Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen Tinlo Barfmenu/Lupa KVV en All Animal?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ervaringen Tinlo Barfmenu/Lupa KVV en All Animal?

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik ben op zoek naar wat ik Kyra het beste kan voeren. Ze heeft een allergie voor kip-gevogelte en granen.
Op dit moment voer ik Smuldier Vleescompleet (glutenvrij) en daar doet ze het best goed op, maar ik wil eigenlijk verschillende smaken gaan wisselen.

Nu zijn er heel veel merken die op het eerste oog kip vrij zijn, maar waarbij er toch kippenbotten gebruikt worden als calciumbron, dus dat valt gewoon af.

Nu heb ik contact gehad met Lupa, daar heb ik eerder besteld en zij hebben veel keus. Zij gaf aan dat ik het volgende kon voeren:

Haaksbarf
Lupa Vleescompleet glutenvrij
All Animal konijn en haring
Tinlo Barf: lam en konijn

Heeft iemand van jullie bovenstaande merken al eens gevoerd en wat zijn jullie ervaringen daarover?
Haaksbarf ken ik zelf, maar ik vind het heel erg duur. De rest ken ik nog niet.

Wat ik gehoord heb is dat de Tinlo heel fijn gemalen zou zijn en ook wat natter is? Hoe zijn jullie ervaringen daarin?
All Animal heb ik nog helemaal niets van gehoord, dus daar zijn alle ervaringen van welkom.
En van de Lupa vleescompleet ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ervaringen. Het is opzich qua smaak hetzelfde als de smuldier, dus ik wil dat wel eens gaan vergelijken.

Edit: nog een hele stomme vraag: maar valt Kwartel niet onder gevogelte? Zij gaven aan dat dit eventueel ook zou kunnen, maar ik zou denken dat dit toch ook onder gevogelte valt?

Wie o wie kan me helpen?
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Ervaringen Tinlo Barfmenu/Lupa KVV en All Animal?

Ongelezen bericht door Linsey »

Tinlo vind ik heel fijn gemalen, er is niets meer in te herkennen, dit is Tinlo lam:
Afbeelding
Nat was het compleet niet, juist erg droog, maar ik heb op verschillende plekken opgevangen dat bovenstaande een verkeerde maling was of zoiets, dus misschien niet echt een goed voorbeeld.

All animal vind ik persoonlijk zelf minder, omdat de ingewanden er bij in zitten. Normaal kiest een hond zelf of hij de darmen plus inhoud op eet, dat kan niet als ze mee gemalen zijn. Ik heb het hier wel eens gegeven maar Kai at het niet en Lotje na lang aandringen, na een paar minuten moest ze ervan braken.

Ik ben tot nu toe het meest tevreden over haaksbarf, je kan er nog bijna alles in herkennen. Wel spijtig inderdaad dat de meeste smaken nogal duur zijn.

Kwartel behoort tot gevogelte, maar heeft andere eiwitten dan kip, dus het kan zijn dat het geen problemen geeft.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”