Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bejaarde teckel gedumpt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Bejaarde teckel gedumpt

Ongelezen bericht door Lizzie. »

UTRECHT - Het had weinig gescheeld of de 17-jarige teckel Sara had de kerstdagen eenzaam en alleen in de barre kou op straat moeten doorbrengen.

Marieke Wolters zorgt tijdelijk voor de bejaarde teckel Foto:
Afbeelding

Clovis Vos Het bejaarde hondje werd op 11 december gedumpt in de Utrechtse wijk Overvecht. Tot overmaat van ramp blijkt het gebit van het hondje volledig geruïneerd; Sara moet morgen onder het mes.

Sara's baasje overleed enkele weken geleden. Haar man dumpte de hond vervolgens bij zijn broer die niet wist wat hij met haar aan moest. Hij liet het beestje dagenlang in de barre kou op het balkon van zijn flatwoning vernikkelen. Daarna belandde het hondje op straat. Een anonieme buurvrouw kon het niet langer aanzien, greep in en bracht het hondje bij de Stichting Huisdieren Meldpunt Utrecht.

Teckel Sara moet met spoed geopereerd worden, anders redt ze het niet. "Gelukkig ken ik de dierenarts al twintig jaar en zal hij niet zomaar met de rekening gaan wapperen, maar er moet uiteindelijk wel betaald worden", zucht Bea Keijzer van het Meldpunt. "En geld is er niet."

Puinhoop

Sara is zolang ondergebracht bij medewerkster Marieke Wolters. Zij heeft zich met liefde over de teckel ontfermd. "Sara is stokoud en heeft staar. Toen de dierenarts haar tanden zag, schrok hij zich drie slagen in de rondte. Het is een grote puinhoop. Haar hele bek is ontstoken en haar tanden staan schots en scheef. Alles moet eruit", weet Wolters.

De operatie kost een aardige grijpstuiver: 700 euro. De stichting, die haar bestaansrecht ontleent aan donaties, heeft geen geld om de medische ingreep te bekostigen.
Afbeelding
Riguus
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duiste herder, jack russels, Bull terriërs
Aantal honden: 6

Re: Bejaarde teckel gedumpt

Ongelezen bericht door Riguus »

nou fijn zo'n liefhebbende man....anno 2010 kom op mensen er zijn toch andere manieren om "netjes" van een hondje af te komen...? Asiel of herplatsing. Overigens zou ik het hondje extra koesteren als dat het enigste was wat ik nog had en wat mij aan mijn overleden echtgenoot zou verbinden of herinneren.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Die behandeling is belachelijk duur las ik in een berichtje geschreven door een DA assistente.
Als het gebit echt zo slecht is als ze ons doen laten geloven, dan staat alles los en ben je met een half uur helemaal klaar.
Overigens zou ik dit 17 jaar oude hondje warmte en knuffels geven en als ze werkelijk ernstig ziek is zou ze in mijn armen inslapen.

Wat de echtgenoot van de overledene en zijn broer hebben gedaan (als dat verhaal klopt........) vind ik te erg voor woorden
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Verschrikkelijk zoiets
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Een hondje van 17 met staar die van overleden vrouwtje naar balkon ergens gaat, nu tijdelijk ergens zit en dan ook grote renovatie/ verwijderen van gebit moet ondergaan...en daarna naar een "gouden mandje" zeker?
Lekker bak blikvoer en daarna met veel warmte en knuffels laten gaan.
En een dierenarts die 700 euro wil hebben voor het verwijderen van tanden bij een baasloze 17 jarige oude teckel daar heb ik ook wel een mening over.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

chaos schreef:En een dierenarts die 700 euro wil hebben voor het verwijderen van tanden bij een baasloze 17 jarige oude teckel daar heb ik ook wel een mening over.
Mijn idee :kotz:

Wat een lul van een echtgenoot ook: nog maar zo'n smilie :kotz:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

chaos schreef:En een dierenarts die 700 euro wil hebben voor het verwijderen van tanden bij een baasloze 17 jarige oude teckel daar heb ik ook wel een mening over.
Geld stinkt niet zeggen ze weleens, maar in dit geval riekt een "stinkend" bekkie wel heel erg naar geld (voor die DA) :kotz: .
Wat mij betreft, mag dit hondje haar wel verdiende rust krijgen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

van mij ook, ze mocht nog een dag of wat ervaren dat het leven toch wel fijn is en dan mocht ze gaan

wat een ongelofelijk verhaal weer, bahbah :kotz:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Bah! :kotz: :kotz:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Van de regen in de drup zullen we maar zegggen.
Met je 17 jaar nog even al je tanden uit je bek laten trekken door een hebberige DA en overvlijtige dierenliefhebbers. :kotz:
En dan nog eens de publiciteit zoeken alsof het over de hond gaat. :piew:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

bouvierpoedel schreef: En dan nog eens de publiciteit zoeken alsof het over de hond gaat. :piew:
Tis bijna Kerst he.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Bericht van een ander forum:
Sara is vanmiddag geopereerd in Deventer en ze is er goed door heen gekomen. Ze is ook een taaie dame.

Ze gaat in Januari naar een nieuwe eigenaar.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Dat is nog eens goed nieuws!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”