Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
inventarisdag ASCN
Moderator: moderatorteam
-
Chasing Clouds
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australische herder
- Aantal honden: 2
inventarisdag ASCN
Hey,
Volgende week gaan we naar de inventarisdag van de Australian Shepherd Club Nederland.
Ik ben reuze benieuwd... We gaan een beetje op vraag van de fokkers. Zij willen eventueel Elmo gebruiken als dekreu, vandaar. Normaal moest hij vorig jaar al gaan, maar omdat hij als enige pup ter wereld kwam, gaan we nu met hun volgend nestje mee.
Iemand een idee waar ik me op moet voorbereiden? Ik weet dat hij een gedragstestje moet doen. Ik hoop dat hij een beetje rustig is, maar ik vrees dat hij die dag zo zot zo zot zo zot zal zijn, al die andere aussies om hem heen!
Hij gaat ook gemeten worden enz, ik denk zelfs dat ze bloed gaan trekken om te onderzoeken.
SPANNEND!
Best ver rijden voor ons! Ik hoop dat de fokkers hem nog steeds zo geweldig gaan vinden als dat hij als pupje was. Toen hadden ze het erg lastig om hem te laten gaan. (we waren een kwartier te laat door het verkeer en de fokker hoopte dat we ons bedacht hadden) Dus hopelijk is hij volgens verwachtingen uitgegroeit.
Volgende week gaan we naar de inventarisdag van de Australian Shepherd Club Nederland.
Ik ben reuze benieuwd... We gaan een beetje op vraag van de fokkers. Zij willen eventueel Elmo gebruiken als dekreu, vandaar. Normaal moest hij vorig jaar al gaan, maar omdat hij als enige pup ter wereld kwam, gaan we nu met hun volgend nestje mee.
Iemand een idee waar ik me op moet voorbereiden? Ik weet dat hij een gedragstestje moet doen. Ik hoop dat hij een beetje rustig is, maar ik vrees dat hij die dag zo zot zo zot zo zot zal zijn, al die andere aussies om hem heen!
Hij gaat ook gemeten worden enz, ik denk zelfs dat ze bloed gaan trekken om te onderzoeken.
SPANNEND!
Best ver rijden voor ons! Ik hoop dat de fokkers hem nog steeds zo geweldig gaan vinden als dat hij als pupje was. Toen hadden ze het erg lastig om hem te laten gaan. (we waren een kwartier te laat door het verkeer en de fokker hoopte dat we ons bedacht hadden) Dus hopelijk is hij volgens verwachtingen uitgegroeit.
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Re: inventarisdag ASCN
Hey ik heb afgelopen lente een inventaris dag gedaan, ze krijgen een gedrags testje met vreemde mensen, geluiden, vliegend voorwerp en wat spelen met de baas, jullie kunnen niet iets goed of fout doen ze gaan gewoon kijken hoe hij die dingen reageert en of dat een beetje in de rasbeschrijving past, verder gaan ze hem opmeten kwa hoe groot hij is en keuren ze hem ook op uiterlijk een soort show maar dan niet als wedstrijd zeg maar. En ze maken foto's van hem. Dat is het zo'n beetje. Ik heb er toen wel een verslagje van gemaakt staat hier:
http://famousfalcon.wordpress.com/2010/ ... hondendag/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij odin is toen geen bloedafgenomen ofzo, dus of ze moeten dat nu extra geregeld hebben of ze bedoelen met meten alleen de grote
Veel plezier in iedergeval, is erg gezellig al die aussies bij elkaar
http://famousfalcon.wordpress.com/2010/ ... hondendag/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij odin is toen geen bloedafgenomen ofzo, dus of ze moeten dat nu extra geregeld hebben of ze bedoelen met meten alleen de grote
Veel plezier in iedergeval, is erg gezellig al die aussies bij elkaar
-
Chasing Clouds
- Zeer actief
Dat bloed afnemen is met de fokkers geregeld, zij willen hem testen om te zien of hij goed zou zijn als dekreu. Zij betalen het ook allemaal, alle medische dingen die moeten gebeuren om hem te keuren als dekreu.
Ik zie er erg naar uit, maar ben er ook best nerveus voor.
Elmo is een geweldige hond, maar zodra hij andere ausjes spot, is hij niet meer uit speelmodus te halen.
Ik vrees dus dat zijn goede manieren ver te zoeken gaan zijn. Springen en blaffen....
Ik heb schrik dat ze gaan denken dat hij niet opgevoed is, terwijl hij één van de best luisterende honden is die ik ken. Snappie?
Krijg je de foto's achteraf dan ook?
Ik zie er erg naar uit, maar ben er ook best nerveus voor.
Elmo is een geweldige hond, maar zodra hij andere ausjes spot, is hij niet meer uit speelmodus te halen.
Ik heb schrik dat ze gaan denken dat hij niet opgevoed is, terwijl hij één van de best luisterende honden is die ik ken. Snappie?
Krijg je de foto's achteraf dan ook?
-
Chasing Clouds
- Zeer actief
Heb net je verslagje gelezen.
Ik denk dat Elmo bij de kist met geluid heel erg gaat schrikken, maar dat hij snel zal herstellen en dan wel zal willen snuffelen. Hem kennende zal hij wel willen plassen ertegen
. Is het een hard geluid dat eruit komt?
De waaiende jas wordt een moeilijke: hij is als de dood voor waaiende dingen. Daar begint hij loeihard tegen te blaffen. Echt zo'n blaf om schrik van te krijgen. Ik weet niet of ik hem daar van kan kalmeren, laat staan dichterbij gaan.
Ow: en de vrouw die bukt om hem te begroeten, krijgt waarschijnlijk een lek in haar oor.
Als het een man is, zal hij er misschien niet naartoe willen gaan en blaffen. Soms reageert hij zo op mannen, terwijl anderen dan weer net zo enthousiast begroet worden als vrouwen.
Het speelgedeelte zal wel dolle pret zijn, Elmo is altijd wel in voor een spelletje.
Het betasten zal normaal moeten lukken, tenzij het een man is die hij niet vertrouwt.
Oeeew... SPANNEND!
Ik denk dat Elmo bij de kist met geluid heel erg gaat schrikken, maar dat hij snel zal herstellen en dan wel zal willen snuffelen. Hem kennende zal hij wel willen plassen ertegen
De waaiende jas wordt een moeilijke: hij is als de dood voor waaiende dingen. Daar begint hij loeihard tegen te blaffen. Echt zo'n blaf om schrik van te krijgen. Ik weet niet of ik hem daar van kan kalmeren, laat staan dichterbij gaan.
Ow: en de vrouw die bukt om hem te begroeten, krijgt waarschijnlijk een lek in haar oor.
Het speelgedeelte zal wel dolle pret zijn, Elmo is altijd wel in voor een spelletje.
Het betasten zal normaal moeten lukken, tenzij het een man is die hij niet vertrouwt.
Oeeew... SPANNEND!
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Voor 5 euro kun je de foto's van het gehele nest (bij jou dus 1) krijgen op een cdtje ik moet zeggen dat ik dat achteraf niet de moeite waard vond.
En ze kijken niet naar hoe goed hij kan luisteren hoor
gewoon naar zijn eigen karakter inderdaad naar de schrikreacties en hoe snel ze daarvan herstellen of ze nieuwschierig zijn naar wat het nou was enzo. Het maakt dus helemaal niet uit als hij helemaal vrolijk word van andere honden en mensen (ik denk dat ze dat gewoon heel leuk vinden
) Haha het is best hard geluid ja. echt zon sirene geluid.
Dus al zou hij helemaal niet opgevoed zijn(wat die wel is) zou dat niet moeten uitmaken voor de beoordeling van de test
En ze kijken niet naar hoe goed hij kan luisteren hoor
Dus al zou hij helemaal niet opgevoed zijn(wat die wel is) zou dat niet moeten uitmaken voor de beoordeling van de test
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Klopt, tijdens het testje dat maar een paar minuutjes duurt mag je zelfs helemaal niets zeggen en niet aan de lijn komen. Tijdens de keuring is het wel handig als hij even stil kan staan en netjes meedraaft maar ook daar hang het nu niet af van de opvoeding of zo.En ze kijken niet naar hoe goed hij kan luisteren hoor gewoon naar zijn eigen karakter
Ik heb het een paar weken terug gedaan en vond het verder weinig voorstellen en was heel informeel. Fijn om er het stamboek een plezier mee te doen maar voor mij persoonlijk voegt het niet zo veel toe.