Mijn eerste kat was wild van ballonnen. Opblazen, loslaten en door de kamer laten vliegen en dan kwam ze ze terugbrengen. Hoe ingewikkelder het plekje waar de ballon neerkwam, hoe leuker. Poes bracht ze terug en dan moesten we nog een keer blazen en het ding weer laten vliegen.
Ik dacht: doe eens iets anders met Otto en de dames Poes. Ik kocht een zakje ballonnen en daar ben ik vanavond mee gaan klooien. Hetzelfde als met Poes: opblazen, door de kamer laten vliegen. Maar nee. Ze vinden het maar rare dingen.
Opblazen en een knup erin dan. We hebben wel eens een ballon op straat gevonden waarmee Otto zich prima vermaakte in de tuin, over en weer tikken enzo. Maar nee. Niet in de kamer. Pakte ik een nieuwe ballon en liet ik de opgeblazen ballon liggen. En terwijl ik met de nieuwe ballon bezig was knapte ineens de oude
Otto schrok er even van, ik deed of er niks aan de hand was... zo hadden we ineens zonder dat dat de bedoeling was een indoor vuurwerktraining. Ik vermoed alleen dat ik de ballonnen niet meer tevoorschijn hoef te laten