Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

staart valt uit!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Aantal honden: 1

staart valt uit!

Ongelezen bericht door bekooij »

De staart van Carlos valt uit. Hij had een mooie volle staart zoals op de foto. Hij is nog steeds ontzettend in de rui, maar inmiddels verliest ie allemaal plukken uit zijn staart. Hij krijgt nu wel een heel dun en zielig staartje. Ziet er niet meer uit nog even en zijn witte puntje verliest ie ook :( .
Wie weet wat dit kan zijn?
Afbeelding
Ramona25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
Aantal honden: 2

Re: staart valt uit!

Ongelezen bericht door Ramona25 »

De berner van mijn ouders heeft dit erg gehad na het gebruik van Prednison ivm hersenvliesontsteking, bij teefjes zie je het vaak na de dracht, maar dat is bij jou nvt..
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

http://www.hondjekoek.nl met bezorgservice regio Kennemerland
bekooij
Zeer actief

Ramona25 schreef:De berner van mijn ouders heeft dit erg gehad na het gebruik van Prednison ivm hersenvliesontsteking, bij teefjes zie je het vaak na de dracht, maar dat is bij jou nvt..
hij heeft van de zomer prednison gehad maar dat is denk ik te lang geleden om nu nog uitwerking te hebben. Ben overgestapt op ander voer en sindsdien heeft hij meer klachten. ben nu ongeveer ander halve week primeval aan het bijgeven tegen de andere klachten staat ongeveer 4 weken voor als je verschil moet gaan zien. Zodat het kunnen zijn?
Afbeelding
Ramona25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhond

Ongelezen bericht door Ramona25 »

bekooij schreef:
Ramona25 schreef:De berner van mijn ouders heeft dit erg gehad na het gebruik van Prednison ivm hersenvliesontsteking, bij teefjes zie je het vaak na de dracht, maar dat is bij jou nvt..
hij heeft van de zomer prednison gehad maar dat is denk ik te lang geleden om nu nog uitwerking te hebben. Ben overgestapt op ander voer en sindsdien heeft hij meer klachten. ben nu ongeveer ander halve week primeval aan het bijgeven tegen de andere klachten staat ongeveer 4 weken voor als je verschil moet gaan zien. Zodat het kunnen zijn?
Bij Bas duurde het ook even voor hij zo ging verharen en ik moet zeggen dat mijn Joey op het moment ook vreselijk verhaard en hij heeft half augustus ook aan de prednison gezeten ivm een hersenvliesontsteking, dus dat zou betekenen dat je ong een maand of 4 daarna zo'n verharing krijgt. Hoe lang is het geleden bij jouw hond?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

http://www.hondjekoek.nl met bezorgservice regio Kennemerland
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Hoe oud is hij ??

Van mijn newfoundlanders ken ik namelijk het verschijnsel dat als ze rond de 2 jaar zijn ze een keer enorm in de rui gaan en dat nijna hun hele jas uit doen. Je hebt dan echt het idee dat er niets op blijft zitten........
Sandra
Afbeelding
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

wordt hij ook kaal in de liezen?
onze newfoundlander kreeg ook echt een heel zielig staartje en werd wat kaal in de liezen dit bleek de schildklier te zijn.
deze werkte te traag dit kwam waarschijnlijk door de prednison die ze een half jaar eerder had gehad.
deze had de functie aangetast.
nu heeft ze er medicijnen voor levenslang maar alles was met 2 maanden weer hersteld.
bekooij
Zeer actief

Het is bij Carlos ook 4 maanden geleden dat hij prednison heeft gehad. Hij is inmiddels al bijna 8. Het zou dus inderdaad kunnen komen door de prednison begrijp ik. Nee in zijn liezen verder niet. De rest van zijn vacht wel. Lijkt wel of er bijna een hond per dag uitvalt. Maar bij de rest valt het niet zo op omdat ie toch nog een redelijk dikke vacht heeft. Maar ja die staart blijft zo weinig van over en valt zo op!
Afbeelding
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

ja mijn dierenarts zei dat het door de prednison kon komen dat de schildklier minder is gaan werken.
ook onze newfounlander kreeg een dunne vacht de hele onverwacht was weg. het viel ons op omdat er echt geen staart overbleef. ze heeft nu alweer een jaar medicijnen en wordt in april 10.
je kan wat bloed af laten nemen om te kijken of de schildklier nog goed werkt.
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Ik zou z'n schildklier laten testen. Honden met schildklier problemen hebben vaak een miezerig staart met haar.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Door Cushing ook.
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

hmm oke. Dan ga ik na de kerst maar eens met hem naar de DA. Gelijk senioren check laten doen. Even afwachten wat daar uit komt.
Dank jullie wel allemaal.
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ja hier hetzelfde probleem, niet dat Beau zijn staart uitvalt, maar de laatste weken is hij in de rui zoals hij nog nooit in de rui is geweest, echt hele bergen haar, de laatste weken staken er overal plukken haar uit zijn vacht die ik er zo uit kon pakken. En ook Beau heeft eind augustus/ september prednison gehad en een paar maanden daarvoor ook al, vanwege zijn jeuk.
Ben nu voor de vierde week bezig met de kuur van Josefien ( natuurlijk in Balans ) maar zie ook nog niet veel verschil wat zijn jeuk betreft. Hij likt en bijt niet zoveel meer onder zijn poten, maar nog heel veel jeuk aan zijn snuit en ogen. Veegt iedere keer met zijn poot over zijn ogen, en schuurt met zijn snuit over de bank en in de tuin langs het hekje. Rond de ogen heeft hij dikke zwarte randen, ik zou het een beetje olifanten huid noemen. Ik weet niet hoelang het duurt voordat ik echt resultaat ga zien, ik hoop heel snel.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ben je al bij de DA geweest?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Is hij gecastreerd? Zo niet? Heeft hij misschien een binnenbal? Het schijnen namelijk ook tekenen te kunnen zijn van een tumor aan de binnenbal.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”