Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik begrijp er helemaal niets van!
Moderator: moderatorteam
-
amber81
Ik begrijp er helemaal niets van!
Een aantal van jullie weten het wel, maar een van de pups uit het nest van 2009, Bongo, moest worden herplaatst. Bongo is eerst hier geweest en dat ging niet erg lekker, tussen hem en de dieren hier. Na een tweetal weken is Bongo dus herplaatst.
Gisterenmorgen zat ik nog te pb-en met een forummer hoe goed het nu gaat met Bongo, want uiteraard stond ik veel in contact met de nieuwe baasjes. Krijg ik gisteren ineens een telefoontje, een half uur later staat het nieuwe baasje voor me neus, Bongo rent hard naar binnen bij mij, de spullen van Bongo worden neergegooid voor mijn deur en weg wastie man! Ik begreep er geen zak van!
Ik ving nog op dat zijn vrouw bang was van zo'n grote hond en de hond niet zonder de man kon functioneren en iedere keer wild werd als meneer weg was, hij had zijn bench gesloopt en was te groot en sterk.
Ik heb de bench eens bekeken:dat is er eentje voor een kleine hond, Bongo kan zich niet eens bewegen in die bench (die stond namelijk ook voor de deur) en rechtop staan ging niet. Bovendien gemaakt van hol draad, dus ja, een sterke hond is daar zo uit!
En Bongo zelf? Bedeesd, angstig maar blij dat hij weer hier was, onze teven deden meteen weer lelijk, maar hij liet het zich allemaal welgevallen dus de meiden laten hem nu een beetje links liggen, ik kan zijn ruggengraat voelen, hij had honger, maar durfde niet te eten en een en al treurnis in zijn ogen....
Na een half uurtje ging hij wel spelen, wilde niet naar buiten, wel de tuin in, dus dat mocht hij. Ook deed hij de vorige keer dat hij hier een tijdje was heel dominant, viel een aantal keren uit naar onze dochter, maar nu króóp hij echt in haar. Het was een totaal andere hond in twee weken tijd geworden!
Bongo mag nu even hier gewoon bijkomen, ik was gisteren zo zo zo boos! Had ik maar beter opgelet, nog beter onderzocht! Had ik maar had ik maar....we zijn nu met de eerste baasjes hard aan het werk om een goede baas te zoeken, een die in de buurt is en een die wel alle liefde en geduld wilt opbrengen.
Maar nu...nu ben ik flabbergasted...begrijp er niets van. Een dag eerder was alles immers nog helemaal leuk...en omdat ik dat dacht, dacht ik: misschien dan beter om hem onder te brengen in een pension of iets, maar dat zielige hoopje hond dat in mijn huiskamer lag gisteren....ik kon het niet opbrengen! Zelfs Tara, die altijd lelijk tegen hem doet (zijn mama) is gisteravond bij hem gekropen en heeft hem gewassen.
Een ding weet ik wel....als hij weer wordt herplaatst, iemand die ik ken, goed ken en in de buurt. Dit gebeurt me niet nog een keer!!!
Gisterenmorgen zat ik nog te pb-en met een forummer hoe goed het nu gaat met Bongo, want uiteraard stond ik veel in contact met de nieuwe baasjes. Krijg ik gisteren ineens een telefoontje, een half uur later staat het nieuwe baasje voor me neus, Bongo rent hard naar binnen bij mij, de spullen van Bongo worden neergegooid voor mijn deur en weg wastie man! Ik begreep er geen zak van!
Ik ving nog op dat zijn vrouw bang was van zo'n grote hond en de hond niet zonder de man kon functioneren en iedere keer wild werd als meneer weg was, hij had zijn bench gesloopt en was te groot en sterk.
Ik heb de bench eens bekeken:dat is er eentje voor een kleine hond, Bongo kan zich niet eens bewegen in die bench (die stond namelijk ook voor de deur) en rechtop staan ging niet. Bovendien gemaakt van hol draad, dus ja, een sterke hond is daar zo uit!
En Bongo zelf? Bedeesd, angstig maar blij dat hij weer hier was, onze teven deden meteen weer lelijk, maar hij liet het zich allemaal welgevallen dus de meiden laten hem nu een beetje links liggen, ik kan zijn ruggengraat voelen, hij had honger, maar durfde niet te eten en een en al treurnis in zijn ogen....
Na een half uurtje ging hij wel spelen, wilde niet naar buiten, wel de tuin in, dus dat mocht hij. Ook deed hij de vorige keer dat hij hier een tijdje was heel dominant, viel een aantal keren uit naar onze dochter, maar nu króóp hij echt in haar. Het was een totaal andere hond in twee weken tijd geworden!
Bongo mag nu even hier gewoon bijkomen, ik was gisteren zo zo zo boos! Had ik maar beter opgelet, nog beter onderzocht! Had ik maar had ik maar....we zijn nu met de eerste baasjes hard aan het werk om een goede baas te zoeken, een die in de buurt is en een die wel alle liefde en geduld wilt opbrengen.
Maar nu...nu ben ik flabbergasted...begrijp er niets van. Een dag eerder was alles immers nog helemaal leuk...en omdat ik dat dacht, dacht ik: misschien dan beter om hem onder te brengen in een pension of iets, maar dat zielige hoopje hond dat in mijn huiskamer lag gisteren....ik kon het niet opbrengen! Zelfs Tara, die altijd lelijk tegen hem doet (zijn mama) is gisteravond bij hem gekropen en heeft hem gewassen.
Een ding weet ik wel....als hij weer wordt herplaatst, iemand die ik ken, goed ken en in de buurt. Dit gebeurt me niet nog een keer!!!
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Ik begrijp er helemaal niets van!
Poeh, wat erg zeg, dan breekt je hart wel als je hem zo terug ziet komen.
dikke knuffel voor het manneke en voor jou

-
amber81
dat zeker! Ik ga zo eerst een stuk lopen met hem, even kijken hoe dat nu gaat, want hij is zo timide!Jeannettebo schreef:Poeh, wat erg zeg, dan breekt je hart wel als je hem zo terug ziet komen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ach f*ck de tranen springen zo ongeveer in mijn ogen, arme vent.
De duimen draaien dat hij weer helemaal mag herstellen.
wel goed dat hij nij jouw terug kwam en dat ze hem niet ergens anders gedumpt hebben, dat zou veel erger zijn geweest
wel goed dat hij nij jouw terug kwam en dat ze hem niet ergens anders gedumpt hebben, dat zou veel erger zijn geweest
-
amber81
Dat hoop ik ook...hij is zo zo zo stilletjes...S@ndr@ schreef:Ach f*ck de tranen springen zo ongeveer in mijn ogen, arme vent.
En tuurlijk, dat was de afspraak, met ieder hondje wat hier vandaan kwam; wat niet gaat, je kan altijd terug komen brengen!
pfoeh....we zien wel weer waar dit avontuur naartoe gaat....
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
jeetje wat vreselijk om je dier zo terug tekrijgen... hopelijk is hem niet teveel kwaad gedaan, arm mannetje.
Ik hoop dat het nu wel goed gaat met de andere dieren.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Och jemig. Fijn dat hij wel weer naar jou is terug gebracht.
Arm dier.
Arm dier.
- wendyenchristian
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mopshond en kruising argentijnse dog
Arme Bongo, een bench waar hij niet eens in kan staan en dan nog zo treurig. Ik zou die mensen nog eens even opbellen om te vragen want er nu allemaal met hem gebeurd is! Dit moet toch niet kunnen.

- jeanet01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Contacteer:
wat voor soort hond is Bongo ? Als ie zo groot en sterk is ?
In ieder geval fijn dat hij bij jouw terug is en niet via marktplaats of iets dergelijks naar het volgende baasje is doorgestuurd.
In ieder geval fijn dat hij bij jouw terug is en niet via marktplaats of iets dergelijks naar het volgende baasje is doorgestuurd.

-
amber81
Ik heb geen idee wat er nou precies is gebeurd, iig heeft hij even nodig om bij te komen. Wat betreft mijn eigen dieren; tja...alle katten zitten van schrik weer boven en de honden zijn wat vriendelijker, maar echt goed zit het niet. Hij voelt zich rot en dat voelen ze, maar pesten doen ze hem niet. Toch zal hij worden herplaatst, de laatste keer ging het niet goed, ik denk niet dat dat veelanders zou zijn nu, eigenlijk.jacq1970 schreef:jeetje wat vreselijk om je dier zo terug tekrijgen... hopelijk is hem niet teveel kwaad gedaan, arm mannetje.
Eigenlijk wil ik die mensen niet meer spreken, nooit meer! Na al die leugens zullen ze toch niets normaals en eerlijks kunnen zeggen!wendyenchristian schreef:Arme Bongo, een bench waar hij niet eens in kan staan en dan nog zo treurig. Ik zou die mensen nog eens even opbellen om te vragen want er nu allemaal met hem gebeurd is! Dit moet toch niet kunnen.
Bongo is een mix van Mechelaar (half) en Podenco x Anatool.jeanet01 schreef:wat voor soort hond is Bongo ? Als ie zo groot en sterk is ?
Ik ben idd wel blij dat ze hem gewoon hier hebben gebracht, niet dat er iets mis is met MP, dat vind ik niet, maar zo kan ik het wel zelf in het oog houden ja. Pfoeh...ik hoop er allemaal het beste maar van! Overasl staan oproepjes en we hebben nu een lijst die we door kunnen nemen...fingers crossed, en ik ben nog kritischer dan eerst nu...
- Marliez
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
potverdikkie, dat is toch geen manier van doen???
Arme Bongo, heeft zo wel veel pech he? Hopen dat jullie nog een mooi huisje voor m kunnen vinden, en dat deze voor de rest van zijn mooie hondenleven mag zijn.
Maar eerst ook Bongo maar even op verhaal laten komen.... lijkt me vreselijk om je hond zo te zien
Arme Bongo, heeft zo wel veel pech he? Hopen dat jullie nog een mooi huisje voor m kunnen vinden, en dat deze voor de rest van zijn mooie hondenleven mag zijn.
Maar eerst ook Bongo maar even op verhaal laten komen.... lijkt me vreselijk om je hond zo te zien

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Jeetje wat een triest verhaal, ik hoop dat je gauw een goude mandje kan vinden 

- stefanie
- Zeer actief
Wat sneu voor Bongo! En wat een eikels van baasjes zeg.
Ben wel benieuwd naar hem. Wanneer ga je in het Kooistee-bos wandelen?
Ben wel benieuwd naar hem. Wanneer ga je in het Kooistee-bos wandelen?
- Marina
- Zeer actief
Arme Bongo. Jullie hebben het goed voor met hem. Dus voel je niet schuldig.
Sommige mensen kunnen heel goed toneel spelen. En deze mensen blijkbaar ook.
Ik hoop dat je snel een geschikt baasje voor hem vind.
Misschien mensen van het forum???
Ik denk aan jullie

Sommige mensen kunnen heel goed toneel spelen. En deze mensen blijkbaar ook.
Ik hoop dat je snel een geschikt baasje voor hem vind.
Misschien mensen van het forum???
Ik denk aan jullie

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- bernersennenhond
- Actief
Niets van dit alles kunnen voorspellen toen hij daar heen ging?
What the.....???

- Marina
- Zeer actief
bernersennenhond schreef:Niets van dit alles kunnen voorspellen toen hij daar heen ging?
Ik weet wel zeker dat ze niks heeft kunnen voorspellen, anders had ze het nooit gedaan.
Daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.
sommige mensen kunnen goed toneelspelen. En blijkbaar deze kl.te mensen ook

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Is het de hond of is het het gebrek aan mensenkennis?
- Marina
- Zeer actief
Kan jij nou niet is 1 keer normaal reageren.rubyred schreef:Is het de hond of is het het gebrek aan mensenkennis?
Nee jij hebt heel veel gebreken. Bah

-
amber81
Hoe zou ik dan in vredesnaam kunnen voorspellen wat voor mensen het uiteindelijk zouden blijken?!bernersennenhond schreef:Niets van dit alles kunnen voorspellen toen hij daar heen ging?
Ik heb best mensenkennis, of het de hond is, zou kunnen, maar ik weet niet wat daar gebeurd is. Komop zeg!rubyred schreef:Is het de hond of is het het gebrek aan mensenkennis?
Voor de overige reageerders; ik heb geen idee hoe dit af gaat lopen, maar kijk wel uit hier updates te plaatsen, mijn hoofd is een warboel nu, heb genoeg aan me koppie...Dank voor alle lieve woorden!
Marina; jou hoor ik later (k)
- Marina
- Zeer actief
amber81 schreef:Hoe zou ik dan in vredesnaam kunnen voorspellen wat voor mensen het uiteindelijk zouden blijken?!bernersennenhond schreef:Niets van dit alles kunnen voorspellen toen hij daar heen ging?Ik heb best mensenkennis, of het de hond is, zou kunnen, maar ik weet niet wat daar gebeurd is. Komop zeg!rubyred schreef:Is het de hond of is het het gebrek aan mensenkennis?
Voor de overige reageerders; ik heb geen idee hoe dit af gaat lopen, maar kijk wel uit hier updates te plaatsen, mijn hoofd is een warboel nu, heb genoeg aan me koppie...Dank voor alle lieve woorden!
Marina; jou hoor ik later (k)
Is goed
En laat sommige mensen kletsen ze weten niet beter. Die hebben zelf zoiets nog nooit gehad denk ik.
Je weet me te vinden.

- bernersennenhond
- Actief
Al zou het een klein dingetje zijn die je nu te binnen schiet.amber81 schreef:Hoe zou ik dan in vredesnaam kunnen voorspellen wat voor mensen het uiteindelijk zouden blijken?!bernersennenhond schreef:Niets van dit alles kunnen voorspellen toen hij daar heen ging?
Je zou er andere mensen die een hond willen plaatsen alleen maar mee kunnen helpen zodat die misschien op dat punt wat meer aandacht zouden kunnen vestigen.
Niemand hoopt toch in zo een zelfde situatie te komen.
Verder geen kritiek vanuit mijn vraag.
What the.....???

-
amber81
Ik zou niets kunnen bedenken, het zat juist helemaal goed meteen en er was echjt een klik, dus ik weet het echt niet. Maar goedkomen zal het.Idd hoop ik dit allemaal nooit meer mee te maken!bernersennenhond schreef:Al zou het een klein dingetje zijn die je nu te binnen schiet.amber81 schreef:Hoe zou ik dan in vredesnaam kunnen voorspellen wat voor mensen het uiteindelijk zouden blijken?!bernersennenhond schreef:Niets van dit alles kunnen voorspellen toen hij daar heen ging?
Je zou er andere mensen die een hond willen plaatsen alleen maar mee kunnen helpen zodat die misschien op dat punt wat meer aandacht zouden kunnen vestigen.
Niemand hoopt toch in zo een zelfde situatie te komen.
Verder geen kritiek vanuit mijn vraag.
- Liselore
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 6
Je kunt nou eenmaal niet alles van te voren weten, en sommige mensen kunnen inderdaad heel goed de schijn hoog houden, helaas. Wat een eikels zeg. Als het op de een of andere manier toch niet werkt, dan kan je daar toch over praten en naar een oplossing zoeken, dan dump je je hond toch niet op zo'n manier . . . Maar ik vind het super zoals je je voor Bongo inzet! Ik hoop dat hij snel een gouden mandje vind, ik duim voor jullie!
- Tamaskan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): wolfhonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Jeetje zeg . lijkt me idd een vreselijk gevoel als je 1 van je hondjes zo terug krijg.
Gelukkig laten de dames hem een beetje links liggen zodat ie eerst lekker bij jullie weer mag bijkomen.
Geef hem in ieder geval maar een hele dikke knuffel van ons en ik weet zeker dat je ervoor gaat zorgen dat zijn toekomst in ieder geval goed is.
Gelukkig laten de dames hem een beetje links liggen zodat ie eerst lekker bij jullie weer mag bijkomen.
Geef hem in ieder geval maar een hele dikke knuffel van ons en ik weet zeker dat je ervoor gaat zorgen dat zijn toekomst in ieder geval goed is.
- iones
- Zeer actief
Kun je niet toch proberen of bongo bij jou kan blijven? Misschien gaat het nu wel voortaan.
tsja, hoe kun je nou ook iets snappen van mensen.... ze doen zich zo mooi voor maar o wee. Zeker waar het om dieren gaat.
tsja, hoe kun je nou ook iets snappen van mensen.... ze doen zich zo mooi voor maar o wee. Zeker waar het om dieren gaat.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Wat ontzettend rot om je hond zo terug te krijgen
Helaas kun je nu eenmaal niet alles altijd goed inschatten van te voren, je kunt alleen je best doen en dat heb je ongetwijfeld gedaan. Ik hoop dat Bongo wat bijkomt en een goed plekje vindt 
- iones
- Zeer actief
Al heb je alle mensenkennis van de wereld, je kunt ze niet in het hoofd kijken.rubyred schreef:Is het de hond of is het het gebrek aan mensenkennis?
Je kunt juist bij mensen heel vaak inschattingsfouten maken. Daarom zeg ik altijd dat de mens het onberekenbaarste dier is, en niet de hond of het paard. En dit verhaal is weer zo'n typisch voorbeeld.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
vrezelijk, wat een mensen zeg.
hopenlijk vind je snel een veilig plekkie voor die kanjer.
hopenlijk vind je snel een veilig plekkie voor die kanjer.

- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
helemaal mee eens! wat een naar verhaal zegiones schreef:Al heb je alle mensenkennis van de wereld, je kunt ze niet in het hoofd kijken.rubyred schreef:Is het de hond of is het het gebrek aan mensenkennis?
Je kunt juist bij mensen heel vaak inschattingsfouten maken. Daarom zeg ik altijd dat de mens het onberekenbaarste dier is, en niet de hond of het paard. En dit verhaal is weer zo'n typisch voorbeeld.
en geloof me er zijn jullie meer mensen voor gegaan met soortgelijks, je wilt en denkt het beste te vinden maar blijkt toch anders uit te pakken
wees blij dat de hond bij jullie is 'gedumpt' en niet ergens anders met alle gevolgen van dien..
ps. dit baseer ik puur uit jouw verhaal verder weet ik er natuurlijk niets van de situatie

-
blondie
- Zeer actief
Hoe is het nu met Bongo?
Ik was wat gaan zoeken in andere topics, en je had het er nogal moeilijk mee dat het een pup is van je overleden reu waar je een hele goede band mee had.
nu een 2de keer terug bij je.
Moeilijk hoor, maar als het met de dames goed gaat en je kunt je zelf weer wat openstellen, zou het dan niet mogelijk zijn om hem te houden? En het als een positief iets te zien dat hij weer terug is in zijn oude nest?
(Nb. mits de andere honden ook weer accepteren dat hij er is dan, je gezin is volgens mij blij dat hij er weer is.)
Ik was wat gaan zoeken in andere topics, en je had het er nogal moeilijk mee dat het een pup is van je overleden reu waar je een hele goede band mee had.
nu een 2de keer terug bij je.
Moeilijk hoor, maar als het met de dames goed gaat en je kunt je zelf weer wat openstellen, zou het dan niet mogelijk zijn om hem te houden? En het als een positief iets te zien dat hij weer terug is in zijn oude nest?
(Nb. mits de andere honden ook weer accepteren dat hij er is dan, je gezin is volgens mij blij dat hij er weer is.)