Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden buiten houden tips verblijf

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Honden buiten houden tips verblijf

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Wegen de heftige allergie (als ie in aanraking komt met haren van de honden krijgt ie enorme blaren) van hun kleinzoon.
willen mijn ouders de honden buiten gaan houden.

ze zijn al gewend om veel buiten te zijn overdag zijn ze vrijwel altijd al buiten..
maar als het erg gaat vriezen gaat dit natuurlijk een probleem worden... toska is ook al 10 jr natuurlijk
dus mijn vader is bezig met het maken van warme plek..

hij had als gedachten een deel van de bijkeuken als hok te gebruiken een deur aan de andere kant maken zodat ze niet door het huis hoeven.. maar hij wil daar ook een verwarming in voor de honden... hoe gaat dit lukken zonder dat deze in de winter
gaat bevriezen??

en zijn er nog meer tips?
waar we op moeten letten.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: Honden buiten houden tips verblijf

Ongelezen bericht door wendy71 »

Binnenhok op een pallet zetten en lekker vullen met stro.
Dat houd warm.
Stro isoleerd.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

De kleinzoon in de tuin houden :engel:.

Nu serieus, is het niet voldoende om voordat de kleinzoon komt het huis te zuigen en dweilen en dan de honden buiten te houden? En wanneer kleinzoon weg is de honden weer in huis?
miekemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door miekemuis »

daar zat ik ook aan te denken
een dag niet geteckeld is een dag niet geleefd Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

die optie is al geprobeerd.. dit doen ze al een paar weken maar er blijft altijd wel ergens een haar liggen..
gevolg gisteravond naar het ziekenhuis gegaan met de kleine omdat ie een blaar van 5 cm op zijn beentje had (hij is 1,5 jr)
het voelt ook aan als een brand blaar volgens de arts... hij was ook behoorlijk aan het krijsen

ze hebben erger voorkomen om hem direct zijn allergie drankje te geven..

maar je moet er niet aan denken dat de allergie eventueel op de longen gaat slaan

Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

StormenRoxy schreef:die optie is al geprobeerd.. dit doen ze al een paar weken maar er blijft altijd wel ergens een haar liggen..
gevolg gisteravond naar het ziekenhuis gegaan met de kleine omdat ie een blaar van 5 cm op zijn beentje had (hij is 1,5 jr)
het voelt ook aan als een brand blaar volgens de arts... hij was ook behoorlijk aan het krijsen

maar je moet er niet aan denken dat de allergie eventueel op de longen gaat slaan
Wat een heftige allergie, het arme kind, want als hij later bij vriendjes gaat spelen kunnen er wel ongelukken onstaan, of alleen al tegen een jas op school aankomen waar de hond net op heeft liggen slapen :ugh:

Ik zou ook gaan voor een hok van de grond af met een lekkere laag stro erin. Maar wat gebeurt er als opa de honden net heeft gedaan en er zitten nog haren op zijn kleding of iets dergelijks en hij pakt het kind op?
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Pumi schreef:
StormenRoxy schreef:die optie is al geprobeerd.. dit doen ze al een paar weken maar er blijft altijd wel ergens een haar liggen..

Wat een heftige allergie, het arme kind, want als hij later bij vriendjes gaat spelen kunnen er wel ongelukken onstaan, of alleen al tegen een jas op school aankomen waar de hond net op heeft liggen slapen :ugh:

Ik zou ook gaan voor een hok van de grond af met een lekkere laag stro erin. Maar wat gebeurt er als opa de honden net heeft gedaan en er zitten nog haren op zijn kleding of iets dergelijks en hij pakt het kind op?
dan zal ie zich moeten omkleden voor de kleine komt... :19: er zit ff niets anders op...
hij kan er nog overheen groeien want hij is vrij jong nog...
maar ze moeten oppassen dat het niet op de longen gaat slaan en astma word...

hij heeft meerdre allergieen helaas ook voedsel allergieen :ugh:

Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ik zou voor safa gaan en voorlopig bij de kleinzoon op visite gaan in plaats van hem daar te laten komen.

Om te voorkomen dat een radiator bevriest kun je het systeem vullen met antivries in plaats van gewoon water, dat wordt hier standaard gedaan omdat het ook beter schijnt te zijn en je in een vakantiehuis dus rustig de CV uit kunt laten als je er niet bent in de winter.
Sandra
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Die reacties zijn inderdaad wel heel extreem.
empyree schreef:Ik zou voor safe gaan en voorlopig bij de kleinzoon op visite gaan in plaats van hem daar te laten komen.
Hier sluit ik me bij aan. Als er op een enkele haar al zo gereageerd kan worden, dan lijkt het me bijna onmogelijk om het huis zo goed haar vrij te houden. Als ze daar dan op bezoek gaan en van te voren hebben omgekleed dan lijkt me dat voor alle partijen de beste oplossing.
In ieder geval voor de komende koude wintermaanden. In het voorjaar zouden ze dan alsnog de honden naar buiten kunnen doen.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Je hebt electrische vloerverwarming, van die matten die je uit kunt rollen. Geen idee hoe duur dat is, maar daar een paar vierkante meter, plus een nachthok met stro waar ze in kunnen kruipen en ze zullen het wel redden hoor. 's Nachts het nachthok, overdag kunnen ze zich op een warm stuk vloer uitstrekken om hun botje te kauwen.
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

thx voor de tips...

:D

Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

De honden passen zich vanzelf aan.
Alleen wel rekening houden met dat de honden niet meer binnen komen voor meer dan 30min ivm de overgang warm koud.
Hier hebben ze een tuinhuisje (zonder verwarming oid) met daarin tocht/wind vrije hokken met vetbedden en wat fliesdekens.
De vacht word vanzelf steeds dikker.
De rede dat ik er geen verwarming in heb is omdat de overgang dan te groot word daar het temp. verschil te groot is, vooral als de honden zelf van binnen naar buiten lopen konstand.
Hier liggen ze zelfs in de sneeuw buiten te slapen overdags en savonds gaan ze vanzelf weer naar binnen.
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

ze kunnen gewoon in de tuin lopen daar zitten schuttings om.. ook hebben ze een tuinhuisje met daar in een hok
van de grond met dekens er in...
maar voor de winter wil mijn vader wel graag een warm hok hebben voor ze...

Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

jha ze zitten overdag al buiten en in de lente en zomer vaak ook nachts in het het hok buiten omdat ze het dan te warm vinden binnen dus de vacht hebben ze al

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Je moet wel zeker weten dat ze echt een buitenvacht hebben... als er hier een hond voor het eerst naar buiten gaat is dit voor het eerst in het voorjaar/zomer.... dan kan die er lang genoeg aan wennen en vacht kweken.
Je kunt nu geen hond naar buiten doen die geen buitenvacht (ondervacht) heeft.
Dat is veel te koud. Heen en weer slepen tussen warm en koud is ook slecht... of koud of warm maar niet beiden.. daar krijgen ze niet de vacht van die ze nodig hebben in mijn ogen.
Hier hebben ze dus allemaal gewoon een nachthok en verder niets... maar nogmaals die liggen er al jaren in en Xavi gaat pas op zn vroegst in het voorjaar naar buiten, ook al loopt hij de hele dag buiten hier, hij heeft echt geen buitenvacht hoor op dit moment.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
malinois schreef:Je moet wel zeker weten dat ze echt een buitenvacht hebben... als er hier een hond voor het eerst naar buiten gaat is dit voor het eerst in het voorjaar/zomer.... dan kan die er lang genoeg aan wennen en vacht kweken.
Je kunt nu geen hond naar buiten doen die geen buitenvacht (ondervacht) heeft.
Dat is veel te koud. Heen en weer slepen tussen warm en koud is ook slecht... of koud of warm maar niet beiden.. daar krijgen ze niet de vacht van die ze nodig hebben in mijn ogen.
Hier hebben ze dus allemaal gewoon een nachthok en verder niets... maar nogmaals die liggen er al jaren in en Xavi gaat pas op zn vroegst in het voorjaar naar buiten, ook al loopt hij de hele dag buiten hier, hij heeft echt geen buitenvacht hoor op dit moment.
en toch is zo'n buitenvacht ook weer een relatief begrip hoor - mijn honden ruien al jaar en dag op een heel stom moment : pal in het najaar, nu op dit moment moeten ze dus net beginnen met het aanmaken van hun wintervacht.

en wanneer is die helemaal klaar? op het eind van de winter :oohja: :oohja: .
de mijne beginnen nu wat uitgerui't te raken (noem je dat zo?? :hmmm: ) maar hebben ook nog plukken hoor... :wink: Maar ik zie toch wel degelijk verschil tussen de zomer en de wintervacht... alle haren staan nu wat meer rechtop en je kunt totaal niet meer op de huid kijken, ook al doe je de vacht met de vingers opzij... alleen maar ondervacht... dat hebben ze zomers dus niet of een stuk minder.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DogMa
Actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door DogMa »

De 11-jarige Danny Pearce kan eindelijk met honden spelen. Normaal gesproken niets bijzonders, maar Danny had een allergie voor honden, en zo hevig, dat hij nadat hij in contact kwam met een hond de kans had om te overlijden aan de heftige allergische reacties. Nu kan hij dankzij een nieuw medicijn, genaamd Staloral, eindelijk met zijn favoriete diersoort spelen. Danny was de eerste in Engeland die het experimenteel medicijn zonder licentie gemaakt van hondenhaar kreeg aangeboden.
Artsen vertelden de familie dat het medicijn, die onder de tong moet worden gespoten, Danny geleidelijk ongevoelig zou maken voor zijn hondenallergie. Wel waarschuwden de artsen van tevoren dat er uit voorzorg een bed vrij gehouden worden op de Intensive Care, in geval er iets mis mocht gaan.
Jonathan, de vader van Danny zei: “Het was een groot risico, Danny had op dat moment geen kwaliteit van leven. Hij kon nooit ergens spontaan heen gaan of spelen, altijd moest er gecontroleerd worden of er geen honden in de buurt waren. Ondanks dat Danny bij de eerste behandeling niet goed reageerde, kan hij nu twee jaar de hond van buurman uitlaten, en kunnen zijn ouders hem zonder proberen in een park of bij vriendjes laten spelen” schrijft de DailyMail.
Bron: facebook.com
Ik vond dit stukje op Facebook. Ik weet niet in hoeverre het klopt en of het medicijn hier ook te krijgen is enz enz, maar misschien de moeite waard om eens na te trekken?

Ik vond nog een link naar dit artikel: http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... -hair.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit: link toegevoegd
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”