Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tips gevraagd afspenen (ivm acute mastitis)
Moderator: moderatorteam
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Tips gevraagd afspenen (ivm acute mastitis)
Hai,
Even een vraagje. Bij lune is gister een acute mastitis geconstateerd.
Ze heeft een tiet die nu compleet op een tennisbal lijkt, en zit op de antibiotica.
Aangezien de puppen al een week werden bijgevoerd met smuldier, ben ik ze nu maar volledig gaan voeden met smuldier (en dat lijkt tot zover goed te gaan!).
Dit omdat Lune het zogen absoluut niet leuk meer vind op deze manier (snap ik helemaal *auw*).
Zelf masseer ik de desbetreffende tiet zo nu en dan leeg, want daar zit ongelofelijk veel pus in.
Dat krijg ik er dus gelukkig wel met tussenpozen uitgemasseerd.
Maar eigenlijk wil ik de pups dus nu volledig op de normale voeding hebben, zonder dat ze nog zogen.
Echter bedacht ik me ook, is het dan niet het risico erg groot dat haar borsten die nu nog normaal zijn
ook mastitis gaan ontwikkelen?
Het is een beetje een dubio. Ga ik haar zelf afkolven, om van de druk af te komen, dan blijft de melkproductie misschien nog in stand, waar ik juist vanaf wil?
Of laat ik het zo, en gaan we kijken hoe het gaat.
Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen. Ik heb Lune inmiddels wel flink terug gezet in dr voer. Nog niet volledig, want dat vind ik te veel, maar de helft is
ze zeker geminderd, zodat er ook minder melkproductie moet zijn. Hebben jullie nog tips?
Even een vraagje. Bij lune is gister een acute mastitis geconstateerd.
Ze heeft een tiet die nu compleet op een tennisbal lijkt, en zit op de antibiotica.
Aangezien de puppen al een week werden bijgevoerd met smuldier, ben ik ze nu maar volledig gaan voeden met smuldier (en dat lijkt tot zover goed te gaan!).
Dit omdat Lune het zogen absoluut niet leuk meer vind op deze manier (snap ik helemaal *auw*).
Zelf masseer ik de desbetreffende tiet zo nu en dan leeg, want daar zit ongelofelijk veel pus in.
Dat krijg ik er dus gelukkig wel met tussenpozen uitgemasseerd.
Maar eigenlijk wil ik de pups dus nu volledig op de normale voeding hebben, zonder dat ze nog zogen.
Echter bedacht ik me ook, is het dan niet het risico erg groot dat haar borsten die nu nog normaal zijn
ook mastitis gaan ontwikkelen?
Het is een beetje een dubio. Ga ik haar zelf afkolven, om van de druk af te komen, dan blijft de melkproductie misschien nog in stand, waar ik juist vanaf wil?
Of laat ik het zo, en gaan we kijken hoe het gaat.
Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen. Ik heb Lune inmiddels wel flink terug gezet in dr voer. Nog niet volledig, want dat vind ik te veel, maar de helft is
ze zeker geminderd, zodat er ook minder melkproductie moet zijn. Hebben jullie nog tips?
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Tips gevraagd afspenen (ivm acute mastitis)
kan ze niet iets krijgen wat de melkproductie remt en dan voor de pups een papje maken van smuldier met pupjes poedermelk tot ze groot genoeg zijn?
- Suuz!
- Zeer actief
De pups zijn inmiddels bijna 5 weken, en in overleg met d.a. en andere fokkers zouden ze prima op de kvv moeten kunnen.
Dit gaat ook goed tot zover
Ze eten erg goed, en vallen ook niet af en komen netjes aan.
Je kan wel een hormoonpreparaat halen om de melkproductie te remmen, maar ik wil eigenlijk nu met die ontsteking niet te veel rotzooi in dr lijf spuiten.
Het blijven immers wel hormonen die je inspuit, dus dat heeft niet mijn voorkeur
Dit gaat ook goed tot zover
Je kan wel een hormoonpreparaat halen om de melkproductie te remmen, maar ik wil eigenlijk nu met die ontsteking niet te veel rotzooi in dr lijf spuiten.
Het blijven immers wel hormonen die je inspuit, dus dat heeft niet mijn voorkeur
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
-
miekmiek
Geen tips hier. Maar balen zeg! ;-(
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Ik heb ook geen tips op het gebied van honden, maar toen ik zelf bv gaf weet ik wel dat mijn melk terugliep toen ik meer moest kolven. Mss is het een hele stomme vergelijking hoor
maar ik zou af en toe de grootste druk er dan afhalen, niet te vaak. Je zou denken dat de melkproductie dan toch wel flink zal teruglopen..
Heel veel beterschap voor Lune iig!
Heel veel beterschap voor Lune iig!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
helaas ook geen echte tips. Het enige wat je doen kunt om de melk productie te verminderen is haar ongelooflijk veel beweging geven, afleiding geven en als het mogelijk is op de NIET ontstoken tepels kampfer spiritus smeren. Stopt ook een heel eind de melk afgifte.
heel veel sterkte. Het meidje zal er behoorlijk veel last van hebben.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Zoals je al gedaan hebt het rantsoen terug en niets meer doen. Dat heb ik hier tenminste gedaan destijds. Als je vraagt komt er aanbod en zo stopt het het eerste lijkt me.
Balen, maar gelukkig zijn de pups oud genoeg om zonder moedermelk te kunnen.
Balen, maar gelukkig zijn de pups oud genoeg om zonder moedermelk te kunnen.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Suuz!
- Zeer actief
Weet jij hoe vaak per dag ik de kamfer spiritus er op moet smeren? Ik heb het toevallig vandaag in huis gehaaldDianavdberkt schreef:helaas ook geen echte tips. Het enige wat je doen kunt om de melk productie te verminderen is haar ongelooflijk veel beweging geven, afleiding geven en als het mogelijk is op de NIET ontstoken tepels kampfer spiritus smeren. Stopt ook een heel eind de melk afgifte.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
P!nki schreef:Weet jij hoe vaak per dag ik de kamfer spiritus er op moet smeren? Ik heb het toevallig vandaag in huis gehaaldDianavdberkt schreef:helaas ook geen echte tips. Het enige wat je doen kunt om de melk productie te verminderen is haar ongelooflijk veel beweging geven, afleiding geven en als het mogelijk is op de NIET ontstoken tepels kampfer spiritus smeren. Stopt ook een heel eind de melk afgifte.
heel veel sterkte. Het meidje zal er behoorlijk veel last van hebben..
2 keer per dag, niet SMEREN, maar DEPPEN
- Suuz!
- Zeer actief
ah oke
tnx. Ga ik daar zo mee beginnen.
- Aiske
- Zeer actief
Ik heb Anke Galastop gegeven toen ze erg ziek was en de pups per direct moesten stoppen met drinken. Het was niet ideaal maar binnen 2 dagen is de melk zo goed als weg.
Groetjes,
de fryske hounen

de fryske hounen

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Galastop idd. Soms heb je helaas geen andere keuze en haar een shirt aan doen zodat ze toch bij haar pups kan. Het is vervelend voor haar 

- Suuz!
- Zeer actief
Ze laat ze nu niet toe, maar ik heb inderdaad een paar rompertjes liggen voor het geval dat het nodig isladybird schreef:Galastop idd. Soms heb je helaas geen andere keuze en haar een shirt aan doen zodat ze toch bij haar pups kan. Het is vervelend voor haar
Is galastop vrij te verkrijgen? Of is dat alleen bij de dierenarts te krijgen?
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Alleen bij de dierenarts. Het zijn wel hormonen natuurlijk.P!nki schreef:Ze laat ze nu niet toe, maar ik heb inderdaad een paar rompertjes liggen voor het geval dat het nodig isladybird schreef:Galastop idd. Soms heb je helaas geen andere keuze en haar een shirt aan doen zodat ze toch bij haar pups kan. Het is vervelend voor haar... tnx

- Suuz!
- Zeer actief
ah okeladybird schreef:Alleen bij de dierenarts. Het zijn wel hormonen natuurlijk.P!nki schreef:Ze laat ze nu niet toe, maar ik heb inderdaad een paar rompertjes liggen voor het geval dat het nodig isladybird schreef:Galastop idd. Soms heb je helaas geen andere keuze en haar een shirt aan doen zodat ze toch bij haar pups kan. Het is vervelend voor haar... tnx
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb nog een flesje staan, waar ik maar 2x druppeltjes uitgehaald heb, dus een nagenoeg vol flesje waarvan de houdbaarheidsdatum nog niet verstreken is.
Dus als je dat van me opgestuurd wil hebben, geef maar even een PB.
Dus als je dat van me opgestuurd wil hebben, geef maar even een PB.
-
cadeboualmere
- Actief
- Mijn ras(sen): ca de bou
- Contacteer:
Geen probleem met 5 weken.Ze kunnen volledig over.Die van ons zaten toen al aan het rauwe vlees.
cadebou oldpride
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Hoe gaat het met Lune?
* * *
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
met 5 weken drinken ze hier nog maar heel af en toe bij de moeder, mams wil het over het algemeen dan gewoon al niet meer hebben, alleen om de druk er af te halen als ze die heeft.
Kampfer spiritus is een heel goed idee, want dat vinden pups ook smerig en komen er dan ook niet meer aan.
Wel ontzettend vervelend voor Luuntje
Kampfer spiritus is een heel goed idee, want dat vinden pups ook smerig en komen er dan ook niet meer aan.
Wel ontzettend vervelend voor Luuntje
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.