Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bah het zit me niet lekker

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Aantal honden: 2
Contacteer:

Bah het zit me niet lekker

Ongelezen bericht door anne_lies »

Ik fietse na mijn werk door de stad naar huis zie ik daar een klein hondje lopen. Ik kijk nog eens goed rond en zie er verder niemand bij lopen. Heb hem een stukje gevolgd want hij liep naar de straat toe. Heb hem geprobeerd te lokken maar dat lukte niet gelukkig kon ik hem wel blokken zodat hij niet de straat op ging. Ben op een afstandje achter hem aan gefietst keek nog een paar keer om en bleef een paar keer staan maar ik kon hem niet benaderen want dan rende hij weg. Helaas uit het zicht verloren toen hij een steegje in rende. Ik heb ook nog mijn vriendin gebeld die heeft hem ook zien lopen een uur voor mij die kon hem ook niet meer vinden.
Heb net nog met justy door de stad gelopen om te zoeken maar kan hem niet meer vinden. Ik vind het geen fijn idee dat er zo'n hondje door de stad heen struind dicht bij de weg en de vecht :ugh: Het was duidelijk een wat ouder hondje donker bruine kruizing met wat kale plekken op de kont vond het echt een schatje om te zien van mij had hij wel met me mee gemogen :I:
Straks nog maar een keer een rondje lopen.
Afbeelding
chanty
Vaste gebruiker

Re: Bah het zit me niet lekker

Ongelezen bericht door chanty »

Misschien een handige tip, bel het landelijke politienummer of de plaatselijke dierenambulance. Als er een melding is gedaan van een vermiste hond dan kunnen zij de eigenaar bellen zodat de eigenaar in ieder geval weet dat het hondjes gezien is en waar hij moet zoeken! Als het hondje bang is voor vreemden dan is het heel belangrijk dat de eigenaren op de juiste plek zijn op dat moment! En anders is het voor eigenaren sowieso erg fijn om een teken van leven te krijgen denk ik. Ik hoop dat het hondje snel zijn baasje vindt.
Afbeelding
Mijn hondjes zijn mijn vitamientjes, door hun blijf ik gezond!!!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ach, kan ik me voorstellen!
Jachtlijntje en koekjes mee, dan kun je hem makkelijker pakken als je hem ziet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

chanty schreef:Misschien een handige tip, bel het landelijke politienummer of de plaatselijke dierenambulance. Als er een melding is gedaan van een vermiste hond dan kunnen zij de eigenaar bellen zodat de eigenaar in ieder geval weet dat het hondjes gezien is en waar hij moet zoeken! Als het hondje bang is voor vreemden dan is het heel belangrijk dat de eigenaren op de juiste plek zijn op dat moment! En anders is het voor eigenaren sowieso erg fijn om een teken van leven te krijgen denk ik. Ik hoop dat het hondje snel zijn baasje vindt.
Stom dat ik daar niet aan heb gedacht dat ga ik gelijk doen!
Afbeelding
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Ach, kan ik me voorstellen!
Jachtlijntje en koekjes mee, dan kun je hem makkelijker pakken als je hem ziet.
Ja had een halsband en een lijntje meegenomen maar een jachtlijntje is misschien wel wat makkelijker :ok:
Afbeelding
chanty
Vaste gebruiker

En een grote emmer geduld moet je ook niet vergeten :D
Afbeelding
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

Gek er is niks gevonden en ook niks als vermist opgegeven. Ik heb hem zelf ook niet meer gezien. Misschien woont hij dan toch in de stad en ging hij zichzelf een uurtje uitlaten :19: of de eigenaar heeft hem zelf gezocht en gevonden.
Afbeelding
chanty
Vaste gebruiker

Er zijn helaas heel wat hondjes die zichzelf uit moeten laten dus wie weet was dat het geval. Naja fijn idee dat hij niet meer op straat loopt.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Heb dat hier ook eens aan de hand gehad, zielig oud whippet reutje.. stonden ook mensen bij die het ook zielig vonden..
Heb mijn hond weggebracht en gebeld met de dierenambulance of er een hond vermist was en of ze wilden komen om de hond op te halen, op beide vragen negatief antwoord.. ben terug gegaan met een riem. hond was nog wat aan het dralen maar nam een frolic aan om hem vervolgens te smeren.
Achteraf hoorde ik dat die hond wel vaker alleen op pad was.
In duin overigens ook een hond.. die loopt dan weg van zijn baas en gaat jagen eigenaar gaat naar huis.. en uiteindelijk gaat de hond ook zelf naar huis :klaar:
Tsja.. dan doe ik ook geen moeite meer hoor als bazen zo laks zijn en het een gewoonte wordt..
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ja, ongelooflijk, de laksheid van bazen :devil:
Ik heb eens een vreselijk lieve, modderige berner sennen teef van de weg afgeplukt. Toevallig vlakbij het asiel, dus ik erheen met een auto vol kinderen, een opgewonden border reu en een modderige reuzenhond :smile:
Daar kenden ze het beestje wel, ze was al vaker bij hen gebracht, hoorde bij een boer in de buurt en ging zelf eens fijn op pad in de buurt... :oohja:
Hond terug naar het erf gebracht en maar hopen dat ze niet een keer wordt aangereden... :(
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

Jeetje wat raar dat mensen dat toelaten hun hond zo over straat te laten struinen. Ik zou er niet aan moeten denken dat Justy hier alleen door de buurt loopt :ugh:
Afbeelding
laniramommy
Actief
Mijn ras(sen): Boerboel x stafford

Ongelezen bericht door laniramommy »

ook hier zie ik wel eens hondjes die zichzelf uitlaten , vlakbij de school van mijn kinderen loopt altijd een malteser leeuwtje rond die zichzelf uitlaat. ik snap daar niets van hoor. maargoed, wie ben ik :denken:
Afbeelding
Ananta
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Ananta »

Wij liepen een uurtje geleden met de hond en we komen op een gegeven moment een man tegen met een grote herder die hij aan de lijn had en een los lopende kleinere kruizing (zat ieder geval iets van herder in). Wij gingen er dus van uit dat de los lopende hond bij hem hoorde. Chip en de los lopende hond wilde spelen en ze liep dus ook met ons mee. Ze bleek dus niet van die man te zijn, maar inplaats van iets te zeggen was hij blij dat hij van die hond af was en maakte zicht uit de voeten. Toen het spel wat wild werd heb ik haar bij de halsband gepakt terwijl mijn vriend Chip aan de lijn had. Die natuurlijk precies op dat moment uit zijn halsband glipt. Het was naast een druke weg. Gelukkig reageert Chip heel goed op het zit commando en kan je dan makkelijk naar hem lopen en hem aan lijnen. Iets verder op stond een hele familie die blijkbaar net bij de kinderboerderij waren geweest. Opa en 3 volwassen stellen met slechts 1 klein kind. Ze vroegen aan ons of de hond van ons was, want ze hadden haar al twee keer bijna onder een auto zien lopen. Het was trouwens een vreselijk lief beest. Ze wilde vooral met mij knuffelen. Die mensen hebben de dierenambulance gebeld en bij een huis daar een band van een tas geleend zodat ik haar wat fijner kon vast houden. Een hond vasthouden aan een slipketting is niet zo handig. Daarna zijn ze weg gegaan en hebben wij daar gewacht. De hond bleek al opgegeven te zijn als vermist en de dierenambulance kon haar meteen naar huis brengen.

Wat wij vooral niet snappen dat als je daar loopt met 3 jonge kerels en je de hond al twee keer bijna onder een auto hebt zien komen dat je dan niet eens probeert haar te vangen. :oohja: Als mijn hond een keer ontsnapt dan hoop ik toch echt dat hij mensen tegen komt die daadkrachtiger zijn. Met 3 man had je het verkeer kunnen tegen houden en minstens een poging kunnen wagen.

Als dank dat we 10 minuten op de dierenambulance hebben staan wachten kregen we ook nog een hagelbui op onze kop net voor we thuis waren. We zijn ieder geval blij dat ze niet onder een auto is gekomen.
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

Ananta schreef:Wij liepen een uurtje geleden met de hond en we komen op een gegeven moment een man tegen met een grote herder die hij aan de lijn had en een los lopende kleinere kruizing (zat ieder geval iets van herder in). Wij gingen er dus van uit dat de los lopende hond bij hem hoorde. Chip en de los lopende hond wilde spelen en ze liep dus ook met ons mee. Ze bleek dus niet van die man te zijn, maar inplaats van iets te zeggen was hij blij dat hij van die hond af was en maakte zicht uit de voeten. Toen het spel wat wild werd heb ik haar bij de halsband gepakt terwijl mijn vriend Chip aan de lijn had. Die natuurlijk precies op dat moment uit zijn halsband glipt. Het was naast een druke weg. Gelukkig reageert Chip heel goed op het zit commando en kan je dan makkelijk naar hem lopen en hem aan lijnen. Iets verder op stond een hele familie die blijkbaar net bij de kinderboerderij waren geweest. Opa en 3 volwassen stellen met slechts 1 klein kind. Ze vroegen aan ons of de hond van ons was, want ze hadden haar al twee keer bijna onder een auto zien lopen. Het was trouwens een vreselijk lief beest. Ze wilde vooral met mij knuffelen. Die mensen hebben de dierenambulance gebeld en bij een huis daar een band van een tas geleend zodat ik haar wat fijner kon vast houden. Een hond vasthouden aan een slipketting is niet zo handig. Daarna zijn ze weg gegaan en hebben wij daar gewacht. De hond bleek al opgegeven te zijn als vermist en de dierenambulance kon haar meteen naar huis brengen.

Wat wij vooral niet snappen dat als je daar loopt met 3 jonge kerels en je de hond al twee keer bijna onder een auto hebt zien komen dat je dan niet eens probeert haar te vangen. :oohja: Als mijn hond een keer ontsnapt dan hoop ik toch echt dat hij mensen tegen komt die daadkrachtiger zijn. Met 3 man had je het verkeer kunnen tegen houden en minstens een poging kunnen wagen.

Als dank dat we 10 minuten op de dierenambulance hebben staan wachten kregen we ook nog een hagelbui op onze kop net voor we thuis waren. We zijn ieder geval blij dat ze niet onder een auto is gekomen.
Gelukkig dat het goed gekomen is zeg. Inderdaad wel gek eigenlijk dat die mensen de hond niet eerder hadden gevangen toen ze zagen dat die een paar keer bijna onder een auto zat. Zo maak je weer wat mee :80:
Afbeelding
Marliez
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Marliez »

Is het net zo dat "de hond laat zich zelf uit" niet synoniem voor "mijn baas is uberlui"? :oohja:

Ik heb al menig hond geprobeert bij de lurven te grijpen. Toen ik destijds in Syndey woonde hadden we een loslopende teef bij de ondergrondse garage-gebouw tegenover ons. Met bakken blikvoer en veel praten kreeg ik haar zover dat ze me vertrouwde. Ik heb de politie en de dierenambulance gek gebeld. Toen kwam er een dogcatcher.... zoiets heb je nog nooit gezien. Echt zo iemand die je in van de schattige hondenfilms tegenkomt als slechterik. Wat knullig! Uiteindelijk de politie maar weer eens gebeld, ze had duidelijk net een nest gehad, die vast hun mama ( melk ) erg miste.
Uiteindelijk kwam er een baas die zo blij was dat ik honderd dollar kreeg voor mijn doorzettingsvermogen. Ik zei dat ik alleen gedaan heb wat ik graag zou willen dat iemand anders zou doen voor mijn hond in dezelfde situatie. De hond stond achter op de pick up en was m gesmeerd!

Maar eenmaal terug in Nederland heb ik meerdere keren halsbrekende toeren met mijn eigen honden uitgehaald om een hond "te redden", bel de dierenambulance om ze blij te maken dat er weer een hondje terug naar huis mag zeggen... nee, die staat op de zwarte lijst... die laat zichzelf ut :denken:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”