Totdat een man met een Oud-Duitse herder ons tegemoet komt gelopen. Dinges loopt op de andere hond af en opeens trekt die andere hond een sprint en bijt hij hem in zijn bil. Dinges piept en blijft bij de hond staan, zijn staart ging helemaal omhoog en even kreeg ik het idee dat hij twijfelde om toch tegen die andere hond in te gaan. Hierop heb ik hem bij mij geroepen, want ik had daar geen zin in natuurlijk. De baas van de andere hond had zijn hond verbaal al 'gecorrigeerd' en was al verder doorgelopen en riep ook zijn hond bij zich.
Ik had gezien dat er plukken witte vacht uit de bek van die andere hond kwamen, dus heb Dinges toch maar even nagekeken. Ik zag echter niets, dus hebben we nog lekker een uurtje gelopen, gezwommen en gespeeld. Toen ik thuis kwam, zag ik een rode plek in zijn witte vacht zitten op zijn bil... Jawel, een gaatje. Ik kreeg al een vermoeden dat deze gehecht moest gaan worden, dus de dienstdoende dierenarts gebeld waar ik direct terecht kon. Hij heeft het wondje gehecht, medicijnen mee en Eur. 120,- armer. De dierenarts zei al dat het waarschijnlijk niet de eerste keer is geweest, dat deze hond dit heeft gedaan. Maar ja, ik ken die man en zijn hond niet...
Gelukkig geneest dit wel weer en zag ik geen verandering in zijn gedrag met andere honden, dus hopelijk heeft hij er verder niet al te veel last van. Dinges ligt nu uitgeteld te slapen