Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bultje en opgezette klier

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marikavdh
nieuw lid
Mijn ras(sen): Kruising & Berner Sennen
Contacteer:

Bultje en opgezette klier

Ongelezen bericht door Marikavdh »

Hallo allemaal,

Onze Remi heeft een bultje/bobbeltje tussen haar teentjes.
Ik ben er een paar weken geleden mee naar de da geweest, en ze hebben een bioptie gedaan van het bobbeltje en een opgezette klier onder haar "oksel".
Hieruit bleek dat er geen verkeerde cellen aanwezig waren.
De da twijfelde of de bioptie wel goed was gelukt, en vroeg nog een keer een bioptie te laten doen, of eerst een antibiotica kuur.
Als er kankercellen aanwezig waren had er toch iets zichtbaar moeten zijn met de bioptie zei hij.
Nu wordt het bobbeltje steeds groter.
Het is net een knobbeltje met vocht er omheen zoals ik het zo kan voelen.
Misschien dat 1 van jullie hier evaring mee heeft of het zelf heeft meegemaakt.
Ik hoop dat iemand mij meer informatie hierover kan geven.
AfbeeldingAfbeelding
Groetjes
Marika
mwillow

Re: Bultje en opgezette klier

Ongelezen bericht door mwillow »

In 2009 had mijn jongste hond iets dat begon zoals bij jouw hond. Wekenlang gespoeld, trekzalf en AB kuur dat totaal niets hielp. Uiteindelijk geopereerd en opgestuurd naar het lab, waar duidelijk werd dat er iets in het weefsel zat vergroeid wat er niet thuishoort. Zoals je op de tweede foto ziet, is die plek ondanks de hechtingen weer gaan werken en uiteindelijk opengesprongen. Ben toen naar een holistisch dierenarts gegaan en zij heeft het verder behandeld met laseracupunctuur en homeopathie. Daarnaast spoelen, groene leem en honingzalf. Het heeft maandenlang geduurd voordat hij er vanaf was.
Sterkte er mee.

Afbeelding
Afbeelding
Marikavdh
nieuw lid
Mijn ras(sen): Kruising & Berner Sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marikavdh »

O.nee ik hoop niet dat ons dit te wachten staat.
Ik heb zelf ook al zitten denken om er eens trekzalf op te zoen, maar durfde dat eigenlijk nooit goed.
Ik heb ook geen idee of ik er wel trekzalf op mag doen.
Dus ik kan het rustig proberen?
En waar spoelde jij mee, met soda of iets anders?
Remi is nu 11 jaar, maar is een bikkeltje.
Ze laat niet merken dat ze pijn heeft, zelfs met de bioptie nog niet,ze geeft geen kik, dus ik heb geen idee of ze veel last heeft van het bultje.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Zoek even op 'ontstoken teen Whooper'. Dan vind je meer info.
Voor wat betreft die AB, ben ik daar dus zowieso geen voorstander van en dat hij er volgens mijn DA aan moest en voor langere tijd, stuitte mij enorm tegen de borst, want hij had totaal geen koorts. En in geval dat er iets van buitenaf in zit, heeft het ook totaal geen nut. Spoelen en zalven met anti-bacteriële zalven hebben dan meer nut. Ik zou (na ervaring rijker) het bultje op jouw foto niet afwachten en nu al beginnen met baden (in soda of betadine, maakt niets uit). Omdat je zegt dat er vocht omheen zit, is het vrij duidelijk dat er iets zit te prutten wat er uit moet. Groene leem wondzalf en Vetramil wondzalf (honingzalf). De eerste helpt goed om de boel naar buiten te trekken. De tweede zorgt dat door de enzymenwerking schadelijke bacteriën en oud weefsel worden weg gevreten en zorgt voor weefselherstel.
Whooper liet ook niets merken, maar was wel erg opgelucht, hoor toen het eindelijk de goede kant op ging. Een hond legt zich makkelijk neer bij zijn lot.

Nog een aanvulling; een nieuwe biopt zou ook mijn voorkeur hebben en dat op laten sturen naar het lab. Daar krijg je heel veel informatie uit.
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Lijkt wel op het bultje wat Luc ook wel is heeft.

Ik heb er niks mee gedaan. Toen ik in Utrecht was voor zijn neus heeft een arts er even naar gekeken maar hij zei dat ik mar daar geen zorgen om moest maken.

bij Luc zat het ook tussen de teentjes. En ik kon er gewoon op duwen was zacht. Idd leek wel op vocht.
Hij heeft er ook geen last van.

Nu is het soms weg en soms terug.

Maar ik doe er niks op geen zalf niks
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gemini6 »

Volgens mij is het een tussenteenontsteking.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Muis had een soortgelijk iets, wat hoger op haar pootje.
Het groeide heeeeeel langzaam.
Ik heb het uiteindelijk toch weg laten halen omdat ik niet wilde wachten tot het te groot werd om normaal weg te halen.

Een bultje op de poot (een plek die rekt en strekt) is namelijk al best snel 'te groot' om weg te halen zonder dat daar een hoop gedoe van komt met wondverzorging.
Ik heb met Muis wel wat gedoetjes gehad omdat ze er aan wilde zitten. Ze heeft toen even een paar dagen in een truitje gelopen dat ik helemaal vastgezet had aan alle kanten :mrgreen:

Het bleek bij Muis gewoon een goedaardig gezwelletje te zijn trouwens.

Succes :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”