Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mensen en ras-vooroordelen
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Mensen en ras-vooroordelen
Als ik over straat loop met Beau, of over het winkelcentrum, roepen mensen vaak 'Oooooh dat is een béeeeeeeagle!!'. Het wordt zo irritant dat ik bijna terug zou gaan zeggen 'Bedankt mevrouw/meneer, ben ik weer wat kennis rijker!'. Maar, wat ik nog veel erger vind, is dat als ik door het park loop met Beau aan de riem. Blijkbaar voelt iedereen zich dan geroepen om even te vragen of het niet verschrikkelijk is je beagle altijd aan de riem te houden? Met de lange lijn is dat het ergst, mensen zijn er dan van overtuigd dat hij aan de lange lijn zit omdat hij anders wegloopt. En vandaag heb ik helemaal iets vreemds gehoord.. Beau gromde naar een andere hond die hevig dominant op hem af kwam lopen en toen kwam er een verbaasde mevrouw naar me toe. Ze wist namelijk wel zéker dat beagles helemaal niet zouden grommen want ze waren immers lief naar anderen honden, ik moest maar eens op internet kijken.
Ik vind het op zich leuk als mensen vragen of hij net zo eigenwijs is als vele andere beagles en of hij ook zo verslaafd aan eten is. Maar ik ben ook wel eens voor gek verklaard omdat ik een beagle heb, wat is daar de lol nou van? Ze kunnen schijnbaar alleen maar weglopen, eten en blaffen/janken.
Hebben jullie ook wel eens 'last' van vooroordelen van je ras?
Ik vind het op zich leuk als mensen vragen of hij net zo eigenwijs is als vele andere beagles en of hij ook zo verslaafd aan eten is. Maar ik ben ook wel eens voor gek verklaard omdat ik een beagle heb, wat is daar de lol nou van? Ze kunnen schijnbaar alleen maar weglopen, eten en blaffen/janken.
Hebben jullie ook wel eens 'last' van vooroordelen van je ras?

-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
-
Marion.
Re: Mensen en ras-vooroordelen
Hier op het forum vooroordelen zat (ik heb geen honden), maar daar stoor ik me niet aan. Ik ben blij dat ik gewoon met mijn honden frank en vrij overal kan lopen.Hilde schreef:Hebben jullie ook wel eens 'last' van vooroordelen van je ras?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik onderweg (met de pakjes) wel extra enthousiast ben bij retrievers, met name bij Goldens. Sorry
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Nee, ik krijg alleen maar de vraag wat voor hond het is 
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
ik wordt nu al moe van de reacties die ik op Boris krijg. Vorge week kwam er een man aangelopen (gemeentewerker) die de prullenbakken leeghaalde. "oehh zegt hij; dat is vast een felle lieder, een vechtmachine", waarom dan? om zn uiterlijk? ja ja ja....pfff kom op zeg!

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het eigenlijk helemaal geen vooroordeel als het bij meer dan 80 % van dat ras klopt 
-
Lillith
- Zeer actief
Grappig is dat mijn lillith altijd met alles wat harig is wordt vergeleken en dan zeggen ze ze is wel groot niet???
Er is nog niemand geweest die haar als Tibetaanse Terrier herkende, uniek toch
- Hilde
- Zeer actief
Daar heb je gelijk in, tenminste, in het geval van de beagle en loslopen en eten. Maar ik ken ook iemand met een mechel waarbij veel mensen beginnen te gillen dat 'ie bijt. Iemand met een chi waarvan mensen zeker weten dat hij truitjes draagt 's avonds en noem maar op.sirene schreef:Ik vind het eigenlijk helemaal geen vooroordeel als het bij meer dan 80 % van dat ras klopt

- Hilde
- Zeer actief
Volgens mij zijn de meeste mensen heel blij als ze een ras herkennen, ze gillen het bij mij altijd dolenthousiast uitLillith schreef:Grappig is dat mijn lillith altijd met alles wat harig is wordt vergeleken en dan zeggen ze ze is wel groot niet???

- Moos
- Zeer actief
Bij Saar vragen mensen af en toe of ze toch niet bijt. Nu snap ik de link wel met kleine felle hondjes, maar richting Saar is die vraag erg lachwekkend
Vera, tja, vaak gehoord "dat zijn toch altijd zulke lieve honden he!". Is nog waar ook
Gezien Vera's drang tot vriendjes maken met iedereen vind ik het eigenlijk wel prettig dat er door vrijwel iedereen als vanzelf vanuit gegaan wordt dat ze een lieverd is. Ik zou denk ik best een klein probleempje hebben met Vera's gedrag richting mensen gecombineerd met een uiterlijk waar mensen snel van schrikken
Aan de andere kant, dan zouden mensen misschien ook niet zoveel contact met haar zoeken, en meteen aaien en knuffelen als ze naar ze toe komt lopen. Dus dat compenseert elkaar dan misschien weer 
Vera, tja, vaak gehoord "dat zijn toch altijd zulke lieve honden he!". Is nog waar ook

-
Marion.
Mijn ervaring is andersom. Er komt een hond aan de deur en ik roep "ohhhhh, een Hollandse Herder!", of tig jaar geleden met de electriciteit opnemen "haaaiiiiiiiiiiiii Nova Scotia Duck Tolling Retriever!" En dat is wmb niet de kick dat ik een ras herken, maar vooral dat ik er eentje zie en kan aanraken.Hilde schreef:Volgens mij zijn de meeste mensen heel blij als ze een ras herkennen, ze gillen het bij mij altijd dolenthousiast uitLillith schreef:Grappig is dat mijn lillith altijd met alles wat harig is wordt vergeleken en dan zeggen ze ze is wel groot niet???
Er is nog niemand geweest die haar als Tibetaanse Terrier herkende, uniek tochEn een Tibetaanse Terrier is misschien wat onbekender.
Ik gil niet trouwens. En ik kijk naar baas en hond of ik hond mag aanhalen. Meestal mag dat.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik was al bang dat je beledigd zou zijnHilde schreef:Daar heb je gelijk in, tenminste, in het geval van de beagle en loslopen en eten. Maar ik ken ook iemand met een mechel waarbij veel mensen beginnen te gillen dat 'ie bijt. Iemand met een chi waarvan mensen zeker weten dat hij truitjes draagt 's avonds en noem maar op.sirene schreef:Ik vind het eigenlijk helemaal geen vooroordeel als het bij meer dan 80 % van dat ras klopt
Om even mij frustratie kwijt te raken...
ik word af en toe gestoord van de "die hebben het zeker wel koud ?" opmerkingen. "Ja, mevrouw, ze hebben het verschrikkelijk koud. Sterker nog, ze staan nu (*midden in een hittegolf*) ter plekke te bevriezen door uw stomme opmerking omdat ik nu niet door kan lopen!"
Hahaha, meestal geef ik gewoon serieus en netjes antwoord hoor, maar af en toe word ik het wel zat. Zeker als mensen vragen gaan stellen om het vragen. Of zien dat de honden lekker aan het rennen zijn en dan gaan vragen of ze het koud hebben en of het niet zielig is enz. Gut, wat zien ze er sneu uit
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Hihi, mijn hond is blind. Oh ja, en albino. Vooroordelen over het ras heb ik nog nooit gehoord, want ik hoor nooit iemand die het ras kent. Over Rhodin heb ik gehoord dat mensen zeker wisten dat dit nu de échte pitbull was. Of een Argentijnse dog, die heb ik ook al vaker gehoord.
Ik vind het altijd wel leuk, behalve als iemand daarna zegt "Nee hoor, hij is ....". Ik weet toch zelf wel wat ik aan de lijn heb lopen. 
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Davey is niet zo groot. Hij is slank, erg snel en erg donker.
Is het een Toller, Labrador,Setter?
Nee hoor het is een Golden Retriever.
Dan vragen ze: Weet je het zeker?
Nee hoor, eigenlijk is hij een kruising van een Spaniel met een Bloedhond.
Goh apart.
Dit zijn vragen van Golden baasjes

Is het een Toller, Labrador,Setter?
Nee hoor het is een Golden Retriever.
Dan vragen ze: Weet je het zeker?
Nee hoor, eigenlijk is hij een kruising van een Spaniel met een Bloedhond.
Goh apart.
Dit zijn vragen van Golden baasjes

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik word zelden aangesproken als ik met de herders loop en áls ik aangesproken word is het door een liefhebber die op mooie donkere Reina valt of Rock zo'n vrolijke vrijdoos vindt 

- Hilde
- Zeer actief
Beledigd zou ik het niet willen noemen hoor Sonjasirene schreef:Ik was al bang dat je beledigd zou zijnmaar ik ken werkelijk waar amper een beagle die niet aan loslopen, vreten, maar wel goed met andere honden rijtje voldoet;) en die beagles die daar aan voldeden zaten bij mensen die echt bewust voor een beagle kozen en er ook mee trainen en sporten ed.
Als ik ooit nakers tegen zou zijn gekomen voordat ik ze van het forum kende, zou ik misschien ook hebben gevraagd of ze het niet koud hadden :N:Om even mij frustratie kwijt te raken...![]()
ik word af en toe gestoord van de "die hebben het zeker wel koud ?" opmerkingen. "Ja, mevrouw, ze hebben het verschrikkelijk koud. Sterker nog, ze staan nu (*midden in een hittegolf*) ter plekke te bevriezen door uw stomme opmerking omdat ik nu niet door kan lopen!"
Hahaha, meestal geef ik gewoon serieus en netjes antwoord hoor, maar af en toe word ik het wel zat. Zeker als mensen vragen gaan stellen om het vragen. Of zien dat de honden lekker aan het rennen zijn en dan gaan vragen of ze het koud hebben en of het niet zielig is enz. Gut, wat zien ze er sneu uit

-
Supernova
- Zeer actief
Ik heb geen ras, dus ook geen last van vooroordelen 
-
yvette_van_alert
- Actief
- Mijn ras(sen): duits herder, mechelse herder, corgi, dingo, hannoveraanse zweethond, kaukasische owcharka.
Ach Hilde,
Ik had vandaag nieuwe mensen op les met een beagle van 9 wkn. Ze zijn vast besloten er een nepherder van te maken. En degene die dat voor hun hebben geprobeerd die hebben ook allemaal beagles die los kunnen lopen. Deze van vandaag was wel een bijzonder knappe beagle. Ik weet zeker dat hij niet kon liggen voor de les. En terwijl ik langs de andere honden liep om advies te geven was de bazin lekker aan het oefenen. Toen ik een minuut of 5 later bij haar kwam... zei ze af en boem hij ging liggen.
Asjenemou..... die beagle en bazinnetje toch!
dat gaat nog leuk worden. Beagles zijn zeer slimme honden maar ondat ze zeer eigenzinnig zijn moet je ze wat anders begeleiden als een herder maar dan kun je er nog aardig verbaast over staan. 
Ik had vandaag nieuwe mensen op les met een beagle van 9 wkn. Ze zijn vast besloten er een nepherder van te maken. En degene die dat voor hun hebben geprobeerd die hebben ook allemaal beagles die los kunnen lopen. Deze van vandaag was wel een bijzonder knappe beagle. Ik weet zeker dat hij niet kon liggen voor de les. En terwijl ik langs de andere honden liep om advies te geven was de bazin lekker aan het oefenen. Toen ik een minuut of 5 later bij haar kwam... zei ze af en boem hij ging liggen.
- Hilde
- Zeer actief
Ik heb een nepherder die af en toe geen zin heeft in herder spelenyvette_van_alert schreef:Ach Hilde,
Ik had vandaag nieuwe mensen op les met een beagle van 9 wkn. Ze zijn vast besloten er een nepherder van te maken. En degene die dat voor hun hebben geprobeerd die hebben ook allemaal beagles die los kunnen lopen. Deze van vandaag was wel een bijzonder knappe beagle. Ik weet zeker dat hij niet kon liggen voor de les. En terwijl ik langs de andere honden liep om advies te geven was de bazin lekker aan het oefenen. Toen ik een minuut of 5 later bij haar kwam... zei ze af en boem hij ging liggen.Asjenemou..... die beagle en bazinnetje toch!
dat gaat nog leuk worden. Beagles zijn zeer slimme honden maar ondat ze zeer eigenzinnig zijn moet je ze wat anders begeleiden als een herder maar dan kun je er nog aardig verbaast over staan.

- -Tom-
- Actief
- Mijn ras(sen): Basenji (Voodoo)
- Aantal honden: 1
Ik heb een Thai Ridgeback en een Puli gehad. Nu een mini-lassie
en 2 naakthondjes...
Kan er dus ook wel over meespreken.
Meestal als ik aan het wandelen ben, dan heb ik toch een mp3-speler opstaan, dus dan hoor ik toch niets. En als ik die niet op heb staan, dan heb ik mezelf al erg goed getraind in selectief doof zijn. Helpt ook heel goed.
Kan er dus ook wel over meespreken.
Meestal als ik aan het wandelen ben, dan heb ik toch een mp3-speler opstaan, dus dan hoor ik toch niets. En als ik die niet op heb staan, dan heb ik mezelf al erg goed getraind in selectief doof zijn. Helpt ook heel goed.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik krijg alleen stomme opmerkingen omdat ze uit het buitenland komen.
En veel mensen zijn verbaasd dat Jules zo lief is, bijna iedereen zegt dat ze alleen maar teckels kennen die bijten.
En veel mensen zijn verbaasd dat Jules zo lief is, bijna iedereen zegt dat ze alleen maar teckels kennen die bijten.

-
Djarro
- Actief
- Mijn ras(sen): Anatolische herder en XMastin
Wij hebben een aantal jaar een newfoundlander en een pyreneese berghond gehad. Zwart en Wit dus.
Hoeveel mensen wel niet dachten dat het hetzelfde ras was........
Vragen als: die heb je toch niet in huis??? De pyreneese berghond is wel een aantal keren uitgemaakt voor een Golden....
Djarro onze Anatolische herder ook wel voor een golden.... of wat voor een kruising is dat??? Veel mensen zien er toch wel iets van een herder in en dan zeg ik ja een turkse maar eigenlijk is het een berghond de naam herder klopt eigenlijk niet. Nou ja dan breng ik ze helemaal in de war
Oja en laatst kwam ik een vrouw tegen met 3 kleine hondjes allemaal los. Djarro kan dus niet los. (90% van de antatolen kan niet los) Dus die vrouw adviseerde mij om mijn hond los te laten omdat haar honden ook los waren..... toen ik zei dat dat niet kon vroeg ze of het een jonge hond was, ikke zei nee, hij kan niet los omdat hij wegloopt en niet luistert, nou ja toen werd ik aangekeken en er kwam een raar geluid uit haar mond alsof dat niet kon, je kan je hond toch wel opvoeden moet ze gedacht hebben........
Ik ben maar doorgelopen......
Hoeveel mensen wel niet dachten dat het hetzelfde ras was........
Vragen als: die heb je toch niet in huis??? De pyreneese berghond is wel een aantal keren uitgemaakt voor een Golden....
Djarro onze Anatolische herder ook wel voor een golden.... of wat voor een kruising is dat??? Veel mensen zien er toch wel iets van een herder in en dan zeg ik ja een turkse maar eigenlijk is het een berghond de naam herder klopt eigenlijk niet. Nou ja dan breng ik ze helemaal in de war
Oja en laatst kwam ik een vrouw tegen met 3 kleine hondjes allemaal los. Djarro kan dus niet los. (90% van de antatolen kan niet los) Dus die vrouw adviseerde mij om mijn hond los te laten omdat haar honden ook los waren..... toen ik zei dat dat niet kon vroeg ze of het een jonge hond was, ikke zei nee, hij kan niet los omdat hij wegloopt en niet luistert, nou ja toen werd ik aangekeken en er kwam een raar geluid uit haar mond alsof dat niet kon, je kan je hond toch wel opvoeden moet ze gedacht hebben........
Ik ben maar doorgelopen......
Groetjes Petra
Djarro en Suus

Djarro en Suus

-
PattyB
De meeste mensen kennen de stabij niet, dus dat scheelt. Áls ze de stabij kennen, dan vinden ze het gek dat Senna zo rustig is, want een stabij is toch onwijs vervelend en druk!?
Uhm... nee..
Ik hoor altijd dat ze haar zo lief en schattig vinden..
Vandaag met de inventarisatie kreeg ik zelfs als compliment dat ze zo rustig en stabiel is!
Ik hoor altijd dat ze haar zo lief en schattig vinden..
Vandaag met de inventarisatie kreeg ik zelfs als compliment dat ze zo rustig en stabiel is!
-
Neeltje
Och ik liet het over me heen komen met Tirsa. Van Yentle weet 99% niet wat het is. De meesten denken dat het een 'boomertje' is. Zal mij een zorg zijn.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Mensen denken vaak dat er iets mis is met Nora, ze is namelijk helemaal niet te dik! Tja, ongelovelijk toch
Oh en Nilo is een Golden Retriever met foutkleur. Die hoort alles leuk te vinden, pikt alles van andere honden en je mag je hond en/of kind er dus best op af laten stormen, ook als Nilo aangelijnd of not amused is.
Oh en Nilo is een Golden Retriever met foutkleur. Die hoort alles leuk te vinden, pikt alles van andere honden en je mag je hond en/of kind er dus best op af laten stormen, ook als Nilo aangelijnd of not amused is.
-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Ik kom eigenlijk bijna nooit iemand tegen die voor mijn Cattledogs op de loop gaat. Vaak krijg ik te horen dat ze zo lief zijn. En dat zijn ze ook
. Maar meestal begin ik dan maar met te vertellen dat het rotzakken zijn om te voorkomen dat ze ook zo'n hondje willen. Waarna ik weer een por in mijn zij krijg van mijn vriendin die zich sterk afvraagt hoe ik dat nou kan zeggen
Geen negatieve vooroordelen dus, maar of dit positieve nou zo goed is vraag ik me ook wel eens af.
Geen negatieve vooroordelen dus, maar of dit positieve nou zo goed is vraag ik me ook wel eens af.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
- Hilde
- Zeer actief
Toen ik jou honden even vanuit je auto heb gezien waren ze in ieder geval wel heel leuk om te zienDrijver schreef:Ik kom eigenlijk bijna nooit iemand tegen die voor mijn Cattledogs op de loop gaat. Vaak krijg ik te horen dat ze zo lief zijn. En dat zijn ze ook. Maar meestal begin ik dan maar met te vertellen dat het rotzakken zijn om te voorkomen dat ze ook zo'n hondje willen. Waarna ik weer een por in mijn zij krijg van mijn vriendin die zich sterk afvraagt hoe ik dat nou kan zeggen
![]()
![]()

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik vind dat nogal meevallen. Mensen vinden Bram vaak een heel lief hondje wat wel eens tot verwarring leidt omdat hij geen contact maakt. Ik hoor ook wel eens 'he een Kooiker'. 'Ja dat klopt' zeg ik dan. Niet iets om overstuur van te raken lijkt me
Izzie is nog nooit geïdentificeerd als Aussie volgens mij. Ik krijg wel eens een opmerking over haar kleur, dat mensen die mooi vinden.
Maar goed, ik loop vrij snel. Dus het kan zijn dat ik 90 % van de opmerkingen niet hoor
Izzie is nog nooit geïdentificeerd als Aussie volgens mij. Ik krijg wel eens een opmerking over haar kleur, dat mensen die mooi vinden.
Maar goed, ik loop vrij snel. Dus het kan zijn dat ik 90 % van de opmerkingen niet hoor

Linda, Izzie en Bram
- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
ik heb niet zo'n last van vooroordelen bij Nygel want de meeste mensen weten niet wat voor ras hij is, meestal is het de vraag, wat voor kruising is het ... een kleine herder? Is het een doberman x rotweiler ... nou m'n mond viel zowat open haha want Nygel is echt niet zo groot als die twee rassen en al helemaal niet zo zwaar gebouwd, tja wel hetzelfde kleurtje hihi dat zal het wel geweest zijn
Met Raika is het vaak dat mensen er een JR in herkennen en dan beginnen over het ras, is jou jackie ook zo druk? en nog meer van die JR vooroordelen
.... ik begin dan vriendelijk te lachen en zeg, "weet ik niet want dit is geen JR maar een LH" .... dan is de reactie, oh dat ras ken ik niet, hoe spreek je dat uit...dus ik nog een keer in herhaling
Lancashire Heeler, een koeiendrijvertje uit engeland (onthouden ze beter) hihi... want als ik die mensen in hetzelfde park weer eens tegenkom, oh dat was toch dat koeiendrijvertje, hoe heette het ras ook alweer? ... nou LH ... Lancashire zoals het dorp in Engeland
Tja als je 2 behoorlijk onbekende rassen hebt dan blijf je dat houden, paar keer per week sta ik wel uit te leggen wat voor rassen/karakters het zijn. Maar vind het niet erg.
Heb wel een keer meegemaakt dat iemand tegemoet liep, met een kindje aan de hand, die man trok zo het kind aan d'r arm omhoog omdat ik eraan kwam met Nygel (aan de riem zelfs)...duidelijk bang dat die enge zwart/bruine hond die op een herder lijkt vals is ofzo, pfff ze zouden eens moeten weten wat voor doetje 't is
Met Raika is het vaak dat mensen er een JR in herkennen en dan beginnen over het ras, is jou jackie ook zo druk? en nog meer van die JR vooroordelen
.... ik begin dan vriendelijk te lachen en zeg, "weet ik niet want dit is geen JR maar een LH" .... dan is de reactie, oh dat ras ken ik niet, hoe spreek je dat uit...dus ik nog een keer in herhaling
Tja als je 2 behoorlijk onbekende rassen hebt dan blijf je dat houden, paar keer per week sta ik wel uit te leggen wat voor rassen/karakters het zijn. Maar vind het niet erg.
Heb wel een keer meegemaakt dat iemand tegemoet liep, met een kindje aan de hand, die man trok zo het kind aan d'r arm omhoog omdat ik eraan kwam met Nygel (aan de riem zelfs)...duidelijk bang dat die enge zwart/bruine hond die op een herder lijkt vals is ofzo, pfff ze zouden eens moeten weten wat voor doetje 't is
- krullie
- Zeer actief
nee geen vooroordelen..
meeste vragen wat voor kruizing het is..
meeste vragen wat voor kruizing het is..