Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

brandon
Actief
Mijn ras(sen): Labrador. 10 jr oud genaamd Brandon

Help

Ongelezen bericht door brandon »

He hoi Allen.

Ik zit met een dilemma. Zoals jullie weten heb ik 14 oktober Brandon moeten laten inslapen( heb het er nog steeds heel moeilijk mee mis hem nog vreselijk), maar nu is er een kennis van mij die heeft een Engelse Stafford. Voor hem moet ze een ander huis zoeken omdat hij geen trap meer mag lopen vanwege zijn achterpoten. Nu zit ik te twijfelen om hem te nemen. Ik weet dat twijfelen nooit goed is. Zal ik het wel of niet doen. Ben bang dat ik het nog niet aankan, maar hij moet eigenlijk van die flat af. Ik heb ff jullie advies nodig. Het is wel heel erg kort na Brandon ben gewoon bang dat ik ga vergelijken. Help

Gr Jenny
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Help

Ongelezen bericht door Valerie »

Een stafford is heel wat anders dan een labrador, en heb je wel zin in een hond met gezondheidsproblemen?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Neem je de hond op basis van medelijden? Dan denk ik namelijk dat je later beter op zoek kunt gaan naar een andere lieve hond :wink:
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Valerie schreef:Een stafford is heel wat anders dan een labrador, en heb je wel zin in een hond met gezondheidsproblemen?

ja dat is waar, labradors zijn veel drukker en hebben heel veel beweging nodig.

Wat je trouwens zou kunnen doen is hem opvangen zolang. Is dat misschien een optie. Kan je meteen kijken of het wat voor je is. Ben het wel met Valerie eens dat gezondheidsproblemen wel een punt zijn misschien.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
brandon
Actief

Weet dat het heel anders is ben ook bang dat het idd uit medelijden is dus daarom loop ik ook zo te twijfelen. Voor Brandon hadden we Megan kruising Bordeaudog/Amerikaanse Stafford. Hebben eigenlijk altijd honden gehad maar kon het niet direct weer aan na Brandon, vandaar dat ik ook zo twijfel om het te doen. Vooral omdat we nou ook 2 poesjes in huis hebben. O wat is dat moeilijk.

Gr Jenny
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Lastig, maar wat er al eerder is gezegd, kan je hem niet opvangen tijdelijk? Mocht het dan bevallen kan hij blijven, zo niet blijven jullie verder zoeken naar een goed huisje???
brandon
Actief

Nee dat kan ik dus niet. Moeten er echt achterstaan en blijven niet opvangen en dan een ander huis zoeken. Of hij komt helemaal of hij komt niet. Dat was met Brandon in het begin ook heb vreselijk aan het moeten wennen vooral na Megan. Heb er aan zitten twijfelen om hem terug te brengen maar ik kon het niet over mn hart verkrijgen. Ben blij dat ik hem niet terug gebracht heb. Weet ook niet of hij met poezen kan. O wat moeilijk.

Gr Jenny
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Nanna schreef:Mijn antwoord is standaard: bij twijfel niet doen.
Medelijden is een heul slechte basis om een hond in huis te nemen. Dan kun je alle asiels wel gaan leegplukken.
Mee eens.
Je geeft zelf aan dat je niet weet of je over het verlies van Brandon heen bent, dus moet je het niet doen. Hoe sneu ook voor het hondje en voor zijn huidige eigenaren, maar als je zo twijfelt, is dat gewoon geen goede start!
RIP Cena :roos:
    DesireeK
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door DesireeK »

Ik ben het met voorgaande 2 antwoorden ook helemaal eens.. Bij twijfel niet doen...

Ik hoop wel voor die hond dat er snel een ander leuk te vinden is...
    Afbeelding
    Onderschrift gemaakt door Kiki2000
    Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Nanna schreef:
    SannePP schreef: Hoe sneu ook voor het hondje en voor zijn huidige eigenaren, maar als je zo twijfelt, is dat gewoon geen goede start!
    Zo is dat. Die hond is zielig, maar is jouw probleem niet.
    Bij twijfel nooit inhalen, dus niet doen.
    Cedhil
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Cedhil »

Als je er echt zo over inzit kun je aanbieden om te helpen bij het zoeken voor een goed huisje. Ik raad je niet aan om deze hond zelf in huis te nemen als het vooral is om je gemis van de andere hond en uit puur medelijden, dan kom je jezelf later tegen.
    Afbeelding
    lieke
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
    Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:Zo is dat. Die hond is zielig, maar is jouw probleem niet.

Ach, ik weet niet of dat zo'n slechte basis is. Vrijwel al mijn dieren zijn gekomen omdat het stumpers waren en ik medelijden met ze had en ik heb van de herplaatsers achteraf nooit spijt gehad.
    Wel vind ik dat je heel goed moet nadenken voor je een dier neemt met een gezondheidsprobleem omdat dit vaak veel kosten met zich meebrengt en je dit wel op moet kunnen (blijven) hoesten.
    Bovendien is de zorg voor een dier met een handicap niet altijd makkelijk. Ook dat moet je aankunnen.

Wat betreft de twijfel: tja, mijn criterium was altijd dat er een 'klik' moest zijn tussen mij en het desbetreffende dier én het dier moest worden geaccepteerd door de andere dieren.
    Afbeelding
    senna en odin
    Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Vrijwel al mijn dieren zijn gekomen omdat het stumpers waren en ik medelijden met ze had en ik heb van de herplaatsers achteraf nooit spijt gehad.
    Yep mee eens!!!

Hier ook twee herplaatsers. Bij Senna onze lab ging ik kijken.....als je hem toen gezien had, had ik hem eigenlijk nooit mee mogen nemen. Ooow ooow wat ging mijn hart uit van medelijden naar dat hondje. Kale plekken over zijn hele lijf, zat met twee valse jackies op een metertje tuin , kreeg een paar keer in de week maar te eten... en dat was wat over was van hun eigen eettafel tja en dat was 9 van de 10 keer patat :ugh:
    Neej die had ik daar lekker moeten laten......maar wat ben ik nu blij dat mijn medelijden de overhand had en ik hem heb meegenomen, Tis mijn maatje en mijn allesie.

Odin daarentegen......zat bij twee jonge mensen, had het eigenlijk best goed maar was heel veel alleen. Tevens de reden van herplaatsen. Er lag een kussen in de kamer wat eigenlijk te schoon was ( ik zie nu het verschil als ie van buiten komt :mrgreen: ) maar zijn hok buiten, van bouwstelmatten gemaakt....dat was aardig uitgeleefd.
    Mijn gevoel zei dat hij mee moest omdat we hem een beter thuis ( meer aandacht) en maatje erbij konden geven.......Ik heb lang getwijfeld toen hij bij ons was, niet meteen een klik. Het was een hond die je echt moet leren kennen en daar is tijd voor nodig.
    Maar nu zijn we anderhalf jaar later en wat hou ik van die beer. Zo een makkelijke hond, gemoedelijk en zachtaardig ( voor ons als mensen want buiten heeft wel wat voeten in de aarde gehad :(: ).

Overigens heb ik een maand voor Odin kwam mijn maltezertje Bowy van 15 moeten laten inslapen.
    Odin was zeker geen vervanging, ook nooit zo gezien......en ik had veel verdriet om Bo maar hij heeft een heel, heel fijn leven gehad, oud geworden.

Ik wil maar zeggen: je kent de hond, je weet denk ik in je achterhoofd wel of het jouw hondje zou kunnen worden ( qua gedrag), en wat is er mis mee om een hondje uit medelijden een nieuw plekkie te geven :U:
    Je eigen verhaal met Brandon is eigenlijk hetzelfde toch??

Ik heb twee herplaatsers, lotjes uit de loterij en wat ben ik blij dat ik medelijden kan hebben met dieren :mrgreen:
    Groetjes Belinda
    Afbeelding
    jacq1970
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn mening is "alles wat ik in huis haal ga ik van houden"
    ik zou dus kijken hoe de hond het doet met de poezen en gaat dat goed dan zou die fijn een plekje bij mij krijgen.. ik heb een hond geadopteerd waarvan ik gebaseerd op de foto en het verhaalzeker wist dat ik die dus echt niet wilde... en wat ligt hier op de bank en waar ben ik ziels en ziels gelukkig mee... juist de hond die ik als eerste had afgeschreven.
    Ook zij mankeert van alles en nog wat, het scheelt jij weet wat de hond mankeert, ik dacht dat ik een gezonde hond kreeg.. maar ook dat is geen probleem, het komt zoals het komt.
    Afbeelding
    Kimmy
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): Maltezer

Ongelezen bericht door Kimmy »

Ik zou inderdaad even oppassen met de katten, als hij er niet aan gewend is en hij gaat erop jagen is het eind zoek...
    Dus: als je besluit om m te nemen in ieder geval heeeeel goed voorbereiden!
    Jacky
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): retrievers
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Bij Senna onze lab ging ik kijken.....als je hem toen gezien had, had ik hem eigenlijk nooit mee mogen nemen. Ooow ooow wat ging mijn hart uit van medelijden naar dat hondje. Kale plekken over zijn hele lijf,
    oh die had ik ook niet laten zitten hoor. Al had ik er een ander huisje voor moeten zoeken maar mee ging hij.
    Afbeelding

Odin 2001-2013
    Ivan 2001
    senna en odin
    Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Citaat:
    Bij Senna onze lab ging ik kijken.....als je hem toen gezien had, had ik hem eigenlijk nooit mee mogen nemen. Ooow ooow wat ging mijn hart uit van medelijden naar dat hondje. Kale plekken over zijn hele lijf,

oh die had ik ook niet laten zitten hoor. Al had ik er een ander huisje voor moeten zoeken maar mee ging hij.
    Hahaha idd...en moet je die flierefluiter nu zien....
    Maar keb ook een zwak voor labjes.... denk dat als ik naar het asiel ga dat elke lab die er zit mee moet :ugh:
    Groetjes Belinda
    Afbeelding
    brandon
    Actief

De hond is wel gewend aan katten maar ik weet niet of mijn poesjes dat zijn. Ze zijn op straat gevonden verder heel lief hoor. Ik denk dat ik toch maar ff wacht en haar idd aanbied om mee te zoeken naar een ander huis. Ik zat zelf idd ook al met mn twijfel. Ik heb het er thuis ook over gehad maar mn man staat er niet achter dus doen we het maar niet. Komt vanzelf wel. Maar nu ff niet.

Bedankt voor jullie adviezen en ik hou jullie op de hoogte.

Gr Jenny
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

lieke schreef:
    Nanna schreef:Zo is dat. Die hond is zielig, maar is jouw probleem niet.

Ach, ik weet niet of dat zo'n slechte basis is. Vrijwel al mijn dieren zijn gekomen omdat het stumpers waren en ik medelijden met ze had en ik heb van de herplaatsers achteraf nooit spijt gehad.
    .
    Ik denk ook niet dat het erg is om een beest te nemen omdat het een stumper is, maar wel als je zelf twijfelt of je er aan toe bent!
    RIP Cena :roos:
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”