Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uiterste wensen bij partners

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Assie
Zeer actief
Contacteer:

Uiterste wensen bij partners

Ongelezen bericht door Assie »

Vriend en ik willen over een aantal jaar een hond. Toekomstmuziek hoor, maar het is wel leuk om erover te fantaseren. Maar mijn god, vriend en ik willen allebei echt iets compleet anders in praktisch alle opzichten.
Ik wil bij voorkeur weer een herplaatser. Vriend een pup bij een fokker vandaan na zorgvuldig uitpluizen van stambomen.
Hij wil graag een grote stoere hond, iets imponerends. Ik wil juist iets dat níet zo imponerend is en lekker makkelijk met andere honden kan.
Hij wil graag een 'moeilijke' hond die een superconsequente baas nodig heeft. Ik ben vrij makkelijk, dus ik heb dus een voorkeur voor een hond die niet zo strak hoeft te worden opgevoed.
Hij vindt molossers heel gaaf, ik juist totaal niet.
Hij wil het liefst een huishond, ik een hond om mee te sporten.
En zo kan ik nog wel doorgaan.

Klinkt dit bekend? En hoe hebben jullie het opgelost?

Anders vrees ik dat we voor twee honden moeten gaan :engel:
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: Uiterste wensen bij partners

Ongelezen bericht door tekkel »

Assie schreef: Anders vrees ik dat we voor twee honden moeten gaan :engel:
Of een andere vriend :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

:smile: dat worden er gewoon 2
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ja hoor hier ook zo één. Meneer wil liefst een boerboel, boxer of een bullmastiff. Tmoet een reu zijn en hij moet lekker groot en stoer zijn. Maar hij wil er niet naar kijken, ik moet alles doen, wandelen, voeren, etc.
Ik wil liefst een saluki, sheltie, of een aussie, een teefje. Kan het contrast nog groter :19:
Onze eerste hond hebben we samen gekozen, ik heb teveel toegevingen gedaan voor een hond waar hij niet naar omkijkt. Niet dat ik niet dolblij ben met Diesel, maar de volgende hond kies ik. En dat word een lieve teef :pffff:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Haha, heel herkenbaar. Maar bij ons is het het tegenovergestelde van wat ik bij de meesten lees. Ik (de vrouw) wilde juist een hond van een stoerder type. En terwijl mijn vriend juist van ons twee het stoerdere type is (gelukkig maar vind ik) wilde hij liever zo iets:
Afbeelding
Maar aangezien het mijn hond zou worden, had ik de meeste rechten. :engel:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Mijn man wilde een Duitse Herder en ik een Rottweiler. Het is een Middenslag Schnauzer geworden (al 27 jaar lang) :E: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

En wil je vriend ook iets doen met die stoere molosser?
Anders deed ik de vriend dus weg en nam ik een leuke makkelijke herplaatser. :pffff:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Gaat vriend ook actief bezig zijn met de hond?
Want zo nee, dan had hij bij mij helemaal niks te kiezen.
Ik ken er namelijk ook zo een :roll: Maar hij heeft mooi pech :pffff:
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

Goh, wij hebben over de volgende hond ook vreselijke discussies! Hij wil het liefste een duitse of deense dog en ik een chiuaua...maar over een ding zijn we het eens: een oudduitse herder of duitse herder vinden we alletwee tof!Maar voorlopig is Kazan er nog :engel: dus dat kan allemaal nog jaaaaaaaaaaaren duren!
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ben blij dat ik 4 jaar geleden mijn zin een beetje heb doorgedreven, anders had ik nu met een bouvier gezeten :N: :lol1:
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

We wilden wel samen een hond. Vriendlief wist te weinig van honden, en ik heb hem gewoon een Kees aangesmeerd :pffff:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Zolang ik degene ben die het meeste met de honden doet beslis ik wat er komt, hij ag vast wat zeggen maar ik ben degene die beslist.
Als je van je zelf al weet dat je niet zo een consequente baas ben dan moet je al helemaal niet een hond nemen wat vriendlief heeft als droom.. dan gaat geheid verkeerd, en als hij dat dan toch wil zegt voldoende over zijn verstand hebben van honden.. zulke honden horen alleen bij bazen die er beide achter staan.
Er zal hier nooit een hond in huis komen die ik niet aan kan.. al gaat vriend op zijn kop staan.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij beslissen alles samen en op basis van ons echte leven en temperament. :cheer: Dus ik kwam Martijn tegen die Dapper en Cleo had. Ik had Wuilus en die heeft Martijn gelukkig ook goed gekend en hem de waardering voor het fenomeen herdershond gegeven. Moet je wel kennen wil je er een eerlijk beeld bij hebben. Dus Eva kwam. Dapper en Cleo waren er nog en ik ben een echt herdermens. Maar door Dapper en Cleo ben ik ook veel andere rassen en honden gaan waarderen. Wij zijn heel actief met de honden maar Eva is ook wel heel erg veeleisend vwbt aandacht en beweging. Dus hierna komt er bij Eva een Whippet of bv een grote poedel. Dat past beter bij ons. Hebben we erg veel ruimte dan kan er wel een Duitser bij. Die willen we allebei ook wel een keer. Maar als Cleo er niet meer is kan het ook zo zijn dat we ineens een herplaats laekense herderreu willen. Dat zou Eva erg leuk vinden waarschijnlijk want het zijn best heel typische honden die zich typisch gedragen. Samen typisch doen is natuurlijk ook wel heel gaaf voor Eva :E:

Dus gelukkig gaat het goed in samenspraak. Martijn is dol op jachthonden, maar daar heb ik geen zin in al vind ik ze prachtig en lief. Ik wil wel een bouvier of kangal als we ruimte hebben maar daar heeft Martijn helemaal niks mee. Dus dan een DH of een whippet of een grote poedel oid. Mag van ons ook wel een kruising zijn overigens. Meer type wat we zoeken. :ok:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Heel herkenbaar. :ugh:
Waar ik oorspronkelijk op val zijn hondenrassen waar Mark werkelijk niets mee heeft.
Als het aan mij had gelegen hadden er hedentendage Bull terriers :I: hier rond gelopen, als het aan Mark had gelegen een Labrador.
Ik geen BT, dan hij geen Lab. :pffff:
Mijn vriend wilde geen mollossor/ terrier ras(ssen), dus toen hebben we een top 5 gemaakt van honden.
Daarin hadden we allebei de Ridgeback en de Rottweiler, uiteindelijk is het de RR geworden.
Hier op het HF heb ik ook andere rassen leren waarderen oa; het naakthondje, poedel(grote) en de engelse mastiff.
Een nakerd vind mijn vriend vreselijk,de mastiff weer veels te groot :mrgreen: wat dat betreft ligt qua uiterlijk onze smaak ver uiteen.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Je moet ook eerst een hond nemen en een vriend er bij uitzoeken.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gollum schreef:Ik ben blij dat ik 4 jaar geleden mijn zin een beetje heb doorgedreven, anders had ik nu met een bouvier gezeten :N: :lol1:
:neenee: :neenee: :devil:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Nee wij zijn beiden niet moeilijk. Hond moet minstens kniehoogte, vrolijk, ondeugend en kind/diervriendelijk zijn. Asiels zitten er vol mee dus we kunnen nog vooruit :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

twinkeltje schreef:Je moet ook eerst een hond nemen en een vriend er bij uitzoeken.
:ok: :cheer:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik denk dat degene die er het meest mee loopt c.q. verzorgt de beslissende stem moet hebben.
Ik zie trouwens te vaak van die (tengere) vrouwen die uitgelaten worden door een stoere molosserreu. Denk ik altijd dat is er weer zo één waarbij man/vriend een échte ( :roll: ) hond wil maar vrouwlief hem moet uitlaten en totaal geen overwicht heeft.
Neem dan een malthezertje of zo of een golden retriever want die kan zo'n vrouw prima aan, maar ja, da's dus helemaal niet stoer, hè? :hmmm:
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

twinkeltje schreef:Je moet ook eerst een hond nemen en een vriend er bij uitzoeken.
:smile:

Ik ben diegene die van honden houd maar mijn vriend had al gezegd liever geen chi of een "zwabber hondje" (zijn woorden niet de mijne xD). Ik ben zelf gek van Jackrussels dus wss komt er uiteindelijk eentje (of een corgi :) )
Afbeelding
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zou hem eens haarfijn uit laten leggen waaróm het precies een grote en imponerende hond moet zijn.
Als je beslist bent gevallen voor een bepaald ras kan ik mij er nog iets bij voorstellen, maar als je niet verder komt dan "hij moet groot en imponerend zijn" vind ik het een beetje een sneu verhaal :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Frank wilde destijds een weimaraner terwijl ik naar de herders aan het loeren was. :lol1:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ja, herkenbaar! Ik wilde een herder, mijn vriend een bullterriër. Nu hebben we een bullterriër en als er een 2de hond komt wil mijn vriend graag een am. bulldog erbij. Maar pech voor hem, ik mag de volgende hond kiezen en dat wordt een hollandse herder :cheer:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

rob wil het liefst geen hond. van hem hoeft het niet zo. het compromis is dat onze honden niet zo groot zijn. goed opgelost toch? :mrgreen:
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Marjoleine schreef:En wil je vriend ook iets doen met die stoere molosser?
Anders deed ik de vriend dus weg en nam ik een leuke makkelijke herplaatser. :pffff:
:smile:
Groetjes Ilse
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Hier was het eigenlijk vrij makkelijk, maar dat komt omdat mijn man mij in de dieren mijn gang laat gaan.

De eerste heb ik hem meegesleept naar het nest, ja toen bezweek hij. De tweede heb ik hem door de neus geboort want die moest en zou ik een goed huis geven .

Bij onze derde dat was wel even een discussie omdat ik liever een grotere wilde, maar toen kwam deze kleine smurf op ons pad en mijn man vind drie kleine hondjes hanteerbaarder.

Mijn man heeft nog steeds een grote liefde voor een labrador, we staan ook nog steeds op een wachtlijst bij een fokker. en ds wie weet komt er wel een vierde maar dat zal pas volgend jaar zijn of mischien nog langer ligt eraan hoe de kleine van ons tegen die tijd is. Ik neem namelijk geen extra hond erbij zonder dat hier alles in balans is.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Jaap* schreef:Ik zou hem eens haarfijn uit laten leggen waaróm het precies een grote en imponerende hond moet zijn.
Als je beslist bent gevallen voor een bepaald ras kan ik mij er nog iets bij voorstellen, maar als je niet verder komt dan "hij moet groot en imponerend zijn" vind ik het een beetje een sneu verhaal :wink:
Je moet wel heel zeker van je mannelijkheid zijn om met bijvoorbeeld een chi te lopen, hoor :wink:

Hier is het gemakkelijk. Manlief zegt dat IK verstand heb van honden en ik dus kies. Bovendien doe ik er het meest mee, dus veel inbreng heeft hij niet (al overleg ik wel, maar ik hak de knoop door).
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ik ben niet anders dan boxers gewend. Vriend is bij mij komen wonen naast mijn ouders, daar heeft hij ook de boxers leren kennen. Gelukkig was hij het ermee eens dat er een boxer kwam.

Hij zou zelf graag een airedale willen (vraag me niet waarom), mijn eerste gevoel bij deze hond is dat ze een bepaalde arrogantie over zich heen hebben. Eerlijk is eerlijk ik kijk nu wel iets anders naar dit ras en mijn mening is iets bijgesteld, maar spreekt me nog niet aan.
Tevens valt hij voor de jachthonden: drentsche patrijs en heidewachtel

Zelf vindt ik de toller leuk uitzien, tibetaanse terrier vindt ik leuk en natuurlijk de boxer. De jachthonden spreken mij op zich ook aan.

We zijn wel 99% op 1 lijn met wat we zoeken in een hond.
- moet lekker los mee kunnen lopen (deels opvoeding natuurlijk)
- geen zenuwachtige (sluipende) hond
- gek zijn op knuffellen
- hond die niet een baas nodig heeft die alleen met streng moet zijn
- mag niet te groot zijn wegens mijn lengte, 30 tot 35 kg is de max.
- geen hond die perse lange wandelingen moet maken, maar wel kan.
- geen hond waar vaak verlatingsangst in voorkomt
- hond die lang speels blijft

Indien we afstappen van de boxer in de toekomst dan zal zeker eerst helemaal verdiept worden in andere rassen voordat we een keuze zullen maken.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

ik wilde mijn hele leven altijd al een duitse herder, dus ik zei tegen elke date dat als ze dat niet wilde ze bij de verkeerde aan tafel zat :F:

verder voor de 2de hond, hebben mijn vriendin en ik gekozen voor een kruising en samen gewoon gekeken naar welke rassen we graag wilde zien in die kruising.

ik denk dat jullie er verstandig aan doen om het uiterlijk even weg te laten van de hond en naar de raseigenschappen gaan kijken van een aantal rassen...als jullie daar overeenstemming over hebben bereikt, kun je een aantal rassen die daaraan voldoen uitzoeken en bekijken welke je dan kwa uiterlijk mooi vindt...
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar

Ongelezen bericht door wenche »

Ik wil nog graag een keer een bullterrier... Maar weet zeker dat die er nooit komt... Dus hebben we nu 2 kruising herders en als de oudste er niet meer is komt er een aussie... Die staat op nummer 2 op mijn lijst...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”