Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje over narcose bij ratten
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vraagje over narcose bij ratten
Een van onze ratten is gisteren ook geopereerd. Er is een bultje op zijn staart weggehaald en 1 op zijn borst.
Hij heeft gasnarcose gekregen, maar ze hebben ook een beetje bijgespoten.
Hoelang houd een rat last van de narcose? Als ik het vergelijk met Zarah is Skippy een stuk slomer, eet en drinkt minder goed en is gewoon nog totaal niet zichzelf.
Hij heeft gelukkig al wel iets gegeten en ook iets gedronken.
Hij heeft gasnarcose gekregen, maar ze hebben ook een beetje bijgespoten.
Hoelang houd een rat last van de narcose? Als ik het vergelijk met Zarah is Skippy een stuk slomer, eet en drinkt minder goed en is gewoon nog totaal niet zichzelf.
Hij heeft gelukkig al wel iets gegeten en ook iets gedronken.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Supernova
- Zeer actief
Re: Vraagje over narcose bij ratten
De DA mag de rat pas mee geven als het diertje weer helemaal alert is en heeft gegeten en gedronken.
Ik zou het ratje dus maar heel goed in de gaten houden. Ik ben op deze manier namelijk 2 ratjes kwijt geraakt, die werden ook mee gegeven terwijl ze nog helemaal niet goed wakker waren en die zijn allebei heel snel overleden
Succes
Ik zou het ratje dus maar heel goed in de gaten houden. Ik ben op deze manier namelijk 2 ratjes kwijt geraakt, die werden ook mee gegeven terwijl ze nog helemaal niet goed wakker waren en die zijn allebei heel snel overleden
Succes
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hij was gisteren erg alert toen we hem ophaalden, maar nog wel erg moe. Nu nog steeds. Hij reageert goed hoor, dat wel.Denise. schreef:De DA mag de rat pas mee geven als het diertje weer helemaal alert is en heeft gegeten en gedronken.
Ik zou het ratje dus maar heel goed in de gaten houden. Ik ben op deze manier namelijk 2 ratjes kwijt geraakt, die werden ook mee gegeven terwijl ze nog helemaal niet goed wakker waren en die zijn allebei heel snel overleden![]()
Succes

-
Supernova
- Zeer actief
Maar is hij nog 'groggy'? Want dat hij moe is is begrijpelijk, zo'n operatie is niet niks. Maar als hij nog echt last heeft van de narcose zou ik hem goed in de gaten houden.moosje schreef:Hij was gisteren erg alert toen we hem ophaalden, maar nog wel erg moe. Nu nog steeds. Hij reageert goed hoor, dat wel.Denise. schreef:De DA mag de rat pas mee geven als het diertje weer helemaal alert is en heeft gegeten en gedronken.
Ik zou het ratje dus maar heel goed in de gaten houden. Ik ben op deze manier namelijk 2 ratjes kwijt geraakt, die werden ook mee gegeven terwijl ze nog helemaal niet goed wakker waren en die zijn allebei heel snel overleden![]()
Succes
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij heeft net een druifje gegeten. 
Echt groggy ie hij niet volgens mij.

-
Supernova
- Zeer actief
okemoosje schreef:Hij heeft net een druifje gegeten.
- dagmar88
- Zeer actief
Bo was ook een weekje behoorlijk moe nadat er bij haar onder gasnarcose een tumor in de nek (met een doorsnede van 3cm) is verwijderd.
Bij de dierenarts hadden ze een jasje gemaakt van een soort steunverband zodat ze niet aan de wonden kon zitten en het is erg snel en mooi genezen.
Ze heeft daarna nog dik een jaar geleefd en is aan ouderdom in haar hangmatje gestorven, maar als ik er aan terugdenk zie ik haar nog met dat stomme jasje en haar op d'r kop recht omhoog koekjes zitten eten op de balie
Bij de dierenarts hadden ze een jasje gemaakt van een soort steunverband zodat ze niet aan de wonden kon zitten en het is erg snel en mooi genezen.
Ze heeft daarna nog dik een jaar geleefd en is aan ouderdom in haar hangmatje gestorven, maar als ik er aan terugdenk zie ik haar nog met dat stomme jasje en haar op d'r kop recht omhoog koekjes zitten eten op de balie
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
We hebben voor Skippy niets meegekregen, maar tot nu toe zit hij niet aan zijn wondjes.dagmar88 schreef:Bo was ook een weekje behoorlijk moe nadat er bij haar onder gasnarcose een tumor in de nek (met een doorsnede van 3cm) is verwijderd.
Hij heeft 2 soorten narcose gehad, ik weet niet of dat nog verschil maakt?