Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond jaagt schapen op

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Hond jaagt schapen op

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Tja.. het is toch wel erg makkelijk om de hond de schuld te geven, nederland word steeds meer hond onvriendelijker :ugh:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Inge O schreef:'mogelijk' :roll: .

wát een nieuwswaarde, wat een top journalistiek :cheer: :roll: .
Exact het woord dat mij weer opviel. Tuuuurlijk wordt er weer vanuit gegaan dat t een hond was. 29 december, de eerste dag dat er weer massaal vuurwerk wordt verkocht maar nee hoor.Daar schrikt een dergelijk dier natuurlijk niet van; dus het was een hond. :roll: En dat melodramatische gedoe van die boeren hangt me ook mijlenver de keel uit. 9 van de 10 schapen staan verloren op een veld te verpieteren, kreupel omdat niemand zich ook maar om hoefjes bekommmerd of met de maden in de veel te dikke vacht, maar zodra er een hond achteraan holt is t ineens een gigantisch dierenleed. :evil:
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Anne&Taar schreef: :roll: En dat melodramatische gedoe van die boeren hangt me ook mijlenver de keel uit. 9 van de 10 schapen staan verloren op een veld te verpieteren, kreupel omdat niemand zich ook maar om hoefjes bekommmerd of met de maden in de veel te dikke vacht, maar zodra er een hond achteraan holt is t ineens een gigantisch dierenleed. :evil:
Denk jij dit echt ???
:hmmm: :piew:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief

Ma-Rianne schreef:
Anne&Taar schreef: :roll: En dat melodramatische gedoe van die boeren hangt me ook mijlenver de keel uit. 9 van de 10 schapen staan verloren op een veld te verpieteren, kreupel omdat niemand zich ook maar om hoefjes bekommmerd of met de maden in de veel te dikke vacht, maar zodra er een hond achteraan holt is t ineens een gigantisch dierenleed. :evil:
Denk jij dit echt ???
:hmmm: :piew:
:roll: Zeker nooit rugliggende schapen vol myasis overeidn geholpen? Of schapen zien rondstrompelen in de wei? En dat gekke geknielde grazen vanwege de pijnlijke hoefjes? Nou, ik wel.
Ik heb menig schaapje overeind geholpen en dus van een gewisse dood gered. Als ik er, nota bene MET mijn beide honden, langsliep. Als jij denkt dat de gemiddelde boer liefdevol dagelijks zijn schaapjes checkt dan zit je ernaast.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ja, de gemiddelde boer doet dat inderdaad wél.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Miranda schreef:Ja, de gemiddelde boer doet dat inderdaad wél.
Als ik constateerde dat er iemand niet goed voor zijn schapen zorgde zou ik de LID bellen in plaats van alle boeren af te zeiken :U:
Tegelijkertijd is het geen reden om honden schapen op te laten jagen. Ik vind drie verdronken schapen en een zevental doornatte schapen in de vorst zeker wel dierenleed. En dat heeft niets te doen met de melodramatiek die jij meent te bespeuren( En het dierenleed dat jij dus niet aanpakt)
Jij doet nu hetzelfde dat hondeneigenaars altijd te verduren krijgen. Een nare onopgevoede hond met bijbehorende asobaas en alle honden en bazen zijn hetzelfde. :tong:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief

Ma-Rianne schreef:
Miranda schreef:Ja, de gemiddelde boer doet dat inderdaad wél.
Als ik constateerde dat er iemand niet goed voor zijn schapen zorgde zou ik de LID bellen in plaats van alle boeren af te zeiken :U:
Tegelijkertijd is het geen reden om honden schapen op te laten jagen. Ik vind drie verdronken schapen en een zevental doornatte schapen in de vorst zeker wel dierenleed. En dat heeft niets te doen met de melodramatiek die jij meent te bespeuren( En het dierenleed dat jij dus niet aanpakt)
Jij doet nu hetzelfde dat hondeneigenaars altijd te verduren krijgen. Een nare onopgevoede hond met bijbehorende asobaas en alle honden en bazen zijn hetzelfde. :tong:
Pardon :19: Ik heb heilig respect voor andermans eigendom. Hier gaat een hond gewoon een weiland niet in, schaap of geen schaap. Dat vind ik, opgegroeid in boerengebied, de normaalste zaak van de wereld, net zoals ik het uiterst normaal vind om schapen welke ik in een benarde situatie aantref te helpen. En de LID te bellen indien dit noodzakelijk is. Klinkt je misschien raar in de oren, iemand die er een dergelijke mening op nahoud en desondanks respect heeft voor de eigendommen een ander, maar dat zegt meer over jou dan over mij. :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”