes, maar wel eerlijk naar reuen. Dus deze dame heeft zeker wel een gedragsprobleem. Snel iemand opzoeken (Suzanne dus haha) die lekker met Puchu en haar dames mee wil lopen. Puchu verdient een goede ervaring. En jij ook. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Valerie
- Zeer actief
Ja toen Jigzy een gat in haar oog had zei de dierenarts dat ik haar rustig moest houden want wanneer er teveel druk op het oog zou komen deze kon knappen. Jigzy en rustig houden?
Had ze niet moeten zeggen ik was compleet in de stress maar gelukkig is alles goed gegaan.
Gelukkig is zijn oogbol zelf goed, hopelijk geneest zijn ooglid ook snel. Bij Tyra zie je wel nog wat littekens (deukjes) maar het valt niet erg op.
Ik hoop dat hij zelf ook niet al te geschrokken is
Gelukkig is zijn oogbol zelf goed, hopelijk geneest zijn ooglid ook snel. Bij Tyra zie je wel nog wat littekens (deukjes) maar het valt niet erg op.
Ik hoop dat hij zelf ook niet al te geschrokken is
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
tjemig wat een reactie dan zeg van die hond.
Dan schrik je je toch te pletter.
Dan schrik je je toch te pletter.

Cash v Heiligental en Flow.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Wat shit zeg dat het zo ging. Maar ik had het met Kenzo ook geprobeerd hoor, die is zo goed met teven en ook met moeilijke teven dus ik had het ook gedaan. Arme Puch, zal wel goed zeer doen. Geef hem maar voorzichtig en knuffel en die rot teven ook altijd 
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Rebble
- Zeer actief
Ik zou idd ook zwaar balen als zou blijken dat mijn herplaatser dit gedrag zou vertonen en mij verteld was dat het met andere honden goed ging. Ik weet ook niet hoe ik dat zou moeten doen, er komen hier ook regematig honden over de vloer, m'n halve leven zou op z'n kop staan wsl. Maar zomaar terugbrengenNanna schreef:Geen sociale vaardigheden, dus. Dat wordt dus permanent aanlijnen én muilkorven. Of terugbrengen.
Als de hond van mij was ging ie terug. Dáár zou ik geen zin in hebben.
Hoe staat het huidige baasje van de Boxer hierin?
Het beste ondertussen voor je zielige proefkonijn![]()
Is ie alweer een beetje over de schrik heen?
Voor Puchu veel beterschap

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Geen sociale vaardigheden, dus. Dat wordt dus permanent aanlijnen én muilkorven. Of terugbrengen.Caro. schreef:Een vriendin heeft sinds kort een herplaats Boxer teef, 7 jaar oud. Ze durft haar er niet mee los te laten en aan de riem is ze niet al te vriendelijk.
We gaan vanmiddag uitproberen of de teef toch enige sociale vaardigheden heeft met honden. Ik hoop van wel, want zij houdt ook van wandelingen in buitengebied
Als de hond van mij was ging ie terug. Dáár zou ik geen zin in hebben.
Hoe staat het huidige baasje van de Boxer hierin?
Het beste ondertussen voor je zielige proefkonijn![]()
Is ie alweer een beetje over de schrik heen?
Puchu ligt te slapen en dat laat ik maar even zo.
Nee, echt geen sociale vaardigheden dus.... en ik schreef dat in eerste instantie nog min of meer als grapje
Ik denk dat ze de hond houdt, ze is absoluut van het type 'afmaken waar ik aan ben begonnen'. Haar vorige hond kreeg ze op een leeftijd van 5 jaar (boxer reu) en die bleek ziek te zijn. Daar heeft ze 1,5 jaar voor gezorgd en vermogens voor op tafel gelegd toen hij stierf en nu heeft ze dus deze hond.
Ik kwam haar tegen op de terugweg van de dierenarts en ze voelt zich vreselijk, is ook ontzettend kwaad. Ze had al een afspraak staan met een 'hondenfluisteraar' (???) voor in februari en ze zei 'ik wil weten wat die zegt', dus voorlopig maar zien. Ik heb haar dus wel aangeraden om echt niks meer uit te proberen met andere honden, want dat dit echt wel heftig is zo'n reactie. Geen aftasten, geen grommen, niks, maar klem er bovenop. Hiermee moet ze geen enkel risico meer lopen. Maar jemig zeg, we hadden dit totaal niet verwacht, ik heb de hond al een keer of 10 gezien hiervoor en geen agressie gezien erin.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Je moet het niet jezelf kwalijk nemen hoor, dit is wel een absurt heftige reactie namelijk!!!
Dikke knuf voor jullie en als hij eens met een leuke knappe dame wil lopen, Noah stelt zich met alle liefde beschikbaar en beloofd heel lief voor hem te zijn
Dikke knuf voor jullie en als hij eens met een leuke knappe dame wil lopen, Noah stelt zich met alle liefde beschikbaar en beloofd heel lief voor hem te zijn
-
Neeltje
He, jakkes, da's inderdaad echt niet leuk. Maar je kunt niet alles van te voren weten. Ik hoop dat Puchu er inderdaad niets traumatisch aan over houdt, of dat je weer terug bij af bent.
Knuffels voor allebei (en natuurlijk ook voor Kaya).
Knuffels voor allebei (en natuurlijk ook voor Kaya).
-
blondie
- Zeer actief
he jemig dan schrik je je even te pletter, ik las het vanmorgen en je zag hetzelf helemaal zitten en was ook benieuwd hoe het was gegaan, niet dus.
Hoop dat Puchu goed hersteld, en ook hij heeft de signalen blijkbaar niet gezien of herkend anders had je het aan de lijn wel aangemerkt denk.
Maar balen is het wel zeker ook omdat het direct zo een ferme reactie is geweest van die teef uit
Bazin zal nu ook wel absoluut niet meer lekker relaxed lopen gok ik zo.
Knuf voor jou en je mannetje, en ja ach jezelf verwijten, je had niet gedacht dat het zo kon uitpakken en als je aan de lijn niets signaleert hoe kun je dan weten dat zodra er een lijn los gaat er een knop schijnbaar bij die hond omgaat
Hoop dat Puchu goed hersteld, en ook hij heeft de signalen blijkbaar niet gezien of herkend anders had je het aan de lijn wel aangemerkt denk.
Maar balen is het wel zeker ook omdat het direct zo een ferme reactie is geweest van die teef uit
Bazin zal nu ook wel absoluut niet meer lekker relaxed lopen gok ik zo.
Knuf voor jou en je mannetje, en ja ach jezelf verwijten, je had niet gedacht dat het zo kon uitpakken en als je aan de lijn niets signaleert hoe kun je dan weten dat zodra er een lijn los gaat er een knop schijnbaar bij die hond omgaat