Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
letten jullie op het karakter van de hond bij het uitzoeken?
Moderator: moderatorteam
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
letten jullie op het karakter van de hond bij het uitzoeken?
En dan niet zozeer de precieze benaming van sociaal, open maar meer in wat past bij jou zelf en je roedel en je doelen?
En hoe zie je dat? laat je je beïnvloeden door de fokker? Naar lijnen kijken en herhalingscombinaties?
Hoe doen de africhters dit? of de mensen die de Agility ingaan met de honden?
Hoe vaak gaan jullie kijken bij een nest en welke 'testjes' doen jullie bij de pups?
En hoe zie je dat? laat je je beïnvloeden door de fokker? Naar lijnen kijken en herhalingscombinaties?
Hoe vaak gaan jullie kijken bij een nest en welke 'testjes' doen jullie bij de pups?

-
Sita
- Zeer actief
Re: letten jullie op het karakter van de hond bij het uitzoeken?
Ik heb zeker gekeken naar de karakters. Ik heb vooral gekeken naar een open en zelfverzekerd hondje. Een hondje wat makkelijk contact maakt en dat graag dingen onderneemt. Wilde heel graag een hondje om mee te gaan werken, jachttraining, obedience en straks ook behendigheid. Het is altijd lastig om dit zelf te zien, en ik heb ook goed geluisterd naar de fokker. Verder zijn we elke week minimaal 1 keer gaan kijken bij de pups en uren naar ze zitten kijken. Verder is er ook een puppytest afgenomen, maar daar weet ik eigenlijk de uitslag niet van.
één ding weet ik wel zeker en dat is dat Rowan super bij mij past. Een heerlijk werkhond, dat heel zeker is van zichzelf en sociaal naar de andere honden toe.
één ding weet ik wel zeker en dat is dat Rowan super bij mij past. Een heerlijk werkhond, dat heel zeker is van zichzelf en sociaal naar de andere honden toe.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik wilde graag een sociale en werklustige hond. Noah is daarop uitgekozen, ook omdat ze familie is van Nanni. Tot nu toe is ze wel hetgeen wat ik zoek in een hond, hoewel ze zou minder mogen jagen
De volgende hond die bij Noah komt, moet eigenlijk een reu zijn of een dominante teef. Eentje die totaal geen kort lontje heeft, niet scherp is en tegen het getetter kan van Noah. Dan kom ik snel uit bij bv een labradorreu. Alleen ik kom ontzettend veel dominante reuen tegen. Geen probleem, Noah vind het geweldig!! Alleen als ik dan zelf ook zo een reu heb, zal het vast een stuk minder ontspannen lopen. Voor mij dus een reden om voorlopig geen hond erbij te nemen
De volgende hond die bij Noah komt, moet eigenlijk een reu zijn of een dominante teef. Eentje die totaal geen kort lontje heeft, niet scherp is en tegen het getetter kan van Noah. Dan kom ik snel uit bij bv een labradorreu. Alleen ik kom ontzettend veel dominante reuen tegen. Geen probleem, Noah vind het geweldig!! Alleen als ik dan zelf ook zo een reu heb, zal het vast een stuk minder ontspannen lopen. Voor mij dus een reden om voorlopig geen hond erbij te nemen
-
blondie
- Zeer actief
Bij een volgende hond zou ik me laten adviseren, denk dat een volgende hond ook wel een jongere hond wordt en geen volwassen exemplaren meer (de ene was 4 en de ander 2 1/2 toen ze bij me kwamen)
Ik zal wel een hondje zoeken die bij aanvang al contact met me zoekt en contact blijft maken en reageert op spel en wat uitdaging.. ik vind dat wel belangrijk, ook geen ene die bij een knal wegduikt, geen haantje de voorste in het nest maar ook zeker niet de "underdog".
Ik heb nu twee redelijk verschillende honden soms zijn ze eender, maar vaak ook zo verschillend en dat is leuk op sommige momenten, maar op andere momenten kan het me best wel eens irriteren.
En je mag eigenlijk niet vergelijken natuurlijk.. maar je doet het toch.. ik vind een hond die wat meer baasgericht en de baas in de gaten houd ipv andersom, of meer op de baas gericht is dan op de andere hond in het huishouden
wat prettiger en zal daar wel op letten bij de keus van een nieuwe hond. Zelfstandigheid en zelfbewust en zelfverzekerd, maar wel de intentie om met de baas de wereld te willen gaan verkennen, dat spreekt mij wel het meeste aan..
Ben dus nog nooit naar een pup gaan kijken, maar in het nest van mijn eigen teefje zag ik bepaalde honden die me echt aanspraken, en dat was een gevoel, en gedrag en bepaalde houding.
Ik zal wel een hondje zoeken die bij aanvang al contact met me zoekt en contact blijft maken en reageert op spel en wat uitdaging.. ik vind dat wel belangrijk, ook geen ene die bij een knal wegduikt, geen haantje de voorste in het nest maar ook zeker niet de "underdog".
Ik heb nu twee redelijk verschillende honden soms zijn ze eender, maar vaak ook zo verschillend en dat is leuk op sommige momenten, maar op andere momenten kan het me best wel eens irriteren.
En je mag eigenlijk niet vergelijken natuurlijk.. maar je doet het toch.. ik vind een hond die wat meer baasgericht en de baas in de gaten houd ipv andersom, of meer op de baas gericht is dan op de andere hond in het huishouden
Ben dus nog nooit naar een pup gaan kijken, maar in het nest van mijn eigen teefje zag ik bepaalde honden die me echt aanspraken, en dat was een gevoel, en gedrag en bepaalde houding.
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Wij hebben ons laten adviseren door een betrouwbare en ervaren fokker ( waar we buck en dolly vandaan hebben) We zouden in eerste instantie een pup van deze fokker nemen maar ze namen dit jaar helaas toch geen nest. Voor onze planning was het erg belangrijk dat we een pup in de zomer kregen dus dit hebben we ook (zwaar) mee laten wegen.
Omdat we met deze hond willen drijven hebben we dus gekeken dat de pup uit pure werklijnen komt, met ouders die gepresteerd hebben in de drijfsport.
We hebben daarnaast ook gekeken naar het karakter van de ouders en voorouders, honden die prettig werken en eigenschappen bezitten die wij belangrijk vinden. We zijn hierbij dus puur afgegaan van het advies van de fokker die we dus vertrouwen, we vinden dat we zelf niet voldoende kijk hebben in werklijnen.
Toen we gingen kijken was het nest van Sybil 4 weken, we hebben eigenlijk gekozen op intuitie. Sybil hoorde bij de middelmoot, wat we graag wilde omdat dit het beste past bij de andere honden.
Sybil was in het nest best rustig in vergelijking met de rest van de honden, bij ons is ze behoorlijk pittig
Het is een heerlijk hondje, ze heeft echt het soort aussie karakter waar we op vallen, of ze kan drijven moet nog blijken
Omdat we met deze hond willen drijven hebben we dus gekeken dat de pup uit pure werklijnen komt, met ouders die gepresteerd hebben in de drijfsport.
We hebben daarnaast ook gekeken naar het karakter van de ouders en voorouders, honden die prettig werken en eigenschappen bezitten die wij belangrijk vinden. We zijn hierbij dus puur afgegaan van het advies van de fokker die we dus vertrouwen, we vinden dat we zelf niet voldoende kijk hebben in werklijnen.
Toen we gingen kijken was het nest van Sybil 4 weken, we hebben eigenlijk gekozen op intuitie. Sybil hoorde bij de middelmoot, wat we graag wilde omdat dit het beste past bij de andere honden.
Sybil was in het nest best rustig in vergelijking met de rest van de honden, bij ons is ze behoorlijk pittig
Het is een heerlijk hondje, ze heeft echt het soort aussie karakter waar we op vallen, of ze kan drijven moet nog blijken

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik kies voor het karakter bij het uitzoeken van een ras.
Heb ik dat ras eenmaal gevonden ga ik op zoek naar honden die mij aanspreken en zo kom ik dan vanzelf bij een fokker uit.
Dan wil ik graag de moeder en de vader van de toekomstige pups zien en als het kan ook nakomelingen uit die combi of, als die er niet zijn, in elk geval nakomelingen van de moeder.
Als me dat allemaal aanstaat en ik ga voor een pup kies ik voor de pup waar ik de meeste 'klik' mee heb.
Jan heb ik voor het eerst gezien toen ie 3 dagen oud was en ik ben daarna elke week wezen kijken. Ik had al gauw een voorkeur voor 2 pups uit dat nest en op de dag dag ik moest kiezen voor één van de twee heeft Jan die keus voor me gemaakt.
We waren buiten en Jan vloog van mijn schoot en op mijn schoot en bleef om de paar minuten contact met me maken, terwijl het andere pupje de hele tijd bleef slapen.
Jan is het geworden dus en in al de 7,5 jaar dat hij nu bij me is heb ik nog nooit 1 seconde spijt gehad dat ik me door hem heb laten uitkiezen
Heb ik dat ras eenmaal gevonden ga ik op zoek naar honden die mij aanspreken en zo kom ik dan vanzelf bij een fokker uit.
Dan wil ik graag de moeder en de vader van de toekomstige pups zien en als het kan ook nakomelingen uit die combi of, als die er niet zijn, in elk geval nakomelingen van de moeder.
Als me dat allemaal aanstaat en ik ga voor een pup kies ik voor de pup waar ik de meeste 'klik' mee heb.
Jan heb ik voor het eerst gezien toen ie 3 dagen oud was en ik ben daarna elke week wezen kijken. Ik had al gauw een voorkeur voor 2 pups uit dat nest en op de dag dag ik moest kiezen voor één van de twee heeft Jan die keus voor me gemaakt.
We waren buiten en Jan vloog van mijn schoot en op mijn schoot en bleef om de paar minuten contact met me maken, terwijl het andere pupje de hele tijd bleef slapen.
Jan is het geworden dus en in al de 7,5 jaar dat hij nu bij me is heb ik nog nooit 1 seconde spijt gehad dat ik me door hem heb laten uitkiezen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Toevallig gisteren nog filmpjes zitten kijken van onze nu 10 jarige tibetaan. We zijn als pup met 3, 4 en 6 weken gaan kijken
en wat was ie rustig
Echt de meest rustige uit een nest van 3 puppen.
En wat een monstertje werd het zodra hij hier was. De hele tijd mijn oudere honden aanblaffen die toen 7 en 9 jaar waren en wist van geen ophouden.
Ze corrigeerden hem wel maar het maakte geen enkele indruk. Daar hebben we echt de eerste anderhalf jaar de handen vol aan gehad. Hij was een echt adhd- ertje.
en wat was ie rustig
En wat een monstertje werd het zodra hij hier was. De hele tijd mijn oudere honden aanblaffen die toen 7 en 9 jaar waren en wist van geen ophouden.
Ze corrigeerden hem wel maar het maakte geen enkele indruk. Daar hebben we echt de eerste anderhalf jaar de handen vol aan gehad. Hij was een echt adhd- ertje.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ehm, ik ben helemaal fout bezig, maar ik let meestal nergens op, ik val gewoon altijd als een blok op 1 pup.
Slecht he, maar ik ben denk ik een echt gevoelsmens.
Gr. Aniek

- laniramommy
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerboel x stafford
tja ik heb bij het uitzoeken van Gentle dus idd puur op karakter gelet.
Hij kwam uit een nest van 8 en uiterlijk leken ze allemaal op elkaar, sommigen waren alleen wat groter en gespierder en anderen juist meer tenger, maar meer verschil was er niet.
Ik ben twee maal bij het nest gaan kijken, maar heb de eerste keer mijn keuze al gemaakt,
Heb die eerste keer 2enhalf uur lang zitten observeren, kijken hoe ze reageerden op elkaar, op mij, op mijn kinderen,
op hun ouders, gekeken naar de onderlinge contacten, wie komt dominant over wie juist timide, etc. wie is opdringerig, wie wacht af......
Gentle leek me kwa karakter precies goed, niet te druk, een gewone gezonde pup maar niet hyperactief weet je wel,
hij was wat afwachtend, wilde wel aandacht maar dwong die niet af .... Niet dominant. ook niet angstig, maar gewoon een relaxte pup. hij was goed te corrigeren. en ook zeer belangrijk, ik voelde alleen met hem een klik! Zijn energie leek perfect aan te sluiten op de onze zeg maar, het voelde heel goed toen ik hem bij me had, en dit gevoel had ik niet bij zijn broertjes en zusjes.
Hij had bijvoorbeeld een broertje die heel hyper om me heen bleef springen ,naar mijn haar hapte, constant aandacht afdwong op heel hyperactieve manier, en ik ken veel mensen die zouden denken wat een leuke speelse pup en die juist zouden uitkiezen! maar ik vond hem te opdringerig, en bedacht me dat als hij zo druk blijft, hij beter op zijn plek is ergens op een hele grote boerderij
. bovendien leek hij me nogal dominant.
Een zusje claimde me meteen bij binnenkomst, bleef naast me zitten, was wel rustig, maar liet de anderen niet makkelijk in de buurt komen ze moest daarop steeds gecorrigeerd worden (niet dat ze ze beet hoor, maar door haar houding dwong ze hen op afstand te blijven.) en dan heb je mensen die denken wat leuk die pup heeft MIJ gekozen....
terwijl ze juist laat zien heel dominant te zijn en geen makkelijk karakter te hebben!!!!
Kortom ik heb op van alles en nog wat gelet, en bij dus helemaal op karakter af gegaan bij de keuze voor Gentle.
De tijd zal uitwijzen of dit de juiste manier was
Maar tot nu toe is hij echt de pup die ik had verwacht.
Hij kwam uit een nest van 8 en uiterlijk leken ze allemaal op elkaar, sommigen waren alleen wat groter en gespierder en anderen juist meer tenger, maar meer verschil was er niet.
Ik ben twee maal bij het nest gaan kijken, maar heb de eerste keer mijn keuze al gemaakt,
Heb die eerste keer 2enhalf uur lang zitten observeren, kijken hoe ze reageerden op elkaar, op mij, op mijn kinderen,
op hun ouders, gekeken naar de onderlinge contacten, wie komt dominant over wie juist timide, etc. wie is opdringerig, wie wacht af......
Gentle leek me kwa karakter precies goed, niet te druk, een gewone gezonde pup maar niet hyperactief weet je wel,
hij was wat afwachtend, wilde wel aandacht maar dwong die niet af .... Niet dominant. ook niet angstig, maar gewoon een relaxte pup. hij was goed te corrigeren. en ook zeer belangrijk, ik voelde alleen met hem een klik! Zijn energie leek perfect aan te sluiten op de onze zeg maar, het voelde heel goed toen ik hem bij me had, en dit gevoel had ik niet bij zijn broertjes en zusjes.
Hij had bijvoorbeeld een broertje die heel hyper om me heen bleef springen ,naar mijn haar hapte, constant aandacht afdwong op heel hyperactieve manier, en ik ken veel mensen die zouden denken wat een leuke speelse pup en die juist zouden uitkiezen! maar ik vond hem te opdringerig, en bedacht me dat als hij zo druk blijft, hij beter op zijn plek is ergens op een hele grote boerderij
Een zusje claimde me meteen bij binnenkomst, bleef naast me zitten, was wel rustig, maar liet de anderen niet makkelijk in de buurt komen ze moest daarop steeds gecorrigeerd worden (niet dat ze ze beet hoor, maar door haar houding dwong ze hen op afstand te blijven.) en dan heb je mensen die denken wat leuk die pup heeft MIJ gekozen....
terwijl ze juist laat zien heel dominant te zijn en geen makkelijk karakter te hebben!!!!
Kortom ik heb op van alles en nog wat gelet, en bij dus helemaal op karakter af gegaan bij de keuze voor Gentle.
De tijd zal uitwijzen of dit de juiste manier was
Maar tot nu toe is hij echt de pup die ik had verwacht.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Als ze me niet naar de keel vliegen vind ik het al snel best 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik heb daar met Biène zeer zeker rekening mee gehouden omdat ik al 2 teven had en ik de kans dat het niet goed zou gaan zo klein mogelijk wilde houden.EschaenStefanie schreef:En dan niet zozeer de precieze benaming van sociaal, open maar meer in wat past bij jou zelf en je roedel en je doelen?
Ik wilde een hondje die zelfstandig was maar niet persé haantje de voorste in het nest. Biène was af en toe een ettertje naar haar broers en zussen, maar zonderde zich ook af om zelf alles te onderzoeken. Terwijl broers en zussen stoeiden op het gras, was madam de bloempotten op het terras aan het inspecteren.
Nou ja....op een jaarlijks knokpartijtje na gaat het hier al ruim 5 jaar prima tussen de takketeven.
Volgend jaar komt er een reu bij en ik verwacht dat dat gemakkelijker geaccepteerd wordt.
Ik heb 1e keus en de fokker heeft toegezegd me te helpen met mijn keuze. Ik wil een nieuwsgierige, zelfstandige hond die wél ook aandacht voor mij heeft
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Moos
- Zeer actief
Ik heb toen ik bij Saar een pup wilde zetten voornamelijk gekeken naar het ras. De kans dat een Golden teefje bij Saar niet goed zou gaan was niet erg groot (tenzij je misschien een mega haaibaai van een Golden treft), en ik denk dat ik zelf ook met zowel een vrij onzekere als een heel zelfverzekerde Golden best goed zou klikken. Je moet me geen vreselijk onzekere Kooiker geven, of een hele zelfzekere Rottweiler (je moet me helemaal geen Rottweiler geven denk ik, dat ga ik niet goed doen :N: ). Maar ik denk dat ik qua zachte, baasgerichte honden, met best wat verdere eigenschappen uit de voeten kan.

- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
bij onze laatste pup(nu 6mnd), ben ik wekelijks wezen kijken en mijn man ging om de 2 weken mee.
De dag na de geboorte hebben wij een keuze gemaakt in kleur, omdat wij geen bonte tibetaan wilde(wij hadden eerste keus in het nestje).
Dus gelijk gezegt dat wij gingen kiezen uit de 2 zandkleuren(ook wel sable genoemd).
Beide teefjes leken behoorlijk op elkaar tot een week of 3 a 4, toen werd een duidelijk brutaler en wat feller(type regelteef) en dat is zo gebleven aangezien onze Kaj-jla bij ons thuis al regelteef wil zijn(wat nog niet mag van Abby), met 6 weken hebben wij gekozen voor de iets rustige sable teef en dat is achteraf maar goed. Ik heb gehoord dat het andere teefje nogsteeds een regelteef is, die bij haar thuis de hele roedel al onder haar pootjes heeft.
Onze Kimmy is bij ons thuis wel wat pittiger geworden(in het nest leek het een hondje die zich totaal niet druk maakte, en alles wel goed vond), hier in huis is het een teefje wat niet perse bovenaan wil komen, maar ook het kaas niet van haar brood laat eten.
dus voor ons een perfekte keuze en ze past dus ook prima in de roedel.
De dag na de geboorte hebben wij een keuze gemaakt in kleur, omdat wij geen bonte tibetaan wilde(wij hadden eerste keus in het nestje).
Dus gelijk gezegt dat wij gingen kiezen uit de 2 zandkleuren(ook wel sable genoemd).
Beide teefjes leken behoorlijk op elkaar tot een week of 3 a 4, toen werd een duidelijk brutaler en wat feller(type regelteef) en dat is zo gebleven aangezien onze Kaj-jla bij ons thuis al regelteef wil zijn(wat nog niet mag van Abby), met 6 weken hebben wij gekozen voor de iets rustige sable teef en dat is achteraf maar goed. Ik heb gehoord dat het andere teefje nogsteeds een regelteef is, die bij haar thuis de hele roedel al onder haar pootjes heeft.
Onze Kimmy is bij ons thuis wel wat pittiger geworden(in het nest leek het een hondje die zich totaal niet druk maakte, en alles wel goed vond), hier in huis is het een teefje wat niet perse bovenaan wil komen, maar ook het kaas niet van haar brood laat eten.
dus voor ons een perfekte keuze en ze past dus ook prima in de roedel.

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Het ligt eraan wat ik op dat moment in huis heb. Met de volgende moet ik toch wel met mijn dames rekening houden. Vooral de jongste is een dominant kreng met een kort lontje, er moet een reu bijkomen die wel zijn mannetje staat zodat hij niet onder gesneeuwd wordt maar galant is naar eigen dames.
-
Robian
- Actief
- Aantal honden: 3
Ik vond het heel belangrijk om een open vrije hond te hebben. Niet zo'n sheltie die bijna van de hindernissen af valt omdat de keurmeester er toevallig naast looptEschaenStefanie schreef:En dan niet zozeer de precieze benaming van sociaal, open maar meer in wat past bij jou zelf en je roedel en je doelen?
Van Jack kende ik dus paps en mams en beiden hadden een karakter waar ik voor viel.
Mams is niet zo'n hele ster in het wedstrijdparcours maar heeft een enorm open karakter. Paps is voor de duvel niet bang en ken ik als een lekkere druktemaker.
Tijdens het kiezen ben ik behoorlijk op de verhalen van de fokker afgegaan. Nu kende ze me van de wedstrijden en wist ze wat ik zocht dus dat maakte het voor mij ook makkelijker.
In het nest van 4 zaten twee heel pittige kleine pups (reu en teef) en twee grotere minder pittige pups (reu en teef).
Ik ben dus op aanraden van de fokker en op mijn eigen gevoel voor de kleine reu gegaan.
Het is een gouden greep geweest. Het is een heerlijk open en vrij hondje met een enorme werklust.
Groetjes, Sylvia

-
Fin
- Zeer actief
Budkes schreef:Ehm, ik ben helemaal fout bezig, maar ik let meestal nergens op, ik val gewoon altijd als een blok op 1 pup.
Slecht he, maar ik ben denk ik een echt gevoelsmens.
Scheelt me typen.
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Troyca was 3 dagen toen ik haar koos, omdat ze niet gecoupeerd mocht worden voor wedstrijden hier in nl.
Zirka was eigenlijk de keuze van de fokster die zelf wou aanhouden, heb zirka nooit in het nest gezien omdat ze in england zat.
Van geen een van de 2 spijt gehad.
De volgende zal denk ik eigen fok zijn, ik heb wel een voorkeur voor een bepaalde kleur. Ik kijk niet zozeer naar het karakter, als een pup maar gezond oogt en speels is en niet overdreven bang.
Het grootste deel van het karakter vorm je zelf, vind ik.
Zirka was eigenlijk de keuze van de fokster die zelf wou aanhouden, heb zirka nooit in het nest gezien omdat ze in england zat.
Van geen een van de 2 spijt gehad.
De volgende zal denk ik eigen fok zijn, ik heb wel een voorkeur voor een bepaalde kleur. Ik kijk niet zozeer naar het karakter, als een pup maar gezond oogt en speels is en niet overdreven bang.
Het grootste deel van het karakter vorm je zelf, vind ik.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
nou ik let eigenlijk nergens op.
ik moet gewoon meteen een klik hebben met een pup in het nest en anders hoeft het voor mij niet.
Bij shanai was ik 3e op de lijst van 3 teefjes.
keuze 1 had toch afgezegd en de fokker zei ja richt je ook op andere pups want het kan zijn dat iemand anders haar kiest.
ik heb toen ook gezegd als zij niet overblijft hoef ik geen pup uit het nest.
de klik moet er gewoon meteen zijn
ik moet gewoon meteen een klik hebben met een pup in het nest en anders hoeft het voor mij niet.
Bij shanai was ik 3e op de lijst van 3 teefjes.
keuze 1 had toch afgezegd en de fokker zei ja richt je ook op andere pups want het kan zijn dat iemand anders haar kiest.
ik heb toen ook gezegd als zij niet overblijft hoef ik geen pup uit het nest.
de klik moet er gewoon meteen zijn

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vraag wel dingen aan de fokker, die is er dagelijks bij ik niet... maar ik kies toch echt zelf wat mij aanstaat.EschaenStefanie schreef:En dan niet zozeer de precieze benaming van sociaal, open maar meer in wat past bij jou zelf en je roedel en je doelen?
Er moet dus een klik zijn. Ja ik kijk zeker naar lijnen, er zijn lijnen waar ik absoluut geen hond van wil.
Ik ga zo'n 2 a 3 x kijken, meestal met 5 en 7 weken (bij het ophalen dus) soms nog een keer er tussenin als er eerder gekozen moet worden.
Ik kijk meestal welke pup snel hersteld, wat doet ie als ie ergens op onbekend terrein wordt gezet zonder zn broers en zussen, wil hij een balletje/speeltje, is hij geïnteresseerd in voertjes etc. etc.etc.
Bij het nest van Xavi is een puppytest gedaan, ik heb daar eigenlijk heel weinig mee, maar er kwam in grote lijnen uit wat ik al dacht bij hem. (ps. deze test heb ik dus niet mee laten wegen, heb al eerder gekozen)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- schnauzer
- Actief
- Mijn ras(sen): Schnauzer
Nee, en dat had ik beter wel kunnen doen.
Dit kwam zo op mijn pad, 2 reuen van 1 jaar zaten bij de fokker nog te wachten op een baas.
Ik was mijn hond net verloren, dus ik ging kijken en was verkocht.
had mezelf achteraf misschien iets beter moeten verdiepen in alles.
Dit kwam zo op mijn pad, 2 reuen van 1 jaar zaten bij de fokker nog te wachten op een baas.
Ik was mijn hond net verloren, dus ik ging kijken en was verkocht.
had mezelf achteraf misschien iets beter moeten verdiepen in alles.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Weet al wel heel lang van te voren van welke fokker ik een pup wil hoor, dat heb ik dan allemaal al wel uitgezocht. Als ik dan weet dat ik van die teef een pup wil, of van die reu, of van de combi, dan val ik dus vervolgens gewoon als een blok voor 1 pup. En dat komt dan altijd goed. Maar ook als ik er geen zelf uit "mag" kiezen, zoals de laatste aanwinst hier, Perry, want die was voor Simon, dus die heeft hij uitgezocht, komt het goed. Ik heb nog nooit een leuker hondje gehad dan Perry, en op die keus had ik helemaal geen invloed dus. 
Gr. Aniek

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Bij Lilo en Ozzy niet, Danne is door Marianne voor mij uitgekozen en dat was een supermatch
Van Zen wist ik niet hoe zijn karakter was en toch wilde ik hem, Hayley kende ik al vrij goed, maar die twee zijn op volwassen leeftijd bij mij gekomen dus dat telt niet
Eigenlijk heb ik liever een verrassingspakketje als ik erover nadenk
Van Zen wist ik niet hoe zijn karakter was en toch wilde ik hem, Hayley kende ik al vrij goed, maar die twee zijn op volwassen leeftijd bij mij gekomen dus dat telt niet
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Dat blijft het toch verder ookNanna schreef:Eigenlijk heb ik dat ook liever. Dan kan het ook nooit echt tegenvallen.kitty2 schreef:Eigenlijk heb ik liever een verrassingspakketje als ik erover nadenk
Bij je zorgvuldig op allerlei God weet wat voor futiele eigenschappen uitgezochte pup kan dat natuurlijk heel makkelijk.
Ik geloof dus ook niet dat je door zeer zorvuldig te kiezen een "perfecte" hond krijgt, hoeft ook helmaal niet als ik voor mezelf spreek.....

-
Chevy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Grote zwitserse sennenhond, pomeranian.
- Contacteer:
Chevy heb ik als herplaatser van een jaar gehaald. We zouden voor een pup, maar ik zag bij de herplaatsers zijn foto, en er was gewoon alleen al met de foto een klik om t maar zo te omschrijven.
Diezelfde avond gebeld, en we mochten gelijk langskomen.
Utrecht is anderhalf uur, maar wij deden er wat sneller over, zo blij waren we.
Toen ik daar kwam heb ik gekeken hoe hij reageren zou, hoe zijn houding in huis was, dat soort dingen, en het was gelijk goed, zoals ik verwacht had. Hij liep gelijk al achter mij aan, ging aan mn voeten liggen, luisterde prima, en de keuze was genomen
En onze 2 monstertje, Roxy
Wij mochten als kraamcadeau een pup uitkiezen bij mn schoonmoeder, en ik had keuze uit 3 nestjes.
Al vrij snel wist ik dat onze Roxy met ons mee zou gaan.
Ik was bij bijna alle pups bij de geboorte, en bij onze Roxy dus ook. Zij was gelijk al een levendige eigenwijze pup, en het verbaasde me ook zeker niet dat ik haar uiteindelijk koos :lol:
Vanaf het moment dat ze wat kon lopen en kruipen, zat ze me al eigenwijs aan te kijken, kwam nieuwsgierig kijken en ze was ook niet bang voor onze grote lobbes, terwijl de andere pups ietwat terughoudener waren naar dat grote monster en zich achter haar verzamelden om te zien of zij wel durfde. Eenmaal gezien kwamen ze allemaal wel los, maar Roxy was het gewoon voor mij op alle vlakken, en dat is ze nog steeds
Ze is een heel baasgerichthondje (soms ook wel oostindisch doof, maar ja daar heb ik ook wel eens last van :lol:) dat graag bij mensen is, en bij Chevy, ze is stapelgek met onze kleine jongen, ze is vrolijk, ondernemend, houd van een spelletje apporteren en dat soort dingen, en achteraf vind ik het wel jammer dat ik toen na de bevalling lichamelijk niet fit genoeg was om hondentraining te doen met iets van behendigheid er bij, want ze is daar zeker geschikt voor. Ze heeft een goed uithoudingsvermogen, is wendbaar, en vind het erg leuk om te doen, alleen was het voor mij op dat moment niet te doen.
Zij matchte gewoon het beste bij ons gezin, aanwezig, maar niet te, goed karakter, eerlijk, goede klik met onze grote hond, en ik heb niks niet geen spijt van mijn beslissing haar te kiezen
Diezelfde avond gebeld, en we mochten gelijk langskomen.
Utrecht is anderhalf uur, maar wij deden er wat sneller over, zo blij waren we.
Toen ik daar kwam heb ik gekeken hoe hij reageren zou, hoe zijn houding in huis was, dat soort dingen, en het was gelijk goed, zoals ik verwacht had. Hij liep gelijk al achter mij aan, ging aan mn voeten liggen, luisterde prima, en de keuze was genomen
En onze 2 monstertje, Roxy
Al vrij snel wist ik dat onze Roxy met ons mee zou gaan.
Ik was bij bijna alle pups bij de geboorte, en bij onze Roxy dus ook. Zij was gelijk al een levendige eigenwijze pup, en het verbaasde me ook zeker niet dat ik haar uiteindelijk koos :lol:
Vanaf het moment dat ze wat kon lopen en kruipen, zat ze me al eigenwijs aan te kijken, kwam nieuwsgierig kijken en ze was ook niet bang voor onze grote lobbes, terwijl de andere pups ietwat terughoudener waren naar dat grote monster en zich achter haar verzamelden om te zien of zij wel durfde. Eenmaal gezien kwamen ze allemaal wel los, maar Roxy was het gewoon voor mij op alle vlakken, en dat is ze nog steeds
Ze is een heel baasgerichthondje (soms ook wel oostindisch doof, maar ja daar heb ik ook wel eens last van :lol:) dat graag bij mensen is, en bij Chevy, ze is stapelgek met onze kleine jongen, ze is vrolijk, ondernemend, houd van een spelletje apporteren en dat soort dingen, en achteraf vind ik het wel jammer dat ik toen na de bevalling lichamelijk niet fit genoeg was om hondentraining te doen met iets van behendigheid er bij, want ze is daar zeker geschikt voor. Ze heeft een goed uithoudingsvermogen, is wendbaar, en vind het erg leuk om te doen, alleen was het voor mij op dat moment niet te doen.
Zij matchte gewoon het beste bij ons gezin, aanwezig, maar niet te, goed karakter, eerlijk, goede klik met onze grote hond, en ik heb niks niet geen spijt van mijn beslissing haar te kiezen
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Contacteer:
Bij Kai was er niets te kiezen, er was maar 1 reu. Bij Dino is echt gekozen met de bedoeling van hondensport te doen, er is een puptest gedaan geweest waar Dino het beste uit kwam. De keuze lag compleet bij mij, er waren 2 reuen in het nest. Sinds Dino een halfbroer is van Kai, was de kans zowieso al aanwezig dat 1 van de pups geschikt zou zijn voor de hondensport (en dat langs beide ouders kant honden hondensport doen of gedaan hebben helpt natuurlijk ook). 1 ding dat ook belangrijk was: de pup mocht niet even dominant zijn als Kai, Kai is daar op bepaalde vlakken nogal extreem in voor zijn ras. Maar sinds beide reuen niet echt naar het dominante neigden was dit dan minder belangrijk.
Dino was ook het pupje waar ik bij het bezoek meer een klik mee had dan met het andere reutje, dus het komt eigenlijk allemaal mooi uit (hondensport is nog afwachten
).
Karakter vind ik het belangrijkste in het uitkiezen van een hond.
Dino was ook het pupje waar ik bij het bezoek meer een klik mee had dan met het andere reutje, dus het komt eigenlijk allemaal mooi uit (hondensport is nog afwachten
Karakter vind ik het belangrijkste in het uitkiezen van een hond.
-
Supernova
- Zeer actief
Kenzo heb ik uitgezocht op zijn mooie bruine ogen
Ik zag hem, en dacht die moet ik hebben
Puur op gevoel dus.
Zo zou ik het de volgende keer denk ik ook weer doen, al zou het advies van de fokker ook zeker mee wegen.
Ik zag hem, en dacht die moet ik hebben
Zo zou ik het de volgende keer denk ik ook weer doen, al zou het advies van de fokker ook zeker mee wegen.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
kitty2 schreef:Bij Lilo en Ozzy niet, Danne is door Marianne voor mij uitgekozen en dat was een supermatch![]()
![]()
Van Zen wist ik niet hoe zijn karakter was en toch wilde ik hem, Hayley kende ik al vrij goed, maar die twee zijn op volwassen leeftijd bij mij gekomen dus dat telt niet![]()
![]()
Is dat de hayley van kim en kas?

-
S@ndr@
- Zeer actief
ik wou een hele stabiele, relaxte dodo.
wel op gelet dus
wel op gelet dus
- Kiran
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Ik zelf wou heel graag een retriever en ben daar eerst in gaan verdiepen uiteindelijk dankzij mijn zuster ben ik uitgekomen op de toller die voor mij toen der tijd geheel onbekend was veel over het ras gelezen en met toller eigenaren gesproken op shows en behendigheidswedstrijden.
Daarna ben ik bij aardig wat fokkers geweest tot ik uitkwam bij voor mijn gevoel de juiste fokker ik zelf vond het heel belangrijk dat zij me zou helpen bij de keuze van de pup. Aangezien ik een onervaren pup koper in spee was. Reu of teef vond ik niet belangrijk mits het karakter maar in mijn gezin paste aangezien ik twee kleine kinderen hier heb van 4 jaar. We zijn regelmatig voor dat de pups er al waren bij de fokker geweest en ook toen de pups geboren waren. Dit zodat ze kon zien hoe mijn kids zijn en om te laten zien wat er het beste bij ons zou passen. Uiteindelijk is het een reu geworden met een vriendelijke terughoudende karakter maar wel erg leergierig
Ik ben erg blij dat ik de fokker het voor ons heb laten kiezen, aangezien ik er geen jota verstand van heb en echt niet kan zien wat de kansen zijn hoe een pup qua karakter zich zal ontwikkelen!
Daarna ben ik bij aardig wat fokkers geweest tot ik uitkwam bij voor mijn gevoel de juiste fokker ik zelf vond het heel belangrijk dat zij me zou helpen bij de keuze van de pup. Aangezien ik een onervaren pup koper in spee was. Reu of teef vond ik niet belangrijk mits het karakter maar in mijn gezin paste aangezien ik twee kleine kinderen hier heb van 4 jaar. We zijn regelmatig voor dat de pups er al waren bij de fokker geweest en ook toen de pups geboren waren. Dit zodat ze kon zien hoe mijn kids zijn en om te laten zien wat er het beste bij ons zou passen. Uiteindelijk is het een reu geworden met een vriendelijke terughoudende karakter maar wel erg leergierig
Ik ben erg blij dat ik de fokker het voor ons heb laten kiezen, aangezien ik er geen jota verstand van heb en echt niet kan zien wat de kansen zijn hoe een pup qua karakter zich zal ontwikkelen!

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Ja ik koos de hond uit die het meest dominant is en de brutaalste dus die meteen naar mij toe kwam. Haha
Ze is ook zo'n schatje, ik was op slag verliefd.