Heb net nog met justy door de stad gelopen om te zoeken maar kan hem niet meer vinden. Ik vind het geen fijn idee dat er zo'n hondje door de stad heen struind dicht bij de weg en de vecht
Straks nog maar een keer een rondje lopen.
Moderator: moderatorteam

Stom dat ik daar niet aan heb gedacht dat ga ik gelijk doen!chanty schreef:Misschien een handige tip, bel het landelijke politienummer of de plaatselijke dierenambulance. Als er een melding is gedaan van een vermiste hond dan kunnen zij de eigenaar bellen zodat de eigenaar in ieder geval weet dat het hondjes gezien is en waar hij moet zoeken! Als het hondje bang is voor vreemden dan is het heel belangrijk dat de eigenaren op de juiste plek zijn op dat moment! En anders is het voor eigenaren sowieso erg fijn om een teken van leven te krijgen denk ik. Ik hoop dat het hondje snel zijn baasje vindt.

Ja had een halsband en een lijntje meegenomen maar een jachtlijntje is misschien wel wat makkelijkerMarjoleine schreef:Ach, kan ik me voorstellen!
Jachtlijntje en koekjes mee, dan kun je hem makkelijker pakken als je hem ziet.

Gelukkig dat het goed gekomen is zeg. Inderdaad wel gek eigenlijk dat die mensen de hond niet eerder hadden gevangen toen ze zagen dat die een paar keer bijna onder een auto zat. Zo maak je weer wat meeAnanta schreef:Wij liepen een uurtje geleden met de hond en we komen op een gegeven moment een man tegen met een grote herder die hij aan de lijn had en een los lopende kleinere kruizing (zat ieder geval iets van herder in). Wij gingen er dus van uit dat de los lopende hond bij hem hoorde. Chip en de los lopende hond wilde spelen en ze liep dus ook met ons mee. Ze bleek dus niet van die man te zijn, maar inplaats van iets te zeggen was hij blij dat hij van die hond af was en maakte zicht uit de voeten. Toen het spel wat wild werd heb ik haar bij de halsband gepakt terwijl mijn vriend Chip aan de lijn had. Die natuurlijk precies op dat moment uit zijn halsband glipt. Het was naast een druke weg. Gelukkig reageert Chip heel goed op het zit commando en kan je dan makkelijk naar hem lopen en hem aan lijnen. Iets verder op stond een hele familie die blijkbaar net bij de kinderboerderij waren geweest. Opa en 3 volwassen stellen met slechts 1 klein kind. Ze vroegen aan ons of de hond van ons was, want ze hadden haar al twee keer bijna onder een auto zien lopen. Het was trouwens een vreselijk lief beest. Ze wilde vooral met mij knuffelen. Die mensen hebben de dierenambulance gebeld en bij een huis daar een band van een tas geleend zodat ik haar wat fijner kon vast houden. Een hond vasthouden aan een slipketting is niet zo handig. Daarna zijn ze weg gegaan en hebben wij daar gewacht. De hond bleek al opgegeven te zijn als vermist en de dierenambulance kon haar meteen naar huis brengen.
Wat wij vooral niet snappen dat als je daar loopt met 3 jonge kerels en je de hond al twee keer bijna onder een auto hebt zien komen dat je dan niet eens probeert haar te vangen.Als mijn hond een keer ontsnapt dan hoop ik toch echt dat hij mensen tegen komt die daadkrachtiger zijn. Met 3 man had je het verkeer kunnen tegen houden en minstens een poging kunnen wagen.
Als dank dat we 10 minuten op de dierenambulance hebben staan wachten kregen we ook nog een hagelbui op onze kop net voor we thuis waren. We zijn ieder geval blij dat ze niet onder een auto is gekomen.