Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslopende rottweiler..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Loslopende rottweiler..

Ongelezen bericht door Melissa »

Mn zusje en ik gaan net naar buiten met de hondjes voor de laatste ronde...
Niets vermoedend lopen we richting de dijk. Ik loop voorop met Tjika en mn zusje komt achter mij aan lopen met Cenzo en Diesel. Komt er zo uit het niets een veel te dikke rottweiler aanstormen, regelrecht op Diesel af. En de eigenaresse van deze randdebiel komt er achter aan struinen en doet helemaal niks. Die hond bedenkt zich geen moment en duikt boven op Cenzo, en nog steeds doet ze niks. Tjika ging helemaal uit haar plaat omdat ze Cenzo en Diesel wilde helpen.
Ik ben maar naar dat mens gaan schreeuwen dat ze die *** vast moet houden, als ie zomaar grijpt. Nog steeds doet ze niks. :devil: Op een gegeven moment roept ze haar hond en lijnt hem GELUKKIG aan. Mevrouw loopt door en begint ineens van alles naar ons te schreeuwen :80: ........
Echt wat een verschrikkelijke mensen zijn dat. Als je hond niet vriendelijk is laat hem dan gewoon niet los! Doe ik zelf ook niet!

Aaaarrrghhh.... Wat kan ik me hier boos om maken..

Sorry maar ik moest het even kwijt..
Afbeelding
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Re: Loslopende rottweiler..

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Misschien wou ie spelen? (met z'n lompe gewicht)
Afbeelding
Melissa
Zeer actief

Nou neem van mij aan dit was geen spelen.. Al grommend en blaffend kwam ie er aan stormen.
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Zitten er ook gaatjes in jouw honden ??

Als die rottweiler echt kwaad wilde leefden jouw honden niet meer.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

teckeltoos schreef:Zitten er ook gaatjes in jouw honden ??

Is dat van belang?
Ik ben er ook niet blij mee als een hond woest grommend en blaffend op mijn honden duikt, of dat nou gaatjes oplevert of niet, dat maakt niet uit.
Als je hond zich zo gedraagt hoort hij aan de lijn te zitten.
Julia maakt ook niet zomaar gaatjes, maar weet zich niet normaal meer te gedragen als ik haar los laat in het park, ze jaagt honden op en maakt veel herrie en drukt honden met haar borst tegen de grond.
Denk je dat dat leuk is voor andere mensen en hun honden?

Nee, dus ze blijft gewoon lekker aan de lijn.
:zweep:
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Paulala schreef:

Is dat van belang?Denk je dat dat leuk is voor andere mensen en hun honden?.
Tuurlijk....je schrikt je tandjes als dat gebeurt.
Maar om dan meteen te gaan beweren dat die rottie agressief is......
Een potje schreeuwen over en weer.....dat zou de honden wel kunnen triggeren om echt te gaan matten.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Melissa schreef:Mn zusje en ik gaan net naar buiten met de hondjes voor de laatste ronde...
Niets vermoedend lopen we richting de dijk. Ik loop voorop met Tjika en mn zusje komt achter mij aan lopen met Cenzo en Diesel. Komt er zo uit het niets een veel te dikke rottweiler aanstormen, regelrecht op Diesel af. En de eigenaresse van deze randdebiel komt er achter aan struinen en doet helemaal niks. Die hond bedenkt zich geen moment en duikt boven op Cenzo, en nog steeds doet ze niks. Tjika ging helemaal uit haar plaat omdat ze Cenzo en Diesel wilde helpen.
Ik ben maar naar dat mens gaan schreeuwen dat ze die *** vast moet houden, als ie zomaar grijpt. Nog steeds doet ze niks. :devil: Op een gegeven moment roept ze haar hond en lijnt hem GELUKKIG aan. Mevrouw loopt door en begint ineens van alles naar ons te schreeuwen :80: ........
Echt wat een verschrikkelijke mensen zijn dat. Als je hond niet vriendelijk is laat hem dan gewoon niet los! Doe ik zelf ook niet!

Aaaarrrghhh.... Wat kan ik me hier boos om maken..

Sorry maar ik moest het even kwijt..
Luisteren deed de Rottweiler iig wel goed... :E: Hij grijpt jouw hond, ze roept hem, hij laat direct alles los en gaat terug naar baasje, waar ze hem vervolgens aan lijnt :W:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

teckeltoos schreef:
Paulala schreef:

Is dat van belang?Denk je dat dat leuk is voor andere mensen en hun honden?.
Tuurlijk....je schrikt je tandjes als dat gebeurt.
Maar om dan meteen te gaan beweren dat die rottie agressief is......
Een potje schreeuwen over en weer.....dat zou de honden wel kunnen triggeren om echt te gaan matten.

Ja dat is absoluut waar, agressief noemen doen mensen erg snel.
En tegen elkaar tekeer gaan heeft weinig zin.
Maar ik kan me wel voorstellen dat je zo erg schrikt dat je daardoor in de viswijf-modus schiet.
:zweep:
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Voor de duidelijkheid; "de dijk" is (zo'n beetje het enige) losloopgebied in Hoogeveen. Daar kun je dus loslopende honden verwachten van alle soorten en maten.
Blijkbaar luisterde de hond wel goed omdat hij direct terugkwam. Kan me trouwens wel voorstellen dat je flink geschrokken bent. :wink:
Melissa
Zeer actief

Om even wat misverstanden te voorkomen. Ik liep nog niet op de dijk, maar bij ons voor de flat, en dat is zeker geen losloopgebied.
De rottweiler in kwestie heeft al vaker akkefietjes met andere honden / baasjes gehad, en is verre van vriendelijk naar andere honden. Dus snap niet waarom zo'n baas dan zijn hond los laat lopen.

Cenzo kan ook niet met andere honden, en hij loopt dus netjes aan de lijn.

Nee, geen gaatjes, maar dat hoeft voor mij ook niet. Dat die hond er zo op af dook is al erg genoeg.
Ik ben erg blij dat twee van mijn hondjes wel sociaal zijn naar andere honden toe, en dan komt er zo'n debiel aan.
En nee daar wordt ik niet bepaald vrolijk van!
Afbeelding
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Het gaat ook vaak om hoe het baasje reageert. Ik stond van de week te wachten op de rest om ons standaard uurtje wandelen te doen. Waarschuwt mijn dochter mij omdat er iemand aan komt fietsen met een hond los. Omdat Izzy niet altijd geweldig reageert op andere honden (we gaan overigens wel enorm vooruit :cheer: ), kijk ik wie er aan komt. Op het moment dat ik zie welke hond het is (liep inmiddels alleen baasje was even afgeslagen :piew: ) maak ik me als de sodemieter uit de voeten en roep mijn dochter mee te komen omdat dit fout gaat. Gelukkig riep baas 'm inmiddels terug en hij luisterde. Vervolgens komt de rest aanlopen en ik zie weer fietser+hond aankomen. Ik waarschuw de rest want er zit 1 hond tussen die uit onzekerheid blaft. Klapt de loslopende hond dus op de blaffer (die wel aangelijnd was). Na een sec. of 20 gehap en gegrauw heb ik mijn scheur open getrokken tegen de beide honden en gelukkig was losloop hond onder de indruk (hahaha, ik heb dan ook een aardige scheur :engel: ) maar toen pas werd er iets door het baasje gedaan. Niet aanlijnen maar hij riep 'm bij zich. Nou ja, tussen blafhond en losloophond was er ook enige onenigheid :mann: maar uiteindelijk liepen wij door. Wat doet fietser met losloophond...fietst achter ons aan en gaat stilstaan waar wij naar boven lopen om ons loopgebied in te gaan :piew: En dát is het irritante, de baasjes reageren niet of nauwelijks en gaan daarna nog even provoceren ipv even verstandig een stukje verder je hond te laten piesen.

Blegh, kan er nog boos om worden...
Afbeelding
Melissa
Zeer actief

Precies! Jij begrijpt het! Dit baasje in kwestie deed precies het zelfde. Mevrouw moest wel even de zelfde uitlaat route als ons gaan lopen. :roll: Denk dat dit wel ergernis nummer 1 op mijn lijstje is. Loslopende honden die alles behalve vriendelijk gedrag vertonen naar hun soortgenoten met baasjes die er als een zak hooi bij staan :mad:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Shima schreef:Voor de duidelijkheid; "de dijk" is (zo'n beetje het enige) losloopgebied in Hoogeveen. Daar kun je dus loslopende honden verwachten van alle soorten en maten.
Blijkbaar luisterde de hond wel goed omdat hij direct terugkwam. Kan me trouwens wel voorstellen dat je flink geschrokken bent. :wink:
Dan had de baas ook even kunnen roepen voordat hij de hond bereikt had. Zomaar een gedachtespinsel hoor :8):
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik zou mij ook kapot schrikken hoor,zeker als hij er gelijk opduikt,kan mij je schrik goed voorstellen :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”