Via SOS Dieren in Friesland hebben we gisteren Tigo opgehaald. Een kruising tussen een labrador en een stabij. Het is een reu van 6 1/2 jaar. Jos, mijn dochter Nikki en ikke natuurlijk, met Lisa in de kofferbak de reis van 2 uur ondernomen. Tigo zat nog in zijn thuis situatie. We zijn meteen een stuk gaan wandelen samen met een mederwerkster van SOS Dieren. Een leuke manier van kennismaken trouwens. We ontdekten dat Tigo een hele spontane en ook behoorlijk sterke hond is die zich goed laat corrigeren. Nadat Jos en ik hem allebei een tijdje aan de riem hadden gehad zijn we naar de parkeerplaats gegaan en hebben Lisa en Tigo aan elkaar geïntroduceerd. Lisa reageerde als een echte gillende keukenmeid maar vond hem stiekem best wel leuk. Dus kennismaking geslaagd en Tigo mocht mee. Tigo in de achterbak en Lisa voorin tussen mijn benen. Dan duurt 2 uur best lang
Tsja, gisterenavond begon het aftasten natuurlijk en Lisa laat heel duidelijk weten dat zij de baas is. Tigo accepteert dit maar hij wil zo graag spelen. Nu liggen ze allebei rustig op hun plekje. Kaiku (poes) accepteert Tigo, wil hem best een kopje geven maar genoeg is genoeg. Miku (kater) is helemaal min de stress en heeft echt nog wat tijd nodig. Ook prima, tijd zat
Wordt vervolgd