Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rode pootjes
Moderator: moderatorteam
-
Djaro
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boomer en york
Rode pootjes
Wie kan mij helpen, heb een boomer hondje, die steeds haar pootjes rood vreet, ben met haar naar de Dierenarts geweest, die hebben testjes gedaan voor allergie en ze heeft penceline gehad, uit de testjes konden ze niet wijs worden of ze allergische was, de pilletjes hebben even geholpen en ze zag er even heel goed uit, ze zeggen dat het ook een gewoonte kan zijn, het lijkt in de winter erger dan in de zomer.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Ook zit ze konstant in het oor van mijn andere boomer te likken en die heeft een heel rood oor en zijn oor is steeds ontstoken,de DA zegt dat dat door haar komt.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Ook zit ze konstant in het oor van mijn andere boomer te likken en die heeft een heel rood oor en zijn oor is steeds ontstoken,de DA zegt dat dat door haar komt.
-
Djaro
- Vaste gebruiker
Re: Rode pootjes
Is er niemand die hier ervaring mee heeft, kunnen jullie mij tips over voeding geven.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nou, ervaring niet, maar ik kan je wel wat tips geven.
Ik zou ten eerste verbieden dat ze de andere hond z'n oor telkens zo likt. Dat lijkt op obsessief gedrag. Mag niet. Klaar
Je zou naast het verbieden ook nog een alternatief aan kunnen bieden. Een botje of speeltje oid.
Het kan verder heel goed dat ze ergens allergisch of overgevoelig op reageert. En ja, het kan ook obsessief gedrag zijn. Kan ik vanaf hier niet zien.
Wat voer je? Brok?
Je zou kunnen overwegen om kvv te gaan voeren.
Eventueel zelfs een kvv die geschikt is als eliminatiedieet.
Ik ben sowieso wel voor vers voeren, vaak (niet altijd) doet een hond het daar veel beter op.
Ik zou verder bedenken of je in de winter soms (veel) minder doet met de honden, omdat je aangeeft dat het 's winters erger is (dat kan leiden tot obsessief gedrag). Of dat ze misschien overgevoelig reageert op pekel. Er kunnen zó veel oorzaken zijn, en soms is het een hele klus om uit te zoeken wat er nou precies aan de hand is. Daarom denk ik dat er nog niemand heeft gereageerd, er valt zeker vanaf een computerscherm niet zo heel veel zinnigs op te zeggen.
Maar misschien heb je met deze post wat handvaten in welke richting je verder zou kunnen zoeken.
Ik zou ten eerste verbieden dat ze de andere hond z'n oor telkens zo likt. Dat lijkt op obsessief gedrag. Mag niet. Klaar
Je zou naast het verbieden ook nog een alternatief aan kunnen bieden. Een botje of speeltje oid.
Het kan verder heel goed dat ze ergens allergisch of overgevoelig op reageert. En ja, het kan ook obsessief gedrag zijn. Kan ik vanaf hier niet zien.
Wat voer je? Brok?
Je zou kunnen overwegen om kvv te gaan voeren.
Eventueel zelfs een kvv die geschikt is als eliminatiedieet.
Ik ben sowieso wel voor vers voeren, vaak (niet altijd) doet een hond het daar veel beter op.
Ik zou verder bedenken of je in de winter soms (veel) minder doet met de honden, omdat je aangeeft dat het 's winters erger is (dat kan leiden tot obsessief gedrag). Of dat ze misschien overgevoelig reageert op pekel. Er kunnen zó veel oorzaken zijn, en soms is het een hele klus om uit te zoeken wat er nou precies aan de hand is. Daarom denk ik dat er nog niemand heeft gereageerd, er valt zeker vanaf een computerscherm niet zo heel veel zinnigs op te zeggen.
Maar misschien heb je met deze post wat handvaten in welke richting je verder zou kunnen zoeken.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
- Aantal honden: 1
zou een andere dierenarts consulteren.
deze kan niets vinden en schrijft toch antibiotica voor.
deze kan niets vinden en schrijft toch antibiotica voor.

- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
zijn de haren onder de voeten niet te lang of zitten er misschien klitjes tussen de tenen.
als dat zo is moet je dat weghalen, want te lange haren kunnen met nat weer of sneeuw of pekel enz. gaan broeien
en klitjes gaan vaak irriteren waardoor ze aan hun poten gaan bijten/likken.
als dat zo is moet je dat weghalen, want te lange haren kunnen met nat weer of sneeuw of pekel enz. gaan broeien
en klitjes gaan vaak irriteren waardoor ze aan hun poten gaan bijten/likken.

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Onze Bobby had dit ook maar sinds hij alleen nog KVV krijgt heeft hij er nooit meer last van gehad.
-
Djaro
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben al bij een andere arts geweest en die denkt dat het door haar voedsel komt, wij geven haar pro plan.
al vindt hij het raar dat ze ook de andere hondjes likt en is bang dat het een gewoonte wordt, wij corrigeren haar als we haar zien likken, nu doet ze het bijna niet meer als we bij haar zijn maar wel als we weg zijn, we hebben haar een tijdje apart gehouden en zij gilt de hele buurt bij elkaar, Djaro en Bindi zijn als pup mee elkaar opgegroeit en kunnen nog geen uur zonder elkaar.
Heb al vaker over vers voer gehoord maar ken het niet en ik woon in Den Helder en weet ook niet waar ik het kan halen.
De haartjes tussen de pootjes zijn niet te lang, hou ze goed bij en dat het in de winter erger is komt misschien inderdaad door de kou en pekel.
al vindt hij het raar dat ze ook de andere hondjes likt en is bang dat het een gewoonte wordt, wij corrigeren haar als we haar zien likken, nu doet ze het bijna niet meer als we bij haar zijn maar wel als we weg zijn, we hebben haar een tijdje apart gehouden en zij gilt de hele buurt bij elkaar, Djaro en Bindi zijn als pup mee elkaar opgegroeit en kunnen nog geen uur zonder elkaar.
Heb al vaker over vers voer gehoord maar ken het niet en ik woon in Den Helder en weet ook niet waar ik het kan halen.
De haartjes tussen de pootjes zijn niet te lang, hou ze goed bij en dat het in de winter erger is komt misschien inderdaad door de kou en pekel.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik zou haar op een KVV zetten zonder graan/rijst erin verwerkt.
Bijv: Smuldier glutenvrij, dat zijn oranje/rode verpakkingen, er staat glutenvrij op.
Succes met je hondje!
Bijv: Smuldier glutenvrij, dat zijn oranje/rode verpakkingen, er staat glutenvrij op.
Succes met je hondje!

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Djaro
- Vaste gebruiker
Ik heb pas geleden smuldier voor haar gekocht, maar is dat genoeg voor haar of moet ik haar er iets bij geven en het is een hondje van ongeveer 6 kilo, hoeveel moet ik haar dan geven.
- Miranda
- Erelid
Smuldier is er in diverse varianten.
Alleen als er 'kompleet' op de verpakking staat is het een volledige maaltijd. Dat is de 'pens kompleet' (donkergroen) en de 'vlees kompleet' (rood). De 'vlees kompleet' is inderdaad ook nog eens glutenvrij (er zijn aardig wat honden die daar overgevoelig op reageren). Dat is als maaltijd voldoende, er zit alles aan voedingsstoffen in wat hij nodig heeft. Eventueel kun je nog 1 à 2 keer in de week pens geven, dat is erg goed voor de darmflora.
Voor de hoeveelheid houd je ruwweg 30 gram per kilo lichaamsgewicht aan voor een volwassen en uitgegroeide hond (opgroeiende honden, pups en drachtige of zogende teven moeten veel meer). Ik voer zelf op het oog.
Je moet de taille goed kunnen zien, de ribben goed kunnen voelen als je er met de hand overheen gaat, maar verder mogen er geen botten uitsteken
Dan is je hond mooi op gewicht.
Het kán zijn dat de eerste weken je een reactie krijgt van vloeien uit de oogjes, stinken van de hond, of verergeren van de roodheid. Dan is hij aan het ontgiften. Geen probleem, even doorzetten en na een paar weken is dat ook over.
Laat het wel goed ontdooien en enigszins op kamertemperatuur komen. Honden die van brok afkomen hebben vaak een wat gevoeliger maag.
info over smuldier van de producent
Alleen als er 'kompleet' op de verpakking staat is het een volledige maaltijd. Dat is de 'pens kompleet' (donkergroen) en de 'vlees kompleet' (rood). De 'vlees kompleet' is inderdaad ook nog eens glutenvrij (er zijn aardig wat honden die daar overgevoelig op reageren). Dat is als maaltijd voldoende, er zit alles aan voedingsstoffen in wat hij nodig heeft. Eventueel kun je nog 1 à 2 keer in de week pens geven, dat is erg goed voor de darmflora.
Voor de hoeveelheid houd je ruwweg 30 gram per kilo lichaamsgewicht aan voor een volwassen en uitgegroeide hond (opgroeiende honden, pups en drachtige of zogende teven moeten veel meer). Ik voer zelf op het oog.
Je moet de taille goed kunnen zien, de ribben goed kunnen voelen als je er met de hand overheen gaat, maar verder mogen er geen botten uitsteken
Dan is je hond mooi op gewicht.
Het kán zijn dat de eerste weken je een reactie krijgt van vloeien uit de oogjes, stinken van de hond, of verergeren van de roodheid. Dan is hij aan het ontgiften. Geen probleem, even doorzetten en na een paar weken is dat ook over.
Laat het wel goed ontdooien en enigszins op kamertemperatuur komen. Honden die van brok afkomen hebben vaak een wat gevoeliger maag.
info over smuldier van de producent
And few will ever climb
-
Djaro
- Vaste gebruiker
Dank je wel miranda voor je reaktie, maar nou zeg jij dat ze van gluten vrij heftiger kan reageren, terwijl andere weer zeggen dat ik die juist moet hebben.
Ik ben vorige week begonnen met smuldier en inderdaad je heb gelijk haar rode poten zien er niet uit, maar ik ga door met geven, eerlijk gezegd was ik er zo van geschrokken dat ik weer pro plan ben gaan geven.
Ik ga het vol houden en je hoort over een paar weken hoe het met haar gaat.
Ik ben vorige week begonnen met smuldier en inderdaad je heb gelijk haar rode poten zien er niet uit, maar ik ga door met geven, eerlijk gezegd was ik er zo van geschrokken dat ik weer pro plan ben gaan geven.
- Miranda
- Erelid
Gluten - granen - zijn helemaal niet zo natuurlijk voor een hond om te eten. Een hond is een carnivoor. Ik vind het dan ook altijd bijzonder vreemd dat het meeste hondevoer als hoofdbestanddeel granen heeft.Djaro schreef:Dank je wel miranda voor je reaktie, maar nou zeg jij dat ze van gluten vrij heftiger kan reageren, terwijl andere weer zeggen dat ik die juist moet hebben.
En sommige honden reageren daar overgevoelig op.
Ja, daarom zei ik het er ook bijIk ben vorige week begonnen met smuldier en inderdaad je heb gelijk haar rode poten zien er niet uit, maar ik ga door met geven, eerlijk gezegd was ik er zo van geschrokken dat ik weer pro plan ben gaan geven.
Dit soort dingen moet je echt een aantal weken volhouden.
Ben benieuwd hoe het over een paar weken is
And few will ever climb