Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Labrador zwemt 16km.
Moderator: moderatorteam
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Labrador zwemt 16km.
Ik zag net op tv een verhaal over een labrador die 16km naar huis gezwommen is nadat hij overboord was gevallen.
Net even gegoogled en het is een oud verhaal, maar wat een wonder dat die hond het heeft overleefd en wat een doorzettingsvermogen heeft die hond zeg.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/2148577.stm
Todd the dog proved his loyalty to his master when he fell overboard from a yacht and determinedly swam 10 miles in the direction of home.
The two-year-old Labrador was feared dead when he disappeared from the deck of Peter Loizou's boat a mile off the Isle of Wight.
Mr Loizou spent four frantic hours searching the choppy seas for his pet but finally gave up hope of ever seeing him again.
But he had not reckoned on Todd's doggedness.
The plucky hound had already struck for the shore across the busy shipping lane of the Solent, battling against offshore winds pushing him in the opposite direction.
And instead of heading for the Isle of Wight - just a mile away - Todd's homing instinct made him take the much longer route to safety.
Then, not content with just reaching dry land, the dog made for his New Forest home, taking a detour up the River Beaulieu.
Ten miles and six hours of doggy paddling later, an exhausted Todd clambered up the river bank at the village of Beaulieu - just eight miles from his home in Winsor, near Cadnam.
He was found by a 16-year-old boy and taken to police who scanned his microchip and reunited him with his stunned and relieved owner.
Net even gegoogled en het is een oud verhaal, maar wat een wonder dat die hond het heeft overleefd en wat een doorzettingsvermogen heeft die hond zeg.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/2148577.stm
Todd the dog proved his loyalty to his master when he fell overboard from a yacht and determinedly swam 10 miles in the direction of home.
The two-year-old Labrador was feared dead when he disappeared from the deck of Peter Loizou's boat a mile off the Isle of Wight.
Mr Loizou spent four frantic hours searching the choppy seas for his pet but finally gave up hope of ever seeing him again.
But he had not reckoned on Todd's doggedness.
The plucky hound had already struck for the shore across the busy shipping lane of the Solent, battling against offshore winds pushing him in the opposite direction.
And instead of heading for the Isle of Wight - just a mile away - Todd's homing instinct made him take the much longer route to safety.
Then, not content with just reaching dry land, the dog made for his New Forest home, taking a detour up the River Beaulieu.
Ten miles and six hours of doggy paddling later, an exhausted Todd clambered up the river bank at the village of Beaulieu - just eight miles from his home in Winsor, near Cadnam.
He was found by a 16-year-old boy and taken to police who scanned his microchip and reunited him with his stunned and relieved owner.
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Re: Labrador zwemt 16km.
hehe ja ik heb dat ook zitten kijken, was op animal planet!
6 uur gezwommen... jeetje, de meeste honden zouden dat niet redden denk ik!
Dat vind ik nou echt een held, die labrador!
6 uur gezwommen... jeetje, de meeste honden zouden dat niet redden denk ik!
Dat vind ik nou echt een held, die labrador!
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Poeh, die hond heeft echt geluk gehad.
En de eigenaar ook natuurlijk!
Daarom chippen we dus!
Daarom chippen we dus!
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
6 uur zwemmen!
Wat knap van die Labrador en wat fantastisch voor het baasje!
Wat knap van die Labrador en wat fantastisch voor het baasje!

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Wow vet goed! Ik zou het nog geen kwartier volhouden! 
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ja he, 6 uur zwemmen pfff das echt een flink eind.Jacky schreef:onvoorstelbaar dat hij het volgehouden heeft.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
dat had ik ook gezien. . .
ongelooflijk dat de hond dat kon !!
knappe labrador
ongelooflijk dat de hond dat kon !!
knappe labrador