Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ahv of KIVO en penslappen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

joev
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): beiden een kruising

ahv of KIVO en penslappen

Ongelezen bericht door joev »

Ik ben er inmiddels over uit dat Guus en Sjaakie op vers voer overgaan. Ik heb inmiddels veel gelezen en wilde KIVO kopen. Alleen blijkt dat in de buurt wat lastig te zijn. Ik heb nu bij de diebo AHV gekocht voor 1,20 per pakje van 500 gram. Ik heb zowel de vlees en de vlees en pens uitvoering gekocht. Sjaakie moet iets van 350 gram per dag hebben. Bij het afwegen viel het me op dat er hooguit 450 gram ipv 500 gram in de zakjes zaten, maar goed Sjaakie heeft eindelijk weer goed gegeten! (Guus eet toch alles)

Nu weet ik uit ervaring dat Sjaakie de ene dag iets heerlijk vind en het de volgende dag niet meer lust. Daarom wil ik het eten met andere merken afwisselen. Is dat handig?

En is Kivo of juist AHV beter, of maakt het kwa kwaliteit niet zo uit?

Ik wil de tanden van Guus en Sjaakie (heeft paradontitus) schoon houden en las dat penslappen goed zijn. Ik zag dat deze per kilo besteld kunnen worden. Hoeveel is handig om te geven. Sjaakie weegt maar 16 kilo. Kan een penslap een hoofdmaaltijd zijn als ik deze door midden snijdt?
Muk

Re: ahv of KIVO en penslappen

Ongelezen bericht door Muk »

Vuile penslappen zijn (vanaf eind januari) bij herbyvers.nl ook per 500 gram (ook versneden, maar een lap is beter) te bestellen. Dat is wel handiger bij honden die niet zoveel hoeven te eten. Een penslap is een prima manier om de tanden schoon te houden.

Als je dagelijks kvv geeft (kivo, Carnibest, ahv en er zijn nog veel meer merken), dan kun je makkelijk 1x per week ook een pensdag houden. Je geeft dezelfde hoeveelheid pens als kvv.
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Re: ahv of KIVO en penslappen

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Van die twee ken ik alleen AHV en daar heb ik hele goede ervaringen mee.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”