Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cooper aan de Carnibest

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Bakker01
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Rottweiler x Amerikaanse Bulldog

Cooper aan de Carnibest

Ongelezen bericht door Bakker01 »

Vandaag zijn we er mee begonnen!
En hij smulde er echt van! Wat een groot succes zeg.
Het enige waar ik mee zit is de hoeveelheid. Op de verpakking van de Carnibest worst staat dat een pup 40 tot 60 gram per lichaamsgewicht krijgt.
Cooper is 10 kg., dus we hebben 10x50 gedaan, is 500 gram per dag en dus 125 gram per keer.
Het lijkt zo weinig in vergelijking met z'n bak brokken :denken:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Cooper aan de Carnibest

Ongelezen bericht door Miranda »

Voer je vier keer per dag?
Hoe oud is je pup?

Ik heb hier vanaf week 9 twee maal per dag gevoerd, ging prima. Maar goed, dat was ze bij de fokker ook al gewend.

Het lijkt weinig, maar in brokken zit veel waar een hond eigenlijk niet zoveel mee kan. Granen, vaak zelfs als hoofdbestanddeel. In carnibest zit verhoudingsgewijs veel meer aan bruikbare en opneembare voedinsstoffen.
De tabel is een gemiddelde, het kan per hond sterk verschillen wat ze echt nodig hebben, houd even in de gaten hoe je hond er uit ziet. Voer op het oog, zoals dat heet. Wordt 'ie te dik, geef je wat minder, wordt ie te mager, geef je wat meer :wink:
Waar de één dichtgroeit op de aanbevolen hoeveelheid, krijgt de ander een appelflauwte van magerte.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Evertje »

Mooi om te zien hoe ze er van kunnen genieten he?

Het lijkt inderdaad weinig in vergelijking met de brok, maar Miranda heeft het al netjes uitgelegd hoe dat komt :D
En kijk gewoon hoe hij het doet op deze hoeveelheid. De mijne (gecastreerde reu van 5 jaar) eet bijna de dubbele hoeveelheid dan voorgeschreven, maar dat was bij de vorige eigenaar op brok ook al zo. Hij heeft gewoon een snelle spijsvertering ofzo?!
Bakker01
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Rottweiler x Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Bakker01 »

Is inderdaad heel mooi om te zien!
Zo heb ik hem ook nog nooit met z'n brokken gezien.

Cooper is wordt aankomende week 3 maand.
Hij krijgt nu nog 4x per dag eten en vanaf 3 maand moeten we overgaan op 3x per dag. Dat staat tenminste op het formulier dat we hebben mee gekregen van het asiel. Of kunnen we nu al beter beginnen met 3 of 2 keer per dag?

Ben heel benieuwd hoe hij het er op doet!! :D

En dank jullie wel voor de uitleg :lol1:
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Ik zou eerst even 2 dagen op 4x per dag blijven en afkijken wat de reactie is op dit rauwe voer. Als het goed gaat, is 3x per dag tot aan 6 mnd. prima. Afhankelijk van de pup zelf zou je vanaf een maand of 4/5 al 2 x per dag kunnen voeren, maar ik vind dat voor een pup niet zo'n optie omdat die KVV echt de maag doorvliegt en het dan honger zal hebben.
Fijn dat je pup van zijn eten geniet. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”