Nou was ik daar al behoorlijk naar van, omdat die hond dus echt totaal overstuur was. Ik begrijp echt niet dat je je hond zomaar (en zeker met deze temperaturen...) naar buiten flikkert als hij dat niet gewend is en al helemaal niet dat je hem zo hard laat blaffen (het was al 00.30 uur ook, lekker aso). Die vrouw haalde hem direct naar binnen, dus je maakt mij niet wijs dat ze zich echt van geen kwaad bewust was.
Inmiddels ben ik er achter dat ze die hond waarschijnlijk net hebben want het is het huis waar ze eerst een andere hond hadden die inmiddels is overleden. De hond heb ik dus nóóit buiten gezien. In de tuin is een stuk dichtgetimmerd waar hij dus in z'n uppie zit (kan ook verder niets zien, alleen dat hek). Nu zit hij weer zo paniekerig te blaffen en hoor ik die vrouw alleen maar tegen hem schreeuwen
Wat zouden jullie doen? Zo ga je toch niet met je hond om? Het is een roedeldier maar áls je hem dan al alleen laat, dan leer je hem dat toch? Hij is echt non-stop aan het blaffen. De hond die ze hiervoor hadden was overigens een - nogal asociale - malamute. Dat je die buiten laat... nou ja, oké maar dit is ook nog eens een heel ander type hond.
Goed, om een lang verhaal kort te maken: ik heb echt met dat beest te doen en weet niet of ik die mensen er nou nog op moet aanspreken (op zich heb ik natuurlijk al wel duidelijk gemaakt dat ik het er niet mee eens was door 's nachts mijn bed uit te komen om de situatie te gaan bekijken). Ik vraag me ook af of ze wel voor rede vatbaar zijn.
Iemand tips/suggesties?