Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
buitenhonden, extra's in voeding?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
buitenhonden, extra's in voeding?
Ik ben wel benieuwd of diegenen die buitenhonden hebben, dus honden die buiten in de kennel leven, in de winter extra/ander voer krijgen en/of toevoegingen in het voer?
Ik weet bijv. dat een vriend van me zijn honden 's winters extra olie door de brokken geeft en meer voer (meer voer doe ik overigens zelf ook)
Ik weet bijv. dat een vriend van me zijn honden 's winters extra olie door de brokken geeft en meer voer (meer voer doe ik overigens zelf ook)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: buitenhonden, extra's in voeding?
Oude stage van me geeft inderdaad ook iets meer voer dan in de zomer.
Verschilt per hond hoeveel meer dit is.
-
chrico
- Zeer actief
Mijn honden zoeken zelf de kou op en liggen dan graag onbeschermd op balkon die gekken. Qua voeding doe ik weinig anders maar die van mij hebben ook een enorme vacht. Het lijkt mij op zich niet verkeerd als buitenhonden wat meer energie uit hun voeding kunnen halen om zich warm te kunnen houden. Hier krijgen zij wel dagelijks wat schapenvet bij hun eten tegen het einde van de herfst maar dat is ook het enige
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Angelique.
Ik heb geen honden in kennels maar als wij in de sneeuw zijn waar ze dus buiten en in de auto leven krijgen ze altijd extra vet.
- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Aantal honden: 1
De hond van mijn ouders ligt overdag ook altijd buiten en die krijgt qua voeding hetzelfde alleen wat extra olie.
Maar die heeft ook een enorme vacht die je in de kou nog meer ziet uitstaan.
Maar die heeft ook een enorme vacht die je in de kou nog meer ziet uitstaan.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ja en zeker Kenji wat anders is die tegen t einde vd winter een gratenpakje denk.
Ben helaas weer terug op de combi brok/ kvv want alleen kvv of zelf samenstellen gaat m in de winter echt niet worden.
Ze krijgen dan de proplan performance, dat is een vettere brok en dat gaat goed.
Las laatst overigens dat ze in de zomer juist meer energie verbruiken om zich koel te houden.
Maar toen had ik zoiets van , kweet t niet hoor . Want in de zomer hebben ze duidelijk minder energiebehoefte zeg maar
Ben helaas weer terug op de combi brok/ kvv want alleen kvv of zelf samenstellen gaat m in de winter echt niet worden.
Ze krijgen dan de proplan performance, dat is een vettere brok en dat gaat goed.
Las laatst overigens dat ze in de zomer juist meer energie verbruiken om zich koel te houden.
Maar toen had ik zoiets van , kweet t niet hoor . Want in de zomer hebben ze duidelijk minder energiebehoefte zeg maar
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Bala ligt ook konstant buiten met koud weer, die heeft weer een berg vacht waar je u tegen zegt, extra voer krijgt ze niet want ze is te dik 
- Daantjeln4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Ik heb geen buitenhonden.....maar het is heel stom, want weet niet of iemand het herkent van binnenhonden??
Maar ik moet mijn honden ook meer voeren in de winter.
Tease vooral, die wordt nu gewoon te dun op de 800 gram per dag.
Dus hij gaat in de winter altijd naar 1000 gram, en in het voorjaar weer terug naar 800 gram.
Dus hij gaat in de winter altijd naar 1000 gram, en in het voorjaar weer terug naar 800 gram.
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier krijgen ze ook alledrie wat extra brokken in de winter. Kelly sowieso al de laatste tijd... ze valt af, wordt mager. (is onderzocht, bloed geprikt, alles was oké, dus gewoon echt oud aan het worden)
Ga voor haar straks een stuk vloerbedekking halen, lekker in haar nachthok. (verklaar me maar voor gek hoor)
Ga voor haar straks een stuk vloerbedekking halen, lekker in haar nachthok. (verklaar me maar voor gek hoor)
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Daantjeln4 schreef:Ik heb geen buitenhonden.....maar het is heel stom, want weet niet of iemand het herkent van binnenhonden??
Yep, de mijnen krijgen ook meer, alles wat zij eten gaat op aan energie verbranding, in de winter moet ze wat "romiger' worden anders leggen ze het zowat af met die kou
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Hier krijgen ze in de winter ook wat meer en ook de wat vettere vleessoorten - dus wat meer geit of vis
Je merkt toch dat ze meer energie verbruiken ondanks dat de kennel beschut staat en ze een geisoleerd nachthok hebben met een laag stro waar ze zich heerlijk in op kunnen rollen. Het stro natuurlijk wel geregeld opschudden en verversen
Overdag liggen ze vaak gewoon in de kennel en gaan ze hun nachthok niet in.
Afgelopen jaar tijdens die strenge vorstperiode hebben we een nog handdoek voor de opening van het nachthok gehangen - als een soort gordijn zeg maar - waardoor de warmte nog beter in het nachthok bleef. Mischien totaal overbodig en is dat meer voor ons eigen gevoel geweest.
Je merkt toch dat ze meer energie verbruiken ondanks dat de kennel beschut staat en ze een geisoleerd nachthok hebben met een laag stro waar ze zich heerlijk in op kunnen rollen. Het stro natuurlijk wel geregeld opschudden en verversen
Overdag liggen ze vaak gewoon in de kennel en gaan ze hun nachthok niet in.
Afgelopen jaar tijdens die strenge vorstperiode hebben we een nog handdoek voor de opening van het nachthok gehangen - als een soort gordijn zeg maar - waardoor de warmte nog beter in het nachthok bleef. Mischien totaal overbodig en is dat meer voor ons eigen gevoel geweest.
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Ja in de winter krijgen ze meer en voeg ik wat koolhydraten toe.
Vorige jaar was ik te laat en toen was mijn Hollander echt te dun.
Maar ook mijn Weimaraner(die in huis leeft) heeft nu echt wat extra's nodig hoor.
Natuurlijk hebben mijn honden buiten goede, geisoleerde nachthokken, maar die zijn niet dicht(wel tochtvrij).
Als ik zie dat ze dunner worden krijgen ze gewoon extra.
Vorige jaar was ik te laat en toen was mijn Hollander echt te dun.
Maar ook mijn Weimaraner(die in huis leeft) heeft nu echt wat extra's nodig hoor.
Natuurlijk hebben mijn honden buiten goede, geisoleerde nachthokken, maar die zijn niet dicht(wel tochtvrij).
Als ik zie dat ze dunner worden krijgen ze gewoon extra.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
geen extra voeding hier, Fax blijft nu prima op gewicht.
het enige wat ik doe is zijn eten met warme soep overgieten. Voor mijn eigen gevoel ('hij heeft toch iets warms binnen
') maar ook zodat hij wat extra vocht binnenheeft, gezien de drinkbakken 's nachts toch bevriezen en hij dan niet kan drinken indien gewenst.
het enige wat ik doe is zijn eten met warme soep overgieten. Voor mijn eigen gevoel ('hij heeft toch iets warms binnen
- Chris*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders
Ja!
Ik heb zomers en winters schenkbekers.
Ik heb zomers en winters schenkbekers.
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
extra koolhydraten (brok)
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
hondensoep? kippensoep met balletjes ofzoNanna schreef:Soep? Da's toch zout? Gaat ie dan juist weer van drinkenmaart schreef:het enige wat ik doe is zijn eten met warme soep overgieten. Voor mijn eigen gevoel ('hij heeft toch iets warms binnen') maar ook zodat hij wat extra vocht binnenheeft, gezien de drinkbakken 's nachts toch bevriezen en hij dan niet kan drinken indien gewenst.
Of is het een speciale hondensoep?
nee, gewoon soep uit een doos, neem ik helft van,kap er nog eens zoveel water bij (halve liter soep, halve liter extra water) het geheel in de magnetron, het vlees overgieten met deze mengeling en smullen maar
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Nanna schreef:kitty2 schreef: in de winter moet ze wat "romiger' wordenIk heb wat aangericht, zie ik wel
Haha, ja.
Dat romige(om maar even in termen te blijven
Goed op gewicht dus eigenlijk..

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
geen echte buitenhonden maar ze liggen hier wel de hele dag buiten in een kennel en 's nachts op de slaapkamer met het raam open. De verwarming staat hier zelden hoger dan 17 graden omdat ze het anders te warm krijgen.
Daan krijgt in de winter altijd iets meer voer dan in de zomer, eigenlijk staat hij in de winter niet op dieet en de rest van het jaar wel aangezien ik hem snel teveel voer (150-200 gram per dag lijkt altijd zo weinig). Dieber weet ik nog niet, op dit moment is ze in mijn ogen iets te dik maar hoeft voor de winter niet af te vallen.
Ik kijk naar de honden en pas de hoeveelheden aan aan wat ze allemaal doen en hoe ze er uit zien en voelen.
Daan krijgt in de winter altijd iets meer voer dan in de zomer, eigenlijk staat hij in de winter niet op dieet en de rest van het jaar wel aangezien ik hem snel teveel voer (150-200 gram per dag lijkt altijd zo weinig). Dieber weet ik nog niet, op dit moment is ze in mijn ogen iets te dik maar hoeft voor de winter niet af te vallen.
Ik kijk naar de honden en pas de hoeveelheden aan aan wat ze allemaal doen en hoe ze er uit zien en voelen.