nu ik eindelijk een goede fiets heb fiets ik steeds meer met storm..
dit omdat hij niet los kan tijdens wandelingen en zo goed zijn energie kwijt kan..
hij loopt dan ook gewoon aan de flex lijn..
in het begin laat ik hem altijd een stukje rennen... hij zit aan de flex dus trekt mij niet vooruit..
ik fiets gewoon keihard mee.. heerlijk vind hij dit altijd ff..dan kan ie ff goed zijn energie kwijt..
maar in hoeverre moet ik met storm op passen met zijn spieren..
hij heeft het grootste deel de gespierde bouw van een boxer..
en ik heb geen zin in gescheurde spieren..
en hoe ver kan ik met hem fietsen.. kan ik dat gewoon steeds verder opbouwen
ik ga elke week een stukje verder.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fietsen met Storm
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Fietsen met Storm
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Re: Fietsen met Storm
Ik zou in het begin de hond niet keihard laten rennen, want dan vraag je om problemen.
Eerst een tijdje draf, als je dan bij een stuk komt met zachte ondergrond dan kan je een sprintje trekken, op asfalt zoals fietspaden gewoon draf.
Dus eerst bvb 5 minuten draven, dan 5 minuten interval (rennen/langzaam/rennen/langzaam) en dan weer 5 minuten draven naar huis.
Als je gaat opbouwen dan bvb om de dag bovenstaande schema en dan elke keer 5 minuten aan het einde toevoegen. In principe 15 minuten strake draf is al voldoende qua fietsen, maar ik fietste vroeger waar we woonden ook vaak naar de supermarkt met de honden, 11 km heen, 11 km terug, onderweg zwemmen.
Dus je kan idd opbouwen, als je het opbouwt en de hond is verder gezond kan je een hele dagtocht maken me de hond. Het UV proef is bvb 20 km fietsen, voor meeste honden die een beetje conditie hebben is dat een makkie. Ik moet er niet aan denken om 20 km te gaan joggen...
Eerst een tijdje draf, als je dan bij een stuk komt met zachte ondergrond dan kan je een sprintje trekken, op asfalt zoals fietspaden gewoon draf.
Dus eerst bvb 5 minuten draven, dan 5 minuten interval (rennen/langzaam/rennen/langzaam) en dan weer 5 minuten draven naar huis.
Als je gaat opbouwen dan bvb om de dag bovenstaande schema en dan elke keer 5 minuten aan het einde toevoegen. In principe 15 minuten strake draf is al voldoende qua fietsen, maar ik fietste vroeger waar we woonden ook vaak naar de supermarkt met de honden, 11 km heen, 11 km terug, onderweg zwemmen.
Dus je kan idd opbouwen, als je het opbouwt en de hond is verder gezond kan je een hele dagtocht maken me de hond. Het UV proef is bvb 20 km fietsen, voor meeste honden die een beetje conditie hebben is dat een makkie. Ik moet er niet aan denken om 20 km te gaan joggen...
-
S@ndr@
- Zeer actief
als je googelt op fietsen met de hond dan kom je best goede schema`s tegen, je moet er wel rekening mee houden dat als je echt gaat opbouwen dat hij ook veel meer conditie gaat krijgen , en dus ook steeds meet tijd nodig heeft om moe te worden
, succes
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
thx..
ik fiets nu ongeveer een half uur met hem... poep plas inbegrepen..
hij mag inderdaad alleen op gras rennen van mij...
hij doet dit meestal ook alleen nadat ie gepoept heeft.. dan wil ie altijd ff een stukkie rennen..
hij is alleen zo lomp dat als ie moet poepen dat ie ineens gaat zitten...
daarom de flex.. dan heb ik nog 8m de tijd om te remmen
ik fiets nu ongeveer een half uur met hem... poep plas inbegrepen..
hij mag inderdaad alleen op gras rennen van mij...
hij doet dit meestal ook alleen nadat ie gepoept heeft.. dan wil ie altijd ff een stukkie rennen..
hij is alleen zo lomp dat als ie moet poepen dat ie ineens gaat zitten...
daarom de flex.. dan heb ik nog 8m de tijd om te remmen
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Hier rennen ze ook het eerste stuk hoor
Het zijn honden geen porselein.