Ik vind dat als de honden in de rui zijn geweest ( vooral Senna) dat ze er zo schraal, dunnig uitzien. Met de winter in aantocht vraag ik me dan vaak af of ze wel genoeg spek hebben om zich warm te houden.
Krijg dan de neiging om ze een paar dagen in de week bij te voeren. Ik ben een kouwkleum en als mijn vet slinkt en je mijn ribben goed voelt voer ik mezelf ook bij
Ze krijgen nu elk 800 gr. smuldier vleescompleet( de glutenvrij variant). Ik wilde ze dan bijv drie dagen in de week 1200 gr of zelfs het dubbele, 1600 gr gaan geven. Totdat ze weer lekker wat vetreserves hebben en dan weer afbouwen.
Ik wil ze niet gaan vetmesten hoor maar ik kan nu bij Odin de ribben heel vaag zien en bij Senna voel ik ze veel beter dan in de zomer terwijl hij dan toch juist de dunnere vacht heeft.
In het begin heb ik geexpirimenteerd met het aantal grammen te geven smul en 800gr leek goed. Ze werden niet te dik maar ook niet mager. Behalve als ze voor de winter dus in de rui zijn geweest dan heb ik wel het gevoel dat ze "ondervoed" lijken.
Wat zouden jullie doen.....me voor gek verklaren
En nu ik toch aan het vragen ben......
Ik heb wel eens gelezen dat mensen hun honden s'ochtends meteen hun hele eten voor de dag geven. Ze zouden dan meer te verteren hebben om de hele dag energie te krijgen.
Zijn er hier mensen die dat ook doen en wat is het voordeel daarvan?
Ik hoor heel graag van jullie!!!