Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Supplementen / Homeopatische middelen
Moderator: moderatorteam
- chocolat
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel / Dashund
- Contacteer:
Supplementen / Homeopatische middelen
Ik ben zeer benieuwd of ervaren fokkers supplementen gebruiken rondom de dracht en bevalling. Tijdens mijn zoektocht kom ik vele al dan niet heel veel supplementen tegen. De beschijving spreekt aan maar dan vraag ik me af of het dan wel of niet goed is voor een drachtige teef. De twijfel van denken dat je zoveel mogelijk wilt uitsluiten, maar dan ook van een gezonde hond zou toch niets nodig moeten hebben en te is ook niet altijd goed.
Nu zijn er heel veel middelen in de handel maar deze trekken mijn aandacht:
Easy - whelping
Nutri-drops
Uterovetsem
Zijn er personen die ervaring met de producten hebben, of misschien personen die zweren bij een ander product of misschien wel helemaal geen product?
Nu zijn er heel veel middelen in de handel maar deze trekken mijn aandacht:
Easy - whelping
Nutri-drops
Uterovetsem
Zijn er personen die ervaring met de producten hebben, of misschien personen die zweren bij een ander product of misschien wel helemaal geen product?
-
Leane
Re: Supplementen / Homeopatische middelen
Ik ben geen ervaren fokker maar ik gebruik Utero vetsem en vind dat echt geweldig spul. Voor de puppen gebruik ik de eerste week Benebac..
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb destijds ook Uterovetsem gebruikt, werkte uitstekend 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
- Aantal honden: 2
Even inbreken: in welke situaties gebruiken jullie de uterovetsem? Standaard tijdens de bevalling om de geboorte soepeltjes te laten verlopen, standaard na de geboorte voor een goede lediging en herstel van de baarmoeder?
Heeft een van jullie het wel eens toegepast bij een bestaande baarmoederontsteking of alleen preventief?
Heeft een van jullie het wel eens toegepast bij een bestaande baarmoederontsteking of alleen preventief?
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Toen Xena weer thuis kwam (bij de fokker bevallen en gelegen met de pups) heb ik een echo laten maken voor de zekerheid, er bleek dus wat prut in te zitten. Daar Uterovetsem voor gebruikt en die prut kwam er direct uit... Na een week nog een keer een echo gemaakt en helemaal schoon 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Canto
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 9
Wij gebruiken ook altijd Utero-Vetsem.
Zowel tijdens de bevalling als er na zodat alle prut afkomt.
Ook druppelen wij standaard als de teven loops zijn en nog nooit geen problemen gehad qua baarmoederontstekingen.
Zowel tijdens de bevalling als er na zodat alle prut afkomt.
Ook druppelen wij standaard als de teven loops zijn en nog nooit geen problemen gehad qua baarmoederontstekingen.
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Jij hebt je eerste prachtige nestje al, dus voor mij ervarenLeane schreef:Ik ben geen ervaren fokker maar ik gebruik Utero vetsem en vind dat echt geweldig spul. Voor de puppen gebruik ik de eerste week Benebac..
met betrekking tot Utero-Vetsem; ik heb dit laatst voorgelegd bij de dierenarts over hoe en wat en de ervaring ermee. Dit is wat de Da mij vertelde: Daar de darmen op het moment van de bevalling niet of nauwelijks werken omdat het lichaam bezig is met de bevalling heeft het geen nut om Utero-Vetsem te geven tijdens de bevalling omdat het middel moet worden opgenomen door de darmwand. Ook vlak na de bevalling werken de darmen niet optimaal, waarbij dus ook hier de kans bestaat dat het lichaam het niet goed opneemt.
Let op dit zegt de Da, ik ben iemand die toch wel mijn eigen koers vaart, en waar ik een goed gevoel bij heb. Mocht het nu zo zijn dat de Utero-Vetsem niet optimaal werkt, zou je dan nog gebruik kunnen maken van Python, want als het lichaam toch de Utero-Vetsem opneemt en er daarna python wordt gebruikt kan ik me voorstellen dat het lichaam teveel binnen krijgt.
- wilhelmina
- Actief
Ik dacht dat utero vetsem door de slijmvliezen opgenomen word en niet door de darmen 
-
Melanie 74
Dat was ook gelijk mijn eerste reactie Wilhelmina, het wordt door de slijmvliezen opgenomen.
En Pyton spuiten betekend bijna altijd dode pups, laatst zag ik een werkstuk van de Universiteitskliniek in Gießen, waar een student mee was afgestudeerd in het vakgebied geboorte.
Daar stond in dat de spieren zo heftig erop reageren dat alle zuurstof weggehaald wordt.
Zal eens zien of ik het terug kan vinden.
Ik zou dan liever met een calcium oplossing werken dan met Pyton.
En Pyton spuiten betekend bijna altijd dode pups, laatst zag ik een werkstuk van de Universiteitskliniek in Gießen, waar een student mee was afgestudeerd in het vakgebied geboorte.
Daar stond in dat de spieren zo heftig erop reageren dat alle zuurstof weggehaald wordt.
Zal eens zien of ik het terug kan vinden.
Ik zou dan liever met een calcium oplossing werken dan met Pyton.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nu puur utero in huis, volgens mij werkt dat hetzelfde als uterovetsem, tenminste dat is mij verteld.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
idd wat een domme opmerking van mijn dierenarts, ik ben verder gaan informeren en het wordt inderdaad door de slijmvliezen opgenomen. Nou geeft zo een lekker vertrouwen in je da.
Maar om eerlijk te zijn weet ik het nu echt niet meer
:
ik zit er aan te denken om nutridrops te gebruiken tijdens de bevalling (als het nodig is) en daarna voor de pups.
De Utero vetsem in plaats van de Python, maar dan komt bij mij de vraag stel dat dit niet effectief genoeg werkt zou er dan nog Python gespoten kunnen worden?
en uit voorzorg voor eclampisie daarvab kan ik nog niet echt een product vinden.
Maar om eerlijk te zijn weet ik het nu echt niet meer
ik zit er aan te denken om nutridrops te gebruiken tijdens de bevalling (als het nodig is) en daarna voor de pups.
De Utero vetsem in plaats van de Python, maar dan komt bij mij de vraag stel dat dit niet effectief genoeg werkt zou er dan nog Python gespoten kunnen worden?
en uit voorzorg voor eclampisie daarvab kan ik nog niet echt een product vinden.
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Utero vetsem en Puur utero zijn ongeveer hetzelfde. Mijn dierenarts is zeer ervaren met dracht en bevallingen en hij raadt het van harte aan. Hier ook heel goede ervaringen ermee.
Om eclampsie te voorkomen geef ik jogurt en karnemelk. (pas na de bevalling!)
Om eclampsie te voorkomen geef ik jogurt en karnemelk. (pas na de bevalling!)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, darmen zijn ook slijmvlies, dus in zoverre heeft ie gelijkchocolat schreef:idd wat een domme opmerking van mijn dierenarts, ik ben verder gaan informeren en het wordt inderdaad door de slijmvliezen opgenomen. Nou geeft zo een lekker vertrouwen in je da.
En dat die darmen niet veel doen tijdens de bevalling, daarin heeft hij ook gelijk.
Als ik even mag zeuren trouwens: piton is bepaald niet hetzelfde als utero!!
Piton is een hormoon dat weeën opwekt en dat, indien op het verkeerde moment of in de verkeerde hoeveelheid, behoorlijk wat schade kan aanrichten.
Wees daar dus uiterst terughoudend mee!
Ik gebruik zelf alleen piton als er echt geen andere keuze is. En die is er meestal wel.
Hier geen middelen dus, behalve goede en complete voeding en de juiste begeleiding (dat is dus: niet te veel).
Verder geef ik hooguit tijdens de bevalling pupmelk met wat druivensuiker en na de bevalling pupmelk en karnemelk (inderdaad vanwege eclampsie-risico, hoewel dat erg klein is).
Waarom gebruiken mensen überhaupt nutridrops trouwens? Wat zou dat doen dan?
Ik heb het dik 20 jaar zonder gedaan, maar vertel eens?
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Ik vind dit geen zeuren hoor; ik vraag ervaringen en daarbij dus ook meningen.Marjoleine schreef:Als ik even mag zeuren trouwens: piton is bepaald niet hetzelfde als utero!!
Piton is een hormoon dat weeën opwekt en dat, indien op het verkeerde moment of in de verkeerde hoeveelheid, behoorlijk wat schade kan aanrichten.
Wees daar dus uiterst terughoudend mee!
door de vele negatieve berichten over python ben ik op zoek gegaan naar iets wat dit zou kunnen vervangen zo kwam ik uit op Utero vetsem en sprak dit me enorm aan. Als ik vragen mag wat voor keuze gebruik jij dan in plaats van Python .
De uitdaging bij mij is dat dit ons eerste nestje is en je het voor je gevoel zo goed mogelijk wil doen. Ik moet het dus vooral van de informatie op internet en ervaringen hebben. Nu is er natuurlijk heel veel verkrijgbaar en alles heeft zijn verkooppraatje, hoe stom het ook klinkt ik probeer er voor mijn gevoel er dan uit te pikken waar ik dan denk dat ik goed aan doe. Soms denk ik was ik zelf maar zwanger van die pups
Ik hoop dat jullie een beetje mijn verhaal begrijpen want vooral de twijfel zorgt ervoor dan ik niet weet wat ik moet doen.
Het enige wat ik je kan geven is de beschrijving van spat (hopelijk mag ik dit plaatsen) en dat er een aantal fokkers zijn die het gebruiken; voor tijdens de bevalling: "Wanneer tijdens de geboorte een te lange tijd verstrijkt voordat een volgende boreling zich aankondigt kan toediening van NUTRI-DROPS zeer effectief zijn. Meestal treden weer normale sterke weeën op binnen 10 minuten na toediening.Waarom gebruiken mensen überhaupt nutridrops trouwens? Wat zou dat doen dan?
Ik heb het dik 20 jaar zonder gedaan, maar vertel eens?
Geef altijd Nutri-drops 10 minuten voordat oxytocine(= weeënversterkend middel) wordt toegediend, want oxytocine kan alleen effectief zijn als de spieren die de contractie (samentrekking) van de baarmoeder bewerkstelligen voldoende versterkt zijn. Toediening van oxytocine aan een dier met sterk vermoeide samentrekkingsspieren is zinloos.
Nutri-drops kan ook pre-nataal ( voor de geboorte) worden gegeven om een volledige uitdrijving zekerder te maken en de mogelijkheid van een baarmoederontsteking te minimaliseren."
Voor de pups: "De eerste 48 uur zijn erg kritiek voor de overlevingskans van het jonge dier. Een moeizame geboorte, onderkoeling, te weinig of verkeerde melk (mastitis) kunnen de dood tot gevolg hebben. De belangrijkste oorzaak is hypoglycemia (= laag bloedsuiker-niveau).
NUTRI-DROPS kan het dier de kracht geven deze levensbedreigende crisis te overwinnen."
Bron: Spat
- chocolat
- Actief
- Contacteer:
Ik hoor en lees steeds vaker dit bericht:
VSM stopt met prodier en vetsem series
VSM geneesmiddelen heeft aangegeven per direct te zullen stoppen met de productie van de veterinaire series Prodier en Vetsem. De reden hiervoor, aldus VSM, is dat veterinaire producten niet behoren tot de core business van VSM en de vraag afneemt. Een beperkt aantal producten is nog op voorraad, maar veel zijn al niet meer voorradig.
Weet iemand een betrouwbare internet winkel waar ik nog Uterovetsem kan krijgen?
VSM geneesmiddelen heeft aangegeven per direct te zullen stoppen met de productie van de veterinaire series Prodier en Vetsem. De reden hiervoor, aldus VSM, is dat veterinaire producten niet behoren tot de core business van VSM en de vraag afneemt. Een beperkt aantal producten is nog op voorraad, maar veel zijn al niet meer voorradig.
Weet iemand een betrouwbare internet winkel waar ik nog Uterovetsem kan krijgen?
- daan!
- Zeer actief
chocolat schreef:Ik hoor en lees steeds vaker dit bericht:
dat gaat niet lukken, je zult op zoek moeten gaan naar een alternatief.
de Puur -utero .......................zegt de zelfde werking te hebben
- CKS
- Zeer actief
En dat geloof ik onmiddellijk!daan! schreef: dat gaat niet lukken, je zult op zoek moeten gaan naar een alternatief.
de Puur -utero .......................zegt de zelfde werking te hebben
Kees