Dinsdag moest Kira naar de DA om een bultje te laten verwijderen....bultje langs haar anus.
Kira was een kettinghond, en is dus niet goed te onderzoeken zonder narcose....dus voordat ze geopereerd zou worden zou ze lichamelijk en inwendig onderzocht worden....
Ik had een bult gevoeld in haar onderbuik, en 1,5 jaar geleden is er een kwaadaardige tumor uit haar anaalklier verwijderd.
Als deze uitgezaaid was, dan zou dat direct in de lymfeklieren in de bekken voelbaar zijn. Vandaar eerst het onderzoek.
Toen Kira eenmaal onder narcose was en op de tafel lag, begon de DA aan de anus te voelen....en direct zag ik dat er iets niet goed was.
Ipv het kleine, wat we dachten oppervlakkige bultje, was heel die kant van de anus hard, en dat liep door.....naar binnen, de lymfe waren opgezet....
Niet goed.....
Daarna echo op de buik gezet en toen kwam de klap.
Een grote tumor, waarvan dat kleine bultje dus het topje is.....in haar bekken.
Hij drukt tegen haar darmen aan, waardoor deze al een deel dicht gedrukt is.
Daardoor poept Kira elke wandeling wel een keer...
Het kan niet geopereerd worden dus het enige wat we kunnen doen is afwachten.
Hopen dat ze nog lang niet teveel last ervan krijgt....en hopen dat ze er geen pijn aan heeft of krijgt.....
En anders staan we voor een hele moeilijke beslissing.....Kira is mijn meissie, mijn eerste hond.....ik word al spaansbenauwd als ik aan die beslissing denk.
Wanneer doe je het goed?
Wanneer is het tijd..??
Moeilijk zeg.....voor nu gaat het nog wel prima, dus we genieten zolang het kan!