Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Net op animal planet (Rottweiler bijt)
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Net op animal planet (Rottweiler bijt)
Oh wat een onbenul!!!
Ik zit te kijken naar Animal Planet, waar twee Rotties ergens werden weggehaald.
Een man van de organisatie is de honden aan het aaien, en ik zie aan die reu dat hij het er niet mee eens is, zijn hele gelaat verandert, en die vent gaat doodleuk door met de teef aaien.
En ja hoor, hij wordt gebeten!!!
Een hele tijd later (de hond zit inmiddels ergens anders) gaat hij de hond opzoeken, en gaat hem aaien.
Op dat moment zie je de Rottie argwanend kijken, en ik denk nog bij mezelf 'hij gaat nu weer bijten, stop nou met aaien!!' en ja hoor... hij bijt hem weer vol in zijn hand.
Zo'n vent werkt dus bij een organisatie voor dieren redding/opvang etc.
Hoe kan het nou zo zijn dat hij geen hondentaal kan lezen? Dan gaat er toch echt iets goed mis hoor, zelfs ik zag direct dat het mis zou gaan, en dat hij moest stoppen met aaien.
Ik kan daar echt boos om worden, want die hond wordt waarschijnlijk ingeslapen doordat die vent zijn signalen niet op wilde pikken, en koste wat kost door wilde aaien terwijl dat gewoon niet kon!
Heeft nog iemand deze uitzending gezien?
Ik zit te kijken naar Animal Planet, waar twee Rotties ergens werden weggehaald.
Een man van de organisatie is de honden aan het aaien, en ik zie aan die reu dat hij het er niet mee eens is, zijn hele gelaat verandert, en die vent gaat doodleuk door met de teef aaien.
En ja hoor, hij wordt gebeten!!!
Een hele tijd later (de hond zit inmiddels ergens anders) gaat hij de hond opzoeken, en gaat hem aaien.
Op dat moment zie je de Rottie argwanend kijken, en ik denk nog bij mezelf 'hij gaat nu weer bijten, stop nou met aaien!!' en ja hoor... hij bijt hem weer vol in zijn hand.
Zo'n vent werkt dus bij een organisatie voor dieren redding/opvang etc.
Hoe kan het nou zo zijn dat hij geen hondentaal kan lezen? Dan gaat er toch echt iets goed mis hoor, zelfs ik zag direct dat het mis zou gaan, en dat hij moest stoppen met aaien.
Ik kan daar echt boos om worden, want die hond wordt waarschijnlijk ingeslapen doordat die vent zijn signalen niet op wilde pikken, en koste wat kost door wilde aaien terwijl dat gewoon niet kon!
Heeft nog iemand deze uitzending gezien?

- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Net op animal planet (Rottweiler bijt)
Deze aflevering heb ik al veel vaker gezien en elke keer verbaas ik me nog steeds over het feit dat ze compleet de reactie van de reu over het hoofd zien.
Op een gegeven moment zitten ze in het park op een bankje en zie je gewoon de reu verschrikkelijk om zijn bek likken e.d dingen en toch ziet hij het zelf niet maar ook niet de zogenaamde trainer.
Op een gegeven moment zitten ze in het park op een bankje en zie je gewoon de reu verschrikkelijk om zijn bek likken e.d dingen en toch ziet hij het zelf niet maar ook niet de zogenaamde trainer.
Groetjes,
Wendy
Wendy
-
Mojuan
- Zeer actief
Nou idd, dat is bij de tweede keer dat hij door hem gebeten wordt.
Hoe is dat toch mogelijk?
Dat ziet toch iedereen die maar een beetje contact met honden heeft gehad?
Nou moet ik er heel eerlijk bij zeggen dat ik bang ben voor Rottweilers, en dat ik juist bij dat ras heel veel oplet op de lichaamstaal.
Ik ken maar 1 Rottweiler die te vertrouwen is, de rest is onbetrouwbaar en heeft al gebeten, of laat de zelfde lichaamstaal zien als de hond van de aflevering, en die aai ik dus echt niet.
De enige Rottie die ik ken die lief is en nog nooit op die manier heeft gekeken/gereageerd is een teefje van een kennisje van me, echt een enorm lief beest.
De rest? brrr..... ik vind ze echt eng.
Zelf ben ik ooit eens gebeten door een Rottie, maar dat was toen gewoon mijn eigen schuld.
Door de anderen ben ik nooit gebeten, maar dat komt alleen omdat ik hun lichaamstaal heel goed in de gaten hou, en als ik daar dus niet op zou letten zou mij hetzelfde overkomen als die man in die aflevering.
Heeft dat nou alleen maar met opvoeding te maken?
Of is het gewoon een raseigenschap, net zoals Staffies in de gaten moeten worden gehouden met andere honden, dat een Rottie gemakkelijker een mens bijt?
Om eerlijk te zijn ben ik daar al van overtuigd geraakt.
Hoe is dat toch mogelijk?
Dat ziet toch iedereen die maar een beetje contact met honden heeft gehad?
Nou moet ik er heel eerlijk bij zeggen dat ik bang ben voor Rottweilers, en dat ik juist bij dat ras heel veel oplet op de lichaamstaal.
Ik ken maar 1 Rottweiler die te vertrouwen is, de rest is onbetrouwbaar en heeft al gebeten, of laat de zelfde lichaamstaal zien als de hond van de aflevering, en die aai ik dus echt niet.
De enige Rottie die ik ken die lief is en nog nooit op die manier heeft gekeken/gereageerd is een teefje van een kennisje van me, echt een enorm lief beest.
De rest? brrr..... ik vind ze echt eng.
Zelf ben ik ooit eens gebeten door een Rottie, maar dat was toen gewoon mijn eigen schuld.
Door de anderen ben ik nooit gebeten, maar dat komt alleen omdat ik hun lichaamstaal heel goed in de gaten hou, en als ik daar dus niet op zou letten zou mij hetzelfde overkomen als die man in die aflevering.
Heeft dat nou alleen maar met opvoeding te maken?
Of is het gewoon een raseigenschap, net zoals Staffies in de gaten moeten worden gehouden met andere honden, dat een Rottie gemakkelijker een mens bijt?

-
Sassieka
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Hallo! hier een rottweiler eigenaar!
het filmpje wat je beschrijft heb ik inderdaad ook meerdere keren gezien, en ook ik snap het inderdaad niet!
Wat je zegt over rotties en staffies kan ik wel een beetje inkomen. Maar ik denk meer, dat het komt door de gene die de honden willen hebben! hoe zeg je dat...
Vaak, zie je dat bepaalde type mensen gaan voor een bepaald type hond (hoop ik dat ik hier niemand mee voor de schenen schop). Dit zijn bij staffords en rotties vaak de wat patserige types (hier noemen wij ze altijd kampers) die graag een STOERE hond willen.
Bij zulke types, die een hond nemen voor uiterlijk en reputatie, komen er vaak geen beste honden uit.
Daarbij ben ik het er helemaal mee eens, dat het karakter van een rott toch wat onberekenbaarder is. MAar, als tegenargument wil ik wel geven (ik heb nu eenmaal ook een rott) dat het ongelofelijk LIEVE dieren zijn. Maar, de opvoeding is gewoon heel erg moeilijk! En wordt dan ook denk ik vaak ook niet helemaal goed uitgevoerd.
Mijn teefje is naar mensen toe ook altijd vriendelijk, maar ook zij heeft een grens. Maar dat heeft dan denk ik wel elke hond...
Ik geloof niet zo zeer dat het 'de rottweiler' is, of 'de staff' die problemen hebben, als wel het 'soort' eigenaren... En ja, als je dan met zulke dieren ook nog gaat fokken dan zit het er denk ook wel een beetje in...
ik weet het niet hoor!
ik verzin ook maar wat... maar dat is wel wat ik vaak zie gebeuren.
Ook aan mijn opvoeding schikt het nogal eens hoor, en de ene hond is er gevoeliger voor dan de andere zal ik maar zeggen...
het filmpje wat je beschrijft heb ik inderdaad ook meerdere keren gezien, en ook ik snap het inderdaad niet!
Wat je zegt over rotties en staffies kan ik wel een beetje inkomen. Maar ik denk meer, dat het komt door de gene die de honden willen hebben! hoe zeg je dat...
Vaak, zie je dat bepaalde type mensen gaan voor een bepaald type hond (hoop ik dat ik hier niemand mee voor de schenen schop). Dit zijn bij staffords en rotties vaak de wat patserige types (hier noemen wij ze altijd kampers) die graag een STOERE hond willen.
Bij zulke types, die een hond nemen voor uiterlijk en reputatie, komen er vaak geen beste honden uit.
Daarbij ben ik het er helemaal mee eens, dat het karakter van een rott toch wat onberekenbaarder is. MAar, als tegenargument wil ik wel geven (ik heb nu eenmaal ook een rott) dat het ongelofelijk LIEVE dieren zijn. Maar, de opvoeding is gewoon heel erg moeilijk! En wordt dan ook denk ik vaak ook niet helemaal goed uitgevoerd.
Mijn teefje is naar mensen toe ook altijd vriendelijk, maar ook zij heeft een grens. Maar dat heeft dan denk ik wel elke hond...
Ik geloof niet zo zeer dat het 'de rottweiler' is, of 'de staff' die problemen hebben, als wel het 'soort' eigenaren... En ja, als je dan met zulke dieren ook nog gaat fokken dan zit het er denk ook wel een beetje in...
ik weet het niet hoor!
Ook aan mijn opvoeding schikt het nogal eens hoor, en de ene hond is er gevoeliger voor dan de andere zal ik maar zeggen...
een hond is niet alleen het hebben van een dier, het is een levenswijze...
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Een rottweiler is soms met andere honden net zo rot hoorOf is het gewoon een raseigenschap, net zoals Staffies in de gaten moeten worden gehouden met andere honden, dat een Rottie gemakkelijker een mens bijt?
Het kunnen honden zijn die weinig van vreemde mensen pikken. M'n teef vond bijna iedereen leuk, iedereen kon haar ook aaien, geen probleem.
M'n reu vond dat wat minder. Maar daar was ik dan nog altijd zelf bij. Als zo'n hond niet weet waar hij aan toe is, maar aan zijn lot over gelaten wordt dan kan het wel eens misgaan ja. Omdat ze het gewoon vaak niet op vreemden hebben, en daar moeten ze dan ook geen aai van. Als zo'n hond geen baas heeft die dat in de gaten houdt... tja, dan heb je problemen.
Ik moest met m'n reu ook wel eens oppassen als er sommige mensen binnen waren die hij niet moest.
Maar dat zat ik figuurlijk bovenop hem. Moest hij mee naar de keuken als ik koffie ging halen. Moest hij mee met me naar het toilet. Ik hield hem eigenlijk nooit alleen met visite die hij niet kende.
Vind je. Ik vond het eigenlijk nog wel meevallen. Het ras ligt mij ook enorm. Of misschien had ik makkelijke honden.Maar, de opvoeding is gewoon heel erg moeilijk!
Het is een ras, is mijn ervaring, waar je een gouden hond aan hebt als je ze eenmaal voor je gewonnen hebt.
-
Fin
- Zeer actief
Ik heb die aflevering ook wel eens gezien, maar ik leg dan toch de fout bij de hond en niet bij degene die aanhaalt. Die hond kan wegduiken, grommen, snappen. Maar nee, het is gelijk vol erin.
Dat zie ik mijn dobertjes echt niet doen en gelukkig maar.
Dat zie ik mijn dobertjes echt niet doen en gelukkig maar.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Is dat een oude aflevering waarin de gebetene kalend is en een geel shirtje draagt? 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Jaap* schreef:Is dat een oude aflevering waarin de gebetene kalend is en een geel shirtje draagt?
Yep
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Die vent heeft de ogen ook wel zó ontzettend verkeerd in de kop staan, dat ik toen meteen sympathie voor die hond voelde weet ik nog 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
Sassieka
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
ja, ik moet wel zeggen dat ik heeeeeel veel moeite heb met de opvoeding van mijn teefje... Of misschien heb ik gewoon een uitzonderingDaisy@ schreef:Vind je. Ik vond het eigenlijk nog wel meevallen. Het ras ligt mij ook enorm. Of misschien had ik makkelijke honden.Maar, de opvoeding is gewoon heel erg moeilijk!
Het is een ras, is mijn ervaring, waar je een gouden hond aan hebt als je ze eenmaal voor je gewonnen hebt.
maar ben het wel helemaal met je eens, want als je eenmaal 'gewonnen' hebt, is het een echt een wereldhond!
(alleen moet ik daar nog even achter komen bij mn eigen hond
een hond is niet alleen het hebben van een dier, het is een levenswijze...
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik begrijp uberhaubt niet waarom het nodig zou zijn dat een wildvreemde man zijn hand op de kop van je hond kan leggen.
Loop eens naar een willekeurige club met waak- en verdedigingshonden en vraag daar eens of je bij alle honden even boven op de kop mag kloppen.
Daarvoor moet je echt wel makkelijke honden hebben en niet elke hond is gediend van dat soort gedoe. Lijkt een beetje op een wildvreemde die in de stad op je af loopt en je even lekker bij je oor pakt. Zit je daar zelf op te wachten?
Dus die hond is in mijn ogen doodnormaal. Dat is een rottweiler die dominant is, voor zijn baas door het vuur gaat en waar niemand op het erf kan lopen. Is dat niet gewoon wat een rottweiler hoort te zijn? Of moet een rottweiler tegenwoordig ineens een labrador zijn? Een hond waar vreemde kinderen bij om de nek kunnen hangen? Dat vind ik totale onzin.
Dat verneukt het karakter van een ras. Een rottweiler met het karakter van een zachte allemansvriend is domweg geen rottweiler meer
. En met dat karakter gaat er nog veel meer kapot als je erop gaat fokken.
Vroeger stond de rottweiler bekend als een kolerehond. Dat horen ze ook te zijn. Je koopt een rottweilerreu, hebt een erf en een kennel en als de Nuon komt of je geeft een BBQ dan sluit je de hond op. Eis je totale vredelievendheid, een hond die lekker speelt met bezoekhonden en die met alles en iedereen door 1 deur kan dan kan je een teef nemen en heel erg hopen of je kiest een ander ras. Simpel.
Ik begrijp dat mensen tegenwoordig roepen, mijn rottweiler is volgens de huidige norm gefokt. Hij is boterzacht. Prima, maar met die hond kan je weinig. De oorspronkelijke taken en de hondensport kan je wel vergeten met zo'n sul. Verder is er meestal weinig werklust en krijgen ze een sloom karakter. Ik hou daar dus niet zo van. Neem je een rottweiler dan neem je een hond waar iedereen bang van is. De hond weet dat en wil dat ook zo. Hij is de baas op het erf en de baas in huis als zijn baas er niet is. Anders staat hij op Nr.2 en zo hoort dat ook bij dit ras.
Plaats nummer zoveel als omega is niks voor een rottweiler. Dan is hij niet gelukkig. Dat zijn hanen, hengsten en patsers. Daar kies je toch gewoon voor? Wat is het probleem dan als je reu ineens hapt? Ik zou niks anders verwachten van een testosteronbom met een karakter van hier tot Tokio. Hou hem lekker in bedwang en hou hem uit situaties waarin je kan verwachten dat hij ingrijpt. Dan is er nl. niks aan de hand.
Dus die hond is in mijn ogen doodnormaal. Dat is een rottweiler die dominant is, voor zijn baas door het vuur gaat en waar niemand op het erf kan lopen. Is dat niet gewoon wat een rottweiler hoort te zijn? Of moet een rottweiler tegenwoordig ineens een labrador zijn? Een hond waar vreemde kinderen bij om de nek kunnen hangen? Dat vind ik totale onzin.
Vroeger stond de rottweiler bekend als een kolerehond. Dat horen ze ook te zijn. Je koopt een rottweilerreu, hebt een erf en een kennel en als de Nuon komt of je geeft een BBQ dan sluit je de hond op. Eis je totale vredelievendheid, een hond die lekker speelt met bezoekhonden en die met alles en iedereen door 1 deur kan dan kan je een teef nemen en heel erg hopen of je kiest een ander ras. Simpel.
Ik begrijp dat mensen tegenwoordig roepen, mijn rottweiler is volgens de huidige norm gefokt. Hij is boterzacht. Prima, maar met die hond kan je weinig. De oorspronkelijke taken en de hondensport kan je wel vergeten met zo'n sul. Verder is er meestal weinig werklust en krijgen ze een sloom karakter. Ik hou daar dus niet zo van. Neem je een rottweiler dan neem je een hond waar iedereen bang van is. De hond weet dat en wil dat ook zo. Hij is de baas op het erf en de baas in huis als zijn baas er niet is. Anders staat hij op Nr.2 en zo hoort dat ook bij dit ras.
-
Mojuan
- Zeer actief
Bedankt voor je reactie Marc.
Dus eigenlijk klopt het beeld dat ik van de Rottie heb gewoon, zo is het ras, en zo horen ze te zijn.
Het is dus niet vreemd dat de Rotties die ik ken zulk gedrag vertonen, en in feite zijn het dus gewoon geen gezinshonden, maar willen ze waken en verdedigen.
Ik vind het heel logisch klinken allemaal hoor, en het klopt gewoon met heel het plaatje.
Maar soms ben ik wel eens bang om zoiets te zeggen omdat mensen snel onaardig of zelfs boos reageren als je zoiets zegt.
Zelfs als ik over mijn eigen ras eerlijk ben, word ik vaak nog afgeblaft door mensen.
En in principe ligt het volgens de meesten allemaal aan de opvoeding, dus tja, ik heb het allemaal wel errug verkeerd gedaan ofzo bla bla bla.
Mijn schoonvader heeft een Rottie, en die leeft idd voor een groot deel op het erf en deels in huis, wordt weggezet als er veel bezoek komt enz.
Soms zet hij hem binnen in een tussenruimte (tussen schuur en woning) en ik moet daar wel eens langs om iets te pakken oid.
De laatste keer dacht ik echt dat hij me zou gaan bijten, hij ziet dat hok als zijn terrein, en ik merk dat hij mij niet meer accepteert als hogere.
Hij keek op precies dezelfde manier als de hond van de uitzending, en toen wist ik dat ik rustig uit die ruimte moest vertrekken zonder hem te triggeren.
Dit is voor mij nu ook de laatste keer geweest dat ik iets ben gaan halen daar als de hond in die ruimte zit.
Ik ga geen risico's meer nemen.
Eigenlijk ben ik wel blij dat ik het ras dus goed heb ingeschat op karakter, waarschijnlijk was ik anders al veel vaker gebeten, want ik heb nog wel meer situaties die ik kan beschrijven met andere Rotties.
Buiten die ruimte is het trouwens een heel erg leuke hond. Speels en vriendelijk en houdt erg van kroelen.
Ik moet hem wel vaak wegsturen omdat hij bezitterig gedrag vertoont door bijvoorbeeld zich op te dringen om geaaid te worden.
Dus eigenlijk klopt het beeld dat ik van de Rottie heb gewoon, zo is het ras, en zo horen ze te zijn.
Het is dus niet vreemd dat de Rotties die ik ken zulk gedrag vertonen, en in feite zijn het dus gewoon geen gezinshonden, maar willen ze waken en verdedigen.
Ik vind het heel logisch klinken allemaal hoor, en het klopt gewoon met heel het plaatje.
Maar soms ben ik wel eens bang om zoiets te zeggen omdat mensen snel onaardig of zelfs boos reageren als je zoiets zegt.
Zelfs als ik over mijn eigen ras eerlijk ben, word ik vaak nog afgeblaft door mensen.
En in principe ligt het volgens de meesten allemaal aan de opvoeding, dus tja, ik heb het allemaal wel errug verkeerd gedaan ofzo bla bla bla.
Mijn schoonvader heeft een Rottie, en die leeft idd voor een groot deel op het erf en deels in huis, wordt weggezet als er veel bezoek komt enz.
Soms zet hij hem binnen in een tussenruimte (tussen schuur en woning) en ik moet daar wel eens langs om iets te pakken oid.
De laatste keer dacht ik echt dat hij me zou gaan bijten, hij ziet dat hok als zijn terrein, en ik merk dat hij mij niet meer accepteert als hogere.
Hij keek op precies dezelfde manier als de hond van de uitzending, en toen wist ik dat ik rustig uit die ruimte moest vertrekken zonder hem te triggeren.
Dit is voor mij nu ook de laatste keer geweest dat ik iets ben gaan halen daar als de hond in die ruimte zit.
Ik ga geen risico's meer nemen.
Eigenlijk ben ik wel blij dat ik het ras dus goed heb ingeschat op karakter, waarschijnlijk was ik anders al veel vaker gebeten, want ik heb nog wel meer situaties die ik kan beschrijven met andere Rotties.
Buiten die ruimte is het trouwens een heel erg leuke hond. Speels en vriendelijk en houdt erg van kroelen.
Ik moet hem wel vaak wegsturen omdat hij bezitterig gedrag vertoont door bijvoorbeeld zich op te dringen om geaaid te worden.

- Daisy@
- Zeer actief
Marc, ben het met je eens. Als dat soort dingen je niet aantrekt in een hond dan zit je verkeerd met een rottweiler.
Zoals ik schreef ging Spike, en Daisy ook eigenlijk wel, altijd mee naar de keuken als er onbekenden waren. Als ik of Leon er niet bij waren dan konden hun wel eens gaan beslissen of er iemand op mocht staan. Nooit gebeurt, omdat ik dat risico niet wilde nemen. De ene keer dat Spike gesnapt heeft naar iemand was buiten op straat. Ik lette even niet goed op. Erg stom van mij. Daarna ben ik nóg scherper geworden. (kinderen vond hij overigens wel ontzettend leuk)
Augustus nog met een bbq met sleutels op zak gelopen. We waren 12,5 jaar getrouwd en gaven een tuinfeest.
Mike en Indy in de binnenkennel, schuur op slot. Kelly achter plastic en Spike in de buitenkennel van Indy. (kattenkenneldeel)
Een vriend wilde half in de avond Spike gezellig los laten, vroeg om de sleutels. Nou, die hadden wij dus. Ik ga gewoon niet riskeren dat het mis gaat met een berg mensen die hij vaag kent plus nog een aantal kinderen die in huis aan het spelen waren terwijl wij buiten waren. Plus dat wij ook niet meer zo nuchter waren.
Nee, hij blijft dan maar veilig en wel opgesloten.
Bij zulk soort dingen móét je nadenken met een ras als een rottweiler en ook een mechel. Ik heb het nooit als vervelend ervaren. Je weet wat je in huis/tuin hebt. Het zijn en blijven waak en verdedigingshonden. Het moet je liggen.
Zoals ik schreef ging Spike, en Daisy ook eigenlijk wel, altijd mee naar de keuken als er onbekenden waren. Als ik of Leon er niet bij waren dan konden hun wel eens gaan beslissen of er iemand op mocht staan. Nooit gebeurt, omdat ik dat risico niet wilde nemen. De ene keer dat Spike gesnapt heeft naar iemand was buiten op straat. Ik lette even niet goed op. Erg stom van mij. Daarna ben ik nóg scherper geworden. (kinderen vond hij overigens wel ontzettend leuk)
Augustus nog met een bbq met sleutels op zak gelopen. We waren 12,5 jaar getrouwd en gaven een tuinfeest.
Mike en Indy in de binnenkennel, schuur op slot. Kelly achter plastic en Spike in de buitenkennel van Indy. (kattenkenneldeel)
Een vriend wilde half in de avond Spike gezellig los laten, vroeg om de sleutels. Nou, die hadden wij dus. Ik ga gewoon niet riskeren dat het mis gaat met een berg mensen die hij vaag kent plus nog een aantal kinderen die in huis aan het spelen waren terwijl wij buiten waren. Plus dat wij ook niet meer zo nuchter waren.
Bij zulk soort dingen móét je nadenken met een ras als een rottweiler en ook een mechel. Ik heb het nooit als vervelend ervaren. Je weet wat je in huis/tuin hebt. Het zijn en blijven waak en verdedigingshonden. Het moet je liggen.
-
laeken
- Zeer actief
Eens. Ik vertrouw Eva voor geen meter in huis. :N: Vraag me niet waarom het verkeerd kan gaan maar dat kan gewoon gebeuren. Ik drink een wijntje, bezoek zit op de bank waar Eva normaal ligt en ik ben in gesprek met vreemden in huis voor haar neus. Dat trekt ze gewoon niet goed.Daisy@ schreef:Marc, ben het met je eens. Als dat soort dingen je niet aantrekt in een hond dan zit je verkeerd met een rottweiler.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
ja die ja.Jaap* schreef:Is dat een oude aflevering waarin de gebetene kalend is en een geel shirtje draagt?
Ik heb dat filmpje ook al meerdere malen gezien en nik verbaas mij er ook heel erg over.
Duidelijker kan die hond het niet laten merken.
maar goed, zo'n hoge pet heb ik niet van die mensen op hoor. Ik zie ze wel vaker hele rare dingen doen of vertellen.

Cash v Heiligental en Flow.
- Daisy@
- Zeer actief
@Mar Ik hou er ook zéker van. Vind het ook prettig dat Indy wat dat betreft in de kennel zit. Ze houdt ook totaal niet van vreemde. Ja, leuk op een afstandje.
En gelijk heb je dat Eva in de bench gaat met bezoek, waarom zou je het op gaan zoeken, waarom zou je het allemaal riskeren. Hond en bezoek, en jullie ook, worden daar niet gelukkig van.
Gewoon de veilige weg opzoeken, het verstandigste
En gelijk heb je dat Eva in de bench gaat met bezoek, waarom zou je het op gaan zoeken, waarom zou je het allemaal riskeren. Hond en bezoek, en jullie ook, worden daar niet gelukkig van.
Gewoon de veilige weg opzoeken, het verstandigste
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ik ben zelf opgegroeid met 2 rotties, allebei teven. De oudste was een ongelofelijke schat en heel lief. Vooral voor mij, zij was mijn maatje en ze beschermde me met haar leven als dat nodig geweest zou zijn. Vriendelijk voor iedereen en een favoriet bij de DA. Maar je moest het niet in je hoofd halen om op het terrein te komen als ze los was.
De jongste was een heel ander verhaal, zeer pittig karakter en luisterde enkel naar mijn vader. Vreemden konden niet eens in de buurt van het terrein komen want zij zorgde er wel voor dat ze van gedachten veranderden. Zou zonder pardon gebeten hebben.
Ze kwam er bij de DA niet in zonder muilkorf, en zelfs dan was het nog spannend.. Nooit kwamen de honden uit de kennel als mijn vader er niet was, en zeker niet als er veel volk rondliep, of kinderen.
Ik heb in mijn leven wel wat rotties gekend, allemaal vriendelijke lieve honden voor het eigen gezin. En allemaal moeten ze een duidelijke baas hebben naar wie ze opkijken, want een rottie die zichzelf even op nummer 1 zet is niet meer te vertrouwen.
Ik ken ook uitzonderingen die altijd los lopen en heerlijk lief zijn, maar ik ken ook een reu waar je niet eens naar mag kijken want hij vreet je op. Zijn kennel moest helemaal apart staan want hij duldde zelfs geen andere hond naast hem.
De jongste was een heel ander verhaal, zeer pittig karakter en luisterde enkel naar mijn vader. Vreemden konden niet eens in de buurt van het terrein komen want zij zorgde er wel voor dat ze van gedachten veranderden. Zou zonder pardon gebeten hebben.
Ze kwam er bij de DA niet in zonder muilkorf, en zelfs dan was het nog spannend.. Nooit kwamen de honden uit de kennel als mijn vader er niet was, en zeker niet als er veel volk rondliep, of kinderen.
Ik heb in mijn leven wel wat rotties gekend, allemaal vriendelijke lieve honden voor het eigen gezin. En allemaal moeten ze een duidelijke baas hebben naar wie ze opkijken, want een rottie die zichzelf even op nummer 1 zet is niet meer te vertrouwen.
Ik ken ook uitzonderingen die altijd los lopen en heerlijk lief zijn, maar ik ken ook een reu waar je niet eens naar mag kijken want hij vreet je op. Zijn kennel moest helemaal apart staan want hij duldde zelfs geen andere hond naast hem.
-
laeken
- Zeer actief
Dat is het net. De ene is de andere niet.
Echter, ga je naar een nestje kijken en kies je voor een reutje dan ben je een imbeciel als je denkt dat je daar wel mee weg komt als beginner met een druk huishouden. Weten wat je doet is al het halve werk. Heb je een hond getroffen die makkelijk en rustig is heb je mazzel. Heb je een hond getroffen die niet meer met reuen kan, die niemand binnen laat en die niet te vertrouwen is met vreemden dan heb je dat aan de keuze van je ras te danken.
Niks mis met het ras, wel veel mis met mensen die denken dat alles alleen maar met opvoeding te maken heeft. De rottweiler is DE hond om te nemen als je geen onwelkom bezoek wil. De perfecte hond om alles en iedereen bij jou, je huis of je bedrijf weg te houden. Zonde dat mensen dat niet inzien en denken dat ze boven genen en karakters staan. Ook jammer dat de rasverenigingen nu moeten selecteren op een ander karakter. Dat zal zeker niet zonder gevolgen zijn.
Om even bij mijn eigen ras te blijven. Ik zei tegen een fokster die tevens veel traint met haar honden, leuk is Eva he? Zij zegt meteen, voor mij? Nou nee. Ik ben van mening dat een laekense herder alleen leuk voor zijn baas is. Ik moet ze niet behalve als ze van mij zijn zegt ze doodleuk
Ze heeft er 6 geloof ik
En ik ben het met haar eens. Eva is een wereldhond, maar wel alleen onze wereldhond. Voor vreemden is ze een opdringerig en soms ontoegankelijk hondje waar ze niks mee kunnen. Je kan haar een aai geven en de bal gooien als zij dat wil. Meer kan je er niet mee. Ze luistert niet naar vreemden, loopt niet mee met vreemden, negeert zelfs haar naam volledig als een vreemde haar roept en zeg vooral nooit tegen Eva dat ze iets niet mag want dan ga je de strijd aan die zij zal winnen. Dus een echte wereldhond
Net een rottweiler en aangezien ze dezelfde aanleg en gebruiksachtergrond hebben is dat niet eens zo vreemd 
Om even bij mijn eigen ras te blijven. Ik zei tegen een fokster die tevens veel traint met haar honden, leuk is Eva he? Zij zegt meteen, voor mij? Nou nee. Ik ben van mening dat een laekense herder alleen leuk voor zijn baas is. Ik moet ze niet behalve als ze van mij zijn zegt ze doodleuk
En ik ben het met haar eens. Eva is een wereldhond, maar wel alleen onze wereldhond. Voor vreemden is ze een opdringerig en soms ontoegankelijk hondje waar ze niks mee kunnen. Je kan haar een aai geven en de bal gooien als zij dat wil. Meer kan je er niet mee. Ze luistert niet naar vreemden, loopt niet mee met vreemden, negeert zelfs haar naam volledig als een vreemde haar roept en zeg vooral nooit tegen Eva dat ze iets niet mag want dan ga je de strijd aan die zij zal winnen. Dus een echte wereldhond
- Daisy@
- Zeer actief
En dát maakt deze rassen juist zo ontzettend leuk, voor eigen dan

-
Mojuan
- Zeer actief
Bedankt allemaal voor jullie ervaringen en kennis.
Ik vind het erg interessant om te lezen.
Eigenlijk had ik dus al een juist beeld van dit ras.
Toch leuk om allemaal te lezen.
En zoals ik altijd al wist, een Rottie of Herder is niets voor mij.
Nu is dat alleen nog maar meer bevestigd.
Ik vind het erg interessant om te lezen.
Eigenlijk had ik dus al een juist beeld van dit ras.
Toch leuk om allemaal te lezen.
En zoals ik altijd al wist, een Rottie of Herder is niets voor mij.

-
laeken
- Zeer actief
Ik denk dat je nooit meer anders wil als je ze gehad hebt. Tenzij je heel erg veel bezoek krijgt en geen tuin hebt. Dan zou ik zelf nooit aan zo'n hond beginnen. Heb je de mogelijkheid je hond voor jezelf te nemen en te houden dan zijn het wereldhonden. En daarnaast, er zijn genoeg volwassen herplaatsers die helemaal niet lastig zijn. Ook een manier om toch het ras te hebben zonder dat je last hebt van extreem gedrag waar je misschien geen zin in hebt. Er lopen duizenden mechelaars die alles en iedereen lief vinden. Minstens net zoveel die dat niet hebben maar dat is dan een keuze.Paulala schreef: En zoals ik altijd al wist, een Rottie of Herder is niets voor mij.
-
Mojuan
- Zeer actief
Nou, ik ben gek op honden die heel vriendelijk zijn naar vreemden, en die gewoon weglopen of de andere kant op gaan kijken als ze geen zin hebben om aangehaald te worden.MARC_S schreef:Ik denk dat je nooit meer anders wil als je ze gehad hebt. Tenzij je heel erg veel bezoek krijgt en geen tuin hebt. Dan zou ik zelf nooit aan zo'n hond beginnen. Heb je de mogelijkheid je hond voor jezelf te nemen en te houden dan zijn het wereldhonden. En daarnaast, er zijn genoeg volwassen herplaatsers die helemaal niet lastig zijn. Ook een manier om toch het ras te hebben zonder dat je last hebt van extreem gedrag waar je misschien geen zin in hebt. Er lopen duizenden mechelaars die alles en iedereen lief vinden. Minstens net zoveel die dat niet hebben maar dat is dan een keuze.Paulala schreef: En zoals ik altijd al wist, een Rottie of Herder is niets voor mij.
Bij ons loopt iedereen via de poort zomaar naar binnen, en dus ook via de achterdeur.
Bezoek komt over het algemeen onaangekondigd, en dat zijn dan bijvoorbeeld mijn ouders, schoonvader, zusje met dochtertje enz.
Dat vind ik fijn dat dat kan, en dat wil ik heel graag zo houden.
Wat ik nu heb zijn geen waak- of verdedigingshonden, maar ze hebben absoluut wel die capaciteiten.
Als het nodig is zullen ze waken, en als het nodig is ook verdedigen.
Maar familie en vrienden worden gewoon binnen gelaten, en zelfs onbekenden zolang ik maar zelf in de tuin of woonkamer anwezig ben, kan iedereen binnen lopen, tenzij ik laat merken dat het ongewenst bezoek is.
Ze zijn enorm vriendelijk naar mensen, en hebben giga hoge drempel en grens.
En als ze iets niet leuk vinden, lopen ze gewoon weg.
Dat is wat ik zoek in een hond, en er zijn genoeg rassen met deze karakter kenmerken die ook nog eens sociaal met honden zijn, zoals de grote Poedel
Overigens zou de basis al helemaal verkeerd beginnen als ik aan een waak- en verdedigingshond zou beginnen.
Want ik wantrouw ze, en zou er nooit een echte vertrouwensband mee opbouwen.
En altijd maar wegstoppen bij bezoek is niets voor mij, ik vind het juist enorm gezellig als de hond deel uitmaakt van het leven, en daar horen alle mensen ook bij.
Ik geniet altijd met volle teugen van het sociale karakter van onze honden als het om visite gaat, de hoeveelheid complimenten die ik over ze krijg van mensen die ze voor het eerst binnen in huis/tuin meemaken is al lang niet meer op 1 hand te tellen. En ik vind dat heerlijk, honden die van mensen houden, die graag in de buurt zijn van mensen, of dat nou bekenden of vreemden zijn.

-
laeken
- Zeer actief
Jij wantrouwt die honden als ze niet van jou zijn. Het is echt onzin om te denken dat je je eigen hond zou wantrouwen en niet echt een band mee op zou kunnen bouwen. Ben het eens met je verdere redenatie en dan is zo'n hond ook niks voor jou. Echter, ik denk dat je je verbaast over hoe sterk de band juist zal zijn. Want een hond die jou kiest is juist extre close met jou. Laat Eva nu de hond zijn die ik het meest vertrouw. Zij zal mij nooit bijten of iets lulligs doen. Juist niet. Dat is het laatste op haar agenda want ik ben haar aller belangrijkste persoon met Martijn. Dus closer kan je het niet krijgen. Beest wijkt nooit van mijn zijde en doet alles wat wij zeggen.
Dat is nu net de lol van zo'n hond 
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik wantrouw de hond dan niet met mezelf, maar het wantrouwen slaat op mijn visite, familie etc.MARC_S schreef:Jij wantrouwt die honden als ze niet van jou zijn. Het is echt onzin om te denken dat je je eigen hond zou wantrouwen en niet echt een band mee op zou kunnen bouwen. Ben het eens met je verdere redenatie en dan is zo'n hond ook niks voor jou. Echter, ik denk dat je je verbaast over hoe sterk de band juist zal zijn. Want een hond die jou kiest is juist extre close met jou. Laat Eva nu de hond zijn die ik het meest vertrouw. Zij zal mij nooit bijten of iets lulligs doen. Juist niet. Dat is het laatste op haar agenda want ik ben haar aller belangrijkste persoon met Martijn. Dus closer kan je het niet krijgen. Beest wijkt nooit van mijn zijde en doet alles wat wij zeggen.Dat is nu net de lol van zo'n hond
Dát wantrouwen bedoel ik.
Ik kan niet echt een goede band opbouwen met een hond die wantrouw met mijn visite, dat dus.
En de rest van je verhaal, die band, die heb ik ook met onze honden.
Vooral Romeo, die gaat echt voor mij door het vuur.
En ik heb meer lol met een hond die mijn familie zonder verwondingen zomaar binnen laat komen, en zelfs staat te kwispelen dat ze meer dan welkom zijn.
Het zijn voor iedereen weer andere dingen die een band scheppen.
Voor mij zou het juist afstand creëren als mijn hond tot aan het irritante aan mij plakt, en meent mij te moeten beschermen tegenover mijn visite etc.
Als ik mijn honden blij zie zijn als er iemand de poort binnenloopt, en zonder te springen als kwispelend mee lopen met die persoon naar de achterdeur, dan heb ik dit

-
Ilupa
Je neemt me de woorden uit de mond.Nanna schreef: Ik vind dat je minstens zoveel lol kunt hebben van een hond die het bezoek niet in zijn flikker wil bijten. Waarom zou dat een mindere keus zijn? Ben je niet zo close met een hond die andere mensen prima vindt, die relaxed met andere honden kan omgaan?
Ik zie het verband niet: scherpe hond=meer close.![]()
Ik snap dat je voor een scherpe waakhond kunt kiezen als je een groot terrein hebt dat te bewaken is. Verder vind ik dat je, als je op een flat in een woonwijk woont, er eigenlijk alleen maar last van hebt, van die eigenschappen
Onze duitse herder is wel waakser dan onze vroegere golden retriever in die zin dat ze aanslaat als er iemand langs het hek loopt of fietst, maar als iemand dan eventjes kennis komt maken is het al uit met blaffen en gaat ze over op ijverig welkom-heten. Met bezoek is ze sùper, ook als ze die mensen nog nooit gezien heeft. Fijn kroelen en met de bal spelen etc... Ik vond dat juist een geweldige opluchting, omdat ik daar nogal ongerust over was toen we een DH namen.
Ik snap wel dat je je meer "uitverkoren" voelt als je hond niet bij vreemden kan, maar om daarom te gaan zeggen dat je er 'closer' mee bent vind ik niet helemaal correct. Die hond heeft gewoon een ander, in mijn ogen 'moeilijker', karakter.
-
laeken
- Zeer actief
Er wordt nu een draai aan gegeven waar ik geen zin in heb. 
Gaan jullie lekker babbelen over herders en rottweilers en wat jullie daar van vinden terwijl je er echt werkelijk de ballen verstand van hebt.
Gaan jullie lekker babbelen over herders en rottweilers en wat jullie daar van vinden terwijl je er echt werkelijk de ballen verstand van hebt.
-
laeken
- Zeer actief
Ach hou toch op joh. Je ziet toch prima dat ik reageer op het feit dat Paula zegt dat ze geen band kan krijgen met honden die niet lief tegen bezoek zijn. Dat zegt ze zomaar want ze zegt zelf helemaal geen verstand van dat soort honden te hebben. Alleen een band krijgt ze er niet mee....
Wat een vooroordeel. Of denk je dat ik zomaar even zeg dat je met een hond als Eva een goede band kan krijgen? Wat een gelul, je kan toch lezen neem ik aan?
En dan zelf zeggen dat Simone op de slaapkamer moet.
Wat is dat dan? Ook een kuthond? En dan met Paula zo praten terwijl haar hond waar ze bij staat honden uit elkaar trekt.
En wat een goede band ze toch heeft omdat ze wel lief met bezoek zijn. Mijne zijn prima met alle honden. Ik kan geen band krijgen met een hond die reuen molt. Nou goed? Wat ik zeg, stompzinnig gelul.
Als Paula zegt dat zij geen band kan krijgen met een hond zoals ik die heb die dan zgn constant achter je reet aan zou lopen ( wat nog meer afstand zou scheppen ) dan kan ik alleen nog maar lachen. Is dat zo vreemd?
Maar wat ik zei, ga lekker door. Staffords en opgesloten tekkels zijn waanzinnig en ik heb een kutjoekel wat prima met honden kan en die ik niet hoef op te sluiten in de slaapkamer maar die lekker ligt te kluiven in de bench. Waar ik gezellig los mee naar het bos kan met elke andere hond en elk baasje. Wat een verschil zeg. Jullie honden zijn voorbeeldig en erg makkelijk een band mee te krijgen itt mijn hond
Mijn honden kunnen zo in een wei met 20 andere honden. Doen geen vlieg kwaad en alleen is Eva waaks en baasgericht. Nou, daar heb je echt een afgelegen boerderij voor nodig hoor, not.
Ik vind het gewoon erg dom om te gaan praten over honden en rassen waar je niks van weet en waar je dan even evt een slechte eigenschap van uitlicht. Dat is dom. Leer ze eerst kennen, ga er mee om en vel dan je oordeel. Ik veroordeel nooit rassen en eigenschappen op die manier. Ik erken ze maar oordeel er niet over. Dat is een verschil. 
En dan zelf zeggen dat Simone op de slaapkamer moet.
Als Paula zegt dat zij geen band kan krijgen met een hond zoals ik die heb die dan zgn constant achter je reet aan zou lopen ( wat nog meer afstand zou scheppen ) dan kan ik alleen nog maar lachen. Is dat zo vreemd?
Maar wat ik zei, ga lekker door. Staffords en opgesloten tekkels zijn waanzinnig en ik heb een kutjoekel wat prima met honden kan en die ik niet hoef op te sluiten in de slaapkamer maar die lekker ligt te kluiven in de bench. Waar ik gezellig los mee naar het bos kan met elke andere hond en elk baasje. Wat een verschil zeg. Jullie honden zijn voorbeeldig en erg makkelijk een band mee te krijgen itt mijn hond
Mijn honden kunnen zo in een wei met 20 andere honden. Doen geen vlieg kwaad en alleen is Eva waaks en baasgericht. Nou, daar heb je echt een afgelegen boerderij voor nodig hoor, not.
-
laeken
- Zeer actief
Waarom meen jij waardeoordelen te moeten geven over honden van anderen, rassen, raseigenschappen en eigenschappen van individuele honden? Waarom meen jij dat je kan zeggen wat ik van mijn hond moet vinden? Als ik zeg dat ik het een wereldhond vind dan moet je het er maar gewoon mee doen.Nanna schreef:Op dat gebied wel jaMARC_S schreef:En dan zelf zeggen dat Simone op de slaapkamer moet.Wat is dat dan? Ook een kuthond?
![]()
Ik ben daar gewoon reeël over en hemel haar niet op als een soort van überhond.![]()
Ze is wat ze is: een gezellig lief teckeltje. Die bang is voor kleine kinderen en daarom ws vrij snel over zal gaan naar ze bijten, uit angst.
Maaaaarrrrrr...voor óns is ze een wereldhond![]()
Uberhond moest er weer even bijgehaald worden omdat je weet dat dat mij irriteert? Als er maar een domper op gezet kan worden toch? Want dat is leuk om te doen.
Besef je wel dat jij jouw honden neerzet als uberhonden? Door constant te oordelen over andere mensen en hun honden? Want die van jou kunnen alles. Doen alles goed en zijn toch zo lief. Alles wat er verkeerd gaat valt bij jou onder de mantel der liefde. Bij mij is dat ineens niet toegestaan?
Ik vind het erg vervelend als een oordeel geveld wordt over mijn hond op basis van een stukje wat ik schrijf. Je zal mij er nooit op betrappen dat ik zeg wat ik van jouw honden vind. Je kan mensen in hun waarde laten en aannemen dat zij prima hun eigen oordeel over hun eigen hond kunnen vellen. Dat zij ook misschien, heel misschien, wel een andere smaak hebben en helemaal niet eens jouw honden zouden willen hebben. Ondanks dat die in jouw ogen een stuk beter zijn blijkbaar
- Daisy@
- Zeer actief
Ik zal ook de laatste zijn die iedereen rottweilers of herders aan wil smeren. Liever niet. Ken genoeg mensen waar het hélemaal fout zou gaan. Niet dat wij het zo goed dan, dat is ook het laatste wat ik zeg, verre van dat.
Heb verschillende mensen juist afgeraden om een rottweiler te nemen. Omdat ik zo in schatte dat zij het waakse en één-baas-gerichte totaal niet zouden kunnen waarderen. Of totaal niet consequent zouden zijn.
En nogmaals, wij doen het echt niet super hoor. Het zijn leuke honden, voor ons
Het is maar nét wat je aantrekt in een hond. Ik zou totaal horendol worden van een hond die achter ieder konijn aan zou gaan. En dat ik een half uur zou moeten wachten tot hij weer eens terug kwam. Natuurlijk is daar wel mee te trainen, maar die eigenschap trekt me gewoon niet. Of een hond die úren op een dag moet lopen, nee dank je. Naast dat ik trainen weer wél leuk vind
Ieder mens is anders, en als het goed is zoek je een ras op wat het beste bij je past. Tenminste, dat zou logisch zijn
Gebeurt jammer genoeg niet altijd. En dán is de hond de schuld. Nee, dan heb je zelf je niet goed ingelezen.
Als ik me druk had moeten maken om het feit dat Spike niet leuk was met andere honden had ik dat alleen mezelf aan kunnen rekenen. Want je weet toch van tevoren dat dat zo kan zijn. Alleen mazzel als je rottweiler het wél kan.
Heb verschillende mensen juist afgeraden om een rottweiler te nemen. Omdat ik zo in schatte dat zij het waakse en één-baas-gerichte totaal niet zouden kunnen waarderen. Of totaal niet consequent zouden zijn.
En nogmaals, wij doen het echt niet super hoor. Het zijn leuke honden, voor ons
Het is maar nét wat je aantrekt in een hond. Ik zou totaal horendol worden van een hond die achter ieder konijn aan zou gaan. En dat ik een half uur zou moeten wachten tot hij weer eens terug kwam. Natuurlijk is daar wel mee te trainen, maar die eigenschap trekt me gewoon niet. Of een hond die úren op een dag moet lopen, nee dank je. Naast dat ik trainen weer wél leuk vind
Als ik me druk had moeten maken om het feit dat Spike niet leuk was met andere honden had ik dat alleen mezelf aan kunnen rekenen. Want je weet toch van tevoren dat dat zo kan zijn. Alleen mazzel als je rottweiler het wél kan.
-
laeken
- Zeer actief
Ik vind het dus belachelijk dat jij je ergert omdat ik mijn hond fantastisch vind. Dat lijkt op kift of afgunst. Verder heb ik geen zin meer om te praten want ik neem aan dat je beseft dat het soms even niet alleen over jouw honden gaat Nanna. Jouw honden zijn fantastich. Dat laat je zien met foto's elke dag, met berichten, met gevangen konijnen, met dekkingsberichten, kampioenstitels en meer. Maar helaas, ik vind ondanks alles mijn hond leuker en de meest geweldige hond die er is. Pech voor je als je daar niet tegen kan.Nanna schreef:Het ergert me alleen dat jij herders ophemelt als zijnde de meest geweldige honden die er zijn, en dan Eva in het bijzonder.
Sorry, je lult compleet uit je nek. Als jij ook maar 1 bericht kan vinden waarin ik Eva neerzet als de hond die je moet nemen moet je me dat laten zien. Volgens mij ben ik juist een van de weinige mensen die echt eerlijk over zijn hond is en die niet alleen de ideale beelden schetst. Dat jij mij nu in de mond legt dat ik Eva aanprijs is dus belachelijk. Als er iemand hier eerlijk over de nadelen van zijn hond praat ben ik het wel. Lees deze topic. Ik zet haar echt neer als een golden toch Nanna? Ik zeg alleen dat ze bezoek bijt, maar dat is ook een goede eigenschap geloof ik??? Echt een ideaal wat ik neerzet...Je zou er ook eens van uit kunnen gaan dat dat niet voor iedereen zo geldt. JIJ vindt haar een wereldhond en dat mag ook, dat vind ik van mijn honden ook.
Het is juist dat aanprijzen van een soort hond dat helemaal zo gemakkelijk niet is dat me enigzins stoort. Net zoals in die watvoorhondmoetiknemen-topics waarin mensen meteen HUN ras gaan aanprijzen als het meest geschikte.![]()
Ik hou van mijn honden. Ik heb ze voor het leven en bewust gekozen. Misschien ergert je dat? Ik erger me inmiddels rot aan wat jij neerplempt dus misschien had je moeten respecteren dat ik er al veel eerder een punt achter wilde zetten. Dat gaf ik aan om het gezellig te houden.