Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Frituurvet gegeten en onbeperkt in de brokken zitten schrans

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

geertje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruizing weimaraner van 1,5 jaar en een lab van 7 maanden

Frituurvet gegeten en onbeperkt in de brokken zitten schrans

Ongelezen bericht door geertje »

Hoi,

Mijn hond van 7 maanden heeft gisteren onbeperkt zitten schrokken in een zak hondenvoer voor senioren, die was per ongeluk door iemand op de grond gezet in de schuur! Ze moet op zijn minst een kilo misschien wel 2 op gegeten hebben, daarna tot overmaat van ramp heeft mijn echtgenoot :devil: een pan met frituurvet ( zonnebloem) in de tuin gegooid :mep: in t zand en toen heeft ze ( voordat ik daar achter kwam) ook aardig wat zand met olie zitten vreten!
Nu de volgende dag heeft ze vannacht zo'n beetje het hele hondenhok 2x2 m vol gescheten met diaree en nu loopt ze ook nog mank!
Nou eigenlijk wil ze helemaal niet lopen en als ik haar op haar achterbenen ( gewoon op 4 poten hoor) laat staan, staat ze helemaal te trillen met de staart tussen de benen en gaat ze meteen weer liggen!

Wie kan mij helpen moet ik naar de DA gaan of heeft ze zo'n darmkramp van al dat gesnaai dat ze gewoon ff met rust gelaten moet worden?

Groetjes Geertje
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Frituurvet gegeten en onbeperkt in de brokken zitten schrans

Ongelezen bericht door Barnsley »

Ik zou er zeker even mee naar de dierenarts gaan!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

die heeft verschrikkelijke buikpijn en de kans dat er ergens een verstopping zit ondanks de diarree is ook niet denkbeeldig.
Ik zou zeker als ze niet wil staan en dus pijn aangeeft even naar de DA gaan.
al zou het maar voor de zekerheid zijn. :ok:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Daar had ik dus gisteren al mee bij de DA gezeten!

Snel gaan hoor!

(En zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren, maar zo handig was je vast wel)

Suzanne
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Dat je je eigen nog afvraagt of je naar de dierenarts moet zeg :roll:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
geertje
Vaste gebruiker

Ja lekker he!

Ze heeft inmiddels al weer gelopen en geblaft met de ander hond om het terein te verdedigen dus ik wacht even de middag af! Ook heeft ze een klein hapje brokjes gegeten!

Ik hou jullie op de hoogte bedankt voor de reakties
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

een klein hapje brokjes?
ik zou haar ff niks meer geven. :wink:
fay
Actief
Mijn ras(sen): duitsedog
dogo-canario
maltezer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door fay »

jezus man gaat toch naar de D.A

is nooit goed wat ze op heb.
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Honden kunnen dood gaan van zand eten..

Ga verdomme naar de dierenarts!
Afbeelding
geertje
Vaste gebruiker

jaja ik weet wel dat jullie heel fanatiek zijn maar jullie hoeven echt niet boos en vijandig te worden!

Ik woon in Costa Rica en hier is de dierenarts op zondag echt niet te bereiken!

Dus vandaar dat t ff niet ging, nu loopt ze weer en ik ging alleen ff testen of ze wat wilde eten uberhaupt! Zodat ik zeker weet dat ze echt heel beroerd is! Als dat zo is dat ze niet meer eet dan is ze nmlk echt ziek!

Zoals ik al schreef loopt ze weer lekker rond en wacht ik het even af!

Bedankt voor jullie zorgen en niet te vijandig aub want we hebben allemaal t beste met elkaar voor en met onze hondjes!
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

geertje schreef:jaja ik weet wel dat jullie heel fanatiek zijn maar jullie hoeven echt niet boos en vijandig te worden!

Ik woon in Costa Rica en hier is de dierenarts op zondag echt niet te bereiken!

Dus vandaar dat t ff niet ging, nu loopt ze weer en ik ging alleen ff testen of ze wat wilde eten uberhaupt! Zodat ik zeker weet dat ze echt heel beroerd is! Als dat zo is dat ze niet meer eet dan is ze nmlk echt ziek!

Zoals ik al schreef loopt ze weer lekker rond en wacht ik het even af!

Bedankt voor jullie zorgen en niet te vijandig aub want we hebben allemaal t beste met elkaar voor en met onze hondjes!
Daar lijkt het anders niet op, zoals je het schreef..
Afbeelding
geertje
Vaste gebruiker

zoals ik wat schreef!

Ik vraag mij af of het kan zijn of een hond door buikpijn niet kan of wil lopen! Ik krijg allerlei verwijten naar mijn hoofd geslingerd waar ik niet op zit te wachten!

Inmiddels gaat t dus beter met haar dat schrijf ik ook en als ik zie dat het slechter gaat of niet beter wordt dan dit dan ga ik wel naar de da!

En ik geef heel veel om dieren want ik heb zo´n beetje een heel dieren asiel hier rondlopen van allemaal arme stakkers die gedumpt worden in dit vreselijke land en die ik niet half dood langs de kant van de weg kan laten liggen dus vertel mij niet dat het overkomt dat ik niks om mijn dieren geef!!!!
~Suzanne~
Zeer actief

Maar meid toch!

Hoe kun je nou het beste met je dieren voorhebben (wat je ook schrijft over asiels) als je als er dit gebeurt niet minimaal overlegd met een DA ;-(
Costa Rica of niet.

Het is overigens echt voldoende om hier 1 topic over te openen, niet 2... dat schept een verkeerd beeld bij het ene topic denk ik zo.

Ik zou voorlopig geen eten geven aan de hond een dag of 2 en heel goed in de gaten houden. Wel zorgen dat er voldoende water in de buurt is en zorgen dat je de ontlasting in de gaten kunt houden; dus niet laten zwerven over eigen terrein (voor zover van toepassing) zodat je ziet wat eruit komt zeg maar.

Suzanne
geertje
Vaste gebruiker

ja wat zeg ik nou die da is dicht en echt niet te bereiken voor nood situaties die gasten hier zijn niet zoals in nederland( waar t zelfs soms al moeilijk is om in de weekends bij een da terecht te komen)
Nu is t dus net maandag ochtend en moest ik wederom wachten tot de da open gaat! dat is ie inmiddels wel maar nu gaat het dus al wat beter met haar! dus wacht ik het even af!

Dus je begrijpt dat ik meteen naar een da zou zijn gegaan als dat mogelijk was geweest!

En omdat dat niet zo was ben ik dus maar een berichtje gaan schrijven of iemand iets wist om te doen, of een soort gelijke ervaring had gehad en wat er toen gebeurde!

En die 2 topics kwam voort uit het feit dat ik ff niet zo goed wist waar ik het onder moest plaatsen!

Groetjes
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Suzanne123 schreef:Maar meid toch!

Hoe kun je nou het beste met je dieren voorhebben (wat je ook schrijft over asiels) als je als er dit gebeurt niet minimaal overlegd met een DA ;-(
Costa Rica of niet.

Het is overigens echt voldoende om hier 1 topic over te openen, niet 2... dat schept een verkeerd beeld bij het ene topic denk ik zo.

Ik zou voorlopig geen eten geven aan de hond een dag of 2 en heel goed in de gaten houden. Wel zorgen dat er voldoende water in de buurt is en zorgen dat je de ontlasting in de gaten kunt houden; dus niet laten zwerven over eigen terrein (voor zover van toepassing) zodat je ziet wat eruit komt zeg maar.

Suzanne

Suzanne, ik snap je punt heus wel, maar hoe lomp kun je zijn? Ze schrijft verdorie een heel bericht op een hondenforum (in plaats van gewoon simpelweg afwachten tot de DA beschikbaar is) om advies te vragen omdat de dierenarts blijkbaar op zondag niet bereikbaar is, en dan nog zeg je dat ze niet genoeg om haar dieren geeft? Echt, even dimmen af en toe zou je sieren. Nederland is echt een TOPland wat huisdierenwelzijn betreft, ik kan me zo voorstellen dat het op costa rica iets anders werkt dan hier. Alsof het haar geen fuck interesseert wat haar hond naar binnen heeft gewerkt...
En ja, ik zou ook zeggen 'ga naar de DA' maar als dat simpelweg geen optie is dan is dat toch niet haar schuld? Dan is het gewoon 'zo snel mogelijk contact op nemen met de dierenarts', maar lopen insinueren dat ze niet om haar dieren geeft vind ik laag. Echt laag. Want als dat zo was dan ging ze niet naar 't hondenforum. Dus.

Goed in de gaten houden, zo te horen gaat het alweer wat beter, maar zoals gezegd kun je beter even helemaal niets geven. Laat 't lijf eerst al deze rotzooi er maar eens fatsoenlijk uitwerken. Verhongeren doet ze niet in een dag :wink:. Sterkte!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
fay
Actief
Mijn ras(sen): duitsedog
dogo-canario
maltezer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door fay »

als ik goed leest is de D.A nu open

zou ik toch nog even langs gaan.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

geertje schreef:zoals ik wat schreef!

Ik vraag mij af of het kan zijn of een hond door buikpijn niet kan of wil lopen! Ik krijg allerlei verwijten naar mijn hoofd geslingerd waar ik niet op zit te wachten!

Inmiddels gaat t dus beter met haar dat schrijf ik ook en als ik zie dat het slechter gaat of niet beter wordt dan dit dan ga ik wel naar de da!

En ik geef heel veel om dieren want ik heb zo´n beetje een heel dieren asiel hier rondlopen van allemaal arme stakkers die gedumpt worden in dit vreselijke land en die ik niet half dood langs de kant van de weg kan laten liggen dus vertel mij niet dat het overkomt dat ik niks om mijn dieren geef!!!!
Als iemand dat tegen je zegt dan hoeft dat nog helemaal niet zo te zijn :pffff: :mrgreen:
soms draven mensen een beetje door :blauwoog: .
Maar het kan dus best buikpijn geweest zijn waardoor ze niet op wou staan, gewoon even goed in de gaten houden :ok:
fijn dat het wat beter lijkt te gaan, maar wel blijven kijken he :wink:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Die zal waarschijnlijk hardstikke buikpijn hebben van het vet, dan kan een hond met een bolle rug gaan lopen of helemaal niet meer willen lopen. In eerste instantie moest ik aan een maagtorsie denken maar dan heb je zowiezo een probleem in costa rica op zondag denk. Het minst erge is gewoon ontzettende buikpijn. Ik heb Gol eens te vet gevoerd en toen had ze ook zo'n buikpijn en liep met een bolle rug. Ik heb haar toen okugest gegeven (nadat ik op een ander forum eerst voor rotte vis uit werd gemaakt omdat ik haar te vet had gevoerd :mrgreen: ) en dat hielp heel goed. Ik weet niet of dat bij jullie ook te krijgen is, het is een homeopathisch middel tegen buikpijn en diarree voor mensen maar bij honden werkt het ook prima, wel de kinderdosering gebruiken.
Sterkte met je hondje!
geertje
Vaste gebruiker

Goed ik heb dus geen zin in ruzie daarom bezoek ik niet dit forum!

Bedankt Frederiek voor je berichtje erg aardig van je dat je me bijstaat! En wat je zegt is waar hier geven de mensen niks om een hond! Ze trappen hem liever op straat of zetten de pups in een doos midden op de weg om ze te laten platrijden! Dit soort taferelen zie ik dagelijks en doen mij erg veel pijn en zijn ontzettend frustrerend omdat ik helaas niet elke hond of kat kan redden!

Ook is het moeilijk om in een beknopt geschreven verhaaltje goed naar vooren te laten komen wat iemand bedoeld! Dus misschien was mijn info wat beknopt en had ik het beter moeten uitleggen vanaf het eerste bericht!

Ik hou mijn hondje in de gaten als ik geen verbetering zie dan zal ik de da bezoeken met haar en ondertussen zal ik de da telefonisch om advies vragen!

De frituurvet is opgeruimd en de brokken ook dus hopenlijk :W: vindt ze niks meer om van te snoepen! Behlve wat gras misschien!

Groetjes
Laatst gewijzigd door geertje op 03 jan 2011 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zou je een beetje op je gebruik van leestekens kunnen letten? Dit leest vrij irritant.

Ik hoop dat je hondje zich snel wat beter voelt :( Wat een nare situatie, ik zou echt gek worden als mijn hondje ziek was en er geen dierenarts te bereiken viel...
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Welke idioot gooit er nu frituurvet in de tuin.
Giet het dan in een jerrycannetje. :neenee: :neenee:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Dayne
Actief
Mijn ras(sen): Saarloos wolfhond

Ongelezen bericht door Dayne »

Jeetje wat rot zeg....maar zo te lezen gaat het gelukkig al beter.
Ik vind het heel positief dat je dit topic geopend hebt, kan me voorstellen dat je op dat moment machteloos staat en iets wil doen.
Wat tips en steun kun je op zulk moment wel gebruiken.

Heel veel sterkte en hopelijk is je hondje snel weer helemaal de oude.

Gr Ursula en Dayne.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Wat een vreselijk herkenbaar verhaal!
Toen Mats nog jong was, was ze enorm belust op eten. Ze was mishandeld en verwaarloost en eten was het belangrijkste in haar leven. Op een avond is ze een keer door de achterdeur naar buiten ontsnapt (vergeten op slot te doen) en daar at ze een pan frituurvet leeg. Daarna ontdekte ze haar voer in de schuur en vrat ze net zo lang tot ze niet meer kon.

's Nachts kwam alles er zowel van voor als van achter uit... Overdag bleef de diarree aanhouden en was ze nog wat beroerd. Maar nog eens een halve dag verder stond ze alweer te schooien om haar eten! :Q:

Is allemaal in orde gekomen. Had natuurlijk net zo goed fout af kunnen lopen, dat weet ik. Maar 15 jaar geleden renden we nog niet zo hard naar de DA als we nu zouden doen, volgens mij... Dus ik snap het wel!
RIP Cena :roos:
    geertje
    Vaste gebruiker

ja ja die frituurvet is echt stom! Zat me eigen suf te drinken om een 5 liter fles water leeg te krijgen om het daar dus in te gieten! Maar helaas, te laat!

En t stomste is nog wel dat een kennis van ons, laatst dus hetzelfde aan de hand heeft gehad ( met de frituurvet ) en dat hij uitgebreid verslag had gedaan van het hele voorval, maar op de een of andere manier is dat niet tot 'smans hoofd doorgedrongen!

By the way is de hond in kwestie is al helemaal boven jan! Ze rent weer vrolijk rond, en kwispelt en springt er wild op los. De da adviseerde me, om haar een beetje ulcogant te geven om de maag en darmen wat te kalmeren.

Bedankt voor al de zorgen, adviezen en t commentaar!
    Rataplan
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Een hond van mij heeft een keer een pond blue band van het aanrecht gesnaaid :mep: Hij kon heel veel hebben in zijn maag maar dat niet, binnen een half uur heeft hij alles er weer uitgegooid.
    Sokkie heeft ook een keer via een omweg brokken weten te bereiken (achter een kind aangelopen die niet op de hoogte was) en heeft ook lang kunnen eten. :hmmm: Hij stond savonds al weer verwachtingsvol bij zijn bak.
    De combinatie heb ik gelukkig nooit gehad.
    Als de dierenarts zo moeilijk bereikbaar is (wat ik wel begrijp in costa rica) zou ik mijn eigen apotheekje aan gaan leggen :wink:
    Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
    geertje
    Vaste gebruiker

Ja die apotheek heb ik al, alleen vind ik t soms eng om zelf te gaan dokteren! Die ulcogant had ik gewoon in huis en had ik dus al erder kunnen geven, als ik eraan gedacht had! Gelukkig heeft t wel geholpen want een half uurtje later was ze weer kiplekker!
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Fijn dat de hond weer helemaal op de been is!

Wat is ulcogant?
    RIP Cena :roos:
      geertje
      Vaste gebruiker

dat is, zeg maar een soort malox tegen maagzuur, maar dan kalmeert het de maag en de darmen, wordt ook wel tegen maagzweren gebruikt. Het is eigenlijk een medicijn voor mensen! Het is een vloeibaar melkachtige substantie.
      ~Suzanne~
      Zeer actief

Frederiek schreef: Suzanne, ik snap je punt heus wel, maar hoe lomp kun je zijn? Ze schrijft verdorie een heel bericht op een hondenforum (in plaats van gewoon simpelweg afwachten tot de DA beschikbaar is) om advies te vragen omdat de dierenarts blijkbaar op zondag niet bereikbaar is, en dan nog zeg je dat ze niet genoeg om haar dieren geeft? Echt, even dimmen af en toe zou je sieren. Nederland is echt een TOPland wat huisdierenwelzijn betreft, ik kan me zo voorstellen dat het op costa rica iets anders werkt dan hier. Alsof het haar geen fuck interesseert wat haar hond naar binnen heeft gewerkt...
      En ja, ik zou ook zeggen 'ga naar de DA' maar als dat simpelweg geen optie is dan is dat toch niet haar schuld? Dan is het gewoon 'zo snel mogelijk contact op nemen met de dierenarts', maar lopen insinueren dat ze niet om haar dieren geeft vind ik laag. Echt laag. Want als dat zo was dan ging ze niet naar 't hondenforum. Dus.
      Even nog reageren;
      In openingspost staat een vrij "nuchtere" vraag of ze eventueel naar de DA zou moeten.
      Ik kijk niet standaard links, dus ik zie niet meteen waar iemand woont, maar uit de post blijkt nergens dat een DA slecht bereikbaar zou zijn, ze vraagt zich zelfs af of dat wel nodig is.
      Dat vind ik in alle eerlijkheid onbegrijpelijk; dat je niet direct inziet dat hier sprake is van een situatie waarin je een DA raadpleegt.
      Het staat er ook zo nuchter "en tig brokken en oh ja, dan ook nog dat vet"... uit niets blijkt daaruit dat ze zelf denkt dat het wel 's fout zou kunnen gaan.

Natuurlijk, als ik eenmaal doorheb dat iemand in Costa Rica woont en een DA niet om de hoek zit... maar dan nog, dan had ik een heel ander, meer paniekerig berichtje verwacht met vragen "okay, ik kan niet naar de DA, die is hier niet, maar wat kan ik wel doen".

Het geheel kwam en komt mij veel te nuchter over alsof TS absoluut niet in de gaten heeft dat dit helemaal fout had kunnen gaan.

En dat triggert mijn reaktie.

Suzanne
      alm@
      moderator
      Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat een stennis :mrgreen: ik ben ook niet zo'n snelle da-renner, ook niet als er brokken en frituurvet naar binnen is gewerkt. Fijn dat ie weer opgeknapt is :ok:
      Afbeelding
      Plaats reactie

Terug naar “Medisch”