Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

raad nodig (beetje spoed) opgelost :(

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

raad nodig (beetje spoed) opgelost :(

Ongelezen bericht door renee-uk »

Luca, de witte herderreu die toen ik naar Engeland verhuisde bij mijn ex partner is gebleven is inmiddels 11 jaar en op :jank:

Rob is vandaag bij de DA geweest en die had weinig hoop.
Om helemaal zeker te zijn worden er morgenmiddag nog foto's gemaakt, maar als het inderdaad einde verhaal is wordt hij meteen ingeslapen als hij toch al onder narcose is.
Rob blijft dan bij hem tot de dierenambulance hem op komt halen om naar het crematorium te brengen.

Nu hebben we op msn zitten praten over Cerva, de andere hond en Luca's grote vriendin, en we komen er niet helemaal uit wat het beste voor haar is, vandaar dat we raad nodig hebben.

Cerva en Luca zijn van die honden die echt een koppeltje zijn, ze hebben zich zo lang ze bij elkaar zijn altijd aan elkaar opgetrokken, waar Luca was was Cerva en andersom.
Dat is ook de reden geweest dat ik Luca in Nederland gelaten heb, ik kon het niet over mijn hart verkrijgen die twee te scheiden.

maar nu de vraag dus:
Is het beter om haar mee te nemen naar de DA, bij het hele nare gebeuren te zijn en afscheid van Luca te laten nemen of is het beter om haar thuis te laten en zonder Luca weer thuis te komen met de kans dat ze hem gaat zoeken?

Wat zouden jullie doen?
Laatst gewijzigd door renee-uk op 09 nov 2010 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: raad nodig (beetje spoed)

Ongelezen bericht door Maeve »

Poeh, heftig :roos: Ik weet niet precies wat er aan de hand is, maar als het nog mogelijk is zou ik Luca nog mee naar huis nemen. Toen we met Nora hetzelfde probleem hadden, hebben we ook voor de zekerheid fotos laten maken. Daarvoor besloten dat als het slecht nieuws is, Nora mee naar huis zou gaan en diezelfde week thuis ingeslapen zou worden door de dierenarts. Zodat ze dus lekker in haar eigen omgeving kan blijven. Nilo zou niet bij het inslapen zelf zijn (dat vind ik een beetje ons moment zeg maar) maar daarna zou hij dus even kunnen snuffelen tot we haar zouden wegbrengen naar het dierencrematorium. Uiteindelijk kregen we voor Nora goed nieuws (en dat gun ik jullie ook!) maar als het zover is, zou ik het weer zo doen als we toen hadden gepland.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik zou haar niet meenemen voor het geval het inslapen niet helemaal soepel gaat. ik zou het dode lijf wel mee naar huis nemen om daar het afscheid te doen.

sterkte hoor. :(
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Ben heel benieuwd wat voor antwoorden je hier op krijgt. Ik heb
n.l net zo,n stelletje.
Mijn gevoel zegt beiden mee nemen.
Die twee van mij kunnen ook niet zonder elkaar.
Ik lees even mee.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Ik zou Luca thuis in laten slapen, is dat geen optie?
Misschien dat Cerva de da aan deze ervaring gaat koppelen, weet ik niet hoor maar dat denk ik zo.
Ik vind wel dat zij "afscheid" van hem moet kunnen nemen, dan weet zij wat er met hem gebeurt is en hoeft zij niet te gaan zoeken oid.
Maar dat is mijn gedachtengang hierover.

Sterkte!
Laatst gewijzigd door rose op 09 nov 2010 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

bij mij worden honden altijd thuis ingeslapen, dus lekker in de vertrouwde omgeving. Op het moment van inslapen zijn de andere honden er niet bij, maar zodra de hond overleden is, laat ik de andere honden er gewoon bij. Elke hond reageert er anders op, maar ik heb wel het idee dat ze weten hoe en wat.

Ik heb 1x in het verleden een hond bij de DA in moeten laten slapen omdat ze daar al was, haar nestbroer en haar moeder hebben dagen lang naar haar gezocht en gewacht bij de deur. Dat heb ik nooit meer meegemaakt omdat dus daarna alles hier thuis ingeslapen is.

Ook voor jou sterkte met het op afstand afscheid nemen!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik zou Cerva niet bij het inslapen zelf laten zijn.
Maar absoluut wel afscheid laten nemen van Luca als die dood is.

Of ik dat bij de dierenarts zou doen? Pfoe...moeilijk. Ik zou eigenlijk liever het lichaam weer mee naar huis nemen waar Cerva dan afscheid kan nemen. Maar goed, dat moet natuurlijk ook praktisch te regelen zijn.
Moeilijk hoor...

Sterkte in elk geval, voor jullie allemaal.
Laatst gewijzigd door Miranda op 09 nov 2010 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Moeilijk... Bowie is thuis ingeslapen. Toen de Da kwam heb ik Pasha even in de keuken gedaan en toen het gebeurt was heb ik haar er bijna gelijk weer bijgelaten. Ze snuffelde even en leek toen bang van Bowie. Toen ik in de keuken even instortte, is zij bij Bowie op de bank gaan liggen. Helaas moesten we hem al snel naar het crematorium brengen en toen heb ik Pasha niet meegenomen. Dat wilde ik doen, zonder ook nog op haar te moeten letten. De volgende dag ben ik terug gegaan om afscheid van Bowie te nemen en toen is ze ook meegegaan. Ze snuffelde gelijk aan hem. We hebben de mand toen nog op de grond gezet en toen heeft ze heel zielig bij hem gestaan.
Ik weet niet of ik hier goed aan heb gedaan :19: Ik ken mensen waarbij de honden op hun manier afscheid hebben kunnen nemen en toen was het goed. Geen gezoek of niks. Pasha heeft nog een paar weken naar Bowie gezocht :jank:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Als Rob enigszins de mogelijkheid heeft om haar weer mee naar huis te nemen, dan zou ik daarvoor kiezen.
Bente en Beetl (moeder en dochter) waren ook onafscheidelijk. De dierenarts heeft haar thuis in laten slapen (dat is in dit geval geen optie) en daarna hebben we haar in de gang gelegd. De hele nacht is de deur open geweest, dus kon Beetle er eventueel naar toe. Ze is alleen (voor zover ik heb gezien) toen ze net was ingeslapen wezen kijken en daarna niet weer. Toch heb ik het idee dat we er zo goed aan hebben gedaan.

Daarna was het wennen voor Beetle alleen te zijn. Alleen thuis hebben we bijvoorbeeld echt op moeten bouwen, terwijl ze dat samen met Bente prima kon.

Wens je veel sterkte. Het is fijn dat je ex je er zo bij betrekt.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zou haar niet meenemen en zeker niet bij het inslapen laten zijn.
Als de DA thuis zou komen om te laten inslapen vind ik dat een andere zaak.
Meestal is het dan beter om de hond nog even te laten snuffen om te constateren dat haar maatje dood is.
Kan Luca na het eventuele overlijden niet eerst mee naar huis?
Dan kan Cerva alsnog afscheid nemen.

Vast bestellen en ophalen van Ignatia D6 zodat je Cerva kunt helpen als ze moeite heeft het gemis te boven te komen is misschien een idee.

Sterkte hoor, dit is altijd een beroerde tijd met zulke beslissingen :knuffel1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Miranda schreef: Of ik dat bij de dierenarts zou doen? Pfoe...moeilijk. Ik zou eigenlijk liever het lichaam weer mee naar huis nemen waar Cerva dan afscheid kan nemen. Maar goed, dat moet natuurlijk ook praktisch te regelen zijn.
Moeilijk hoor...
Hmm weet ook niet, bij de DA. Zou ze dan niet de volgende keer linken aan Luca ('s dood) of denk ik nu te ingewikkeld?

Sterkte hoor, het blijft moeilijk. :J:
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Allereerst natuurlijk heel veel sterkte :(

Ik zou haar niet meenemen, maar ik zou wel willen dat ze afscheid kan nemen. Dus ofwel Luca weer meenemen naar huis en dan terugbrengen of afspreken dat je daarna nog eens terug komt met Cerva zodat ze misschien bij de DA buiten op een privé plekje afscheid kan nemen. Als hij Luca mee terug neemt wel een dikke deken en vuilniszakken meenemen want er kan nog wat urine en of ontlasting ontsnappen.

Het allermooiste zou zijn als Luca thuis ingeslapen zou kunnen worden...

Voor mijn gevoel is het allemaal begrijpelijker als ze afscheid hebben kunnen nemen, pas geleden was er nog een stukje over olifanten die afscheid namen van een soortgenoot. Hartverscheurend, en nu is een hond natuurlijk geen olifant, maar wie weet wat er in zo'n koppie omgaat. Toen onze poes ingeslapen werd hebben we haar mee naar huis genomen zodat de ander afscheid kon nemen. Dat was snuffelen en over maar toch...

Nogmaals sterkte
:knuffel:
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Ik zou de hond thuis laten inslapen. No way dat ik dat nu bij een praktijk wil meemaken met meerdere honden. Veel sterkte.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Als het kan zou ik Luca thuis in laten slapen en als Luca ingeslapen is Cerva erbij laten of Luca na de euthanasie weer mee naar huis nemen.
Ik zou Cerva zeker niet meenemen naar de dierenarts, je weet niet hoe het verloopt.

Sterkte :roos:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
doesje
Zeer actief

Ongelezen bericht door doesje »

vorig jaar heb ik amon thuis laten inslapen..het moment van inslapen zaten alle honden om ons heen. heel rustig is amon heen gegaan en de andere honden waren op dat moment dicht bij hem. ik heb amon de volgende dag pas naar het crematorium gebracht en ze hebben allemaal afscheid kunnen nemen.
afgelopen juli is het hondje van moeder op de operatietafel overleden amper twee jaar oud. mijn jongste does en benji waren dikke maatjes.toen ik samen met mijn moeder benji hebben opgehaald en bij thuiskomst mijn honden erbij..de does heeft anderhalf lopen janken en joelen voor het mandje.pas na uren voor het mandje te hebben gezeten kwam er rust in zijn koppie en konden we benji naar het crematorium brengen :( de andere drie honden van mij die snuffelde even en het was oke.
groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
renee-uk
Zeer actief

thuis inslapen doen -deden- wij ook altijd maar dat vind ik in dit geval geen optie.
luca heeft pijn en de stress van onder narcose-> weer daaruit-> mee naar huis-> en dan alsnog inslapen willen we hem niet aandoen.
dat is ook de reden dat ik hier nog ben, als hij geen pijn zou hebben kon ie nog wel een paar dagen en had ik de tijd om over te komen. Maar hem onnodig laten lijden omdat ik er per sé bij wil zijn kan gewoon niet.

Ik denk inderdaad dat Luca mee naar huis nemen en cerva daar laten snuffelen nog de beste oplossing is, de dierenambulance kan hem daar ook ophalen natuurlijk.
De pest is wel dat Rob er helemaal alleen voor staat en die is helemaal kapot.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

In dat geval zou ik hem in de praktijk laten inslapen en mee naar huis nemen en pas daar de andere hond er mee confronteren. Wat een klotebeslissing. :(:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

renee-uk schreef:thuis inslapen doen -deden- wij ook altijd maar dat vind ik in dit geval geen optie.
luca heeft pijn en de stress van onder narcose-> weer daaruit-> mee naar huis-> en dan alsnog inslapen willen we hem niet aandoen.
dat is ook de reden dat ik hier nog ben, als hij geen pijn zou hebben kon ie nog wel een paar dagen en had ik de tijd om over te komen. Maar hem onnodig laten lijden omdat ik er per sé bij wil zijn kan gewoon niet.

Ik denk inderdaad dat Luca mee naar huis nemen en cerva daar laten snuffelen nog de beste oplossing is, de dierenambulance kan hem daar ook ophalen natuurlijk.
zo zou ik het ook doen. heel veel sterkte voor jullie beiden :knuffel:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

renee-uk schreef:thuis inslapen doen -deden- wij ook altijd maar dat vind ik in dit geval geen optie.

Jammer Renee dat een laatste afscheid je door de omstandigheden niet gegund is ,lijkt me erg naar, al vind ik dat je de juiste beslissing neemt in het belang van Luca :wink:
Het weer meenemen van Luca naar huis lijkt me inderdaad de beste optie ,het is sowieso fijn om ook zelf nog even ongestoord met je maatje te kunnen zijn.
Sterkte voor jou en Rob.
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Ruim 11 jaar geleden alweer was het dat ik Joepy in heb moeten laten slapen. Sheeba was toen bijna 2 jaar, zij waren ondanks leeftijdsverschil echt een koppeltje. Sheeba heb ik toen meegenomen en even in de auto laten zitten. Nadat Joepy het tweede spuitje kreeg die ervoor zou zorgen dat hij overleed, heeft een vriendin van mij die mee was Sheeba opgehaald en zijn we met zijn drieen bij Joepy gaan zitten. Voor Sheeba was het even snuffelen, ruiken en toen was het goed. Trok zich terug en ging bij de deur zitten. Nadien gelijk met haar naar het bos gegaan. Heeft nooit mee gezocht naar Joepy.

Recent heb ik mijn kat in moeten laten slapen welke grote maatjes was met Lobke. Ik heb de honden niet meegenomen, nadien Swiebertje wel mee naar huis. Lobke heeft toen vele malen aan Swiebertje gesnuffeld en bleef maar kijken. Ook nadien een aantal weken steeds opnieuw op zoek gegaan naar Swiebertje.
Ik heb zowel Joepy als Swiebertje bij de dierenarts in laten slapen, dan moet ik er wel bij zeggen dat hij hiervoor een aparte min of meer gezellige ruimte gebruikt wat niets met de spreekkkamer te maken heeft.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik heb twee honden in moeten laten slapen in 1½ jaar tijd en Donna is er bij alle twee bij geweest.
Wat ik zag is dat Donna ging snuffelen aan de hond die ingeslapen was.
Na verloop van vijf of tien minuten (ik weet dat niet meer, want dat krijg je niet helemaal mee als je verdrietig bent) ging ze dan voor de deur van de spreekkamer staan en gaf aan dat ze weg wilde.
Daaraan hebben we dan ook gehoor gegeven.
Donna heeft op die manier afscheid kunnen nemen van haar "zusjes" en wist op de één of andere manier ook dat ze dan niet meer thuis kwamen.
Ik heb wel eens gehoord dat een hond "de dood" kan ruiken en ik vind het wel zo eerlijk naar de hond die overblijft om te weten wat er met haar maatje is gebeurd.

Dus ja, ik zou de andere hond er wel bij laten als Luca ingeslapen moet worden.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Misschien kan Cerva even bij de assistentes op de kamer blijven als Luca ingeslapen wordt en daarna samen met Rob afscheid nemen en naar huis gaan. Heel veel sterkte in elk geval, het lijkt mij voor jou erg moeilijk om geen afscheid te kunnen nemen :(
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nika is gelukkig thuis ingeslapen en ik heb Marouck en Biène er daarna bij gelaten. Ze heeft nog enkele uren op de bank gelegen. Marouck snuffelde en liep weg, Biène ging eerst over haar kop staan en er daarna naast liggen.
Bij Marouck merkte ik wel een paar dagen dat ze wat "anders" was, aan Biène heb ik verder niets meer gemerkt.

Sterkte trouwens. :(
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

misschien kan er iemand met rob en cerva mee naar de dierenarts ,een viend of vriendin/familie die dan met cerva even apart wachten tot luca is ingeslapen?
Afbeelding
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

:roos: sterkte trouwens, zeker als je zelf geen afscheid kan nemen :knuffel:
Afbeelding
summer07
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door summer07 »

Wat een rot beslissing zeg, zeker als je zo ver weg zit. :roos:
misschien kan er iemand met rob en cerva mee naar de dierenarts ,een viend of vriendin/familie die dan met cerva even apart wachten tot luca is ingeslapen?
Daar zat ik ook aan te denken na een aantal reacties gelezen te hebben van forumleden die het maatje mee naar de dierenarts hadden genomen en waarbij de overgebleven hond zelf aan gaf dat hij/zij er "klaar" mee was. (met klaar bedoel ik afscheid had genomen).
Hierna een lange wandeling maken, hond even uit laten razen en jouw ex z'n gedachten een beetje laten gaan. (Het gaat het hard genoeg voor waaien de komende dagen)

Heel veel sterkte :roos:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Wat vind ik dit erg voor je :cry: Sterkte :knuffel1:

Wij hebben Jeda mee naar huis genomen en daar Beau afscheid laten nemen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

alm@ schreef:Misschien kan Cerva even bij de assistentes op de kamer blijven als Luca ingeslapen wordt en daarna samen met Rob afscheid nemen en naar huis gaan. Heel veel sterkte in elk geval, het lijkt mij voor jou erg moeilijk om geen afscheid te kunnen nemen :(
Daar zou ik persoonlijk niet voor kiezen. Soms zie je dat de hond het koppelt aan de praktijk of dierenarts. Ik ken zelfs een hond die sindsdien de dierenarts aanvliegt terwijl hij daarvoor de grootste maatjes was met die da.

Ik zou toch ervoor kiezen om in dit geval de ingeslapen hond toch weer mee naar huis te nemen en daar de tijd te nemen om Cerva te laten snuffelen en op haar manier afscheid te nemen.

Renee, :J:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

het probleem is opgelost, dank je wel allemaal voor het meedenken.

Ik heb Rob gevraagd de DA op de man af te vragen of die foto's nog wel zin hadden, ik ken haar als een heel fijn mens dat je geen knollen voor citroenen verkoopt.
Hij ging haar bellen en het mailtje dat ik terugkreeg -msn heeft heel fijn weer eens kuren- was dat de DA morgenmiddag om 4 uur bij hem is.
Dus Luca wordt thuis ingeslapen en cerva en de katten kunnen gewoon afscheid van hem nemen.

en nou ga ik heel hard huilen :jank: :jank:
Afbeelding

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

ach renee wat verdrietig is dit :jank:

ik zou wel afscheid laten nemen
t is ons destijds ook aangeraden door de da toen wij basco inlieten slapen en amos al hadden
hij heeft er een paar keer omheen gelopen en gesnuffeld en toen was het goed :wink:

heel veel sterkte
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”