Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kosten kies trekken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Kosten kies trekken

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik zit hier nu dus even zo :eek:

Sinds een maand of 3 regelt de dierenarts rechtstreeks met de verzekering (Proteq) de kosten en krijg ik de rest rekening via een of andere maatschappij.

Ik krijg nu dus de 'rest rekening' van de kies trekken van Kaya wat op 4 oktober is gebeurd: euro 450,00 :eek:

Dit is toch geen normaal bedrag voor het trekken van een kies? Bloedonderzoek zit hier niet bij, want dat is al eerder gebeurd.
Uiteraard ga ik Proteq om een specificatie vragen, want die heb ik niet gekregen, maar dan nog... de dierenarts is 27 minuten bezig geweest met het trekken.

Hebben jullie vergelijkbare rekeningen gekregen voor het trekken van één kies of is dit idd buiten proporties?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Kosten kies trekken

Ongelezen bericht door jores »

Jaren geleden had JOep een gat in zijn kies, van te voren heb ik gevraagd wat het ging kosten. Dat zou 250 euro zijn, naja goed dan, afspraak gemaakt voor een paar dagen later en toen moesten we ineens 350 betalen. Jahaaaaa Joep is hartpatiënt :blah: :blah:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Belachelijk veel geld, heb voor een wortelkanaalbehandeling (trekken ook besproken, was veel goedkoper en uiteindelijk voor moeten kiezen, want ging om snijtand die er later vanzelf uit is gegaan :wink: ) 110 euro betaald voor denk ik 3 kwartier tot een uur werk.

Sterker nog, heel iets anders maar veel werk, de amputatie vd teen van Tikoes op zaterdag, waar een andere DA voor van huisgebeld moest worden omdat de dienstdoend DA vond dat hij er te weinig ervaring mee had, 1-1,5 uur opereren met 2 DAsen, gipsen spalk, nacontrole, 2 AB kuren (eerste na 2 dgn gewisseld ivm zwaardere), nacontrole was denk ik 5 bezoeken, voor 260 euro.
tootjeko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tootjeko »

Wat het bij een hond kost geen idee, maar heb ik juli het gebit van mijn kat laten doen en heb de rekening er even bij gezocht.
Ik was in totaal €293,22 kwijt en voor extracties staat er een bedrag van €93,04 ex btw op de rekening en daar zijn ze 25 minuten mee bezig geweest.

Je kunt ook de da even bellen voor een kopietje van de rekening.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Volgens mij hebben wij iets van 100 euro betaald voor het trekken van de afgebroken kies van Dapper. Inclusief alles dus.

Wat een extreem bedrag zeg!

Toen ik zelf een kies brak en die getrokken moest worden kostte dat overigens maar 50 euro bij de tandarts. Ik hoefde dan wel niet onder narcose maar volgens mij is kies trekken een poep en een scheet werk en ik denk dus dat er iets niet klopt. Voor de factuur moet je overigens bij je dierenarts zijn en niet bij je verzekering. Die kreeg het slechts opgestuurd door je dierenarts :wink:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Van Proteq zou ik een specificatie moeten krijgen en die heb ik dus niet gehad.
Maar goed, er is die dag niets anders gebeurd dan narcose en de kies trekken, want een week daarvoor is het bloedonderzoek al geweest en de antibiotica (en apart betaald).

Ik wist dat ik een aanzienlijk bedrag moest betalen omdat Kaya in het voorjaar al gebitsproblemen had en het maar éénmaal per twee jaar vergoed wordt, maar ik had absoluut niet verwacht dat een kies trekken zoveel zou kosten (en de narcose ook niet vergoed zou worden neem ik aan).
Een kies trekken had ik geschat op zo'n euro 280,00 maximaal.

Belachelijk bedrag dit. Maar goed, eerst de specificatie dus en dan of aan de bel hangen bij Proteq of bij mijn dierenarts, want dit slaat nergens op (en uiteindelijk zal je het dan toch gewoon braaf moeten betalen).
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Volgens mij hebben wij iets van 100 euro betaald voor het trekken van de afgebroken kies van Dapper. Inclusief alles dus.

Toen ik zelf een kies brak en die getrokken moest worden kostte dat overigens maar 50 euro bij de tandarts. Ik hoefde dan wel niet onder narcose maar volgens mij is kies trekken een poep en een scheet werk en ik denk dus dat er iets niet klopt. Voor de factuur moet je overigens bij je dierenarts zijn en niet bij je verzekering. Die kreeg het slechts opgestuurd door je dierenarts :wink:

Ik krijg de faktuur via Proteq, dat werkt zo bij de verzekering (eerst van de dierenarts en dan stuur je dat zelf op naar Proteq, maar tegenwoordig gaat dat rechtstreeks). De prijzen zijn ook verhoogd met dit rechtstreekse gebeuren zo te zien :boos:
Afbeelding
A good dog never dies...

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

kolere zeg, leuk zo`n verzekering, durf te wedden dat ik zonder goedkoper uit ben :cool2: :hmmm:
doesje
Zeer actief

Ongelezen bericht door doesje »

:O: zo dan, wat een bedrag. begin van jaar hebben ze bij dunji 7 tanden getrokken en tandsteen verwijderd. ik was met alles erbij, consult, medicijnen( dunji heeft de ziekte van addison) 137,10 kwijt.
groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

€ 110.--. en dat was nog bij een vrij dure dierenkliniek.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Oké, dus dit bedrag slaat nergens op. Ik zal morgen de dierenarts bellen en zeggen dat er alleen een kies getrokken is en geen gouden kies geplaatst is :devil:
Afbeelding
A good dog never dies...

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Caro. schreef: De prijzen zijn ook verhoogd met dit rechtstreekse gebeuren zo te zien :boos:

Ja, dát had ik al voorspeld :jank: Voor een complete gebitssanering van een westie van 14 jaar heb ik recent iets van 280 euri betaald. Ook wel wat extracties gedaan.

Waar zat de getrokken kies? ik kan me voorstellen dat een bovenkies lastiger (= duurder?) trekt dan eentje uit de onderkaak? Maar dan nog...
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

:eek: Woah

Wist niet dat dat zo duur was!
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:
Caro. schreef: De prijzen zijn ook verhoogd met dit rechtstreekse gebeuren zo te zien :boos:

Ja, dát had ik al voorspeld :jank: Voor een complete gebitssanering van een westie van 14 jaar heb ik recent iets van 280 euri betaald. Ook wel wat extracties gedaan.

Waar zat de getrokken kies? ik kan me voorstellen dat een bovenkies lastiger (= duurder?) trekt dan eentje uit de onderkaak? Maar dan nog...
Boven inderdaad, hij heeft er 27 (0f 28) minuten over gedaan. Ik had dat nog nagevraagd, want van te voren had hij geen idee hoe lang het zou duren. Soms wipt ie ze er zo uit en soms is hij er een uur mee bezig. Dus afijn, operatieruimte max. een uur.
Verder alleen narcose.
Bloedonderzoek en antibiotica was de week ervoor al, was ook bijna euro 150,00. Dus een totaal dan van euro 600,00 (maar kies trekken alleen dus euro 450,00).
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

djow schreef::eek: Woah

Wist niet dat dat zo duur was!
Nee, ik dus ook niet :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:kolere zeg, leuk zo`n verzekering, durf te wedden dat ik zonder goedkoper uit ben :cool2: :hmmm:
Dit heeft weinig met al dan niet een verzekering te maken, dit claimt de dierenarts.
Afbeelding
A good dog never dies...

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

In het najaar is Woopy zijn hele gebit gedaan. (hoe noem je dat?)
Daarbij zijn meerdere tanden en kiezen eruit gehaald en dus de hele boel schoongemaakt e.d.
We waren nog geen 100 euro kwijt.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Belachelijk gewoon.

ik zou toch wel even bellen en zeggen wat ik ervan vind.
Maar ik vraag zulke dingen wel altijd van te voren wat iets gaat kosten. Het moet soms toch daar niet van. Maar dan weet je wel hoe of wat.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Matje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jones - Kruising Engelse Springer
Finley - Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Matje »

MARC_S schreef:Volgens mij hebben wij iets van 100 euro betaald voor het trekken van de afgebroken kies van Dapper. Inclusief alles dus.

Hoe lang je ermee bezig bent, hangt van de 'staat' en de techniek af..
De wortel van een kies is het dubbele van wat je zelf in de bek ziet, wil je die eruit wroeten, ben je even bezig. Dit is natuurlijk korter als er problemen zijn met de tand of kies.
En er zijn dierenartsen die het alleen maar dmv van het 'wroeten' doen. Anderen kunnen het dmv tandvleesflapje open snijden, kies incl wortel eruit en het flapje weer vasthechten. Dit gaat uiteraard sneller, maar hangt dus ook van gereedschap en techniek af.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Caro. schreef:
S@ndr@ schreef:kolere zeg, leuk zo`n verzekering, durf te wedden dat ik zonder goedkoper uit ben :cool2: :hmmm:
Dit heeft weinig met al dan niet een verzekering te maken, dit claimt de dierenarts.
Ik heb het idee dat als ze bij een verzekering claimen dat de kosten zomaar iets hoger uitvallen :19: , kan aan mij liggen hoor
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zo dan Estelle, wat een verschil :eek:

@Marina, Kaya's kies was ontstoken. Dus de week ervoor was ik geweest en voor consult en antibiotica al euro 150,00 kwijt. Totaal dus eigenlijk dan nog euro 600,00. Ik heb niet naar de prijs geïnformeerd omdat ik dacht dat ik prima op de hoogte was van de prijzen en een kies trekken ergens tussen de euro 200,00 en 250,00 zou liggen. Ik kom al jaren bij deze dierenarts en heb nooit idioot hoge prijzen bij hem gemerkt, zelfs schappelijker dan in het dorp waar ik woon (ik moet een half uur rijden voor deze dierenarts en doe dat juist omdat ik zo tevreden erover ben).
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Matje schreef:

Hoe lang je ermee bezig bent, hangt van de 'staat' en de techniek af..
De wortel van een kies is het dubbele van wat je zelf in de bek ziet, wil je die eruit wroeten, ben je even bezig. Dit is natuurlijk korter als er problemen zijn met de tand of kies.
En er zijn dierenartsen die het alleen maar dmv van het 'wroeten' doen. Anderen kunnen het dmv tandvleesflapje open snijden, kies incl wortel eruit en het flapje weer vasthechten. Dit gaat uiteraard sneller, maar hangt dus ook van gereedschap en techniek af.
Het tandvlees is opengesneden en zo de kies eruit gehaald, flapje weer gehecht, zoals jij zegt.
Totale tijd was 27 of 28 minuten, had ik dus nagevraagd. Geen complicaties.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
Caro. schreef:
Ik heb het idee dat als ze bij een verzekering claimen dat de kosten zomaar iets hoger uitvallen :19: , kan aan mij liggen hoor
O zo, ja.... wie zal het zeggen :oeps: Ik ga morgen maar bellen, met de verzekering én met mijn dierenarts, want ik zit nog in shock hier.
Wat een afgrijselijk hoog bedrag :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Caro. schreef:Zo dan Estelle, wat een verschil :eek:

@Marina, Kaya's kies was ontstoken. Dus de week ervoor was ik geweest en voor consult en antibiotica al euro 150,00 kwijt. Totaal dus eigenlijk dan nog euro 600,00. Ik heb niet naar de prijs geïnformeerd omdat ik dacht dat ik prima op de hoogte was van de prijzen en een kies trekken ergens tussen de euro 200,00 en 250,00 zou liggen. Ik kom al jaren bij deze dierenarts en heb nooit idioot hoge prijzen bij hem gemerkt, zelfs schappelijker dan in het dorp waar ik woon (ik moet een half uur rijden voor deze dierenarts en doe dat juist omdat ik zo tevreden erover ben).

ik snap hem helemaal. Ik vind het heel erg vervelend voor je.

Ik hoop dat ze nog iets aan het bedrag doe als je belt
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Bij Festa zijn ooit 2 kiezen tegelijk getrokken omdat ze doorgebroken waren.
Allebei in de bovenkaak, die grote met 3 wortels, en ik was meen ik nog geen 200 euro kwijt
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Bij Sjefke zijn vorig jaar 2 kiezen getrokken en is de rest van haar gebit gesaneerd, ik was toen een kleine 200 euro kwijt volgens mij. Meer in ieder geval niet.
Ik vind het een schandalig hoog bedrag wat ze gerekend hebben, en denk dat dit inderdaad zo hoog is omdat het bedrag bij de verzekeraar gedeclareerd kon worden.
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

Wat een geld!
Mijn oudste teef heeft vorig jaar een gebit check gehad, waar haar voortand en een kies (alle 2 boven) getrokken zijn.
En was met narcose en pijnstilling en een totale gebitsreiniging, 168 euro kwijt.
Afbeelding

Groetjes Annemieke
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Cash schreef:In het najaar is Woopy zijn hele gebit gedaan. (hoe noem je dat?)
Daarbij zijn meerdere tanden en kiezen eruit gehaald en dus de hele boel schoongemaakt e.d.
We waren nog geen 100 euro kwijt.
Bij de hond van mijn ouders was dat ook ongeveer dat bedrag, ook alles proper gemaakt en enkele tanden/kiezen eruit.
Voor melktandjes eruit halen (word niet getrokken, maar met een speciaal instrumentje eruit gewroet), heb ik rond de 60 euro betaald, waren wel enkel hoektanden.

Bij beiden is dat alles inbegrepen.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Die prijs kan gewoon niet goed zijn, morgen zeker even bellen!
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik heb bij een hond 2 kiezen en 1 tand moeten laten verwijderen (ernstige verwaarlozing van vorige eigenaar) ik heb de rekening even opgezocht en heb daar 375 euro voor betaald...dus 450 voor 1 kies ? :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”