Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondetende chihuahua

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Hondetende chihuahua

Ongelezen bericht door Ody »

Ik ben net lekker even wezen fietsen met Sira, kom ik een stel van een jaar of 60 tegen met een chihuahua. De honden mogen daar los en zowel mijn hond als de wawa liepen los. Het hondje liep rustig naast de eigenaren en het drietal liep me ontspannen tegemoet, dus mocht Sira van mij even kennis maken. Zodra Sira in de buurt kwam flipt de wawa volledig, hij vliegt met ontblote tanden en haren omhoog op haar af en probeert haar in haar achterpoten te bijten.
Het echtpaar reageert amper en zegt nog iets in de trant van "Joh, dat is toch niet aardig". Sira is gelukkig zo'n doetje dat ze zich ontdaan weg laat jagen door zo'n klein mokkeltje. Ik roep haar bij me en we fietsen verder.
Nu ik er over na zit te denken vind ik dit eigenlijk best wel link. De volgende keer komt de wawa misschien een hond tegen die dit gedrag niet pikt en dan is het hap, slik, weg...... :ugh:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: Hondetende chihuahua

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Ja dit soort hondeneigenaren lopen hier ook.
Goh. doet ie anders nooit hoor.
Je loopt best wel een risico met zo.n klein frummeltje denk ik, maar dat weten die mensen dan toch ook.
Er zijn altijd mensen die nergens een been in zien .. helaas.

Trouwens ik bedenk me ineens... misschien zijn wij wel de muggenzifters...... :19:
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Sommige mensen denken dat omdat ze een klein hondje hebben, ze die niet hoeven op te voeden :19: . Heel irritant en raar. En inderdaad, ook nog een gevaarlijk! Er zijn genoeg andere honden die dat niet zomaar over zich heen laten gaan en wel een snauw ofzo geven. Maar ik denk dat het tot het zover komt, en het dus al 'te laat' is, er weinig verandert.

Laatst kwam ik een mevrouw met een vrij grote hond tegen, haar hond en Semmy maakte even kennis en ze zegt tegen me: Wat een leuk hondje, hij keft niet eens! Dan denk ik, het is blijkbaar zo gewoon dat kleine hondjes maar van alles wel mogen en kunnen die we van grote honden niet zouden pikken. Dat slaat toch nergens op? Kleine honden zijn ook honden en die moeten dus ook zo worden opgevoed :pffff:
Miss--Guus
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Miss--Guus »

Ik liep laats met Guus buiten en toen zag ik in de verte een man aankomen met een grote hond. Ik liep een zijpad van het parkje in en daar werd Guus aangehaald door een voorbijganger en die bleef even staan praten, alles ging goed. Toen ik de man op een paar meter van me af zag lopen en zijn hond nogal trekkerig en blaffend naar Guus zag reageren hoopte ik dat de man rechtdoor zou lopen maar nee, hij begon vanaf waar hij stond van ''aahh wat een kleintje, wat is het er voor een?''. Hij liep dichterbij en die hond deed nog gekker, Guus kroop met zijn staart tussen zijn pootjes achter me benen en stak zijn hoofdje er tussen door, die hond van de man bleef maar druk en blaffend doorgaan en die man deed niets. Uiteindelijk heb ik Guus opgepakt en ben weggelopen want die man kreeg zijn hond maar niet mee en arme Guus durfde geen meter meer verder te lopen. Wat een dolle hond was dat zeg! Ik laat Guus gewoon wennen aan andere honden maar hou ze beide in de gaten, zowel groot als klein.

Guus is klein maar ik leer hem zeker wat hij wel en niet mag, ik heb zelf vaak genoeg niet leuke kleine hondjes gezien en zorg er echt wel voor dat mijn Guus zo niet gaat worden. Ze zien er schattig uit maar ze hebben af en toe een karakter van heb ik jou hier. Het is dat Guus nog wat onwennig buiten is maar ook zodra hij dat niet meer is zorg ik ervoor dat hij alsnog niet zou grijpen naar bijvoorbeeld de hond die we waren tegen gekomen of naar andere die langs lopen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”