We hebben net de -voor ons toch- lange reis naar de inventarisdag achter de rug.
Normaal moest Elmo vorig jaar al, maar aangezien hij enig in het nest was en het voor ons zo'n lange reis is, mocht hij met het volgende nestje mee. Toch leuker met veel honden, hé?
Het was een hele leuke dag, ik ben echt blij met mijn Elmootje!
De testen waren erg positief.
VERSLAGJE:
Gedragstest
Een echte aussie
Exterieur
58cm hoog en 63cm lang.
Ze vonden hem 'te mannelijk'. Hij heeft namelijk een erg zware kop, zelfs beetje dogachtig. Zijn voorkant was zwaar van bone, de acherkant gemiddeld. Voor de rest scoorde hij overal goed op, alleen zijn gangwerk was een rommeltje. Elmo dacht dat we gingen spelen en was dus constant aan het galoperen/ uitschuiven om de leiband te pakken te krijgen.
Zijn vacht vonden ze ook nogal ruig. Hij is wel redelijk uit vacht momenteel.
Na de testjes gingen we met de honden uitwaaien aan Erkermedestrand.
Ik dacht dat Elmo als een ongeleid profiel zou wegschieten, maar hij bleef mooi bij ons. Hij hield ons de hele tijd in de gaten, of hij ons nog wel zag. Hij ging ook pas weg toen wij dat toelieten. Hij was de enige die na het aflijnen netjes bleef zitten wachten op een 'vrij'. thumright .Hij was de stabielste van de 'pups'. Ik was zo 'fier als een gieter'. Hij wou ook liever met ons spelen dan met de andere ausjes. Totaal niet verwacht! Ik ben dan ook supertevreden! Hebben al die uren opvoeding dan toch hun vruchten afgeworpen. Hij was ook totaal niet dominant (wat ze op de hondenschool altijd over hem zeggen). Er braken nogal wat akkefietjes uit tussen andere reuen, maar Elmo bleef geheel afzijdig. Hij liet zich echter ook niet doen en dwong respect af van diegene die bij hem probeerden te etteren. In het begin stond hij er als een sulletje bij: alle andere aussies schoten weg en hij was wat overdonderd. Hij is het dan ook niet gewend om met meerdere honden te wandelen (hier max. met twee).
Jaja, ik ben echt zooooo trots op mijn mooie vent!
Nadien nog iets gaan eten en daar lag hij al snel te pitten tussen ons in.
We kregen nog wel slecht nieuws: zijn grootvader heeft epilespie. Hij zal dus waarschijnlijk niet voor de fok gebruikt worden. Jammer, maar voor ons maakt het niet uit.
Foto's volgen!