Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Carnivoer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Carnivoer

Ongelezen bericht door Evertje »

Is er iemand van jullie die carnivoer voert of heeft gevoerd? En wat vind je er van?
Ik zoek een kvv die graanvrij is en voer nu haaksbarf/shaweca, maar het verkooppunt kan er steeds slechter aan komen. Op de site van carnivoer staat alles duidelijk uitgelegd, maar hoop wat ervaringen te horen :wink:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Carnivoer

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik voer regelmatig carnivoer en ben er zeer tevreden over!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wij hebben een aantal maanden Carnivoer gevoerd en onze hond eet het met smaak. Ik vond het wel opvallen dat de ontlasting flink dunner was dan bij het voeren van Carnibest. Dat is ook de reden dat wij geen Carnivoer meer geven.
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

hier zijn ze er dol op en ziet de ontlasting er goed uit (zeker vergeleken met haaksbarf... wat bij hun dus niet goed valt :scratch: )
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Evertje
Zeer actief

Dankjewel voor de reacties! Krijg vandaag een maandvoorraad en we zullen wel zien hoe hij er op reageerd. Las op een ander forum ook overwegend positieve verhalen. Evert is qua eten niet heel kieskeurig dus hij zal het best lekker vinden :D
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Daar ga ik wel van uit :F: laat maar even weten wat hij er van vond!! :ok:
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik heb het een tijd terug ook gegeven, maar hier kregen ze allebei kneiterharde ontlasting waar ze moeite mee hadden om het eruit te krijgen, die ook nog eens wit van kleur was. Werd mij gezegd dat ik dan wat pens bij moest voeren. Maar dat voer is al behoorlijk aan de prijs en dan willen ze ook nog dat ik extra pens bij ze koop, mooi niet dus.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Evertje
Zeer actief

Heeft het sinds gisteravond gehad en de ontlasting is nog steeds goed :mrgreen: Het ruikt ook goed en ziet er goed uit van structuur, ook vind hij het ook niet vies smaken. Maar hij krijgt ook wel vaker kippennekken/vleugels etc. Als de ontlasting te wit en te hard is kan je inderdaad wat meer vlees erbij geven. Maar daar heeft hij nog nooit last van gehad eigenlijk. Maar so far so good!
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Frenkie schreef:Ik heb het een tijd terug ook gegeven, maar hier kregen ze allebei kneiterharde ontlasting waar ze moeite mee hadden om het eruit te krijgen, die ook nog eens wit van kleur was. Werd mij gezegd dat ik dan wat pens bij moest voeren. Maar dat voer is al behoorlijk aan de prijs en dan willen ze ook nog dat ik extra pens bij ze koop, mooi niet dus.
:denken: Je vervangt een deel van het voer door pens, toch? Het lijkt me dat je dan juist iets goedkoper uit bent :19: . Extra pens voeren bovenop het gewone voer lijkt me iig niet verstandig, of je moet het leuk vinden om binnen een paar maanden je hond van de dijk af te kunnen rollen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Evertje
Zeer actief

Voer het carnivoer nu een tijdje en hij doet het er goed op. Alleen er is iets wat de laatste tijd eigenlijk op valt. Evert is een gecastreerde 5 jarige Parson Russel terrier reu van 8 kilo die een gemiddeld bewegingspatroon heeft, lees elke dag een uur wandelen/spelen, 1/2 uur ballen gooien/fietsen en 2x per een poep en plas rondje. Daarnaast 1x in de week flyball en behendigheid. Hiernaast loopt hij nog 2 keer per week hard met m'n vader, maar dan kan hij in een rustig galopje mee. Lijkt me geen heel afwijkend schema.
Het probleem is dat hij lastig op gewicht is te houden. Hij krijgt als onderhoudshoeveelheid 350 gram carnivoer/shaweca. Hij was wat afgevallen en met die kou van de laatste tijd wilde ik hem iets dikker hebben en kreeg toen een goede 400 gram per dag. Ik heb altijd op het oog gevoerd, maar nu als ik dat active honden ong. 25-30 gram per dag per kilo lichaamsgewicht nodig hebben. En hij krijgt bijna het dubbele. Geeft dit op zich niet zo erg, want hij lijkt het goed te verteren :tongue: Maar doe ik iets fout en hebben jullie nog suggesties van wat energierijker voer/vleessoorten.

Alvast bedankt!
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

In de koudere periodes van het jaar verbruikt een hond meer energie en valt die af bij dezelfde hoeveelheid voer. Het kan best zijn dat je hond van de kou van december is afgevallen.
Wij geven altijd meer voer zodra het koud is en als de temperaturen buiten weer aangenamer worden bouwen wij dat weer af.
Evertje
Zeer actief

Ja dat weet ik. Hij was al wat aan de te dunne kant, dus heb ik hem met de kou juist wat dikker gevoerd. Maar het 'probleem' is dus dan hij dan de dubbele hoeveelheid voer nodig heeft. Dus vandaar de vraag wat ik eventueel nog toe kan voegen aan wat energierijker vleessoort. Hij krijgt ook elke ochtend trouwens een scheutje zalmolie.
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Liesbeth schreef:
Frenkie schreef:Ik heb het een tijd terug ook gegeven, maar hier kregen ze allebei kneiterharde ontlasting waar ze moeite mee hadden om het eruit te krijgen, die ook nog eens wit van kleur was. Werd mij gezegd dat ik dan wat pens bij moest voeren. Maar dat voer is al behoorlijk aan de prijs en dan willen ze ook nog dat ik extra pens bij ze koop, mooi niet dus.
:denken: Je vervangt een deel van het voer door pens, toch? Het lijkt me dat je dan juist iets goedkoper uit bent :19: . Extra pens voeren bovenop het gewone voer lijkt me iig niet verstandig, of je moet het leuk vinden om binnen een paar maanden je hond van de dijk af te kunnen rollen.
Da's waar natuurlijk :mrgreen: Maar ik vind dat een voer op zich goed moet zijn en niet dat ik er vanalles nog zelf door moet gooien. Dan koop ik liever een merk waar ze altijd normale ontlasting van hebben :wink:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”