Hoi!
Ik ga binnenkort verhuizen en dan delen mijn ouders en ik de "voogdij" over Tommy.
Nu vroeg ik me af: hoe zit t dan met hondenbelasting? We vallen onder een andere gemeente, maar ik was toch zeker niet van plan om dubbel hondenbelasting te gaan betalen..
Groetjes Kimberley.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenbelasting
Moderator: moderatorteam
- Kimmy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Maltezer
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Re: Hondenbelasting
Gewoon in één gemeente betalen en is er controle dan aangeven dat er in die en die gemeente de belasting betaald wordt. Het lijkt me dat ze niet moeilijk doen. Je kunt natuurlijk wel de goedkoopste gemeente uitzoeken
.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Re: Hondenbelasting
Als jij gaat verhuizen naar een andere gemeente en je er daar inschrijft ,geef je ook gelijk op dat je een hond hebt. Daar wordt dan hondenbelasting voor gevraagd. Je schrijft de hond uit in de gemeente waar je moeder woont i.v.m verhuizing. Dan kan je ,als je later de aanslag krijgt voor de hondenbelasting van de nieuwe gemeente waar je woont dit bedrag bijvoorbeeld prive delen met je moeder. Dus dat zij de helft van de hondenbelasting op jouw rekening over maakt(als jullie tenminste de h.belasting samen willen betalen)
Maar je moet dus wel aangeven bij de oude gemeente dat je bent verhuist met de hond. Anders blijven ze je aanslaan voor de h.belasting
Maar je moet dus wel aangeven bij de oude gemeente dat je bent verhuist met de hond. Anders blijven ze je aanslaan voor de h.belasting
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK