Wilm@ schreef:Rami, ik kan je niet helpen met je vraag maar had wel een tegenvraag.
Geef jij je hond gewoon een rauw ei?
Of kook je dit van te voren?
Sorry dat ik je topic vervuil dus maar weer snel terug naar je vragen.
Geef niks hoor!
Ja, rauw ei met schil. Ze krijgen er heel een aantal per week (stuk of 2/3, ongeveer).
Marjoleine schreef:Ik geef iets van 40% vleesbotten (karkassen en zo), 40-50% vlees en 15-20% orgaan.
Dat zijn dan bevleesde botten, karkassen en zo.
Als je die karkassen maalt is dat botmix neem ik aan?
En ik geef ook rauwe eieren en karnemelk, weet Wilma dat ook meteen

Ik zag dat er verschillende botmixen te koop zijn, bij Herby en Richard Versvoeding (die zit hier vlakbij). Zelf malen zie ik niet zo voor me. Daarbij moet je voor karkassen en botten van geit/lam een flinke molen hebben.
Ik weet inderdaad niet hoe de verhouding van die botmixen zijn. Ik zit zelf (ongeveer) aan de 20% (kaal) bot.
Inge O schreef:ja hoor, hier ook rauwe eieren, het gaat immers niet om een doosje per dag

.
sorry, rami, met botmixen kan ik je niet helpen maar iemand anders vast wel

.
Geeft niks hoor, je kunt niet alles weten (en je weet al zo veel

).
Zoek stok! schreef:Wat is de verhouding spiervlees/bot in de botmix? Volgens mij iets van 80 % bot toch? Dan zit je op 26 % bot, dat is fors. Geef je dat nu ook? Ik geef onder de 20 % bot.
Aja, dat wordt dus toch nog een hele rekensom (en dat is niet mijn sterkste kant

). Misschien moet ik eerst maar eens informeren hoe de verhoudingen zijn in de botmixen.
Valerie schreef:Botmix 1:
gemalen kip / eend, karaks
verhouding ca. 70% bot 30% vlees
Botmix 2:
gemalen eend / konijn / haas, karkas
verhouding ca. 70% bot - 30% vlees
(van herby)
Ik zou verder gewoon dezelfde verhoudingen voeren als je nu doet, ik neem aan dat hij het er goed op doet? Omrekenen dus

Dank je wel! Het is dus inderdaad een kwestie van rekenen. En ja, allebei de honden doen het goed met de verhoudingen die ik nu geef. Al ben ik er de laatste tijd wel wat makkelijker in geworden (reken niet steeds alles uit).