Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Maden in pens.
Moderator: moderatorteam
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Maden in pens.
Vandaag hadden de mannen lamspens op het menu staan.
Toen ik het verdeelde zag ik echter dat er maden? in zaten.
Ik voer nu al 3 jaar vers maar ik heb dit nog niet eerder gemaakt.
Het was er ook niet 1 ofzo, maar best veel.
Ik heb er een foto van gemaakt, dit zijn toch gewoon maden?
http://i699.photobucket.com/albums/vv35 ... G_2202.jpg
http://i699.photobucket.com/albums/vv35 ... G_2203.jpg
De maden zullen uiteraard dood zijn geweest maar ik heb het toch maar weggegooid.
Hebben jullie dit weleens meegemaakt?
Moet ik de leverancier waarschuwen?
Ik heb nog 10kg liggen dus hoop dat dat er beter uitziet.
Toen ik het verdeelde zag ik echter dat er maden? in zaten.
Ik voer nu al 3 jaar vers maar ik heb dit nog niet eerder gemaakt.
Het was er ook niet 1 ofzo, maar best veel.
Ik heb er een foto van gemaakt, dit zijn toch gewoon maden?
http://i699.photobucket.com/albums/vv35 ... G_2202.jpg
http://i699.photobucket.com/albums/vv35 ... G_2203.jpg
De maden zullen uiteraard dood zijn geweest maar ik heb het toch maar weggegooid.
Hebben jullie dit weleens meegemaakt?
Moet ik de leverancier waarschuwen?
Ik heb nog 10kg liggen dus hoop dat dat er beter uitziet.
-
JBK
Re: Maden in pens.
Hoop voor je dat de rest wel goed is, maar wat is dat ranzig om te zien...
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Gatver wat smerig, vooral zo'n foto net na het eten
Lijkt me niet goed. Ik zou even bellen.

- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het heeft ook wel eens op barfplaats gestaan.
"Zijn het van die glazige rose-achtige gevallen? Volgens mijn slager zijn het beessies die in het kuilvoer zitten. Zodra ze aan de lucht worden bloot gesteld zijn ze dood en ze zouden niet schadelijk zijn"
Ik ben ze zelf gelukkig nog nooit tegengekomen, en bij mij zou de pens ook regelrecht bij het afval terecht komen
"Zijn het van die glazige rose-achtige gevallen? Volgens mijn slager zijn het beessies die in het kuilvoer zitten. Zodra ze aan de lucht worden bloot gesteld zijn ze dood en ze zouden niet schadelijk zijn"
Ik ben ze zelf gelukkig nog nooit tegengekomen, en bij mij zou de pens ook regelrecht bij het afval terecht komen
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, zijn maden, waar had je het weg?
Ranzig idd, maar je had het gewoon kunnen voeren denk ik
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Ranzig
Maar... denk niet dat het echt kwaad kan als het ingevroren is geweest en dood. Extra eiwitten hooguit....
Maar... denk niet dat het echt kwaad kan als het ingevroren is geweest en dood. Extra eiwitten hooguit....
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie vaak genoeg kuilvoer, maar ik heb dr nog nooit beessies in zien zitten..laura86 schreef:Het heeft ook wel eens op barfplaats gestaan.
Lijkt me ook dat die dood gaan na contact met maagsap.
Dit is volgens mij van na het slachten hoor...
- samantha!
- Zeer actief
Haha ja smerig he, vandaar dat ik de foto's maar even in een link had gedaan.Pemba schreef:Gatver wat smerig, vooral zo'n foto net na het etenLijkt me niet goed. Ik zou even bellen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
beetje extra eiwitten voor ze 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- samantha!
- Zeer actief
Ja ze waren wel een beetje licht roze.laura86 schreef:Het heeft ook wel eens op barfplaats gestaan.
Het leken wel gewoon maden maar zeker weten doe ik het niet, zovaak zie ik geen maden
Ik heb het inderdaad ook gelijk weggegooid
- samantha!
- Zeer actief
Ik heb het bij versvoer vandaan.fes/lou schreef:Ja, zijn maden, waar had je het weg?
Het zou inderdaad vast geen kwaad hebben gekund, maar het zag er zo vies uit en het waren er zo veel, ik kon het gewoon niet geven
Ze hebben nu brood als avondeten gehad
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach, als ik zie dat mijn honden dooie konijnen vreten als ze de kans krijgen, zullen daar ook wel maaien inzitten denk ik zo...
Nog nooit problemen mee gehad
Nog nooit problemen mee gehad
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
idd. ik denk niet dat ik het weg had gegooid... gaan ze niet dood aan hoorrenee-uk schreef:beetje extra eiwitten voor ze

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Angel1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër
Ik heb toevallig vandaag ook een paar pakken gemalen lamspens bezorgd gekregen van versvoer... Ik ga er ff goed op letten als ik het ga voeren!
Denk ook dat het geen kwaad kan, maar het hoort niet
Groetjes, Patricia

- samantha!
- Zeer actief
De vorige keer had ik de kiloverpakkingen en die waren goed.Angel1985 schreef:Ik heb toevallig vandaag ook een paar pakken gemalen lamspens bezorgd gekregen van versvoer... Ik ga er ff goed op letten als ik het ga voeren!
Dit zijn de 500 grams verpakkingen, het ziet er ook anders uit dan de kiloverpakkingen.
- Angel1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër
Ik heb ook de 500 grams verpakkingen... gelukkig maar 2.. Heb het voor het eerst besteld.samantha! schreef:De vorige keer had ik de kiloverpakkingen en die waren goed.Angel1985 schreef:Ik heb toevallig vandaag ook een paar pakken gemalen lamspens bezorgd gekregen van versvoer... Ik ga er ff goed op letten als ik het ga voeren!
Dit zijn de 500 grams verpakkingen, het ziet er ook anders uit dan de kiloverpakkingen.
Heb je er al over gemaild met versvoer?
Groetjes, Patricia

- samantha!
- Zeer actief
Ja ik heb net een mailtje gestuurd.Angel1985 schreef:Ik heb ook de 500 grams verpakkingen... gelukkig maar 2.. Heb het voor het eerst besteld.samantha! schreef:De vorige keer had ik de kiloverpakkingen en die waren goed.Angel1985 schreef:Ik heb toevallig vandaag ook een paar pakken gemalen lamspens bezorgd gekregen van versvoer... Ik ga er ff goed op letten als ik het ga voeren!
Heb je er al over gemaild met versvoer?
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Gatver
Inderdaad even mailen, of het nu kwaad kan of niet, een prettig idee is het niet in ieder geval.
Ik zou het ook weggooien ben ik bang, een beetje rot geeft niet maar beestjes vind ik weer het andere uiterste.
Inderdaad even mailen, of het nu kwaad kan of niet, een prettig idee is het niet in ieder geval.
Ik zou het ook weggooien ben ik bang, een beetje rot geeft niet maar beestjes vind ik weer het andere uiterste.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Heb nog nooit maden gezien tussen versvoer.
Wat ik me afvraag rook je ook dat het niet goed was?
Want als de maden een begin gemaakt hadden met de pens op te eten, zou je dat echt ruiken volgens mij.
Raar vindt ik het iig wel, zeker in gemalen spul.
Want als de maden een begin gemaakt hadden met de pens op te eten, zou je dat echt ruiken volgens mij.
-
Karni-Mata
- Actief
Ik herken ze niet als maden.
Die zijn volgens mij altijd geel/wit.
Maar wat het wel is.......
Ik zou in ieder geval eerst willen weten wat voor een beestjes het zijn voor ik het alsnog zou gaan voeren.
Die zijn volgens mij altijd geel/wit.
Maar wat het wel is.......
Ik zou in ieder geval eerst willen weten wat voor een beestjes het zijn voor ik het alsnog zou gaan voeren.
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Ik vind dit geen maden hoor, volgens mij is het iets anders, maden zijn volgens mij witter heb ze van de zomer voor het eerst gehad in mn prullenbak met die warmte... :N: Bah!
Groetjes Lianne
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ja dat vind ik ook, moet je zien wat een hond binnenkrijgt als hij buiten een dood dier eet... :N: daar is dit nog niks bij....Hutsje schreef:kan je gewoon voeren hoor, zonde om het weg te gooien.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
M'n verstand zou zeggen, gewoon geven, gaan ze niet dood aan.
Maar m'n gevoel zou het gelijk in de container gooien!

Maar m'n gevoel zou het gelijk in de container gooien!
-
Lizzy
- Actief
- Mijn ras(sen): De Dalmatische Hond
- Contacteer:
Dit zijn geen maden. Dit is de haemonchus worm. Deze kunnen alleen voorkomen bij weidekoeien en niet bij dieren die op stal staan. Het komt ook voor bij schapen. In de mest zitten eitjes waar deze wormpjes uit kunnen voortkomen. Door het immuunsysteem van de koeien krijgen deze eitjes geen kans, maar als een koe een verminderde weerstand heeft bestaat de mogelijkheid dat de eitjes zich toch nestelen in de koe en dat er wormpjes komen.
Dit zegt de gezondheidsdienst voor dieren, over de schadelijkheid wanneer de hond ze binnen krijgt : "deze worm komt alleen voorkomt bij schapen en koeien en is absoluut niet besmettelijk voor honden. Daarbij komt nog dat de pens is ingevroren waardoor de wormpjes al dood zijn en waarschijnlijk ook de eventuele eitjes. Mocht een hond deze wormpjes dus op een of andere manier binnen krijgen is dit geen gevaar voor de hond".
Kun je nog debatteren over het feit dat de koe die deze wormpjes bij zich droeg uberhaubt gegeten moet worden door onze honden, daar zij een verminderde weerstand heeft. Aangezien de koe in z'n geheel goedgekeurd is voor menselijke consumptie: is zij dat ook voor dierlijke consumptie. Bovendien, een gemiddelde wolf grijpt ook de zwakkere prooien. Als ik dus pens heb waar ik dit in aantref: voer ik het gewoon aan de honden.
Groetjes, Lizzy (ik post hier nooit maar werd op deze foto geattendeerd, dus vandaar mijn reactie).
Dit zegt de gezondheidsdienst voor dieren, over de schadelijkheid wanneer de hond ze binnen krijgt : "deze worm komt alleen voorkomt bij schapen en koeien en is absoluut niet besmettelijk voor honden. Daarbij komt nog dat de pens is ingevroren waardoor de wormpjes al dood zijn en waarschijnlijk ook de eventuele eitjes. Mocht een hond deze wormpjes dus op een of andere manier binnen krijgen is dit geen gevaar voor de hond".
Kun je nog debatteren over het feit dat de koe die deze wormpjes bij zich droeg uberhaubt gegeten moet worden door onze honden, daar zij een verminderde weerstand heeft. Aangezien de koe in z'n geheel goedgekeurd is voor menselijke consumptie: is zij dat ook voor dierlijke consumptie. Bovendien, een gemiddelde wolf grijpt ook de zwakkere prooien. Als ik dus pens heb waar ik dit in aantref: voer ik het gewoon aan de honden.
Groetjes, Lizzy (ik post hier nooit maar werd op deze foto geattendeerd, dus vandaar mijn reactie).
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Bedankt voor de info Lizzy, ik heb die dingen ook wel eens gezien op de pens en gewoon gevoerd aan de honden omdat ik dacht dat maden idd wittig/geel zijn, maar wat dit was wist ik niet. Weer wat geleerd 
- samantha!
- Zeer actief
Nee, het rook verder niet raar ofzo, gewoon naar lamspens.May Linn schreef:Heb nog nooit maden gezien tussen versvoer.
Het zag er verder op de beestjes na ook gewoon goed uit.
- samantha!
- Zeer actief
Bedankt voor je antwoord Lizzy!Lizzy schreef:Dit zijn geen maden. Dit is de haemonchus worm. Deze kunnen alleen voorkomen bij weidekoeien en niet bij dieren die op stal staan. Het komt ook voor bij schapen. In de mest zitten eitjes waar deze wormpjes uit kunnen voortkomen. Door het immuunsysteem van de koeien krijgen deze eitjes geen kans, maar als een koe een verminderde weerstand heeft bestaat de mogelijkheid dat de eitjes zich toch nestelen in de koe en dat er wormpjes komen.
Dus het verhaal van de verminderde weerstand geldt dus ook voor schapen (aangezien het hier lamspens betreft)?
Wel fijn om te weten dat het geen kwaad kan mocht het nog een keer voorkomen.
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Wat een mooie dalmaatLizzy schreef:Dit zijn geen maden. Dit is de haemonchus worm. Deze kunnen alleen voorkomen bij weidekoeien en niet bij dieren die op stal staan. Het komt ook voor bij schapen. In de mest zitten eitjes waar deze wormpjes uit kunnen voortkomen. Door het immuunsysteem van de koeien krijgen deze eitjes geen kans, maar als een koe een verminderde weerstand heeft bestaat de mogelijkheid dat de eitjes zich toch nestelen in de koe en dat er wormpjes komen.
@ informatief.. ik had de pens niet weggegooid al waren het maden. Insecten zijn meestal alleen maar goed voor dieren, en gelukkig zijn ze niet zo kritisch als mensen. (ik ben als de dood voor maden en motten en dat soort troep dus bij mij moet je er niet mee aankloppen maar goed