Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
enkelvoudige smuldierversies
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
enkelvoudige smuldierversies
Ik lees hier regelmatig dat deze worden gegeven in combi met de complete versies....is dat dan elke dag of af en toe?
als je dit elke dag doet, help je de complete verhoudingen dan niet om zeep?
Ik geef normaal altijd alleen de complete versies (beiden afgewisseld) maar heb nu 2 dozen kip erbij genomen (Jumbo was zo lief om deze voor me erbij te bestellen ondanks dat ze dit niet voeren in hun assortiment, AH wilde dit nooit)
als je dit elke dag doet, help je de complete verhoudingen dan niet om zeep?
Ik geef normaal altijd alleen de complete versies (beiden afgewisseld) maar heb nu 2 dozen kip erbij genomen (Jumbo was zo lief om deze voor me erbij te bestellen ondanks dat ze dit niet voeren in hun assortiment, AH wilde dit nooit)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: enkelvoudige smuldierversies
geen idee, ik ben geen voerkenner, maar lotje deed het perfect op 3 tot 4x per week compleet en de rest enkelvoudig

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik geef het gewoon afwisselend, compleet en dan weer eens kip. Die met pens liggen mij s'morgens vroeg niet altijd 
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ik wissel ook. Ik heb een vriezer vol met vlees compleet, pens/vlees compleet, vlees en pens. Andere varianten hebben ze niet in de AH waar ik het haal.
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Ik geef altijd Smuldier Compleet met elke dag wat toevoeging van Smuldier Hart.
Volgens mij gaat die Compleet versie vooral over dat je hond alle essentiële voedingsstoffen binnen krijgt en niet te weinig van een bepaalde voedingsstof die ze wel echt nodig hebben.
Ik denk dat een toevoeging van iets geen kwaad kan, zolang ze alles maar in voldoende mate binnen krijgen wat dus gebeurt door de Compleet versie. Ik heb alleen het idee dat er in de Compleet versie redelijk veel orgaanvlees zit, en in verhouding wat weinig spiervlees, vandaar dat ik elke dag wat extra Smuldier Hart voer.
Volgens mij gaat die Compleet versie vooral over dat je hond alle essentiële voedingsstoffen binnen krijgt en niet te weinig van een bepaalde voedingsstof die ze wel echt nodig hebben.
Ik denk dat een toevoeging van iets geen kwaad kan, zolang ze alles maar in voldoende mate binnen krijgen wat dus gebeurt door de Compleet versie. Ik heb alleen het idee dat er in de Compleet versie redelijk veel orgaanvlees zit, en in verhouding wat weinig spiervlees, vandaar dat ik elke dag wat extra Smuldier Hart voer.

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Ik wissel ook regelmatig af met een niet complete versie, deze kregen ze max. 2-3 keer per week.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik zou zo een 75% compleet voeren maar dat is ook vanuit gevoel. Volgens mij heeft het barf principe 20% overig erin zitten? Dus 20% niet compleet, tafelresten etc.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Ik wissel ook, ik heb geen vaste verhoudingen. Soms krijgen ze 2 dagen enkelvoudig en dan weer 3 dagen compleet, soms compleet in de ochtend en enkelvoudig in de avond etc.
-
fresan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
Je voert toch ook brok bij? Zou ik me helemaal niet druk maken als ik jou was. Dat is toch compleet?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
bij de pup niet, die krijgt alleen smuldierfresan schreef:Je voert toch ook brok bij? Zou ik me helemaal niet druk maken als ik jou was. Dat is toch compleet?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
fresan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
O,oke,.. ik heb niks gezegd 
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier eten ze alle soorten elke dag afwisselend. En de enkelvoudige maak ik compleet met een kippenpoot, wat groente of een extra eitje, dat soort dingen. Hart geef ik bijvoorbeeld samen met licht geblancheerde andijvie omdat ik merkte dat de ontlasting van de honden er beter van werd dan alleen wat brood erdoor. En de blauwe versie gaat met een eitje of wat GF mix.
Maar als ze van de 7 dagen 2 dagen eens niet compleet krijgen, is dat geen probleem, ook niet voor een pup. Maar voor de pup niet vaker.
Maar als ze van de 7 dagen 2 dagen eens niet compleet krijgen, is dat geen probleem, ook niet voor een pup. Maar voor de pup niet vaker.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke duidelijkRoelfien schreef:Hier eten ze alle soorten elke dag afwisselend. En de enkelvoudige maak ik compleet met een kippenpoot, wat groente of een extra eitje, dat soort dingen. Hart geef ik bijvoorbeeld samen met licht geblancheerde andijvie omdat ik merkte dat de ontlasting van de honden er beter van werd dan alleen wat brood erdoor. En de blauwe versie gaat met een eitje of wat GF mix.
Ze hebben net kip gehad

- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
De kip voegt ook nog wat toe in je menu, want dat zit veel minder in de complete versie's.
En daarnaast zijn het rauwe gemalen vleesbotten, die ook wat toevoegen voor je jonge hond.
De andere enkelvoudige versie's zie ik de meerwaarde niet van, want zowel runderhart als rundvlees zit ookal in de complete versie's, dus zou je alleen maar de verhoudingen scheef gaan trekken ipv van wat toevoegen.
En daarnaast zijn het rauwe gemalen vleesbotten, die ook wat toevoegen voor je jonge hond.
De andere enkelvoudige versie's zie ik de meerwaarde niet van, want zowel runderhart als rundvlees zit ookal in de complete versie's, dus zou je alleen maar de verhoudingen scheef gaan trekken ipv van wat toevoegen.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Kan iemand mij gelijk even vertellen waarom smuldier zo verschrikkelijk stinkt, vers is toch vers?
Ik geef altijd rodi maar gisteren gaf ik de honden op mijn nuchtere maag smuldier. Ik heb er echt van staan kokhalzen, wat een stank
Ik geef altijd rodi maar gisteren gaf ik de honden op mijn nuchtere maag smuldier. Ik heb er echt van staan kokhalzen, wat een stank

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik zat mij ongeveer hetzelfde af te vragen..
Als ik op maandag penslappen voer, kan ik dan op dinsdag smulier pens compleet geven?
En als ik twee dagen smuldier pens compleet geef, krijgt hij dan niet teveel pens binnen?
Als ik op maandag penslappen voer, kan ik dan op dinsdag smulier pens compleet geven?
En als ik twee dagen smuldier pens compleet geef, krijgt hij dan niet teveel pens binnen?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Pens stinkt, zeker als het warm wordt. Ik leg hier het eten voor de volgende dag er 's avonds uit, die leg ik in een curverbox (afgesloten) voor de verwarming.. kan het lekker dooien.Pemba schreef:Kan iemand mij gelijk even vertellen waarom smuldier zo verschrikkelijk stinkt, vers is toch vers?
De vleesversie ruik ik amper als ik die de volgende dag eruit haal, maar de penslucht komt je tegemoet als je de box opendoet hoor als ik de pens/vlees eruit haal... vies nee, allang niet meer... ben er wel aangewend. De honden vinden het geweldig en het ziet er nog natuurlijk uit vergeleken bij de Rodi hamburgers.

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Erwtjes spuugte die griek mooi uitNanna schreef:Maar ik neem aan dat je honden het heerlijk vondenPemba schreef:Kan iemand mij gelijk even vertellen waarom smuldier zo verschrikkelijk stinkt, vers is toch vers?
Ik geef altijd rodi maar gisteren gaf ik de honden op mijn nuchtere maag smuldier. Ik heb er echt van staan kokhalzen, wat een stankDie hebben nu eenmaal een andere perceptie van lekker dan wij.
Wij rollen zo bijvoorbeeld ook niet door een dooie vis en vreten ook al geen stront.
Pens ruikt nu eenmaal niet naar viooltjes
Mijn honden vinden dan ook Smuldier véél lekkerder dan die gore Rodi met die vieze gifgroene doperwten erdoor. Het is net of je karton staat te voeren. Dat mag dan voor mijn neus aantrekkelijker zijn, maar voor die van mijn honden beslist niet. En aangezien zij het moeten eten krijgen zij wat ze het lekkerst vinden![]()
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....