bennie schreef:Caro. schreef:bennie schreef:Onze honden kunnen dus elk moment dood neervallen. En dan zal ik zelf binnenkort ook wel een hartaanval krijgen. Ik heb overigens nog nooit gehoord van tandplak als teken van een ontsteking...
Dan moet je je toch iets beter inlezen hierover

Een ontsteking geef je als mens aan met pijn, vervolgens worden er foto's gemaakt om te kijken of er een ontsteking zit, gezien het aan het gebit niet zichtbaar is. Hoezo moet ik mij inlezen? Je hebt het over een verwaarloosd gebit, wanneer je zorgt dat je hond een granen-arm en dus koolhydraatarm eet, is er weinig sprake van plakvorming. En dus sprake van goede gebitsverzorging. Daarom kun je het beste een kwalitatief goede KVV of BARF voeren liefst zonder toevoeging van granen. Overall is dat sowieso beter voor de hond. Er is dan dus ook geen sprake van een verwaarloosd gebit. En voordat het een hype werd om iets met dierengebitsverzorging te gaan doen, vielen de honden ook niet met bosjes neer aan een hartaanval door gebitsverwaarlozing.
Wellicht moet jij je beter inlezen over de aanslag op de hond die een narcose met zich meebrengt?
Nou, nou....
Even één linkje wat ik vlug heb opgezocht
http://www.dokterdokter.nl/man/uiterlij ... ven-redden" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens krijgen mijn beide honden een goede KVV, heeft één hond dus wel diverse pockets en mist inmiddels hierdoor 3 kiezen.
Het is namelijk niet alleen de voeding die belangrijk is, maar ook de stand van de kiezen of er vuil achterblijft of niet.
Verder is een ontsteking soms prima zichtbaar zonder foto (Kaya had bv zo'n dikke wang dat haar hele oog dichtzat). Ontstekingen kunnen in de bloedbaan terecht komen en verder schade aan de gezondheid aanrichten.
Een narcose is zeker een zware aanslag op het lichaam, maar evengoed dus een gebit met tandplak en tandsteen, wat het tandvlees aan kan tasten met alle gevolgen van dien (onstekingen, pijn, koorts en verdere gezondheidsproblemen). Het is dan dus afwegen hoe ernstig de vervuiling op het gebit is en of de hond hier pijn aan heeft of niet. Tenslotte ben je zelf ook niet al te vrolijk met een flinke kiespijn en kan je ook je hond hier niet mee door laten lopen.