Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vuilnisvat en toch niets pikken?!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Vuilnisvat en toch niets pikken?!

Ongelezen bericht door pepim »

Ik las een ander topic (pikkedief) en wilde daar in eerste instantie op reageren, maar ik vond het toch geen goed idee, omdat ik denk dat mijn topic heel anders is.

Mies is een vuilnisvat, die eet echt alles en alles wat je haar maar voorzet, (nou ja kleine nuance mag, maar het gaat om het idee :mrgreen: ) Toch pikt ze niets tot mijn verbazing. Ok ik geef de vogels in de tuin, vogelzaad en soms kleine stukjes brood en dat snoept ze op als het op de grond is gevallen. Ze wil ook naar buiten als er iets gevallen is (brood/graantjes), daarnaast gaat ze ook blaffen, als er een stukje brood in het konijnenhok ligt en niemand kan erbij of eet het op. Dan blaft ze ook 'vrouwtje geef me dat stukje brood'. :mrgreen:

Nu heb ik al een paar keer door omstandigheden gehad, dat ik de rodi niet in de koelkast had gedaan en gewoon in de tas in de keuken op de grond laten liggen. Helemaal ontdooid en ze is er niet eens aan geweest!

Ze ligt altijd in de keuken te wachten of er iets lekkers komt, daar kan ze rustig op een verjaardag een uur liggen. Lief wachten en kijken of er nog iets komt.

Wat apart, dat ze dan (in tegenstelling tot mijn kat, die duikt in de tas en jat het kattenvoer) het laat liggen? Juist omdat ze eigenlijk zo'n vuilnisvat is. Ik klaag niet, maar ik snap het niet eigenlijk. :19:

Of zou het komen omdat ze niets van de vloer van mij mag pakken zonder mijn toestemming? Ik zeg dan NEE (nee kent ze wel goed, ze vindt dat overigens niet leuk) Daarbij ik mors nog weleens wat :mrgreen: En omdat ik niet wil dat zij haar bek brandt of dat het niet goed voor haar is mag zij niet zomaar wat pakken.

Mijn vraag is dus; zou ze daarom de rodi niet opgegeten hebben? Terwijl ze zo'n vuilnisvat is en het eten bijna uit je mond kijkt of uit je handen snoept? Daar ben ik erg benieuwd naar.
Laatst gewijzigd door pepim op 23 okt 2010 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Vuilnisvat en toch niets pikken!

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik heb geen idee, ik heb met Macho precies hetzelfde.
Hij is helemaal gek op eten maar pakt nooit zomaar iets.
Babs haar eten staat hier ook altijd gewoon op de grond en daar blijft hij ook vanaf.
Hij vindt dat echt heerlijk en zo nu en dan geef ik hem wat :mrgreen: , maar uit zichzelf pakken zou hij nooit doen.
Ik kan ook gewoon brood in de tuin strooien voor de vogeltjes, hij zou het nooit pakken.
Ook als er eten op de grond valt pakt hij het niet en ik kan ook gewoon weggaan terwijl er overal eten ligt zonder dat hij ook maar ergens aankomt.
Buiten is het ook wel handig, daar pakt hij ook nooit wat, hier in het bos liggen vaak resten van de mcdonalds en daar kijkt hij nog niet eens naar :D
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
pepim
Zeer actief

Re: Vuilnisvat en toch niets pikken!

samantha! schreef:Ik heb geen idee, ik heb met Macho precies hetzelfde.
Hij is helemaal gek op eten maar pakt nooit zomaar iets.
Babs haar eten staat hier ook altijd gewoon op de grond en daar blijft hij ook vanaf.
Hij vindt dat echt heerlijk en zo nu en dan geef ik hem wat :mrgreen: , maar uit zichzelf pakken zou hij nooit doen.
Ik kan ook gewoon brood in de tuin strooien voor de vogeltjes, hij zou het nooit pakken.
Ook als er eten op de grond valt pakt hij het niet en ik kan ook gewoon weggaan terwijl er overal eten ligt zonder dat hij ook maar ergens aankomt.
Buiten is het ook wel handig, daar pakt hij ook nooit wat, hier in het bos liggen vaak resten van de mcdonalds en daar kijkt hij nog niet eens naar :D

Ik denk toch dat het hier wat anders is, als Mizou de kans krijgt pakt ze het en eet ze het lekker op. Paar keer kauwen en het is al weg, alleen binnen doet ze het dus niet. En dat begrijp ik dus niet, terwijl ze wel bij wijze van spreken een stukje keukenrol waar wat vet aan zit aan stukken 'scheurt'. :19:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Vuilnisvat en toch niets pikken?!

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik denk dat het met de plaats binnen de roedel te maken heeft.Eten pikken heeft volgens mij weinig met vraatzucht te maken.
Bruno kon op straat ook altijd razendsnel dingen naar binnen werken maar als ik een zalmmoot of biefstuk op de rand van het aanrecht had liggen kon ik nog gerust weggaan. Ik heb eens een te lang telefoongesprek moeten voeren en toen ik terugkwam in de keuken, vrezend voor ons avondmaal, zaten er twee honden en een kat netjes op een rij, 6 hongerige oogjes gericht op de zalm..... :mrgreen:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Marie-Josée schreef:Ik denk dat het met de plaats binnen de roedel te maken heeft.Eten pikken heeft volgens mij weinig met vraatzucht te maken.
Bruno kon op straat ook altijd razendsnel dingen naar binnen werken maar als ik een zalmmoot of biefstuk op de rand van het aanrecht had liggen kon ik nog gerust weggaan. Ik heb eens een te lang telefoongesprek moeten voeren en toen ik terugkwam in de keuken, vrezend voor ons avondmaal, zaten er twee honden en een kat netjes op een rij, 6 hongerige oogjes gericht op de zalm..... :mrgreen:
hier ook met onze honden. buiten vreten ze ook wel iets als ze los lopen, en ik het niet zie/in de gaten houdt. in de tuin ook, als het niet op tafel ligt.

maar binnen is misschien meer de plaats van de mensen ? want daar hebben ze respect. ik kan eten op de salontafel laten staan, naar boven lopen of naar de wc gaan, en het ligt er nog. ze kijken er dan ook niet naar. overigens, als we visite hebben/ verjaardag, dan zouden ze wel het eten van de visite willen pakken. blijkbaar is dat voor hun toch anders? ze pakken het niet, maar dat is meer te danken aan de visite en onszelf die dat dan in de gaten houden. ( ja, hoor de viste kennen wij goed, en die mogen gerust ``uh,uh``of ``nee`` tegen de honden zeggen.)
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Je hebt d'r gewoon goed opgevoed! :ok:
Afbeelding
Iedere dag feest!
Nieky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Lab/Golden

Hier hetzelfde

Ongelezen bericht door Nieky »

Diesel zal binnen niets pakken, zelfs een tas met brood kan ik rustig laten staan (terwijl brood toch echt lekker is). Vlees, vis, noem maar op, ik kan het gewoon op het aanrecht laten staan, hij komt er niet aan.

Maar buiten.... :jank: ...alles wat los en vast zit is voor hem. Het commando "los" kent hij echt niet meer als hij buiten is. Om gek van te worden.

Dit snap ik dus ook niet???
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Dat vraag ik mij ook wel eens af, waarom de ene hond wel gigantisch pikt en de ander niet. Noah eet ook van alles, is totaal geen moeilijke eter. Echter kan ik gerust een zak chips open op de bank laten liggen, volgende dag ligt het er nog. Staat er een pannenkoek op het aanrecht (waar ze gek op is), kijkt ze er niet naar om, ook volgende dag staat het er.
Perry en Noah

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Vera heeft eens een hele nacht naast een tafel met pas gebakken viskoekjes geslapen, en heeft er niet 1 gepakt. Dat vond ik eigenlijk gewoon een beetje dom :19: :smile:
Saar jat als de raven :mrgreen: Niet als ik even naar de wc ga ofzo hoor. Dan blijft ze in de buurt van het eten zitten met een blik van "pomtidom, mag ik niet pakken, weet ik heus wel hoor :mann: ". Maar ze trekt gerust jassen van de kapstok af als ik weg ben om vervolgens ritsen op te maken (ze maakt niks stuk, pakt de rits tussen haar voortandjes en ritst zo zakken open) en alle koekjes eruit te vreten.

Nu moet ik zeggen dat Saar ook wel extreem vreetgericht is. Ze gaat ook elk rondje park even langs, wat wij noemen "de snackbar", als ik niet oplet. Er poepen nogal wat katten in de bosjes daar :roll:
Vera vreet ook niet van straat ofzo. Ze houdt wel van eten, eet ook netjes en snel haar bak leeg, maar is er niet heel erg op gefocussed. Ze kwat ook rustig koekjes uit als ze liever de bal heeft.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik kan me wel vinden in het verhaaltje van Inge

Gina is -met name binnen- ontzetend bezig met het mij naar de zin te maken, die kan bijvoorbeeld helemaal in de stress raken als ik iets anders doe dan anders, omdat ze dan niet goed weet wat ik van haar verwacht. (ter verduidelijking, dat is haar eigen idee hoor, ik verwacht niet van haar dat ze gedachten kan lezen, als ik wil dat ze iets doet dan zeg ik dat wel ;) )
Gina is ook het vuilnisvat van de twee, behalve een droog bladje sla en rode paprika eet ze alles.
Toch zal ze nooit iets pikken binnen, ook al staat de tas op de grond.

Jan daarentegen, die veel kieskeuriger is maar ook veel brutaler en ondeugender pikt gerust mijn biefstukken van het aanrecht als ie daar de kans voor krijgt, daar denkt ie niet eens over na.
En als ik thuiskom van het boodschappen doen is het wel Jan die zn kop in de tassen steekt, ook al mag hij dat niet.
Een nieuwsgierig verwend rothondje is het ;) :I: ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marie-Josée
Erelid

Inge O schreef:ik wijt het aan een soort van extreme braafheid :mrgreen: . de golden van mijn zus was amper opgevoed (daarmee bedoel ik dat ze totaal geen tijd of aandacht hadden voor het beestje :( ) maar ze konden hem rustig een hele nacht in de bijkeuken zetten met alle voorbereidingen voor het kerstmaal netjes op de kast - hij hoefde amper op zijn achterpoten om erbij te komen maar piekerde er niet over. nooit hadden ze hem dat geleerd en het was een ontzettende vreetzak maar hij was gewoon met (bijna) alles zo braaf dat ik er soms niet goed van werd :mrgreen: .
Voor een deel misschien. Ik had ooit een hele leuke vriend met hele leuke honden, totaal niet opgevoed maar ze pikten bij het leven. Als je op bezoek kwam kreeg je eerst het gebak wat je dan vervolgens hoog boven je hoofd moest houden tot het op was. Dan kreeg je koffie. Ik vond het ontzettend komisch maar ondanks dat onze honden in hun jeugd hetzelfde probeerden hebben ze het later geen van allen nog ooit gedaan. En Tomas kon ook ra-zend-snel pikken :mrgreen:
Marie-Josée
Erelid

Inge O schreef:
Marie-Josée schreef:
Inge O schreef:ik wijt het aan een soort van extreme braafheid :mrgreen: . de golden van mijn zus was amper opgevoed (daarmee bedoel ik dat ze totaal geen tijd of aandacht hadden voor het beestje :( ) maar ze konden hem rustig een hele nacht in de bijkeuken zetten met alle voorbereidingen voor het kerstmaal netjes op de kast - hij hoefde amper op zijn achterpoten om erbij te komen maar piekerde er niet over. nooit hadden ze hem dat geleerd en het was een ontzettende vreetzak maar hij was gewoon met (bijna) alles zo braaf dat ik er soms niet goed van werd :mrgreen: .
Voor een deel misschien. Ik had ooit een hele leuke vriend met hele leuke honden, totaal niet opgevoed maar ze pikten bij het leven. Als je op bezoek kwam kreeg je eerst het gebak wat je dan vervolgens hoog boven je hoofd moest houden tot het op was. Dan kreeg je koffie. Ik vond het ontzettend komisch maar ondanks dat onze honden in hun jeugd hetzelfde probeerden hebben ze het later geen van allen nog ooit gedaan. En Tomas kon ook ra-zend-snel pikken :mrgreen:
ik neem aan dat het geen goldens waren :engel: ?
Uh.....nee toevallig waren ze van hetzelfde ras als die van mij :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
Marie-Josée schreef:
ik neem aan dat het geen goldens waren :engel: ?
Ik denk het ook niet, want die worden opgevoed geboren :pffff:
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Hier ook zo één. Ik heb nog steeds mijn keukenkastjes niet geschilderd, dus er liggen stapels eten op ooghoogte en hij kan er zo bij. Maar hij pakt niets. Laat je een rugzak op de grond staan, met koekjes in, dan keert hij alles binnenstebuiten en vreet die koeken op. Dingen op de salontafel laten staan, of op de grond laten vallen, die verdwijnen in een miliseconde :wink:
Buiten vreet hij als een stofzuiger, en dat geeft hij ook niet af. Maar uit de kasten jat hij niks :19: Misschien is hij gewoon dom
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Roos schooit, lust alles, vreet van straat, probeert regelmatig het eten van mijn vork te happen en kan zonder moeite op tafel en aanrecht.
Maar ze pikt nooit iets. Ik kan echt een boterham met warme beenham op tafel laten staan om eens lekker een 1000 stukjes puzzel te gaan maken bij de buren, ze zal het niet aanraken. De kruimels die op tafel liggen nadat ik gegeten heb likt ze weer wel op. Braaf meisje is het toch. :I:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Ik denk dat het met de plaats binnen de roedel te maken heeft.Eten pikken heeft volgens mij weinig met vraatzucht te maken.
O mijn katten zijn niet zo braaf, die jatten wel zodra ze het kunnen, zelfs uit mijn tas als ik net boodschappen heb gehaald. :mrgreen:
pepim
Zeer actief

Magic schreef:Je hebt d'r gewoon goed opgevoed! :ok:
Ik denk dat dat teveel eer is, al klinkt het wel leuk :ok:
Dat lijkt me dan ook gewoon niet leuk meer hoor, zo braaf hoeft voor mij niet en dat is Mies gelukkig ook niet. :cheer: Al is ze wel natuurlijk een makkelijke hond, dat zal ik niet ontkennen. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door pepim op 26 okt 2010 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
pepim
Zeer actief

Moos schreef:Vera heeft eens een hele nacht naast een tafel met pas gebakken viskoekjes geslapen, en heeft er niet 1 gepakt. Dat vond ik eigenlijk gewoon een beetje dom :19: :smile:
Ja dat zou Mies ook kunnen doen en ik vind dat ook dom. :smile: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”