Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat te doen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Wat te doen?

Ongelezen bericht door Strega »

Toen ik laatst in bed lag, werd ik wakker gehouden door een hond die non-stop overstuur aan het blaffen was. Dat ging zo minstens een uur door, tot ik er echt genoeg van had en wilde weten wat er aan de hand was. Ik verwachtte dat het een hond zou zijn waarvan de baasjes naar een kerstborrel waren gegaan en die de hond om de één of andere reden in z'n eentje buiten hadden gelaten. Bij het betreffende huis aangekomen, zag ik dat er in de achterkamer licht brandde. Ik heb met mijn zaklamp een tijdje flink op de ramen geschenen om duidelijk te maken dat ik er was. Op dat moment zag ik iemand door het donker met een fietslampje naar de achterdeur komen, dus ik riep, maar niets :scratch: . Ik scheen weer met mijn zaklamp naar waar de hond net geweest was, maar op dat moment hoorde ik een vrouw binnen, tegen die hond brullen. Ze had hem dus snel naar binnen gehaald en was de confrontatie uit de weg gegaan :silent: .

Nou was ik daar al behoorlijk naar van, omdat die hond dus echt totaal overstuur was. Ik begrijp echt niet dat je je hond zomaar (en zeker met deze temperaturen...) naar buiten flikkert als hij dat niet gewend is en al helemaal niet dat je hem zo hard laat blaffen (het was al 00.30 uur ook, lekker aso). Die vrouw haalde hem direct naar binnen, dus je maakt mij niet wijs dat ze zich echt van geen kwaad bewust was.

Inmiddels ben ik er achter dat ze die hond waarschijnlijk net hebben want het is het huis waar ze eerst een andere hond hadden die inmiddels is overleden. De hond heb ik dus nóóit buiten gezien. In de tuin is een stuk dichtgetimmerd waar hij dus in z'n uppie zit (kan ook verder niets zien, alleen dat hek). Nu zit hij weer zo paniekerig te blaffen en hoor ik die vrouw alleen maar tegen hem schreeuwen :ugh: .

Wat zouden jullie doen? Zo ga je toch niet met je hond om? Het is een roedeldier maar áls je hem dan al alleen laat, dan leer je hem dat toch? Hij is echt non-stop aan het blaffen. De hond die ze hiervoor hadden was overigens een - nogal asociale - malamute. Dat je die buiten laat... nou ja, oké maar dit is ook nog eens een heel ander type hond.

Goed, om een lang verhaal kort te maken: ik heb echt met dat beest te doen en weet niet of ik die mensen er nou nog op moet aanspreken (op zich heb ik natuurlijk al wel duidelijk gemaakt dat ik het er niet mee eens was door 's nachts mijn bed uit te komen om de situatie te gaan bekijken). Ik vraag me ook af of ze wel voor rede vatbaar zijn.

Iemand tips/suggesties?

:(
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Wat te doen?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Op gemakkie op een moment dat je rustiger bent geworden aanbellen en vragen... goh, ik werd uit mijn slaap geblaft en dat leek bij jullie vandaan te komen...?

En dan maar zien waar het schip strandt... wees op je best en probeer uit te vinden waar het probleem zit, of je kunt helpen, en dat het toch wel vervelend was dat je wakker gehouden werd, dat er misschien wat aan de hand is...?

Misschien wisten de mensen ook even niet wat te doen omdat er kweeniewat binnen ook aan de hand was?

Suzanne
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Geen tips of suggesties. Maar hier in de straat was het idem dito. De honden konden alleen in de tuin hun behoefte doen, kwamen nooit buiten op straat, waren vaak ook ('s nachts) buiten met deze temperatuur maar behoorden absoluut niet tot het type poolhond, en ze waren ook nog eens broodmager, onverzorgd en ziekelijk. Er werd ook alleen maar naar ze geschreeuwd. Zij zijn in beslag genomen door de DB.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als zich dit herhaalt zou je dat idd kunnen overwegen, om de DB te bellen of de politie bij overlast, maar ik zou het eerst "blond" proberen om te kijken of je kunt helpen.

Suzanne
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Het is ook niet alleen fysiek dat ik het sneu vind, maar vooral dat hij hond gewoon echt niet snapt waarom hij niet bij de roedel kan zijn.

En het lijkt erop dat het dus niet eenmalig was door overmacht. De buren ernaast vertelden dat het al vaker zo geweest was en allemaal andere honden in de buurt slaan ook aan doordat die hond dan zit te blaffen.

Misschien schrijf ik wel een briefje met wat uitleg en doe dat in hun brievenbus. Dan voelen ze zich niet meteen zo aangevallen dat het allemaal niet meer aankomt.

Maar waarom wil je dan een hond hebben? Dat snap ik niet :U: .
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Suzanne123 schreef:Als zich dit herhaalt zou je dat idd kunnen overwegen, om de DB te bellen of de politie bij overlast, maar ik zou het eerst "blond" proberen om te kijken of je kunt helpen.

Suzanne
De politie komt daar zijn bed niet voor uit. Moet er wel bij zeggen dat de mensen waar ik het over heb al een reputatie hadden :ok:
Maar hoe wrang: ze hebben weer 2 nieuwe honden :jank: . Dat kan in NL.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Strega
Zeer actief

Drijver schreef:
Suzanne123 schreef:Als zich dit herhaalt zou je dat idd kunnen overwegen, om de DB te bellen of de politie bij overlast, maar ik zou het eerst "blond" proberen om te kijken of je kunt helpen.

Suzanne
De politie komt daar zijn bed niet voor uit. Moet er wel bij zeggen dat de mensen waar ik het over heb al een reputatie hadden :ok:
Maar hoe wrang: ze hebben weer 2 nieuwe honden :jank: . Dat kan in NL.

Dat zou ik dan maar heel goed in de gaten houden... walgelijk. En waarom doe je dat als je blijkbaar toch enigszins van honden houdt (want anders neem je er niet weer twee, lijkt me?). Onbegrijpelijk :19:
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

In deze kou kun je niet een hond buiten laten zonder fatsoenlijke onderdak en als hij het niet gewend is en geen passende vacht heeft. Dat is wel degelijk iets voor de LID eventueel. Ik zou die een seintje geven. Een doodgevroren hond bij de buren lijkt me een nachtmerrie-situatie.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”