Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ambull gedood
Moderator: moderatorteam
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Re: Ambull gedood
Jeetje wat erg
Zulke gebeurtenissen kennen alleen maar verliezers 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wat een drama voor alle partijen zeg.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Eerst staat er dat hij zn 30 jarige baasje aanviel
en daarna liet ze m uit voor een vriendin

en daarna liet ze m uit voor een vriendin

- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Tsja, dat viel mij ook op ja.wenmart20 schreef:Eerst staat er dat hij zn 30 jarige baasje aanviel
en daarna liet ze m uit voor een vriendin![]()
![]()
![]()
Maar op dat moment was die vriendin natuurlijk wel even het 'baasje' van die hond. Ook al was die hond het er zeker niet mee eens..
Wat erg voor iedereen.

- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
Erg voor die vrouw ja.
Wat betreft de hond die had dus een kronkel in zijn kop en ik vind dat ze dan uit de maatschappij moeten worden gehaald.
Wat in dit geval vanzelf gebeurd is.
Wat betreft de hond die had dus een kronkel in zijn kop en ik vind dat ze dan uit de maatschappij moeten worden gehaald.
Wat in dit geval vanzelf gebeurd is.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Je weet niet wat er is gebeurd en waardoor de hond aanviel. Sneu, zeker voor de eigenaar van de hond.
- Joepie
- Zeer actief
Maakt niet uit als een hond van dat kaliber zulke dingen vertoont is hij een gevaar voor de maatschappij.Renske schreef:Je weet niet wat er is gebeurd en waardoor de hond aanviel. Sneu, zeker voor de eigenaar van de hond.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat hij gevaarlijk is in zo'n situatie is zeker waar! Maar om nou gelijk te zeggen dat zo'n hond dood moet, vind ik een beetje ver gaan. Wie weet wat er allemaal is gebeurd. VOor hetzelfde geld heeft die mevrouw die hond al weet ik het hoe vaak geslagen/geschopt of wat dan ook!Joepie schreef:Maakt niet uit als een hond van dat kaliber zulke dingen vertoont is hij een gevaar voor de maatschappij.Renske schreef:Je weet niet wat er is gebeurd en waardoor de hond aanviel. Sneu, zeker voor de eigenaar van de hond.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Joepie
- Zeer actief
Ik reageer op hoe het beschreven is.Daar maak ik uit op dat de hond totaal niet onder controle was en zijn begeleider te grazen nam.nathalie schreef:Dat hij gevaarlijk is in zo'n situatie is zeker waar! Maar om nou gelijk te zeggen dat zo'n hond dood moet, vind ik een beetje ver gaan. Wie weet wat er allemaal is gebeurd. VOor hetzelfde geld heeft die mevrouw die hond al weet ik het hoe vaak geslagen/geschopt of wat dan ook!Joepie schreef:Maakt niet uit als een hond van dat kaliber zulke dingen vertoont is hij een gevaar voor de maatschappij.Renske schreef:Je weet niet wat er is gebeurd en waardoor de hond aanviel. Sneu, zeker voor de eigenaar van de hond.
Stel nou dat jou kind daar loopt en zo'n hond krijgt de kolder reageer je dan ook zo?
Jammergenoeg komen er steeds meer honden bij waarvan de eigenaar ze totaal niet onder controle heeft
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat hij gevaarlijk is in zo'n situatie is zeker waar! Maar om nou gelijk te zeggen dat zo'n hond dood moet, vind ik een beetje ver gaan. Wie weet wat er allemaal is gebeurd. VOor hetzelfde geld heeft die mevrouw die hond al weet ik het hoe vaak geslagen/geschopt of wat dan ook![/quote]Joepie schreef:Maakt niet uit als een hond van dat kaliber zulke dingen vertoont is hij een gevaar voor de maatschappij.
Ik reageer op hoe het beschreven is.Daar maak ik uit op dat de hond totaal niet onder controle was en zijn begeleider te grazen nam.
Stel nou dat jou kind daar loopt en zo'n hond krijgt de kolder reageer je dan ook zo?
Jammergenoeg komen er steeds meer honden bij waarvan de eigenaar ze totaal niet onder controle heeft[/quote]
Omdat die hond een vrouw aan viel (om wat voor reden dan ook) wil niet zeggen dat hij ook zomaar een kind aan zou vallen. En dan nog, vind ik niet dat zo'n hond dood hoeft. Ik ben (tijdens mijn werk in een kennel en stage in asiel) ook een paar keer flink door een hond gebeten. Vind ik ook niet dat zo'n dier dood voor hoeft.
Het is wel de makkelijkste oplossing, dat natuurlijk wel

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Agenten schieten ook zomaar een hond neer omdat die achter eendjes aanrent. Dus die zijn ook van de makkelijke, in mijn ogenNanna schreef:Die agenten hebben een andere prioriteit dan jij.nathalie schreef: Omdat die hond een vrouw aan viel (om wat voor reden dan ook) wil niet zeggen dat hij ook zomaar een kind aan zou vallen. En dan nog, vind ik niet dat zo'n hond dood hoeft. Ik ben (tijdens mijn werk in een kennel en stage in asiel) ook een paar keer flink door een hond gebeten. Vind ik ook niet dat zo'n dier dood voor hoeft.
Het is wel de makkelijkste oplossing, dat natuurlijk wel
Die moeten zorgen dat omstanders geen gevaar lopen en dat liepen ze wèl doordat die hond agressief bleef.
Tsja, dan gaat de veiligheid van die mensen toch voor het leven van een losgeslagen vechthond.

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Ik ben het met je eens hoor, politie had volgens mij geen keus in deze.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet waar ik woon, maar dat is een hele tijd terug toch zeker wel op het nieuws geweest.Nanna schreef:Misschien waar jij woont, maar hier niet hoornathalie schreef: Agenten schieten ook zomaar een hond neer omdat die achter eendjes aanrent. Dus die zijn ook van de makkelijke, in mijn ogen
Ik vind het zo makkelijk, oordelen terwijl je de hele situatie niet kent.
Hij rende weg toen de achtervolging ingezet werd, dus zo dol zal hij niet geweest zijn denk ik.
ALs (en ik zeg ALS) het echt zo is dat het dier helemaal losgeslagen en hondsdol is, en hij op dat moment echt een gevaar was voor de andere mensen en ze hadden geen andere keus, dan is dat zo. Dan is het misschien wel beter.

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
oja het is de vrouw haar schuld die heeft hem vast lopen uitdagennathalie schreef:Dat hij gevaarlijk is in zo'n situatie is zeker waar! Maar om nou gelijk te zeggen dat zo'n hond dood moet, vind ik een beetje ver gaan. Wie weet wat er allemaal is gebeurd. VOor hetzelfde geld heeft die mevrouw die hond al weet ik het hoe vaak geslagen/geschopt of wat dan ook!Joepie schreef:Maakt niet uit als een hond van dat kaliber zulke dingen vertoont is hij een gevaar voor de maatschappij.Renske schreef:Je weet niet wat er is gebeurd en waardoor de hond aanviel. Sneu, zeker voor de eigenaar van de hond.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
te weinig informatie om te kunnen oordelen hoe of wat, maar ik ben van mening dat een hond eigenlijk niet "zomaar" de kolder in de kop krijgt...
verder vind ik het een beetje raar om te roepen dat die hond een gevaar is voor de maatschappij...in die situatie zal het misschien nodig zijn geweest wat de agenten hebben gedaan, maar met een juiste handler voor die hond, was het incident misschien nooit gebeurd en had niemand geroepen dat die een hond een gevaar zou zijn...
het is makkelijk te roepen dat een hond een gevaar voor de maatschappij is, maar hou wel altijd rekening met de combinatie handler/hond...bij de ene handeler kan een hond helemaal ontsporen, maar er zijn tig voorbeelden waarbij dezelfde hond bij een andere handler zich heel anders gedraagt...
verder vind ik het een beetje raar om te roepen dat die hond een gevaar is voor de maatschappij...in die situatie zal het misschien nodig zijn geweest wat de agenten hebben gedaan, maar met een juiste handler voor die hond, was het incident misschien nooit gebeurd en had niemand geroepen dat die een hond een gevaar zou zijn...
het is makkelijk te roepen dat een hond een gevaar voor de maatschappij is, maar hou wel altijd rekening met de combinatie handler/hond...bij de ene handeler kan een hond helemaal ontsporen, maar er zijn tig voorbeelden waarbij dezelfde hond bij een andere handler zich heel anders gedraagt...
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Zeg ik ergens dat het haar schuld is? Ik zeg "voor hetzelfde geld". We weten het niet. Je moet lezenStormenRoxy schreef:oja het is de vrouw haar schuld die heeft hem vast lopen uitdagen
Het zal niet de eerste hond zijn die mishandeld wordt of verschrikkelijk hard behandeld wordt..

- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Uiteraard kunnen er omstandigheden zijn waarom de hond zich zo gedraagt, maar ik denk dat dat in deze situatie niet uitmaakt.nathalie schreef:Zeg ik ergens dat het haar schuld is? Ik zeg "voor hetzelfde geld". We weten het niet. Je moet lezenStormenRoxy schreef:oja het is de vrouw haar schuld die heeft hem vast lopen uitdagen![]()
Het zal niet de eerste hond zijn die mishandeld wordt of verschrikkelijk hard behandeld wordt..
Wiens 'schuld' het ook is, de hond is agressief op een plaats waar veel mensen lopen die hij zou kunnen verwonden.
OF hij dat doet weet niemand, maar dat risico kan je niet nemen.
Dus hoe sneu het ook is voor de hond, voor het baasje, etc., het is wel terecht (vind ik) dat ze zo gehandeld hebben.
Je kunt nou eenmaal niet het risico nemen dat hij wel iemand anders grijpt. Die hond vormde een gevaar om welke reden dan ook en daar moesten ze iets aan doen. Maar triest is het zeker.
- Marliez
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Kan over de situatie op zich niet veel zinnings zeggen. Weet niets van de hond, de vrouw of de situatie.
Wel weer even teenkrommend momentje dat het dan gelijk weer een vechthond is
En ik blijf het vreemd vinden dat de verhalen over dit soort rassen altijd het nieuws halen, terwijl het aantal bijtincidenten met andere rassen procentueel veel hoger ligt.
Vlak bij mijn ouders woonde een vrouw met haar Bennersenner. Die waren lekker aan het ballen gooien, tot hondje ineens heel hard terug kwam en de vrouw aan viel. De arm en rug waren er vreselijk aan toe. Heb daar nooit wat over gehoord... Maar misschien ben ik bevooroordeelt omdat Ambull mijn ras wel is
Maar sluit me aan bij andere sprekers, situatie kent alleen verliezers
Wel weer even teenkrommend momentje dat het dan gelijk weer een vechthond is
En ik blijf het vreemd vinden dat de verhalen over dit soort rassen altijd het nieuws halen, terwijl het aantal bijtincidenten met andere rassen procentueel veel hoger ligt.
Vlak bij mijn ouders woonde een vrouw met haar Bennersenner. Die waren lekker aan het ballen gooien, tot hondje ineens heel hard terug kwam en de vrouw aan viel. De arm en rug waren er vreselijk aan toe. Heb daar nooit wat over gehoord... Maar misschien ben ik bevooroordeelt omdat Ambull mijn ras wel is

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, daar heb ik me altijd al aan geiriiteerd. ALs een staff ofzo bijt, staat dat gelijk in alle kranten en komt het bij hart van nederland. Bijt een ander ras, komt dat zelden in de publiciteit. De schade die zo'n hond aan kan richten is natuurlijk wel groter dan bij een klein ras, maar het zijn inderdaad altijd de bullen en staffjes die het nieuws halen..Marliez schreef:Kan over de situatie op zich niet veel zinnings zeggen. Weet niets van de hond, de vrouw of de situatie.
Wel weer even teenkrommend momentje dat het dan gelijk weer een vechthond is![]()
Vlak bij mijn ouders woonde een vrouw met haar Bennersenner. Die waren lekker aan het ballen gooien, tot hondje ineens heel hard terug kwam en de vrouw aan viel. De arm en rug waren er vreselijk aan toe. Heb daar nooit wat over gehoord... Maar misschien ben ik bevooroordeelt omdat Ambull mijn ras wel is![]()
![]()
![]()

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
In het engelse stukje staat duidelijk hoe het nu zat; de hond werd uitgelaten door een vriendin van de eigenaresse.
De hond werd getaserd omdat hij agressief gedrag bleef vertonen en los was geschoten van de vangpaal, maar de eigenaresse had al toestemming gegeven het dier af te laten maken. De hond was sowieso ingeslapen, maar na de klap met de taser overleed hij in het politiebusje, oorzaak nog onduidelijk.
http://news1.ghananation.com/internatio ... enade.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De hond werd getaserd omdat hij agressief gedrag bleef vertonen en los was geschoten van de vangpaal, maar de eigenaresse had al toestemming gegeven het dier af te laten maken. De hond was sowieso ingeslapen, maar na de klap met de taser overleed hij in het politiebusje, oorzaak nog onduidelijk.
http://news1.ghananation.com/internatio ... enade.html" onclick="window.open(this.href);return false;

-
Brigitte
- Zeer actief
En dat terwijl het niet eens een vechthond isTulp schreef:nanna gooit de vechthond er nog even duidelijk in.
-
LittleBoy
- Actief
Dacht ik ook net.Brigitte schreef:En dat terwijl het niet eens een vechthond isTulp schreef:nanna gooit de vechthond er nog even duidelijk in.
- Monique_Nino
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
Dat is niet helemaal waar en ik denk dat iedereen dat toch wel weetNanna schreef: Ik denk dat als een Poedel of Golden op straat ineens doordraait en dergelijke schade aanricht het ook de krant wel haalt hoor
Dat ligt bij andere rassen anders. Die geven een hap en dan is het klaar.
Er zijn een heleboel heftige bijtgevallen, en dan met name bij kinderen waarvan de lippen uitgescheurt worden en flinke bijtwonden in het gezicht en ledematen, en dat haalt echt niet de krant.
Domweg omdat dit de "gewone" huis tuin en keukenhond betrefd en dus niet interresant is voor de media
Maak er iets van Bull van en hoppa, het is in eens wel nieuws

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
Hampshire- Een buldog die een vrouw ernstig verwondde aan haar linkerarm is overleden nadat de politie het dier beschoot met een stroomstootwapen.
waar is die vrouw dan nu aan overleden???? aan die bijtwonden in haar linkerarm???
waar is die vrouw dan nu aan overleden???? aan die bijtwonden in haar linkerarm???

-
Wilm@
Zoals ik het lees was het niet de bedoeling om de hond te doden. Eerst is een vangpoging ondernomen die mislukte. Vervolgens moest de politie de hond 'down' krijgen zodat hij geen gevaar meer opleverde voor de andere wandelaars.
Eenmaal 'down' in het politiebusje is hij onderweg naar de DA overleden.
Voor de aangevallen vriendin was drie kwartier nodig om stabiel te krijgen, lijkt mij veelzeggend.
In dit geval heeft de politie 100% correct gehandeld.
Voor de aangevallen vriendin was drie kwartier nodig om stabiel te krijgen, lijkt mij veelzeggend.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Amen.Wilm@ schreef:Zoals ik het lees was het niet de bedoeling om de hond te doden. Eerst is een vangpoging ondernomen die mislukte. Vervolgens moest de politie de hond 'down' krijgen zodat hij geen gevaar meer opleverde voor de andere wandelaars.
Ik snap echt wel dat de politie naar andere maatregelen grijpt als een vangpoging mislukt, in zo'n geval ga je toch niet met je clicker en Frolic staan roepen..
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
vechthond :roll:tjah.. verkeerde baasje, kronkel wie weet...vreselijk voor alle partijen!

- Marliez
- Actief
Dat deze hond erg fout gehandeld heeft lijkt me duidelijk, en buiten discussie.
Maar zoals ik al zei irriteert het me dan dat het gelijk weer naar de vechthonden word verwezen. Ambull worden niet met agressie geboren.
Als je denkt dat een doordraaiende poedel dat "liever " doet dan een Ambull dan steek je wel een beetje de kop in het zand he...
Misschien ben ik hier een beetje gevoelig op maar ik vind het erg flauw dat dit soort zaken altijd zo wereldwijd gaan.
Ik denk namelijk dat door dit soort verhalen de Ambullen maar ook Staffie's en Pitt's nooit van hun van slechte imago afkomen en dus een groter risico blijven houden om bij verkeerde bazen te komen.
Maar zoals ik al zei irriteert het me dan dat het gelijk weer naar de vechthonden word verwezen. Ambull worden niet met agressie geboren.
Als je denkt dat een doordraaiende poedel dat "liever " doet dan een Ambull dan steek je wel een beetje de kop in het zand he...
Misschien ben ik hier een beetje gevoelig op maar ik vind het erg flauw dat dit soort zaken altijd zo wereldwijd gaan.
Ik denk namelijk dat door dit soort verhalen de Ambullen maar ook Staffie's en Pitt's nooit van hun van slechte imago afkomen en dus een groter risico blijven houden om bij verkeerde bazen te komen.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Marliez schreef:Dat deze hond erg fout gehandeld heeft lijkt me duidelijk, en buiten discussie.
Als je denkt dat een doordraaiende poedel dat "liever " doet dan een Ambull dan steek je wel een beetje de kop in het zand he...![]()
Maar dan ga je wel voorbij aan het feit dat de schade die een ambull, staff of aanverwante rassen vele malen groter is dan bij veel andere rassen. Persoonlijk heb ik liever een valse poedel achter me aan dan een vals exemplaar van eerder genoemde rassen
En die slechte reputatie krijgen dit soort rassen vanzelf wel als je kijkt naar het soort eigenaren die met ze lopen (de goeden niet te na gesproken). Dit soort mensen zal dus niet voor een poedel kiezen want dat is dus niet stoer genoeg.
Maar goed, even on-topic: het is natuurlijk heel jammer voor de hond maar mijn medelijden gaat meer uit naar die arme vrouw. Ik kan me zo voorstellen dat als het 3 kwartier duurt voor ambulancepersoneel om haar te stabiliseren, het nog heel lang kan duren voor ze helemaal hersteld is. Als dat al lukt.
Wat mij betreft heeft de politie ook juist gehandeld. Veiligheid van mensen gaat voor.

- Marliez
- Actief
@nanna, ik denk dat ik mij er verkeerd heb uitgedrukt, of misschien verkeerd begrepen ben.
Heeft de beet van een Ambull die kwaad wil meer impact dan die van een poedel.Geen idee,maar het zal. Maar als het een hond, ongeacht welk ras het is met een kronkel ( ik ging er voor mezelf maar van uit dat deze hond dat had, welke hond valt anders zo ineens de baas?) bijt iedere hond vals en door en veel
.
Ik zeg niet dat de kenmerken de jij noemt een resultaat zijn van een imago-probleem. Ik zeg dat de honden na al die jaren nog steeds een imago hebben, wat ze interessant houd voor een bepaald type eigenaar. Het type eigenaar wat je ook niet wilt voor je poedel, je golden, of je malthezer.
Als laatste ben ik er van overtuigd dat geen enkele pup agressief geboren word, maar gemaakt word.
Heeft de beet van een Ambull die kwaad wil meer impact dan die van een poedel.Geen idee,maar het zal. Maar als het een hond, ongeacht welk ras het is met een kronkel ( ik ging er voor mezelf maar van uit dat deze hond dat had, welke hond valt anders zo ineens de baas?) bijt iedere hond vals en door en veel
Ik zeg niet dat de kenmerken de jij noemt een resultaat zijn van een imago-probleem. Ik zeg dat de honden na al die jaren nog steeds een imago hebben, wat ze interessant houd voor een bepaald type eigenaar. Het type eigenaar wat je ook niet wilt voor je poedel, je golden, of je malthezer.
Als laatste ben ik er van overtuigd dat geen enkele pup agressief geboren word, maar gemaakt word.