Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Einde van de rashond
Moderator: moderatorteam
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Einde van de rashond
Zaterdagavond, Nedl. 2 22.35 uur. Zembla met een programma over het fokken van rashonden.
Maggie
- nuuz
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler kruising met zeehond en Argentijnse loeder
- Aantal honden: 2
Re: Einde van de rashond
Bedankt als ik het dan nog kan onthouden ga ik zeker kijken! 
Wie het laatst lacht is traag van begrip...

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Even omhoog halen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Dan moet ik werken, kijk het wel terug op uizending gemist.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
vanavond krijgen we al een voorproefje
Staatssecretaris van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie, Henk Bleker komt met harde maatregelen tegen malafide hondenfokkerijen. 'Alle honden moeten een chip krijgen en geregistreerd worden,'aldus Bleker. Op die manier wil staatssecretaris Bleker van Landbouw onder meer misstanden in de handel en fokkerij aanpakken. 'Er wordt nu te vaak doorgefokt met honden en er is overdreven aandacht voor schoonheid', zegt Bleker. Hij is vanavond te gast in Uitgesproken VARA (Ned 2, 20.25).
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
zeker, daar gaan we alle afwijkingen op noteren toch? En de Cavalier gaan we verbieden...Nanna schreef:Ja, met een chip kun je dat doorfokken op schoonheid wel aanpakkenRosita Compagner schreef:Staatssecretaris van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie, Henk Bleker komt met harde maatregelen tegen malafide hondenfokkerijen. 'Alle honden moeten een chip krijgen en geregistreerd worden,'aldus Bleker. Op die manier wil staatssecretaris Bleker van Landbouw onder meer misstanden in de handel en fokkerij aanpakken. 'Er wordt nu te vaak doorgefokt met honden en er is overdreven aandacht voor schoonheid', zegt Bleker.
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Even een aanvulling.
http://www.uwhondenkat.nl/honden/index. ... ber=honden" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.uwhondenkat.nl/honden/index. ... ber=honden" onclick="window.open(this.href);return false;
Maggie
- Marianne v. B
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 'Koningsbouvier'
- Contacteer:
Ik hoop dat Zembla in de uitzending vanavond ook duidelijk maakt, dat puppykopers vér moeten blijven van de handelaren in Oostblokpups en de grote puppyfokboerderijen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ze hebben volgens mij geen idee, hoe ze het aan moeten pakken en het kan ook helemaal niet volgens mij.
je kunt fokkers toch niet verbieden om honden te gebruiken die qua gezondheid al over het randje zijn gekukeld, maar zulke geweldige resultaten behalen op shows :N:
je kunt fokkers toch niet verbieden om honden te gebruiken die qua gezondheid al over het randje zijn gekukeld, maar zulke geweldige resultaten behalen op shows :N:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dat kan denk ik wel maar dan moeten keuirmeesters anders opgeleid worden en moeten exposanten uitslagen van gezondheidsonderzoeken op papier kunnen tonen of zoiets.S@ndr@ schreef:Ze hebben volgens mij geen idee, hoe ze het aan moeten pakken en het kan ook helemaal niet volgens mij.
Wordt dan een heel andere show dan tot nog toe en of dat haalbaar is is de vraag.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Supernova
- Zeer actief
Oh dit ga ik wel kijken 
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Als degene die dit stuk opstelde vanavond het woord gaat doen? Of als John Wauben het uit zijn hoofd geleerd heeft? Dan komen we er misschien nog aardig mee weg
persbericht RvB
persbericht RvB
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik vind het wel een hele nette reactie en een goed stuk.Rosita Compagner schreef:Als degene die dit stuk opstelde vanavond het woord gaat doen? Of als John Wauben het uit zijn hoofd geleerd heeft? Dan komen we er misschien nog aardig mee weg
persbericht RvB
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik weet niet of ik ga kijken. ik zal er wel weer gefrustreert van worden
net wat de RvB al zegt. de meeste huishonden zijn stamboomloze honden. door nu weer de ``ras``honden aan te halen, zullen nieuwe pupkopers zich alleen maar weer eerder tot de broodfok wenden. en als je iets wilt doen voor ``de hond``kun je beter wat aan die broodfok (Oostblok fok) doen. en broodfok en showhondenwereld zijn totaal andere werelden.
ik vind de rashondenfok ook niet altijd goed. maar de broodfok ook niet. en in de rashondenwereld zijn er rassen die wel problemen hebben en niet. en die problemen zie je meer bij de extremen gefokte honden. wat weer iets heel anders is, als de broodfok. waar gewoon heel slecht wordt omgegaan met de dieren. maar wat in den beginne best gezonde hondjes hadden kunnen zijn. dat heeft dus niet eens zoveel met genetika te maken. maar met verzorging en inenting.
Laat ze eerst maar eens wat doen aan die broodfok.( waarmee ik niet kleinschalige nederlandse fok bedoel, maar de oostblok puppies/fok) dan komt daarna de RvB wel aan de beurt. want de RvB zwart maken zal alleen de oostblok puppy verkoop ten goede komen. GGgrrrr.
net wat de RvB al zegt. de meeste huishonden zijn stamboomloze honden. door nu weer de ``ras``honden aan te halen, zullen nieuwe pupkopers zich alleen maar weer eerder tot de broodfok wenden. en als je iets wilt doen voor ``de hond``kun je beter wat aan die broodfok (Oostblok fok) doen. en broodfok en showhondenwereld zijn totaal andere werelden.
ik vind de rashondenfok ook niet altijd goed. maar de broodfok ook niet. en in de rashondenwereld zijn er rassen die wel problemen hebben en niet. en die problemen zie je meer bij de extremen gefokte honden. wat weer iets heel anders is, als de broodfok. waar gewoon heel slecht wordt omgegaan met de dieren. maar wat in den beginne best gezonde hondjes hadden kunnen zijn. dat heeft dus niet eens zoveel met genetika te maken. maar met verzorging en inenting.
Laat ze eerst maar eens wat doen aan die broodfok.( waarmee ik niet kleinschalige nederlandse fok bedoel, maar de oostblok puppies/fok) dan komt daarna de RvB wel aan de beurt. want de RvB zwart maken zal alleen de oostblok puppy verkoop ten goede komen. GGgrrrr.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan