Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Entschema pups
Moderator: moderatorteam
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Entschema pups
N.a.v. een ander topic....
Wat laten jullie enten bij de pups?
En op welke leeftijd?
Wat laten jullie enten bij de pups?
En op welke leeftijd?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Entschema pups
6 wk : parvo + hondenziekte
9 wk: parvo + weil
12 wk : cocktail
-
hercujess
Idemyamie schreef:6 wk : parvo + hondenziekte
- daan!
- Zeer actief
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
idem alleen met 12 weken ook meteen Rabies
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Niemand die vaccineert vanaf 8 weken of later?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
nee, want dan zijn de pups hier al weg & ik wil ze niet ongeent meegeven,
eerste enting hier met 6,5 wk
eigen puppen dan enkel nog de cocktail met 12 wk...& rabies weer een maandje later
eerste enting hier met 6,5 wk
eigen puppen dan enkel nog de cocktail met 12 wk...& rabies weer een maandje later
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Lees op andere fora dat een enting op 6 weken nauwelijks toegevoegde waarde heeft. Later enten zou - gegeven de gemeten titerwaarden - beter aanslaan.Rosita Compagner schreef:jawel, maar dat wist je al
Ik overweeg te titeren op 8 weken en a.d.h.v. de resultaten te enten wat nodig is.
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
hier toevallig deze week nog met dierenarts over gehad.
wij doen altijd de 6 weken enting en de pups die naar nieuwe eigenaren gaan geven wij advies 9 weken enting.
Wij enten zelf tegenwoordig een weekje later dus tweede enting pas met 10 weken en de normale cocktail een maand later. Dus zit je rond 15 weken.
wij doen altijd de 6 weken enting en de pups die naar nieuwe eigenaren gaan geven wij advies 9 weken enting.
Wij enten zelf tegenwoordig een weekje later dus tweede enting pas met 10 weken en de normale cocktail een maand later. Dus zit je rond 15 weken.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
dan ga je titeren op de maternale afweer? Waarom ook nietBadu schreef:Lees op andere fora dat een enting op 6 weken nauwelijks toegevoegde waarde heeft. Later enten zou - gegeven de gemeten titerwaarden - beter aanslaan.Rosita Compagner schreef:jawel, maar dat wist je al
Ik overweeg te titeren op 8 weken en a.d.h.v. de resultaten te enten wat nodig is.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
en waarom is dat? Waarom ent 'iedereen' met 6 weken trouwens?Maria schreef:hier toevallig deze week nog met dierenarts over gehad.
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
voor de parvo ent je met 6 weken. Van mij hoeft het niet maar als je puppen verkoop in nederland moet je voldoen aan verwachtingen (als het al geen eis is) dat ze met 6 weken geënt zijn. Hetzelfde met mijn volwassen honden... degene die naar de shows gaan ent ik voor de show, niet omdat ze het nodig hebben (cocktail werkt tegenwoordig toch minimaal 3 jaar behalve voor lepto maar die kans is zo klein en daarvoor werkt de enting ook zo kort).Rosita Compagner schreef:en waarom is dat? Waarom ent 'iedereen' met 6 weken trouwens?Maria schreef:hier toevallig deze week nog met dierenarts over gehad.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier snap ik helemaal niks van... taalkundig en inhoudelijk niet....Maria schreef:voor de parvo ent je met 6 weken. Van mij hoeft het niet maar als je puppen verkoop in nederland moet je voldoen aan verwachtingen (als het al geen eis is) dat ze met 6 weken geënt zijn. Hetzelfde met mijn volwassen honden... degene die naar de shows gaan ent ik voor de show, niet omdat ze het nodig hebben (cocktail werkt tegenwoordig toch minimaal 3 jaar behalve voor lepto maar die kans is zo klein en daarvoor werkt de enting ook zo kort).Rosita Compagner schreef:en waarom is dat? Waarom ent 'iedereen' met 6 weken trouwens?Maria schreef:hier toevallig deze week nog met dierenarts over gehad.
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
Volgens de laatste onderzoeken heeft dat inderdaad veel meer nut dan de enting op 6 weken.Badu schreef:Niemand die vaccineert vanaf 8 weken of later?
Maar het is een moeilijke kwestie omdat de meeste pups met 7 of 8 weken vertrekken en fokkers ze niet ongeënt willen laten vertrekken. Het is natuurlijk ook niet ideaal als ze precies rond de periode van enting ook nog eens naar hun nieuwe baasjes gaan.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
puppen moeten wettelijk een week voor verkoop gevaccineerd zijn. Verkopen mág wettelijk vanaf 7 weken. Daar komt de voorkeur van het met 6 weken vaccineren vandaan.
Ik heb er voor gekozen om mijn pups met 8.5 weken te vaccineren en met 9.5 weken te laten verhuizen.
Ik heb er voor gekozen om mijn pups met 8.5 weken te vaccineren en met 9.5 weken te laten verhuizen.
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
9.5 weekRosita Compagner schreef:puppen moeten wettelijk een week voor verkoop gevaccineerd zijn. Verkopen mág wettelijk vanaf 7 weken. Daar komt de voorkeur van het met 6 weken vaccineren vandaan.
Dat wil ik de moeder, de puppen, mezelf en de pupkopers niet aandoen :N:
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Ik meld mij
Ik heb ook pas met 8 weken de eerste enting laten geven (Novibac puppy DP)
Ze mochten rond 9 weken de deur uit.
Het heeft niet alleen weinig zin met 6 weken, als je pech hebt vangt de enting ook nog de maternale antilichamen weg en dan is de pup feitelijk zelfs minder beschermd dan zonder enting. In Duitsland mag het pas vanaf 9 weken, in Engeland doen ze het ook met 8.
We lopen hier in Nederland achter.
Het is mij in ieder geval heel goed bevallen, hoewel ook ik ondanks de wetenschap toch even moest wennen aan het niet-op-6-weken-enten
Het heeft niet alleen weinig zin met 6 weken, als je pech hebt vangt de enting ook nog de maternale antilichamen weg en dan is de pup feitelijk zelfs minder beschermd dan zonder enting. In Duitsland mag het pas vanaf 9 weken, in Engeland doen ze het ook met 8.
Het is mij in ieder geval heel goed bevallen, hoewel ook ik ondanks de wetenschap toch even moest wennen aan het niet-op-6-weken-enten
Laatst gewijzigd door Madelief op 02 jan 2011 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Ik ookRosita Compagner schreef:dan ga je titeren op de maternale afweer? Waarom ook nietBadu schreef:Lees op andere fora dat een enting op 6 weken nauwelijks toegevoegde waarde heeft. Later enten zou - gegeven de gemeten titerwaarden - beter aanslaan.Rosita Compagner schreef:jawel, maar dat wist je al
Ik overweeg te titeren op 8 weken en a.d.h.v. de resultaten te enten wat nodig is.Ik ben benieuwd.
groetjes Madelief en Yanthe

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat krijg je bij de meeste mechelnesten niet voor elkaar, die knokken elkaar dan het nest uit... (eigen ervaring)Rosita Compagner schreef:puppen moeten wettelijk een week voor verkoop gevaccineerd zijn. Verkopen mág wettelijk vanaf 7 weken. Daar komt de voorkeur van het met 6 weken vaccineren vandaan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- daan!
- Zeer actief
Ik heb de puppen met 6 weken laten enten.
En straks met 9 weken worden ze wederom geënt .
Door de da van de nieuwe baasjes, of door mijn dierenarts.
Ik volg het entschema van mijn da, die is ook op de hoogte van allerlei nieuwe inzichten.
Ik ontworm ook volgens schema, en adviseer mijn pupkopers om de puppen tot ze een half jaar zijn elke maand te ontwormen.
daarna elk half jaar
Ik volg het entschema van mijn da, die is ook op de hoogte van allerlei nieuwe inzichten.
Ik ontworm ook volgens schema, en adviseer mijn pupkopers om de puppen tot ze een half jaar zijn elke maand te ontwormen.
daarna elk half jaar
-
Melanie 74
Hier worden de pups komende donderdag ingeent, dan zijn 7,5 weken oud.
In de verenigingsregels staat dat het op de 54ste dag moet gebeuren. Dat ging hier niet omdat dat net weer een feestdag is, dus dan een dagje vroeger.
Hier kon ik mij ook wel in vinden maar niet met wat er geent dient te worden, SHLPP ( dus alles)
Ze krijgen nu Parvo, Hondenziekte en Hepatitus.
Dan met 16 weken de volgende enting en dan vanaf een jaar ieder jaar een inenting.
In de verenigingsregels staat dat het op de 54ste dag moet gebeuren. Dat ging hier niet omdat dat net weer een feestdag is, dus dan een dagje vroeger.
Hier kon ik mij ook wel in vinden maar niet met wat er geent dient te worden, SHLPP ( dus alles)
Ze krijgen nu Parvo, Hondenziekte en Hepatitus.
Dan met 16 weken de volgende enting en dan vanaf een jaar ieder jaar een inenting.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik hoorde pas van een canadese fokker dat de tibetaanse terriër pups daar pas met 12 weken weg mogenkitty schreef:9.5 weekRosita Compagner schreef:puppen moeten wettelijk een week voor verkoop gevaccineerd zijn. Verkopen mág wettelijk vanaf 7 weken. Daar komt de voorkeur van het met 6 weken vaccineren vandaan.
Ik heb er voor gekozen om mijn pups met 8.5 weken te vaccineren en met 9.5 weken te laten verhuizen.![]()
Dat wil ik de moeder, de puppen, mezelf en de pupkopers niet aandoen :N:

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Op de hoogte zijn is in dit geval wat anders dan er wat mee doendaan! schreef:Ik heb de puppen met 6 weken laten enten.
daarna elk half jaar
- chocolat
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel / Dashund
- Contacteer:
Hier worden ze deze week geent, dan zijn ze 7,5 weken. Zelf wilde ik het ook later als 6 weken. Ik heb ook een beetje rekening gehouden met de pupkopers. De pups gaan hier met 10 weken weg, in de week dat de pup dan bij de nieuwe eigenaren komt dienen ze hun 2e enting te krijgen, zo heeft hun eigen dierenarts ook de pup gezien en gecontroleerd.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik heb ze ook op 7 weken laten enten maar dat had er ook mee te maken dat ze precies op 6 weken hun chip kregen.
-
mwillow
Madelief schreef:Ik meld mij![]()