Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

laatste pups

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

loseetje1
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Schotse Collie, Duitse Herder

laatste pups

Ongelezen bericht door loseetje1 »

Wat doen fokkers met de pups die maar niet gekocht worden?

Hier ben ik dus heel benieuwd naar. veronderstel, dat je zeven pups hebt en er blijven er wat achter? wat doen jullie dan?

Voor ons een reden om er niet aan te beginnen. Ik zou het heel graag ee keer meemaken, maar ik zou te bang zijn, dat de pups niet goed terrecht komen en de angst voor achterblijvers. (houden is toch ook geen optie voor meerdere) Wat komt er allemaal wel niet bij kijken. Ik denk dat ik een lastige "verkoper" zal zijn. :zweep:
Paddle
Zeer actief

Re: laatste pups

Ongelezen bericht door Paddle »

Voor zover ik weet hebben de meeste degelijke fokkers een wachtlijst aangelegd. En vaak hebben ze ook de nodige contacten binnen de wereld van hun ras om genoeg potentiële goede plaatsen achter de hand te hebben.

Naturlijk zijn er uitzonderingen wanneer je een zeer uitzonderlijk groot nest hebt, of als er alleen maar reutjes worden geboren wanneer je lijst vol met teefjes-aanvragen staat.

Over het algemeen is het met een goede voorbereiding veel op te lossen denk ik.

Er komen vast nog ervaringsdeskunidgen achter dus als ik het fout heb hoor ik het wel :wink: .
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Bij mijn ras gebeurt het heel vaak dat pups op 7-8 weken nog geen baasje hebben, dan blijven die pups zolang bij de fokker totdat er iemand opdaagt, wat op een bepaald moment wel altijd gebeurt, maar dat kan wel even duren.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

als ik niet al mijn pups gelijk verkoop, blijven ze hier tot er wel een geschikte kandidaat is. As simple as that.
Inmiddels heb ik voor de pups van Lune 6 mensen op mijn lijst. Er zijn 7 puppen gezien op de echo, en heb weer 2 aanvragen per e-mail,
dus daar ga ik binnenkort ook weer mee kennis maken. Ik verwacht niet dat ik met veel puppen blijf zitten, maar wil wel zeker weten dat het goede
adressen zijn, dus als ik denk 'nee' dan gaat de pup dus ook niet mee met diegene, en dan blijft ie desnoods maar wat langer ;).
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Suuz!
Zeer actief

Overigens zijn wachtlijsten echt wel ras gebonden volgens mij.
Een ras als dat van mij, daar word veel minder mee gefokt, dan met bijv. de Jack Russell of een Labrador.
Ik kan me voorstellen dat het daar veel moeilijker is om een wachtlijst aan te leggen, omdat mensen toch al snel geneigd zijn
te kijken waar op dat moment puppen liggen.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Bij de kooikerhondjes is al jarenlang vrijwel structureel een wachtlijst. Een keer was een reutje pas met 3 weken verzegd. Wij wisten dus op voorhand al dat we goede baasje konden vinden.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

P!nki schreef:als ik niet al mijn pups gelijk verkoop, blijven ze hier tot er wel een geschikte kandidaat is. As simple as that.
Inmiddels heb ik voor de pups van Lune 6 mensen op mijn lijst. Er zijn 7 puppen gezien op de echo, en heb weer 2 aanvragen per e-mail,
dus daar ga ik binnenkort ook weer mee kennis maken. Ik verwacht niet dat ik met veel puppen blijf zitten, maar wil wel zeker weten dat het goede
adressen zijn, dus als ik denk 'nee' dan gaat de pup dus ook niet mee met diegene, en dan blijft ie desnoods maar wat langer ;).

En als je teveel aanvragen hebt mag je ze naar mij doorsturen (heel graag zelfs) want nadat ik vanaf het begin (na de dek van Flo begin 2009)14 aanvragen had vanuit NL. Be en Fr is er nu geen enkele meer over nadat er zowel in Nederland als hier een werkelijke puppyboom is geweest.
Nomaal hebben ze in Frankrijk ongeveer 60 pups per jaar en nu was dat de afgelopen 3-4 maanden al het geval en degenen die pups hadden hadden er dan ook nog eens minimaal 10 of zo ;-)
Om die reden wachten we nu dus ook maar met Coquine om haar te laten dekken als ze eerdaags loops wordt want twee nesten langer aanhouden is wat veel van het goede.
Sandra
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik fok met een wachtlijst, omdat de meeste mensen bewust bij mij een pup kopen en van te voren weten dat ze misschien wel 2 jaar moeten wachten, houden we al die tijd contact en ben niet bang dat die mensen naar een andere fokker gaan.
krijg ik meer pups dan serieuze mensen op de wachtlijst, dan blijven ze net zo lang tot ik die perfecte pupkopers wel vindt, of ik hou er gewoon alsnog eentje van :lol1:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Suuz!
Zeer actief

empyree schreef:
P!nki schreef:als ik niet al mijn pups gelijk verkoop, blijven ze hier tot er wel een geschikte kandidaat is. As simple as that.

En als je teveel aanvragen hebt mag je ze naar mij doorsturen (heel graag zelfs) want nadat ik vanaf het begin (na de dek van Flo begin 2009)14 aanvragen had vanuit NL. Be en Fr is er nu geen enkele meer over nadat er zowel in Nederland als hier een werkelijke puppyboom is geweest.
Nomaal hebben ze in Frankrijk ongeveer 60 pups per jaar en nu was dat de afgelopen 3-4 maanden al het geval en degenen die pups hadden hadden er dan ook nog eens minimaal 10 of zo ;-)
Om die reden wachten we nu dus ook maar met Coquine om haar te laten dekken als ze eerdaags loops wordt want twee nesten langer aanhouden is wat veel van het goede.
Als ik mensen over houd zal ik dat zeker doen. Het is afwachten wat er geboren word ;). Ik heb 1 iemand die echt specifiek een reu wil, 2 mensen die het niet uit maakt, en 3 mensen specifiek voor een teefje. ;) Dus 3 om 3 zou perfect zijn. 2 om 4 ook, en 1 om 5 ook. Maar worden er meer reutjes geboren dan teefjes ;) dan wordt het inderdaad doorsturen. Want bij mij duurt het zeker weer een jaar tot anderhalf jaar voor er hier weer gefokt zou worden.
Angelcollies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotseherder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelcollies »

Ik heb een wachtlijst en er worden toch ook altijd wel mensen door gestuurd door andere fokkers .

Voor dit nestje had ik 13 aanvragen ....en maar 5 pups .

Maar als ik er wat over zou houden dan blijven ze tot ik wel een geschikt iemand gevonden heb voor ze .

Contacten en een site ...netwerken etc , dat moet je wel doen denk ik zodat je ook bekend raakt en het bekend is dat er pups komen etc .
empyree
Zeer actief
Contacteer:

Het is inderdaad erg afhankelijk want de bekendheid van een ras en van aanbod van pup op dat moment, daarbij is ook de bekendheid van een fokker vaak een grote factor.
Toen wij nog newfoundlanders fokten hadden we op voorhand altijd een flinke wachtlijst en zijn we vrijwel altijd alle pups meteen bij de geboorte al 'kwijt' geweest.
Zelfs toen we een nest van 11 bonte puppen hadden en één van de andere teven het op een akkoordje had gegooid met onze reu en nog stiekem voor 2 extra pupjes zorgde zo'n week of 5 na de geboorte van het geplande nest waren de pups dezelfde dag al voorzien van een toegewijdde baas.

Op zich hou ik liever een pup langer voor de juiste baas dan aan de eerste de beste verkopen die zich meldt dus als het nodig is dan blijft een volledig nest als het moet maar dat verwacht ik niet echt ;-)
Sandra
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Op dit moment is er veel aanbod van Rottweilerpups en weinig vraag. Ik had voordat hier de puppen werder geboren 5 mensen voor een teef en 3 voor een reu. En er werden 6 reuen geboren en 1 teef zal je altijd zien. Voor de 14 dagen hadden ze gelukkig allemaal al een baasje. Maar er staan nu nog nesten op de NRC site van een fokker die op dit moment nog 3 reuen heeft van 10,5 weken :N: En een fokker waarbij er maar 3 reuen geboren zijn maar nu met 10 weken nog steeds 1 reu over heeft. Daar word je echt niet blij van 3 reuen van 10 weken vechten elkaar de tent uit dat doen ze met 6 a 7 weken al..
empyree
Zeer actief
Contacteer:

Aan één kant is het misschien soms wel goed als je niet zo snel van je pups af komt omdat het dan een bepaalde categorie fokkers er van weerhoudt om alleen pups te fokken omdat een bepaald ras zo lekker verkoopt.
Dat zie je namelijk nog wel eens bij de 'moderassen' en dat gaat bijna altijd ten koste van de kwaliteit van de pups.
Sandra
Afbeelding
jilton
Actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door jilton »

Ik verwacht as week een nestje labrador pups.
heb als sinds de zomer een wachtlijst van 10 serieuze mensen.
(en ik hoop dat er 6 pups uitkomen...)
empyree
Zeer actief
Contacteer:

Sprak gisteravond een pointerfokker die nog een heel nest (op de pup na die hij zelf houdt) heeft zitten van 3 maanden en geen enkele reactie op advertenties of via de rasvereniging. Normaal kosten zijn pups 1000 euro en nu nog maar de helft maar gisteren zei hij dat ze zelfs voor 350 de deur al uit mogen als ze maar een goed tehuis krijgen. Hij heeft fantastische honden uit goede werklijnen dus daar ligt het allemaal niet aan maar gewoon aan het feit dat men nu even geen geld heeft..............
Sandra
Afbeelding
Chevy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Grote zwitserse sennenhond, pomeranian.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chevy »

Bij ons ras is er ook sprake van een wachtlijst. En het komt ook zelden voor dat er een pup niet gekozen word en vaak wachten de mensen dan liever nog een poos, dan dat ze naar een ander gaan.

Toen ik net bij mn vriend kwam, had zijn moeder een zwarte pup zitten, dat is de enigste keer dat ik me herineren kan dat er een pup niet gekozen was, en dat nog meer omdat ze geen zwarte wilden. Ikzelf had daar geen punt van gemaakt, je moet ook verder kijken dan kleur, maar niet iedereen doet dat helaas.
Uiteindelijk was het wachten op een baasje voor hem nog eens extra goed uitgepakt, want hij is het maatje geworden van een bekende nederlandse jodelzangeres :lol: en leeft als een zwarte prins in glitterglamourworld :D

Normaliter staan mensen altijd te springen om pups, mailen regelmatig, en mochten er pups zijn en teveel wachtenden, dan stellen we de vraag of ze specifiek van deze lijnen een hond willen of dat ze ook openstaan voor kijken bij bevriende fokkers.
Vaak blijven ze dus geduldig staan wachten op de lijst en dat is alleen maar een extra bevestiging dat je van doen hebt met serieuze mensen die hun huiswerk goed gedaan hebben.
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Hier ook geen probleem.
Wij hebben zelf een wachtlijst en de helft van een nest moet via de vereniging, het is maar zelden dat daar niemand op de wachtlijst staat. Soms zijn er wel veel stabijreuen opeens, dan is het even lastig.
Bij de wetter ligt het moeilijker. Soms worden er bijna geen pups geboren en ben je ze zo kwijt, dan weer een paar grote nesten tegelijk en is de wachtlijst leeg.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”