Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
uitgestelde loopsheid???
Moderator: moderatorteam
-
Maschas Trailblazers
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Beagles
- Contacteer:
uitgestelde loopsheid???
Ik ben hier helemaal nieuw op deze forum, maar ik heb toch een vraag en hopelijk kunnen 1 van jullie mij antwoord gegeven of heeft ook ervaring mee gehad, maar goed...
Onze teef moet loops worden, maar vrijdag dachten we dat ze loops was, want ze verloor wat licht gekleurde bloed ( wat ze eigenlijk altijd hebben als ze net loops zijn, weet ik van mijn andere teven) en dat wel 2 dagen.. En ze likte zich schoon en als je haar achterkant zie het is gewoon een hele dik en je zou zeggen ze zou gewoon loops zijn. En wij hebben ook zelf reuen en 1 van de reuen heeft al een paar keer gedekt, en die was druk om een goede indruk te maken op haar, en hij werd weg gesnauwd, dus hij liet haar met rust.
Maar na die 2 dagen hebben we niets van bloed ofzo gezien.
Ik heb onze DA erover gebeld of ze wel echt loops zou zijn of een voorteken om loops te worden
Hij legde me uit ( hij fokt ook) dat het misschien een uitgestelde loopsheid zou kunnen zijn, en dat ze aan het voorbereiden is, en dat het zo een maand of misschien wel 2 maand kan duren. Of ze zou een rustige loopsheid hebben.
Maar omdat wij haar willen laten dekken maakt mij dit erg onzeker.
Haar vorige loopsheid waren ook niet heel extreem.
Maar goed, wij kennen dit dus niet van onze andere teven..
Ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen..
Onze teef moet loops worden, maar vrijdag dachten we dat ze loops was, want ze verloor wat licht gekleurde bloed ( wat ze eigenlijk altijd hebben als ze net loops zijn, weet ik van mijn andere teven) en dat wel 2 dagen.. En ze likte zich schoon en als je haar achterkant zie het is gewoon een hele dik en je zou zeggen ze zou gewoon loops zijn. En wij hebben ook zelf reuen en 1 van de reuen heeft al een paar keer gedekt, en die was druk om een goede indruk te maken op haar, en hij werd weg gesnauwd, dus hij liet haar met rust.
Maar na die 2 dagen hebben we niets van bloed ofzo gezien.
Ik heb onze DA erover gebeld of ze wel echt loops zou zijn of een voorteken om loops te worden
Hij legde me uit ( hij fokt ook) dat het misschien een uitgestelde loopsheid zou kunnen zijn, en dat ze aan het voorbereiden is, en dat het zo een maand of misschien wel 2 maand kan duren. Of ze zou een rustige loopsheid hebben.
Maar omdat wij haar willen laten dekken maakt mij dit erg onzeker.
Haar vorige loopsheid waren ook niet heel extreem.
Maar goed, wij kennen dit dus niet van onze andere teven..
Ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen..
Lieve Groet, Mascha..
http://www.maschastrailblazers.blogspot.com/
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: uitgestelde loopsheid???
Het is dus wel heel opgezwollen? Dan is ze gewoon loops. Izzie verliest ook nauwelijks bloed. Het verschilt gewoon per teef.

Linda, Izzie en Bram
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
zo eentje hebben wij hier ookNanna schreef:die God's water lekker over God's akkeren laat stromen.
-
Maschas Trailblazers
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Ik ken alleen wat je nu zegt van mijn andere teven..Nanna schreef:Sommige teven verliezen gewoon weinig bloed en anderen juist per emmer![]()
Mijn man zegt ook ( toevallig nu net) als je op de reuen af gaat is ze gewoon loops, want er mag geen andere reu in de beurt komen bij haar...
Maar, ik wacht gewoon eventjes af, of ze vanaf zondag ( dan is ze op de 10de dag) zich gaat aanbieden..
Lieve Groet, Mascha..
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik zou even progestron laten bepalen, dan weet je zeker of ze loops is.
-
Maschas Trailblazers
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Dat is zeker een mogelijkheid..kitty schreef:Ik zou even progestron laten bepalen, dan weet je zeker of ze loops is.
Maar sinds vanochtend viel me op dat haat achterkant niet meer zo dik is, dus het zou toch wel een uitgestelde loopsheid zijn..
Maar kennen jullie dat een uitgestelde loopsheid??
Lieve Groet, Mascha..
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Nee, niet zo hevig dat ze afscheiding heeft en helemaal gezwollen is. Wel dat ze soms een tijdje van te voren al heel lekker ruiken en heel aantrekkelijk zijn voor reuen. Dit gaat weer over en pas een tijd erna worden ze dan loops.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wij wachten hier ook op een loopsheid en hier ging (gaat) het ook erg vaag.
RR was zo gezwollen dat mensen vroegen of ze al loops wás.
De reuen hadden wel belangstelling maar niet zodanig dat ze wilden dekken en RR wilde dat ook niet.
Ze vloeide wel iets, maar volkomen helder en echt minimaal.
DA zei ook dat ze dacht dat het de voorbereidende fase was.
Toen ging de zaak weer slinken, maar ze ruikt nog steeds lekker.
Vorige keer zwol ze ook ruim van te voren overigens. Toen had ze daarna wel een normale loopsheid, maar de aanloopperiode duurde naar mijn idee erg lang, enkele maanden.
Nou zijn wetters vaak weinig loops (RR heeft ook een cyclus van 10 maanden) dus ik dacht dat het daarmee te maken had.
Ze zou nu ongeveer loops moeten worden, maar er gebeurt nog niet veel...
RR was zo gezwollen dat mensen vroegen of ze al loops wás.
De reuen hadden wel belangstelling maar niet zodanig dat ze wilden dekken en RR wilde dat ook niet.
Ze vloeide wel iets, maar volkomen helder en echt minimaal.
DA zei ook dat ze dacht dat het de voorbereidende fase was.
Toen ging de zaak weer slinken, maar ze ruikt nog steeds lekker.
Vorige keer zwol ze ook ruim van te voren overigens. Toen had ze daarna wel een normale loopsheid, maar de aanloopperiode duurde naar mijn idee erg lang, enkele maanden.
Nou zijn wetters vaak weinig loops (RR heeft ook een cyclus van 10 maanden) dus ik dacht dat het daarmee te maken had.
Ze zou nu ongeveer loops moeten worden, maar er gebeurt nog niet veel...
-
Maschas Trailblazers
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Wat ik zo heb ervaar zijn beagle meestal om de 9 maand loops. Maar wat ik al eerder schreef bij mijn andere teven was het eigenlijk heel duidelijk.
Maar dit teefje doet het echt heel anders wat ik dus ben gewent. Maar, 4 dagen waren onze reuen helemaal ( vooral 1tje) druk met indruk te maken op haar en andere reuen die ze niet kennen of vaag, werden gewoon weg gesnauwd door onze reuen. Geen andere reuen aan hun teefje.. Maar, goed sinds gisteren lijkt het gewoon minder geworden haar dikke achterkant. En onze reuen laten haar ook gewoon weer met rust, al checken ze wel iedere ochtend haar eventjes. Dus we denken dat het nog eventjes duurt. En aan de ene kant vind ik het ook wel weer prettig, want een winter nestje had ik niet zoveel zin in. Want wij hebben alleen nog maar winter nestjes gehad, en dan kunnen de pups niet makkelijk naar buiten doen, dan.. Dus ik denk maar elk nadeel heeft zijn voordeel... Maar ja, ik snap soms echt niets van die loops heden van honden.. ( ben een echte reuen mens).
Dus wij wachten gewoon rustig af, en ik ga haar ook niet meer extra in de gaten houden. We zien wel hoe het loopt.
Dank jullie voor jullie antwoorden
.
Maar dit teefje doet het echt heel anders wat ik dus ben gewent. Maar, 4 dagen waren onze reuen helemaal ( vooral 1tje) druk met indruk te maken op haar en andere reuen die ze niet kennen of vaag, werden gewoon weg gesnauwd door onze reuen. Geen andere reuen aan hun teefje.. Maar, goed sinds gisteren lijkt het gewoon minder geworden haar dikke achterkant. En onze reuen laten haar ook gewoon weer met rust, al checken ze wel iedere ochtend haar eventjes. Dus we denken dat het nog eventjes duurt. En aan de ene kant vind ik het ook wel weer prettig, want een winter nestje had ik niet zoveel zin in. Want wij hebben alleen nog maar winter nestjes gehad, en dan kunnen de pups niet makkelijk naar buiten doen, dan.. Dus ik denk maar elk nadeel heeft zijn voordeel... Maar ja, ik snap soms echt niets van die loops heden van honden.. ( ben een echte reuen mens).
Dus wij wachten gewoon rustig af, en ik ga haar ook niet meer extra in de gaten houden. We zien wel hoe het loopt.
Dank jullie voor jullie antwoorden
Lieve Groet, Mascha..
-
Wenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 4
Mijn teefje had de vorige loopsheid een hele duidelijke split heat. Ze had een pauze van ongeveer 1 1/2 week.
Die loopsheid was wel een beetje bizar, we zijn in totaal bijna 6 weken bezig geweest. Was heftig qua vloeien ook.
Die loopsheid was wel een beetje bizar, we zijn in totaal bijna 6 weken bezig geweest. Was heftig qua vloeien ook.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Smitthy en Solar zouden loops moeten zijn rond deze tijd, beide roken een week lang ( nu ruim een week terug ) ook erg lekker voor de heren , maar ze snauwden ze af en echte dekpogingen deden de heren ook niet, Smitthys frutje leek wat op te gaan zwellen, maar is nu weer normaal net als die van Solar, ook geen uitvloeing gezien, ook geen heldere dus, helemaal niets 
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.